Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2008, 15:32
Afghan-NL
Afghan-NL is offline
Hallo Allemaal,

Heb overal in Google een vertaal site gezocht..k heb altvista gevonden..
Die verstaalt niet zo goed... k moet namelijk een frans tekst vertalen, kan iemand de link van een goede vertaal site geven SVP?
Of als je goed bent in Frans zou je de tekst willen vertalen?

Zie hieronder:

Je suis malade

Je me sentais tres bien hier. J'ai manage beaucoup de caramels, de bonbons , de gateaux, , de frites et de glaces. Mais dans la nuit , j'ai ete tres malade. Je me demande pourquoi.
Le docteur est venu ce matin. Je l'aime bien , le docteur. Ca me plait quand il met la tete sur ma poitrine , parce qu'il est tout chauve et je vois son crane qui brille juste sous mon nez.
Le docteur n'est pas reste longtemps. Il a dit a maman:

Il a besoin de repos. Il peut rester couche aujourd'hui.
Mettez -le a la diete.
Maman m'a dit:
Tu as entendu le docteur . J' espere que tu vas etre sage et tres obeissant.
J' etais un peu etonne, parce que je suis toujours tres sage.
J' ai pris un livre et j' ai commence a lire. C' etait l' histoire d' un petit ours qui se perdait dans la foret ou il y avait des chasseurs.
Moi, j'aime mieux les histoires de cowboys, mais tante Pul-cherie, a tous mes anniversaires, me donne de livres pleins de petits ours,
de petits lapins, de petits chats, de toutes sortes de petits betes. Tante Pulcherie doit aimer les animaux.
Le mechant loup etait sur le point de manger le petit ours ,quand maman est entree , suivie d' Alceste. Alceste est mon ami. Il est tres gros et il mange tout le temps.

Regarde Nicolas , m'a dit maman , ton petit ami Alceste est venu te rendre visite.
Pluis elle a vu la boite qu' Alceste avait sous le bras.
Que portes-tu la, Alceste? a-telle demande.
Des chocolate , a repondu Alceste.

Alors , maman a dit a Alceste qu'il etait tres gentil , mais que je etais a la diete et que je ne pouvais pas manger de chocolats.
Alceste a dit maman qu'il les avait apportes pour les manger lui-meme. Maman a regarde Alceste d' un air etonne , puis elle
est sortie en nous disant d' etre sages.
Alceste s'est assis a cote de mon lit et il m' a regarde sans rien dire en mangeant ses chocolats .
Je voulais en manger aussi. Alceste , ai-je dit, veux-tu me donner de tes chocolats?
Je te croyais malade , m' a repondu Alceste.
Toi , tu n'es pas gentil, lui ai-je dit.

Alceste c' est mis deux chocolats dans la bouche. Alors , nous nous sommes battus.
Maman est arrivee en courant et elle n' etait pas contente.
Elle nous a separes , elle nous a grondes , et puis elle a dit a Alceste de partir. Alceste m' a serre la main, il m' a dit <<a bientot>> et il est parti. Je l' aime bien,
Alceste , et je n' etais pas content de le voir partir.
Maman a regarde mon lit et elle s' est mise a crier. En nous battant , nous avions ecrase quelques chocolats sur les draps.
Il y en avait aussi sur mon Pyama et dans mes cheveux.
Maman m' a dit que j' etais insupportable et elle a change les draps.
Elle m' a emmene a la salle de bain , ou elle m' a lave avec une eponge et de l' eau de Cologne. J' ai mis un Pyama
propre , le bleu a rayures. Maman m'a quitte en me disant de ne pas la deranger.
Alors, je me suis couche encore une fois et j' ai continue a lire mon livre . Le vilain loup n' avait pas mange le petit ours, parce

qu'un chasseur avait tue le loup. Maintenant, un lion voulait manger le petit ours, mais celui-ci ne voyait pas le lion , parce
qu'il mangeait du miel. Tout ca me donnait de plus en plus faim. Comme je ne voulais pas deranger maman, je me suis
leve pour aller voir s'il y avait quelque chose de bon dan le frigidaire.
Il y avait beaucoup de bonnes choses dans le frigidaire . On mange tres bien a la maison .
J' ai pris dans mes bras une cuisse de poulet , du gateau a la creme et une bouteille de lait.
Nicolas! a crie maman derriere moi. J' ai eu tres peur et j' ai tout lache. Maman avait l' air fachee comme tout. Elle n' a rien dit. Elle m' a emmene a la salle de bains
et elle m' a lave avec l' eponge et de l' eau de Cologne.
Puis elle m' a fait changer de Pyama parce que le lait et le gateau a la creme avaient fait des taches sur celui que je portais.
Maman m' a donne le Pyama rouge a carreaux et elle m' a envoye coucher en toute hate.Puis elle a
nettoye la cuisine.

