Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2002, 12:53
diane
Avatar van diane
diane is offline
Hoi,allemaal

Ik had van de week geschreven dat ik hulp heb gezocht en die krijg ik ook.De 21 oktober heb ik een afspraak maar ik durf nu al niet meer.Ik heb het mijn ouders toch maar verteld die zeiden meteen 1 woord over hoe het thuis gaat en je kan vertrekken en we gaan voor jou zeker ook geen vrij nemen.Mijn oude mentrix van het speciaal onderwijs heb ik ook al ingelicht en ze was trots op me.Ze wil mij ook spreken omdat ze weet dat ik er weer vanaf ga zien.Ik voel me nou zo klote de ene kant wil ik zo graag hulp maar de andere kant mijn ouders die moeilijk doen
__________________
Langs het strand galopperen op een mooi paard is een droom van mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-10-2002, 13:02
shy girl
shy girl is offline
hey meis..kvind het oo ksuperknap da tje hulp hebt gezocht! je hebt het echt nodig en je moet samen met die lerares zorgen dat je ouders je niet het huis uit zetten of w at dan ook..en misschien dreigen ze alleen maar..ik heb het zelf ook meegemaakt.kwilde ook in zo'n meidegroep en mn ouders warener echt op tegen en dreigden ook met vanalles..echt niet meer normaal. uiteindelijk heb ik het niet gedaan en heb nu no gsteeds van riagg hulp.
En je kunt evt ook stiekem gaan..je hebt recht op hulp.
Blijf iig met die lerares erover praten! het lukt je wel!succes knuf
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 13:22
Gael
Gael is offline
Natuurlijk is het moeilijk om te gaan. Ik begrijp je heel goed.
Ik moet morgen naar leeringenbegeleiding, en ik weet wel zeker dat ik word doorgestuurd als ik vertel wat er aan de hand is. En ik weet nog niet wat ik precies allemaal ga zeggen, als ik niet alles vertel hoeft het misschien niet.

Maar in jou geval vind ik dat je in ieder geval echt moet proberen te gaan. RIAGG kan misschien meer voor jou doen dan je denkt. Je kan het minstens proberen. Ik weet wel dat je steeds meer zal twijfelen. Je denkt er steeds aan, je telt de dagen af.. en je twijfelt steeds meer.
Probeer het minstens Kijk hoe het gaat.

Ik hoop echt dat jou leven snel beter zal gaan, ook al weet ik helemaal niet wie je bent. Ik gun niemand een leven vol problemen.

Take care.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 13:28
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Het is in ieder geval een moedige stap van je dat je hulp bent gaan zoeken. Ik kan me voorstellen dat je, mede door de reactie van je ouders, je bedenkingen hebt of je er inderdaad mee door zult gaan, maar je ouders dienen zich naar mijn idee goed te realiseren dat het noodzakelijk is dat je hulp krijgt en dat zij dat niet mogen beletten door jou te intimideren. Ik begrijp uit de reactie van je ouders dat ze niet willen dat je met een hulpverlener over je thuissituatie praat, maar als de situatie slecht is, zoals ik vermoed, zal er toch een oplossing moeten worden gevonden om die situatie te verbeteren, en ook je ouders zullen daar, of ze dat nu leuk vinden of niet, een bijdrage aan moeten leveren. Mijn advies is om op 21 oktober naar die afspraak te gaan en te vertellen wat er precies aan de hand is. Ik ben in ieder geval blij voor je dat je oude mentrix van het speciaal onderwijs zo positief op jouw voornemen heeft gereageerd. Hopelijk heb je ook iets aan dat gesprek met haar.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 13:55
diane
Avatar van diane
diane is offline
t probleem zit hem er in dat mijn broer alles mag sinds ze weten dat ie pdd-nos heeft.Op zich kan ik dat nog wel hebben maar niet als ze dan al hun vroegere agressie op mij richten.
Verder intereseer ik ze hier niks mijn moeder en ik fitnessen nu samen en als we ons omkleden zitten mijn armen onder de littekens ze ziet het maar gaat verder alsof er niks aan de hand is.Als ik s avonds vroeg naar bed ga omdat ik me niet oke voel met de situatie hebben ze nog niks door.Ik had beter niet geboren kunnen worden in dit gezin ze hebben voldoende aan 1 kind
__________________
Langs het strand galopperen op een mooi paard is een droom van mij
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 15:02
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hey meis,
dapper van je dat je een afspraak hebt gemaakt!
Ik snap wel dat je twijfelt, is op zich wel
een grote stap..
Citaat:
Ik heb het mijn ouders toch maar verteld die zeiden meteen 1 woord over hoe het thuis gaat en je kan vertrekken en we gaan voor jou zeker ook geen vrij nemen.
Kom op, dan ga je alleen.. Je zocht hulp, je hebt nu de kans om die te krijgen.. Grijp die kans, blijf niet hangen.
Als het echt zover komt dat je ouders je het huis uitzetten,
zorg dat je een plek hebt waar je terecht kan,
vrienden, familie, kennisen, er zal heus wel iemand zijn..

