Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2005, 23:59
hellas_verona
hellas_verona is offline
als je niet slaagt voor 1 vak. in mijn geval dus letterkunde, is het dan mogelijk om toch naar het hbo te gaan en in dat zelfde 1e jaar dat je op het hbo zit, het vak alsnog te halen op een andere school?
f moet je voor dat ene vak gewoon een jaar wachten voordat je naar het hbo mag?

m.v.g..

HV
Advertentie
Oud 12-05-2005, 07:08
Juturna
Avatar van Juturna
Juturna is offline
Als je 1 onvoldoende hebt kun je toch herkansen? Of bedoel je als je uiteindelijk voor 1 vak zakt?

Want dan zul je volgens mij het jaar helemaal overnieuw moeten doen, want dan ben je echt gezakt. Maar volgens mijn leraar Nederlands moet je het wel heel bont maken wil je gelijk helemaal gezakt voor je examens.
Oud 12-05-2005, 10:17
muts8848
Avatar van muts8848
muts8848 is offline
sommige hbo studies staan het toe dat je dan wel in het eerste jaar begint en in bijvoorbeeld avondschool nog dat vak in het eerste jaar haalt.
__________________
ego quoque nescio quid hic scriptum est
Oud 12-05-2005, 10:34
K-elli-e
Avatar van K-elli-e
K-elli-e is offline
Je kunt letterkunde toch nog ophalen door een vaherkansing? Heb ik ook gedaan
__________________
Bouwen begint aan de top!
Oud 12-05-2005, 11:06
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Kellie-Mensje schreef op 12-05-2005 @ 11:34 :
Je kunt letterkunde toch nog ophalen door een vaherkansing? Heb ik ook gedaan
vaherkansing?
__________________
WOEi !
Oud 12-05-2005, 11:06
K-elli-e
Avatar van K-elli-e
K-elli-e is offline
Ha ha
vakherkansing
__________________
Bouwen begint aan de top!
Oud 12-05-2005, 11:55
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
als je zakt dan heb je altijd minstens 2 onvoldoendes. Het zou dan dus geen kwestie zijn van maar één vak overnieuw doen in het jaar erna.

maar als je geen diploma hebt kun je ook niet naar het hbo.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 12-05-2005, 12:34
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
Kellie-Mensje schreef op 12-05-2005 @ 11:34 :
Je kunt letterkunde toch nog ophalen door een vaherkansing? Heb ik ook gedaan
Bij mij op school bestond het gehele letterkunde SE uit mondelingen, die niet te herkansen waren. Misschien is dat bij de TS ook zo.
__________________
Het leven is geen vakantie.
Oud 12-05-2005, 14:03
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-05-2005 @ 12:55 :
als je zakt dan heb je altijd minstens 2 onvoldoendes. Het zou dan dus geen kwestie zijn van maar één vak overnieuw doen in het jaar erna.

maar als je geen diploma hebt kun je ook niet naar het hbo.
je kan zakken op 1 vak als je daar lager dan n 4 voor hebt
Oud 12-05-2005, 15:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 12-05-2005 @ 15:03 :
je kan zakken op 1 vak als je daar lager dan n 4 voor hebt
oh ja. maar goed, hoe kun je nou lager dan een 3,5 voor letterkunde halen :/
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 12-05-2005, 15:28
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-05-2005 @ 16:13 :
oh ja. maar goed, hoe kun je nou lager dan een 3,5 voor letterkunde halen :/
Niet maken, je handelingsdelen niet in orde...
__________________
Dromendief
Oud 12-05-2005, 18:28
hellas_verona
hellas_verona is offline
is niet te herkansen. je kan lager dan een 4 halen door stom te zijn en de boeken niet goed te lezen en samenvattingen van internet en dus ook scholieren.com uit je kop te stampen.
stomme fout van mij, maar niks meer aan te doen en dus wil ik weten wat nog haalbaar is, hbo of niet...heb wel een geluiden gehoort dat het kan...maar waren niet meer dan geluiden. wil het graag weten.

merci

hv
Oud 12-05-2005, 22:40
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 12-05-2005 @ 16:28 :
Niet maken, je handelingsdelen niet in orde...
als je handelingsdelen niet in orde zijn mag je die op vrijwel elke school verbeteren/overnieuw maken.
Als je je handelingsdelen of toetsen uberhaupt niet maakt dan is het imo gewoon een keuze om te zakken. Je weet van te voren dat je zonder die dingen niet slaagt.

