Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2005, 10:31
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
Ben je gezakt, als je 3 onvoldoendes (of 4 of 5 maakt even niks uit ) voor je examen haalt, of ben je wel geslaagd als je gemiddeldes dan nog voldoende zijn? dus als je nu een 8 voor duits engels en biologie zou staan en je haalt voor die alle 3 een 3, dus sta je een 5,5 gemiddeld.. ben je dan wel geslaagd?

lekker duidelijk
maar ik kan het niet zo goed uitleggen..
__________________
zo,
Advertentie
Oud 18-05-2005, 10:38
MMariska
MMariska is offline
Volgens mij niet, in ieder geval op VWO niet,
dat weet ik zeker....
Je mag 1 onvoldoende in profieldeel en 1 daarbuiten.
een 4 en 5 of een 5 en 5, anders ben je gezakt
Oud 18-05-2005, 10:38
strawberryangel
Avatar van strawberryangel
strawberryangel is offline
nope dan ben je gezakt je maar maar 2 onvoldoendes, één 4 en één 5, waarvan er maar 1 in je profieldeel mag zitten
Oud 18-05-2005, 10:47
.Pure
.Pure is offline
op vwo mag je een 4 en een 5 of 2 5en halen, dan ben je nog geslaagd, ligt niet aan je gemiddelde ofzo dus. Ohja en er mag er maar 1 in je profieldeel zitten, de andere onvoldoende niet.

Ik heb bijv. wiska1 in mn profiel zitten, maar eco1 niet, dus voor die mag ik onvoldoende halen. Maar voor engels én wiskunde niet.

Heb je 3 5en of 2 5en en een 4 (of 2 4en en een 5?) heb je dacht ik een her.

toch?
Oud 18-05-2005, 10:50
MMariska
MMariska is offline
Citaat:
.Pure schreef op 18-05-2005 @ 11:47 :
op vwo mag je een 4 en een 5 of 2 5en halen, dan ben je nog geslaagd, ligt niet aan je gemiddelde ofzo dus. Ohja en er mag er maar 1 in je profieldeel zitten, de andere onvoldoende niet.

Ik heb bijv. wiska1 in mn profiel zitten, maar eco1 niet, dus voor die mag ik onvoldoende halen. Maar voor engels én wiskunde niet.

Heb je 3 5en of 2 5en en een 4 (of 2 4en en een 5?) heb je dacht ik een her.

toch?
engels is algemeen deel, geen profieldeel
dus wiska1+engels beiden onvoldoende 4+5-->geslaagd
Oud 18-05-2005, 10:50
love-THE-world
Avatar van love-THE-world
love-THE-world is offline
ja op vwo misschien wel ja.
ik zit op VMBO
dus met dat 1 onvoldoende in profieldeel ofzo heb ik niks mee te maken

maar iemand zei vandaag dat als je gemiddeld voldoende overla voor stond (dus over het hele jaar, en vorig jaar..) dat je dan gewoon geslaagd was.
ik weet het niet
__________________
zo,
Oud 18-05-2005, 11:11
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Het examencijfer is de helft van je eindcijfer (iig op het vwo).
Dus als je een 7.0 staat na al je school examens en je een 4.0 voor je eindexamen haalt heb je totaal 11.0 punten. Dit deel je door 2 (aangezien ze allebeide de helft van je eindcijfer bepalen) 11/2=5.5 dus dan heb je nog een voldoende.

Het komt op het volgende neer:
Heb je na al je schoolexamens de volgende eindcijfers, dan moet je het 2e cijfer halen voor je eindexamen:

1 = 10
2 = 9
3 = 8
4 = 7
5 = 6
6 = 5
7 = 4
8 = 3
9 = 2
10 = 1

Zo kom je namelijk altijd op 11 punten uit, wat gedeeld door 2 een 5.5 betekent.


Ps: Je school examencijfer wordt op 1 cijfer achter de komma afgerond. Dit betekent dus een 6.4 of een 8.3 etc...
dus met een 7.2 hoef je nog maar een 3.8 te halen (samen 11).
__________________
WOEi !
Oud 18-05-2005, 12:30
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Je bent geslaagd als:
• al je eindcijfers 6 of hoger zijn;
• je één 5 of één 4 hebt en al je andere eindcijfers 6 of hoger zijn;
• je twee 5-en of één 5 en één 4 hebt en maximaal één van die onvoldoendes in je profieldeel zit én al de andere eindcijfers 6 of hoger zijn
én
• je profielwerkstuk en de vakken ckv 1 en lichamelijke opvoeding 1 'voldoende' of 'goed' zijn.
Lijkt me duidelijk toch? Zie voor de rest eindexamen.kennisnet.nl
__________________
Oud 18-05-2005, 12:31
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ow sorry, voor VMBO
Citaat:
Doe je examen vmbo, dan ben je geslaagd als:
• al je eindcijfers 6 of hoger zijn, of
• je één 5 hebt en al je andere cijfers 6 of hoger zijn, of
• je één 4 hebt en al je andere cijfers 6 of hoger zijn, waarvan er tenminste één een 7 of hoger is, of
• je twee 5-en hebt en al je andere cijfers 6 of hoger zijn, waarvan er tenminste één een 7 of hoger is
en:
• kunstvakken 1, lichamelijke opvoeding en het sectorwerkstuk (in de gemengde en theoretische leerweg) moeten 'voldoende' of 'goed' zijn.

Let op: je doet weliswaar geen centraal examen maatschappijleer 1, maar het telt wel mee in de uitslagregeling!

Let op: heb je examen in de basisberoepsgerichte of kaderberoepsgerichte leerweg gedaan, dan telt je cijfer voor het beroepsgerichte programma twee keer mee in de uitslagregeling. Een 7 is dus eigenlijk twee 7's!

Doe je examen basisberoepsgerichte leerweg leerwerktraject, dan ben je geslaagd als:
• al je eindcijfers voor Nederlands en je beroepsgerichte programma 6 of hoger zijn.
__________________
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie toen ik sliep...
Oktober
83 27-10-2004 14:33
Films, TV & Radio Idols 3: De laatste 2
Freshh~
500 02-05-2004 00:17
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #6
dindjemek
497 22-02-2004 11:45
Psychologie het klinkt gek, maar ik vroeg me af of nog mensen dit hebben
damaetas
21 13-07-2002 10:38
ARTistiek Ik kots ook namens jou
Prutsklut
22 23-12-2001 12:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56.