Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2005, 14:17
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Tsjah...hoe en waar ik moet beginnen weet ik eigenlijk niet zo goed... Okej, kijk...omdat ik een paar jaar geleden te maken kreeg met een eetstoornis, en daar steeds verder in ging, heb ik nu hulp bij een psychotheraieute. Hij is echt super, heel geduldig en begripvol. Hij ziet en merkt alleen alles... Nu is het zo dat ik iets achterhoud, en dat heeft hij dus ook door... Ik heb met hem afgesproken dat ik er dinsdag wat over zou vertellen. Ik vind dit alleen heel moeilijk, omdat ik het er nog nooit met iemand over gehad heb. Ik weet wel dat het nodig is, want kom mezelf steeds vaker tegen. Oke, even to the point zeg maar... Ik zal hier vertellen waar het om gaat, zo heb ik het er toch al n keer over gehad en is het dinsdag misschien iets makkelijker... Ik zou heel graag van jullie weten wat je zou zeggen en hoe je het erover zou hebben, want ik weet echt niet hoe... Het hier schrijven is lastig, laat staan met iemand erover hebben, ookal vertrouw ik hem voor 200%!!!!

Toen ik 14 was (ben nu 20) waren wij, mn moeder, zus en ik, op vakantie in Italie. Gerben was er ook, een jongen van ik geloof 19 of 20. We gingen altijd met een hele groep om, en dan naar het strand met zn allen enzo. Toen we een keer aan het lopen waren naar het strand, liepen wij achteraan. Ik vond hem gewoon aardig, kon wel met hem lachen en ik vond hem natuurlijk best stoer, hij was immers veel ouder. Op n gegeven moment ging hij aan me kont zitten enzo, en met zn hand op mn onderrug onder me shirtje zeg maar, en dan langs de rand van mn broek. Opzich zocht ik er niet zoveel achter eigenlijk, duwde gewoon zn hand weg. Toen we later in de vakantie met zn allen een kapvuur aan het maken waren, en iedereen aan het drinken was behalve ik (was pas 14) en Gerben weet ik niet meer maar niet heel veel iig, toen ging iedereen op n gegeven moment hel dicht bij elkaar zitten en Gerben zei dat ik daar moest blijven zitten waar ik zat, gewoon op een aardige manier, niet dat hij me daartoe dwong ofzo, dus ik bleef zitten... Iedereen een beetje zat aan het lachen enzo, en op n gegeven moment ging hij aan me zitten. We zoende niet ofzo, lagen gewoon naast elkaar en hij had een badlaken over ons heen gelegd. Hij ging dus naar mn kruis zeg maar, eerst op mn broek, toen eronder en in zeg maar. Ik deed niks, kon alleen maar stil liggen e wist echt niet wat me overkwam. Op een gegeven moment pakte hij mijn hand en deed hem naar zijn broek en wilde hem erin doen. Ik schrok er zo erg van dat ik heel hard ben weg gerend. Ik ben in mn tent gaan liggen, was doodsbang en heb alleen maar liggen huilen. Mn moeder vondhem heel aardig dus de volgende dag kwam hij bij de tent....zeeslag spelen en mn moeder deed vrollijk mee...ze wist natuurlijk ook van niets... Ik heb de rest van de vakantie alleen maar bij mn moeder gezeten, zodat hij me niets kon doen. Na de vakantie heb ik er eerst geen last meer van gehad,, maar naarmate ik ouder werd en vriendjes kreeg enzo wel... Ik heb nu ook steeds het gevoel dat ik dingen die jongens willen MOET doen, en over sex denk ik, ach even liggen, ogen dicht en klaar en daarna voel ik me zo walgelijk en ga wel tich keer onder de douche.... Ik snap het als jullie denken dat het mijn eigen schuld was, dat ik het had kunnen voorkomen door NEE te zeggen, maar zo gemakkelijk was dat toen helaas niet... Ik heb er vroeger nooit meer bij stil gestaan of over nagedacht, hoe raar dat ook is, maar nu komt het steeds vaker naar boven...

Misschien is mn verhaal wat raar geformuleerd, ben er ook erg lang mee bezig geweest en weet niet precies hoe ik het moet neerzetten hier. ALs jullie vragen hebben hoor ik het wel en ik hoop dat jullie me tips kunnen geven voor het gesprek.