@hellas_verona: zijn je cijfers al opgestuurd en is het cijfer dat voor letterkunde stond ook daadwerkelijk lager dan een 3,5?
In dat geval vrees ik dat je toch pech hebt. Maar ik kan me niet voorstellen dat een docent je in zo'n geval niet matst
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 13-05-2005, 07:57
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-05-2005 @ 23:40 :
@hellas_verona: zijn je cijfers al opgestuurd en is het cijfer dat voor letterkunde stond ook daadwerkelijk lager dan een 3,5?
In dat geval vrees ik dat je toch pech hebt. Maar ik kan me niet voorstellen dat een docent je in zo'n geval niet matst
Ja... en eigenlijk ook niet dat je zo slecht kan zijn in zo'n makkelijk vak...
__________________
En toch heb ik gelijk.
Oud 13-05-2005, 08:21
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Bij mij op school mocht iemand zijn mondeling niet doen omdat hij zijn literatuurmap niet in orde had. De leraar had hem al 3x uitstel gegeven en toen de jongen het als nog te laat inleverde was de maat vol en wilde de leraar het niet meer innemen...

Toen heeft hij een gesprek met de onderdirecteur aangevraagd en die heeft ervoor gezorgt dat hij nog 1 kans kreeg, dan moest binnen 24 uur zijn map in orde zijn en kreeg hij een 4 voor zijn mondeling...

Nu kan hij wel aan het examen mee doen

Succes ermee!
__________________
Dromendief
Oud 13-05-2005, 17:31
Bernero
Avatar van Bernero
Bernero is offline
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 13-05-2005 @ 09:21 :
Bij mij op school mocht iemand zijn mondeling niet doen omdat hij zijn literatuurmap niet in orde had. De leraar had hem al 3x uitstel gegeven en toen de jongen het als nog te laat inleverde was de maat vol en wilde de leraar het niet meer innemen...

Toen heeft hij een gesprek met de onderdirecteur aangevraagd en die heeft ervoor gezorgt dat hij nog 1 kans kreeg, dan moest binnen 24 uur zijn map in orde zijn en kreeg hij een 4 voor zijn mondeling...

Nu kan hij wel aan het examen mee doen

Succes ermee!
Ja zoiets is bij mij op school ook gebeurd. Schandalig, zo kan iedere jan doedel wel slagen Die leraar had eerst groot gelijk. Ook stom is dat er bij mij op school iemand 10 minuten te laat was voor zn mondeling en toch nog een 6,5 had, terwijl hij maar 1 boek gelezen had. Hij was niet bepaald het lievelingetje van de leraar. Een vriend van mij die al zn boeken gelezen had en helemaal niet dom is, had maar een 6,3.
__________________
Het leven is geen vakantie.
Oud 14-05-2005, 00:26
Elfenkind
Elfenkind is offline
Citaat:
hellas_verona schreef op 12-05-2005 @ 00:59 :
als je niet slaagt voor 1 vak. in mijn geval dus letterkunde, is het dan mogelijk om toch naar het hbo te gaan en in dat zelfde 1e jaar dat je op het hbo zit, het vak alsnog te halen op een andere school?
f moet je voor dat ene vak gewoon een jaar wachten voordat je naar het hbo mag?

m.v.g..

HV
Ik weet niet of je dat vak nog tijdens dat je op het hbo zit kunt halen, hangt ervan af of er een staatsexamen voor is of zo.. weet nie precies hoe dat werkt. Maar je kunt toch niet op één vak zakken? Dan ga je toch gewoon met een onvoldoende voor letterkunde naarhet hbo, of is het voor de opleiding die je wil doen erg belangrijk?
Oud 14-05-2005, 00:31
freakinaround
Avatar van freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-05-2005 @ 12:55 :
als je zakt dan heb je altijd minstens 2 onvoldoendes. Het zou dan dus geen kwestie zijn van maar één vak overnieuw doen in het jaar erna.

