Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2005
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2005, 16:54
SpacingBen
SpacingBen is offline
Hallo allemaal, ik ben gestopt met het drinken van cafeine om te zorgen dat het op mijn examen weer enig stimulerend effect heeft maar daardoor heb ik nu het volgende probleem. Na nog minder dan een uur leren word ik al suf en ben ik totaal niet meer geconcentreerd. Wanneer ik dan toch probeer door te leren wordt ik gek! Vaak komt het er op neer dat ik niet meer dan 1 uurjte per dag kan leren (terwijl ik minstens 3 uur had voorgenomen)

Welke middelen zou ik kunnen gebruiken om me beter te kunnen concentreren?

Werkt valeriaan echt goed?
Advertentie
Oud 18-05-2005, 17:03
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik dacht dat je van valeriaan juist rustig werd?

Ik zou gewoon doorzetten. Pinda's eten, veel groente en fruit eten. Tussendoor flink ontspannen of juist inspannen. Leuke dingen doen tussendoor. Een dag heeft toch al gauw 12 uur, dus daarvan kun je best 3 uur leren als je het goed afwisselt.

Succes!
__________________
Oud 18-05-2005, 17:12
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Ik heb gehoord dat je je beter kan concentreren als je bananen eet, en als je kauwgom kauwt.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Oud 18-05-2005, 17:16
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Bij Albert Heijn hebben ze concentratiethee. Geen idee of het echt werkt.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 18-05-2005, 18:01
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
Sleeves schreef op 18-05-2005 @ 18:12 :
Ik heb gehoord dat je je beter kan concentreren als je bananen eet, en als je kauwgom kauwt.
banaan is goed voor stress las ik vorig jaar
Oud 18-05-2005, 18:22
SpacingBen
SpacingBen is offline
mmm dan maar naar de smartshop?

Voedingsmiddelen hebben vaak wel 'enig' effect. Maar echt veel helpt een banaan bij mij niet!
Oud 18-05-2005, 18:37
Lautrec
Lautrec is offline
Citaat:
Global schreef op 18-05-2005 @ 19:01 :
banaan is goed voor stress las ik vorig jaar
Ja, een plantage
Oud 18-05-2005, 18:49
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Citaat:
Lautrec schreef op 18-05-2005 @ 19:37 :
Ja, een plantage
Leest de Fancy?

(Sorry )
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Oud 18-05-2005, 19:29
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Zuurtjes of dropjes heb ik gehoord van de remedial teacher.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 18-05-2005, 21:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik kauwgom eet tijdens het leren neem ik juist totaal niets op, heel vreemd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-05-2005, 09:07
Omi0
Avatar van Omi0
Omi0 is offline
Citaat:
SpacingBen schreef op 18-05-2005 @ 17:54 :
Hallo allemaal, ik ben gestopt met het drinken van cafeine om te zorgen dat het op mijn examen weer enig stimulerend effect heeft maar daardoor heb ik nu het volgende probleem. Na nog minder dan een uur leren word ik al suf en ben ik totaal niet meer geconcentreerd. Wanneer ik dan toch probeer door te leren wordt ik gek! Vaak komt het er op neer dat ik niet meer dan 1 uurjte per dag kan leren (terwijl ik minstens 3 uur had voorgenomen)

Welke middelen zou ik kunnen gebruiken om me beter te kunnen concentreren?

Werkt valeriaan echt goed?
Is dat echt goed om nu te kappen met koffie? Ik drink juist heel veel om inderdaad een beetje opgepept te blijven voor het leren...
Oud 19-05-2005, 12:39
pannekoekje
pannekoekje is offline
ik heb druppeltjes gekregen van mijn natuurgeneeskundige ze helpen wel een beetje maar ze zijn vooral tegen de stress enzo
Oud 19-05-2005, 12:44
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik vertrouw gewoon op mijn eigen lichaam en geest....
__________________
Dromendief
Oud 19-05-2005, 13:40
MaHo
Avatar van MaHo
MaHo is offline
Pff....gewoon lekker ontspannen en zien wanneer je zin hebt om te leren, doe ik ook
Oud 19-05-2005, 13:43
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik heb voor dat ik mijn toelatingsexamen had, wel valeriaan geslikt. Toen had ik ook eindexamen btw. maar ik weet niet of dat daar ook effect op heeft gehad. Een vriendin van me heeft die hele periode ephedra geslikt (geen aanrader!!!), omdat ze pas op het aller laatste moment ging leren. Ik zou gewoon koffie blijven drinken, je moet nu toch ook presteren? Drink he tijdens je examen maar wat meer koffie Ik zou me er niet te druk om maken
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 19-05-2005, 13:53
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Omi0 schreef op 19-05-2005 @ 10:07 :
Is dat echt goed om nu te kappen met koffie? Ik drink juist heel veel om inderdaad een beetje opgepept te blijven voor het leren...
Hmja ik ook...
__________________
Kun je het lezen???
Oud 19-05-2005, 13:57
JH
JH is offline
Het schijnt wel zo te zijn dat kauwgom er voor zorgt dat je hersenactiviteit toeneemt waardoor je beter kan nadenken en je capaciteiten kunt benutten.
Oud 19-05-2005, 13:59
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
ik ben wnahopig, omdat ik een soort freak ben die slaperig wordt van cafeďne....
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Ads door Google
Oud 19-05-2005, 14:01
Lautrec
Lautrec is offline
Citaat:
Yerli schreef op 18-05-2005 @ 19:49 :
Leest de Fancy?