Citaat:
t probleem zit hem er in dat mijn broer alles mag sinds ze weten dat ie pdd-nos heeft.Op zich kan ik dat nog wel hebben maar niet als ze dan al hun vroegere agressie op mij richten.
Misn domme vraag hoor, maar wat is pdd-nos?
En waarom mag hij dan alles weten,
het gaat toch over jou?
En, ehm, vroegere agressie? Waarom zouden ze die op jou richten als ik vragen mag?

Dat je moeder niks van die littekens zei,
betekent nog niet dat het haar niet boeit.
Het is best moeilijk voor een moeder om te zien
dat haar kind automutileert, misn durft ze niks te zeggen..
Misn wil ze er niet over praten, is ze bang om jou te kwetsen.
Er kunnen zoveel redenen zijn..

Citaat:
Ik had beter niet geboren kunnen worden in dit gezin ze hebben voldoende aan 1 kind
Zo'n gevoel ken ik wel..
T enige wat ik kan zeggen is dat je je familie niet kan kiezen..
Ik geloof er allang niet meer in dat je met een doel ergens komt oid, maar misn ben jij juist de persoon
om vrolijkheid of iets anders in jullie gezin te brengen..

Heel veel suc6
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 19:42
diane
Avatar van diane
diane is offline
pdd-nos is een autistiche stoorenis
__________________
Langs het strand galopperen op een mooi paard is een droom van mij
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 17:26
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Je ouders kunnen/mogen je niet zomaar het huis uitplaatsen.
Jij voelt je duidelijk niet lekker thuis. En je wilt er over praten. Jij wilt immers dat jij je weer beter zal gaan voelen, niet waar?

Probeer je er niet te veel van aan te trekken wat je ouders hebben gezegd. Het gaat er nu om wat jij vind, en wat jij wilt.
Praat er over bij het riagg, over wat jij kunt doen om de situatie aan te kunnen.

Succes!
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:22
diane
Avatar van diane
diane is offline
Citaat:
moenbase schreef:
Je ouders kunnen/mogen je niet zomaar het huis uitplaatsen.

Nee het mag niet maar dat houd niet in dat ze het niet doen.

Jij voelt je duidelijk niet lekker thuis. En je wilt er over praten. Jij wilt immers dat jij je weer beter zal gaan voelen, niet waar?

Dat ik me graag beter wil voelen inderdaad

Probeer je er niet te veel van aan te trekken wat je ouders hebben gezegd.

Ze zeggen het nu nog steeds en je kan er niet omheen als je dat 10 duizend keer per dag moet horen

Het gaat er nu om wat jij vind, en wat jij wilt.

Daar ben ik intussen ook wel achter

Praat er over bij het riagg, over wat jij kunt doen om de situatie aan te kunnen.

[u]Dat is 1 van de reden waarom ik er heen wil

Succes!

Bedankt
__________________
Langs het strand galopperen op een mooi paard is een droom van mij

Laatst gewijzigd op 14-10-2002 om 18:33.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 19:14
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
diane schreef:

Nee het mag niet maar dat houd niet in dat ze het niet doen.

Zijn er geen familieleden/vrienden/kennissen waar je terecht kunt als het niet lekker gaat?

Dat ik me graag beter wil voelen inderdaad
Jij hebt de macht en ik hoop ook, de kracht, om er iets aan te doen. Think about it. Het gaat om je toekomst!

Ze zeggen het nu nog steeds en je kan er niet omheen als je dat 10 duizend keer per dag moet horen
Dat snap ik. Het is psychische mishandeling Pak het aan, als je het niet alleen 'kunt', vraag dan of een vriend(in) je er bij wilt helpen.

Daar ben ik intussen ook wel achter

Goedzo, dus doe er wat aan!

Dat is 1 van de reden waarom ik er heen wil

Wat zijn de andere redenen als ik vragen mag?
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 07:23
diane
Avatar van diane
diane is offline
Ik ben 8 jaar gepest en daar heb ik wat verkeerde dingen aan over gehouden.Zoals de kas uit lopen als ik het moeilijk heb mensen bijna niet meer vertrouwen.En ik heb van binnen een rotgevoel over mezelf overgehouden en daar door snij ik nu zo'n jaar.(was gister film over snijden op net 5 mijn ouders zeggen mensen die dat doen zijn gek)
__________________
Langs het strand galopperen op een mooi paard is een droom van mij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote Lucht-Je-Hart Topic #13
Nijn*
500 26-10-2004 15:59
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic #12
Verwijderd
499 11-10-2004 20:55
Psychologie dossier
moon
17 30-06-2004 20:40
Psychologie weer nieuwe hulp?
wont cry
12 28-01-2004 21:21
Psychologie Ik wil het niet meer/Hoe moet ik verder?
Miracle
33 05-01-2003 21:56
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.