Het is een behoorlijk lang verhaal geworden, sorry daarvoor, maar ik ga nu maar niets meer wissen en hoop dat je even de tijd wil nemen het te lezen, ik zit er echt n btje mee...
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2005, 14:21
Verwijderd
Als je twijfelt of je het dinsdag kunt vertellen kun je misschien dit uitprinten en dat meenemen? Als je het dan niet kunt vertellen kun je het laten lezen en kunnen jullie er daarna eventueel over praten?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:23
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Ik heb daar idd ook al overna gedacht en hij vroeg ook of ik het liever opschreef en liet lezen, maar ik denk het niet... Dan weet hij meteeen alles en weet ik me helemaal geen houding meer te geven... Eigenlijk wil ik niet dat hij het weet, maar ook weer wel, heel tegenstrijdig. Ik wil het wel omdat hij me kan helpen, en wil het niet omdat ik het moeilijk vind het erover te hebben en me schaam... Snap je?
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:32
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Misschien kan je gewoon zeggen dat je vroeger eenmalig bent lastig gevallen en dat je er niet verder op wilt ingaan? Dat ie ongeveer weet wat er scheelt, zonder dat je je helemaal gaat blootgeven?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:34
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
maar dan kan hij me er toch alsnog niet mee helpen en blijft het spelen, of zie ik dat verkeerd?
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:36
Verwijderd
Als je hem vertrouwt zou ik het zeggen en/of laten lezen. Ik denk dat hij je dan idd het beste kan helpen en jij jezelf ook. Nu heb je iemand die je vertrouwt ed, maak er gebruik van, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 14:50
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
*~*SaN*~* schreef op 06-04-2005 @ 15:34 :
maar dan kan hij me er toch alsnog niet mee helpen en blijft het spelen, of zie ik dat verkeerd?
Mja, ik weet niet in hoeverre je alles moet gaan zeggen opdat hij je kan helpen
En als je het moeilijk over je lippen krijgt, kan je dit verhaal misschien inkorten en dat meenemen? Hij weet heus wel hoe hij ermee moet omgaan hoor
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:20
Justim
Justim is offline
Citaat:
*~*SaN*~* schreef op 06-04-2005 @ 15:23 :
Ik heb daar idd ook al overna gedacht en hij vroeg ook of ik het liever opschreef en liet lezen, maar ik denk het niet... Dan weet hij meteeen alles en weet ik me helemaal geen houding meer te geven... Eigenlijk wil ik niet dat hij het weet, maar ook weer wel, heel tegenstrijdig. Ik wil het wel omdat hij me kan helpen, en wil het niet omdat ik het moeilijk vind het erover te hebben en me schaam... Snap je?
Het verhaal dat je hier hebt gegeven is echt heel duidelijk, je geeft zelf aan dat het rommelig is, maar het geeft juist aan wat er is gebeurd en hoe erg je het vind.
Wil je dat hij je echt gaat helpen dan kun je het beste alles vertellen, dus om te beginnen dit verhaal te geven.
Overigens ben jij niet degene die zich moet schamen, dit is natuurlijk makkelijk te zeggen, maar je psy. kan hier verder goed met je over praten. Samen met hem kun je er ook voor zorgen dat je er voortaan makkelijker over kunt praten, dus ook met nieuwe vriendjes, wanneer zij weten wat jij hebt meegemaakt kunnen/moeten zij er rekening mee houden.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:44
Xonzo
Avatar van Xonzo
Xonzo is offline
een goede oplossing zou idd zijn dat je gewoon dit uitprint en hem laat lezen. Je zit er mee, dus vertellen kan je zowiezo het best. Heb zoiets op zo'n manier ook al verteld, gewoon getypt, uitgeprint en laten lezen, was de gemakkelijkste oplossing en het heeft heel veel geholpen.
__________________
Just how many? I can't wait for freedom
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:45
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Justim schreef op 06-04-2005 @ 16:20 :
Het verhaal dat je hier hebt gegeven is echt heel duidelijk, je geeft zelf aan dat het rommelig is, maar het geeft juist aan wat er is gebeurd en hoe erg je het vind.
Wil je dat hij je echt gaat helpen dan kun je het beste alles vertellen, dus om te beginnen dit verhaal te geven.
Overigens ben jij niet degene die zich moet schamen, dit is natuurlijk makkelijk te zeggen, maar je psy. kan hier verder goed met je over praten. Samen met hem kun je er ook voor zorgen dat je er voortaan makkelijker over kunt praten, dus ook met nieuwe vriendjes, wanneer zij weten wat jij hebt meegemaakt kunnen/moeten zij er rekening mee houden.
Ik ben het ermee eens dat ik dan het beste alles kan vertellen en ik weet zeker dat hij wel weet hoe hij ermee om moet gaan ja, dat is het ook niet... Ik vind het gewoon een lastig onderwerp en miss hoef ik me niet te schamen, maar dat schaamte gevoel is er wel...en dat krijg ik niet weg... Ik denk dat als we het er eenmaal over hebben, dat het steeds makkelijker wordt, maar ik durf die stap niet te zetten en n denk ik, ik doe het gewoon, maar dan, en als het erop aan komt, klap ik helemaal dicht en kan ik hem geen eens meer aankijken...heel raar.... Maar bedankt voor jullie reacties, helpt me wel...
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 15:46
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
Xonzo schreef op 06-04-2005 @ 16:44 :
een goede oplossing zou idd zijn dat je gewoon dit uitprint en hem laat lezen. Je zit er mee, dus vertellen kan je zowiezo het best. Heb zoiets op zo'n manier ook al verteld, gewoon getypt, uitgeprint en laten lezen, was de gemakkelijkste oplossing en het heeft heel veel geholpen.
Misschien heb je gelijk... maar ik denk dat ik het dan wel geef voordat ik daar zit, niet dat ik erbij ben als hij het leest, of wel?
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 21:06
angelsoul
angelsoul is offline
Ik vind de idee van dit stukje mee te nemen en het hem te laten lezen echt wel goed..Maar als je het hem toch misschien liever gewoon zo wilt vertellen. Dan moet je gewoon lekker rustig je tijd nemen. Je zult merken dat als je eenmaal begonnen benthet een stuk makkelijker is om het te vertelln. Ik vind het trouwens heel goed van je dat je het al aan ons hebt vertelt!!! Je kan er niks aan doen dat jet gebeurt is en het beste is er gewoon over te praten met mense die je echt vertrouwd. Net zoals je psycholoog...