(Sorry )
?
Oud 19-05-2005, 15:14
Orpa
Orpa is offline
Ehrm... Ik gebruik tegenwoordig (sinds 2 jaar) valeriaan om in slaap te vallen, of om mezelf kalm te krijgen voor een toets...

Wat bij mij heel goed werkt is ieder uur een kwartiertje iets anders doen (forumen dus) zodat ik even aan iets anders denk en weer n beetje wakker word...
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Oud 19-05-2005, 17:28
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
boeken achter slot en grendel, de powerkabel van je computer meegeven aan je broertje naar school en ouders vragen je te blijven buggen tot je weer aan het leren bent.

ow, en dit heel vaak denken:
nog maar 4 dagen... AAAARGH!

niet rotzooi gaan slikken
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Oud 19-05-2005, 17:36
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik ben verslaafd aan cafeine, maar daar heb je dus nu niet zoveel aan. tegen examenstress slik ik nervofit, valeriaan-pilletjes dus.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 19-05-2005, 18:17
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg

Juist door te gaan denken 'ow shit, wat helpt? ik word gek blabla' word je gek...
Gewoon relaxen, het is gewoon de zoveelste toetsweek
__________________
WOEi !
Oud 19-05-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Morgan le Fay schreef op 19-05-2005 @ 14:59 :
ik ben wnahopig, omdat ik een soort freak ben die slaperig wordt van cafeďne....
same here
Oud 19-05-2005, 20:22
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Ik ga altijd rare ongecontroleerde bewegingen maken als ik heel veel caffeine op heb
__________________
That ís a tasty burger!
Advertentie
Oud 19-05-2005, 20:41
tinkebel
Avatar van tinkebel
tinkebel is offline
ben ik de enige die geen koffie/andere caffeine zooi lust

gewoon doen wat je normaal ook altijd doet en geen gekke dingen uit gaan halen nu
__________________
.
Oud 20-05-2005, 00:17
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Je moet niks geks gaan doen, maar een examsen kan stressvol en dus vermoeiend uitpakken. Zorg dat je driken en eten bij je hebt. Gewoon fris/water en snoep/chocola. Vooral dat laatste kan je erg op weg helpen soms, en sowieso is iets eten of drinken op zich al een fijn gevoel.
Oud 20-05-2005, 15:58
SpacingBen
SpacingBen is offline
Heb concentratiepillen gehaald (concentratieformule van amrazin extra forte) De ingredienten hiervan zijn:

MAngaan, ADH, Zink, Japanse tempelboom-extract (ginkgo biloba) flavonoiden, terpenen, Ashwaganda-extract (withania somnifera) fosfolipiden, L-Glutamine, Siberische ginseng-wortel (Eleutherococcus senticosus).

ADH zorgt er geloof ik voor dat er meer vocht geresorbeerd wordt wat dus zou betekenen dat er meer water in mijn bloed blijft waardoor mijn bloeddruk hoger wordt en mijn hersenen grotere hoeveelheden voedingsstoffen en zuurstoffen etc aangevoerd krijgen? Naja dat was in ieder geval niet bepaald merkbaar

Vandaag naar mijn idee eenzelfde soort pillen gehaald bij de smartshop (brainpep genoemd) in combinatie met koffie en energiedrank. Heb 4 uur lang kunnen werken uit mijn biologie examenbundel en heb heel wat informatie die ik nog niet wist in mij opgenomen

Maarja, of het nou die pillen zijn die werken of dat ik gewoon weer ontzettend gevoelig ben voor cafeine weet ik niet (heb het 2 weken vrijwel niet gedronken en was er toen ik ermee begon erg gevoelig voor)

Stoppen met cannabis is denk ik toch ook wel een idee voor het examen
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
Psychologie Wat hebben we toch een klote samenleving
trophus
64 04-09-2008 12:36
Algemene schoolzaken Examens
ULTRA8
42 24-05-2007 16:40
Verhalen & Gedichten [verhaal]schrijftstijl
T_ID
10 28-10-2005 21:52
Levensbeschouwing & Filosofie Nationale wetenschapsquiz 2004 11e editie
Krekker
66 26-12-2004 00:18
Drugs & Alcohol Het gebruik van middelen
Internationalist
6 20-04-2002 10:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.