maar als je geen diploma hebt kun je ook niet naar het hbo.
sommige hbo opleidingen laten het toe dat je dat vak waardoor je gezakt bent, nog volgt naast die opleiding..en dan krijg je een duim certificaat oid?
__________________
- Gum is perfection. - "Ja maar stel nou dat de vraag niet hypothetisch is."
Ads door Google
Oud 14-05-2005, 16:52
Baka²
Avatar van Baka²
Baka² is offline
je mag toch een 4 en een 5 halen?
Als je bijvoorbeeld buiten je profiel een 4 hebt, kun je binnen je profiel nog een 5 halen, en kun je nog geslaagd zijn... Het je echt lager dan een 3,5? Dan kun je volgens mij alleen maar blijven zitten of naar de MBO
Oud 14-05-2005, 17:24
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
Bernero schreef op 13-05-2005 @ 18:31 :
Ja zoiets is bij mij op school ook gebeurd. Schandalig, zo kan iedere jan doedel wel slagen Die leraar had eerst groot gelijk. Ook stom is dat er bij mij op school iemand 10 minuten te laat was voor zn mondeling en toch nog een 6,5 had, terwijl hij maar 1 boek gelezen had. Hij was niet bepaald het lievelingetje van de leraar. Een vriend van mij die al zn boeken gelezen had en helemaal niet dom is, had maar een 6,3.
Ik had 3 boeken gelezen, een ander had alles gelezen. Hij had een 5 ik een 7.
Het gaat er namelijk niet om dat je de inhoud op kan lepelen, het gaat er veel meer om dat je verbanden en diepere betekenissen herkent.
Dus misschien kon die jongen zich heel goed inleven in boeken, door alleen een samenvatting te lezen.


Anyhow OT:
Hoe is het in vredesnaam mogelijk om, terwijl je wel je mondeling gedaan hebt (en dus je handelingsdeel af had), lager dan een 3.5 te krijgen?
Zelfs als je alleen de naam van 1 hoofdpersoon weet dan nog wordt iedereen wel gematst met een 3.5 (door gewoon te doen of je té zenuwachtig was...)
__________________
WOEi !
Oud 14-05-2005, 17:31
sapientia
Avatar van sapientia
sapientia is offline
Bij ons moest een onvoldoende voor Letterkunde verplicht herkanst worden, hetgeen overigens niet voor mij geldt
Oud 14-05-2005, 18:53
Sobe
Avatar van Sobe
Sobe is offline
Citaat:
Smobbo schreef op 14-05-2005 @ 18:24 :
Anyhow OT:
Hoe is het in vredesnaam mogelijk om, terwijl je wel je mondeling gedaan hebt (en dus je handelingsdeel af had), lager dan een 3.5 te krijgen?
Zelfs als je alleen de naam van 1 hoofdpersoon weet dan nog wordt iedereen wel gematst met een 3.5 (door gewoon te doen of je té zenuwachtig was...)
En jongen uit mijn klas kreeg een 4 voor zijn mondeling, terwijl hij bijna alles had gelezen en ook nog wel wat kan praten. Voor zijn herkansing kreeg hij een 2.
Hij staat verder wel voldoende geloof ik, maar blijkbaar kan je zo extreem laag halen. Snap het ook niet echt.
__________________
Sleepy Chicken.
Oud 15-05-2005, 11:54
Baka²
Avatar van Baka²
Baka² is offline
ik had 'n 5,3. Ik had geen een boek gelezen (ook dom, maarja, ik houd nie van lezen )
Er waren bij ons ook wel 1en gevallen en wat boeken waar veel lager voor gehaald was terwijl ze het wel hadden gelezen...

Bij ons was het overigens niet zo dat je als je een hoofdpersoon kende, dat je dan al een 3,5 kreeg... Ik had 2 á 3 boeken foutloos, wat boeken door elkaar gehaald en toch een 5,3...
Oud 17-05-2005, 17:11
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik had een 10....
en 3 boeken niet gelezen....

Gewoon lullen en nooit zeggen 'Ik weet het niet' of 'Geen idee' en als de docent zegt dat je antwoord fout is moet je dat gaan weerleggen; 'Ja maar vind u ook niet dat als je het op die manier bekijkt het wel zo is'

Maar goed, valt het nog op te lossen of kun je echt niks meer doen? Misschien op het allerlaatste moment nog switchen van school?
__________________
Dromendief
Oud 17-05-2005, 17:13
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Zoals maar weer blijkt, mondelingen zijn geen goede manier van toetsen...
De 1 heeft een kut leraar en haalt als ie het goed kan een 7, de ander krijgt gewoon standaard een 7 en als ie het goed kan een 10 .
__________________
WOEi !
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken ''Domme VMBO en MBO'ers die niks kunnen''
llogh
165 08-10-2017 21:09
Psychologie ik weet het niet meer
Barb4
7 30-12-2007 19:34
Psychologie Samenvatting
Sweet_Hadar
3 14-01-2004 17:22
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
Verhalen & Gedichten [verhaal] Tanja.
Vlooienband
47 12-10-2002 13:15
Psychologie stukje over dyscalculie, 'k snap 't niet...
Verwijderd
22 03-04-2002 12:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.