0xxxx0 veel sterkte nog!!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 08:26
*~*SaN*~*
Avatar van *~*SaN*~*
*~*SaN*~* is offline
Citaat:
angelsoul schreef op 06-04-2005 @ 22:06 :
Ik vind de idee van dit stukje mee te nemen en het hem te laten lezen echt wel goed..Maar als je het hem toch misschien liever gewoon zo wilt vertellen. Dan moet je gewoon lekker rustig je tijd nemen. Je zult merken dat als je eenmaal begonnen benthet een stuk makkelijker is om het te vertelln. Ik vind het trouwens heel goed van je dat je het al aan ons hebt vertelt!!! Je kan er niks aan doen dat jet gebeurt is en het beste is er gewoon over te praten met mense die je echt vertrouwd. Net zoals je psycholoog...

0xxxx0 veel sterkte nog!!
Ja ik vind het ook wel een goed idee, ik denk dat ik het maar gewoon ga doen en er verder niet te veel bij na probeer te denken hoe en wat verder... Bedankt allemaal...
__________________
***Geen Zorgen Over De Dag Van Morgen***
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 09:52
MeantShape
Avatar van MeantShape
MeantShape is offline
waarom zou jij je mogelijke heling uitstellen? Geef meteen opnheid van zaken dat is in jouw belang zodat je snel en effectief je problemen kunt aanpakken. Je mag me altijd PM-men...
__________________
Elke seconde van de dag kunnen wij onze houding kiezen... MeantShape: jouw identiteit in de vorm zoals die bedoeld is...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 21:22
Verwijderd
Print dit topic uit en laat het je psychotherapeut lezen...desnoods ga je even naar de wc als hij het leest. Daarna kan je erover praten.

Ik zie weinig verschil met je verhaal hier aan 'de hele wereld' vertellen of aan je vertrouwenspersoon. Als je het moeilijk vindt om over iets seksueels te beginnen, is het laten lezen de beste optie. (zoals Leonoor ook al voorstelde, zie ik nu).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie help...ik wil men ex trg en ik durf geen contact te make (ik weet niet wat te zegg)
jannik
10 06-05-2010 21:23
De Kantine Wat saai zeg #243
Verwijderd
500 17-06-2008 01:20
De Kantine Harry Potter en het saaie 200ste Wat Saai Zeg topic.
Cherry Springs
500 09-05-2008 18:48
Liefde & Relatie Wat te zeggen in romantische situaties?
linkerpink
50 13-06-2007 18:50
Liefde & Relatie onzeker - niks durven te zeggen
Rememberme
14 03-07-2005 18:49
Psychologie Hoe door te dringen tot een gesloten persoon
Shah of Blah
21 07-04-2003 18:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.