Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2011, 10:22
6326hamid
6326hamid is offline
Hallo,
Ik ben in mijn 4e jaar van Atheneum blijven zitten. Momenteel doe ik het jaar opnieuw vanuitgaande dat ik dit jaar zal halen dan zit ik volgend jaar dus in vwo 5. Mijn vraag was stel dat ik in vwo 5 blijf zitten? Wat zijn dan de consequenties? Moet ik dan afstromen?
En stel dat ik over ga maar volgend vwo sprint doe en stel ik haal dat niet. Mag ik dan vwo sprint opnieuw doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2011, 11:23
_Sytzz_
_Sytzz_ is offline
Bij mij op school mag je maar één keer blijven zitten, maar ik weet niet hoe dat zit op andere scholen. Ik denk dat je het het beste aan je mentor of decaan kan vragen, die weten er alles van
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 11:31
Verwijderd
je mag idd maar een keer blijven zitten volgens mij, dit is bij het vmbo ook zo, duurt je school 4 jaar dan mag je er max 5 jaar over doen en duurt je school 6 jaar dan mag je er dus ook max 7 jaar over doen. dit is tenminste wat ik heb gehoord, ik denk dat je dan idd moet afstromen als je het dit jaar weer niet haalt, maar als dat het geval is valt ook te betwijfelen of je dan wel naar de uni moet gaan ik weet niet welke rede erachter zit dat je 2 keer zou moeten blijven zitten maar als vwo zwaar valt lijkt mij de uni nog lastiger
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 11:39
6326hamid
6326hamid is offline
Okee naja het probleem zat hem in pech en omstandigheden maar ze zeggen ath 5 is erg moeilijk. Wat nou als ik van Ath 4 naar vwo sprint ga? Kan ik vwo sprint dan wel 2x doen?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 21:19
Verwijderd
Volgens mij is atheneum en vwo toch hetzelfde??
Of zit ik in de war??
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 22:35
loveforfashion
loveforfashion is offline
Citaat:
Volgens mij is atheneum en vwo toch hetzelfde??
Of zit ik in de war??
Nope 't zelfde
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 22:42
Verwijderd
Als je in 5 Atheneum blijft zitten, dan is het waarschijnlijk zo dat je inderdaad moet afstromen. Want je mag niet twee keer blijven zitten.

Als je sprint wil gaan doen moet je jezelf eerst achter de oren krabben. Waarom ben je blijven zitten? Vanwege gebrek aan inzet, of persoonlijke redenen? Of omdat je de stof gewoon niet snel genoeg kon oppakken, en het gewoon weg niet lukte? Want daar zit nogal wat verschil tussen. Als je de stof perfect beheerst, en gewoonweg geen zin had om op te dagen voor toetsen, dan kun je Sprint wel gaan doen. Moet je alleen zorgen dat je motivatie wat omhoog gaat . Maar als je bent blijven zitten omdat je je cijfers niet omhoog kon krijgen hoe hard je je best ging doen, zou ik het sowieso afraden om Sprint te gaan doen. Belast jezelf niet overbodig veel .

Tevens weet ik niet of er ook bijkomende "voorwaarden" zijn voor Sprint. Is het niet zo dat je dan Cito scores boven de zoveel nodig moet hebben enzo?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 07:25
Verwijderd
@Interglot,
als dat van die cito-toets zo zou zijn zou dat wel raar zijn
Dat is eigenlijk een beetje oude koeien uit de sloot halen
Ik zou het logischer vinden als ze kijken naar je gemiddeldes van voorgaande atheneum jaren en je inzet en motivatie enz.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 14:52
the economist
the economist is offline
Stel je bent met een groep aan het hardlopen, maar je kunt het tempo eigenlijk niet bijhouden.
Je moet ze laten gaan, en wacht op een volgende groep. Die kun je eerst wel bijhouden (je had al wat voorsprong), maar nu gaan ze ook weer te hard. laat je nu die groep weer gaan, en zet je dan een eindsprint in om diezelfde groep weer te achterhalen ???
Als je in 5 niet over mag, is dat omdat de docenten er geen vertrouwen in hebben dat je het examen kunt halen.
De sprintschool zegt kom maar binnen, want zij zijn een commercieel bedrijf.
maar over je vraag: als je volgend jaar al sprint doet (je zou regulier in vwo 5 komen), dan mag je wel 2x ogaan voor examen, dat klopt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken HBO opleiding zonder VWO diploma?
Sombrero
13 25-05-2008 11:46
Algemene schoolzaken Wat zijn de eisen voor vwo-diploma? (aantal uren/vakken etc)
yojordi
23 01-09-2006 15:40
Algemene schoolzaken VWO-diploma halen
axgimpa
11 04-07-2006 14:31
VWO Probleem met het vak LITERATUUR (VWO)
danny23
33 05-05-2006 15:02
Algemene schoolzaken Ook onafgeronde cijfers op VWO-diploma
Bhai
10 07-05-2005 10:44
Algemene schoolzaken Havo na VWO-diploma
noukiester
10 16-02-2003 14:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.