De retour dans mon lit, je n' ai pas voulu reprendre le livre avec le petit ours que tout le monde voulait manger.
Comme je n' avais rien d' autre a faire , j'ai decide de dessiner.
Je suis alle chercher un vieux stylo et des feuilles de papier dans le bureau de papa.
Je n' ai pas pris le belles feuilles de papier blanc avec le nom de papa ecrit en lettres brillantes dans le coin.
J' ai pris des papiers ou il y avait de choses ecrites d' un cote et dont personne n' aurait surement besoin.

Je suis rentre vite dans ma chambre et je me suis couche.
J' ai dessine de bateaux de guerre qui se battaient contre des avions qui explosaient dans le ciel.
J' ai dessine aussi des chateaux forts. Comme je ne faisais pa de bruit, maman est venue voir ce qui se passait.
Elle s' est mise a crier de nouveau.
Il faut dire que le stylo de papa perd un peu d' encre. D' ailleurs, c' est pourquoi papa ne s'en sert plus.
C' est tres pratique pour dessiner les explosions , mais moi, j' etais tout couvert d' encre et il y en avait aussi sur les draps et sur le cuvre-lit.
Maman etais tres fachee. Et puis , il y avait des choses importantes sur le papiers que j' avais utilises.

Maman m' a fait lever, elle a change les draps du lit, elle m' a emmene a la salle de bains , elle m' a lave avec une pierre ponce , avec l' eponge
et avec ce qui restait au fond de la bouteille d' eau de Cologne , Elle m' a dounne une vieille chemise de papa a la place de mon Pyama parce que je
n' en avais plus de propre. Le soir , le docteur est venu mettre la tete sur ma poitrine et je lui ai tire la langue. Il m' a dit que j' etais queri et que je pouvais me lever.
Mais aujourd'hui , on n'a vraiment pas de chance avec les meladies a la maison. Le docteur a trouve que maman avait mauvaise
mine et il lui a dit de se coucher et de se mettre a la diete.



Alvast bedankt!!
veel liefsss
A-N
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-01-2008, 15:44
Verwijderd
babelfish is volges mij de beste, maar die moet je nog altijd ff controleren op zinsbouw
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 16:06
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Wat dacht je ervan om de tekst zelf eens te gaan vertalen?
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 16:39
Afghan-NL
Afghan-NL is offline
Ik kan het niet Ann.

Chriizz... dank je wel maar die kende ik al en vertaalt niet zo goed.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 16:45
Verwijderd
ik wil niet veel zeggen hoor, maar dit is echt heel simpel frans. de zinsopbouw is echt telkens hetzelfde alleen de werkwoords tijden wisselen soms. maja... ik raad ook babelfish aan, sommige woorden kent ie niet maar je kan ook proberen om hem naar het Engels te vertalen en evt. daarna nog naar het nederlands.

hopelijk heb je hier wat aan.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 16:53
Afghan-NL
Afghan-NL is offline
Hmm Tig voor mij is het wel moeilijk, anders had ik het niet gevraagd toch? Anywayz bedankt van u comment en advies.

Dit is wat ik op Babelfish krijg:

Ik ben ziek Ik voelde me zeer goed gisteren. Ik heb manage vele caramel, van snoepjes, van taarten, van frites en ijs. Maar in de nacht, ben ik zeer ziek geweest. Ik vraag meaf waarom. De dokter is vanochtend gekomen. Ik houd van het goed, de dokter. D.w.z zie me plait wanneer hij tete op mijn borst zet, omdat hij helemaal kaal is en ik zijn crane die net onder mijn neus schittert. De dokter is geen lang rest. Hij heeft heeft mama gezegd: Hij heeft rusten nodig. Hij kan laag blijven vandaag. Zet - aan het dieet. De mama heeft me gezegd: Jij heeft de dokter gehoord. Espere ik obeissant dat jij wijs gaat zijn en zeer. Ik was me een beetje verbaas, omdat ik altijd zeer wijs ben. Ik heb een boek genomen en ik heb begin te lezen. Het was de geschiedenis van een kleine beer die zich in de boor verloor of er jagers waren. Ik, houd ik beter van de geschiedenissen van cowboys, maar tante Pul-cherie, heeft al mijn verjaardagen, geeft me van volle boeken van kleine beren, kleine konijnen, van kleine katten, van allerlei kleine betes. Tante Pulcherie moet van de dieren houden. Mechant wolf was op het punt de kleine beer te eten, wanneer de mama is ingegaan, gevolgd door Alceste. Alceste is mijn vriend. Hij is zeer groot en hij eet de hele tijd. Kijkt Nicolas, me heeft de mama gezegd, jouw kleine vriend Alceste is je bezoek komen teruggeven. Pluis heeft zij het mank gaat gezien dat Alceste onder de arm had. Wat deuren jij, Alceste? heeft-dergelijk de vraag. Chocolate, heeft Alceste geantwoord. Dan heeft de mama aan Alceste gezegd dat hij zeer aardig was, maar dat ik aan het dieet was en dat ik geen chocolade kon eten. Alceste heeft mama gezegd dat hij ze heeft gebracht om ze te eten hem-zelfde. De mama heeft kijkt Alceste van een lucht verbaast zich, vervolgens is zij weggegaan door ons te zeggen om wijs te zijn. Alceste is naast mijn bed gegaan zitten en hij heeft me kijkt zonder niets te zeggen door zijn chocolade te eten. Ik wilde eveneens erover eten. Wil Alceste, heb gezegd, me van jouw chocolade geven? Ik geloofde je ziek, me heeft Alceste geantwoord. Toi, is jij niet aardig, hem heb ik zeg. Alceste wordt het twee chocolade in de mond gezet. Dan hebben wij gestreden. De mama is aangekomen door te lopen en zij was niet tevreden. Zij heeft ons separes, zij heeft ons gegromd, en vervolgens heeft zij aan Alceste gezegd om te vertrekken. Alceste heeft me broeikas de hand, hij heeft me gezegd en hij is vertrokken. Ik houd van het goed, Alceste, en ik was niet tevreden om het te zien vertrekken. De mama heeft kijkt mijn bed en zij heeft zich gezet om te schreeuwen. Door ons te slaan, hadden wij verpletteren enkele chocolade op de lakens. Er waren erover eveneens op mijn Pyama en in mijn haren. De mama heeft me gezegd dat ik ondraaglijk was en zij verandert de lakens heeft. Zij heeft me emmene aan de badkamer, of zij heeft me lava met een spons en van het water van Keulen. Ik heb een eigen Pyama gezet, blauw heeft strepen. De mama heeft me vrij door me om niet deranger te zeggen. Dan ben ik laag me nog eens en ik heb blijf mijn boek lezen. De lelijke wolf had niet eet de kleine parce beer, dat een jager doodt de wolf had. Nu wilde een leeuw de kleine beer eten, maar deze zag de leeuw niet, omdat hij honing at. Elke d.w.z gaf me meer en meer honger. Aangezien ik deranger geen mama wilde, ben ik me leve om te gaan zien of er iets van goede dan de koelkast was. Er waren vele goede dingen in de koelkast. Men eet zeer goed aan het huis. Ik heb in mijn armen een boutje van de kip, van de taart aan creme en een fles melk genomen. Nicolas! a schreeuwt mama derriere ik. Ik heb zeer angst gehad en ik heb alles lache. De mama fachee scheen als alles. Zij heeft niets gezegd. Zij heeft me emmene aan de badkamer en zij heeft me lava met de spons en van het water van Keulen. Vervolgens heeft zij me van Pyama laten veranderen omdat de melk en de taart aan creme vlekken hadden gedaan op die die ik droeg. De mama me heeft geeft rode Pyama heeft ruiten en zij heeft me envoye in alle hate. leggen vervolgens zij heeft nettoye de keuken. Van terugkeer in mijn bed, heb ik het boek met de kleine beer niet willen hernemen die iedereen wilde eten. Aangezien ik niets van ander om te doen had, heb ik besloten om te tekenen. Ik ben alle een oude vulpen en bladen van papier in het kantoor van papa zoeken. Ik heb de mooie bladen van wit papier met de schriftelijke naam van papa niet in schitterende brieven in de hoek genomen. Ik heb papieren genomen of hij er van dingen had enerzijds geschreven en waarvan niemand zeker behoefte zou hebben. Ik ben binnenkom snel in mijn kamer en ik ben me laag. Ik heb teken van boten van oorlog die tegen vliegtuigen streden die in de hemel ontploften. Ik heb teken eveneens sterke kastelen. Aangezien ik Pa van geluidshinder niet deed, is de mama komen zien wat gebeurde. Zij heeft zich gezet om opnieuw te schreeuwen. Men moet zeggen dat de vulpen van papa een een beetje inkt verliest. Trouwens daarom dient erover papa zich niet meer. Het is zeer praktisch om de explosies te tekenen, maar ik, was ik elke dekking van inkt en er waren erover eveneens op de lakens en cuvre-lit. Fachee mama etais zeer. En vervolgens, waren er belangrijke dingen op de papieren die ik heb gebruikt. De mama heeft me laten opheffen, zij heeft verandert de lakens van het bed, zij me heeft emmene aan de badkamer, zij heeft me lava met een steen schuurt, met de spons en met wat onderin de fles water van Keulen bleef, heeft zij me dounne een oude hemdenfabriek van papa in plaats van mijn Pyama omdat ik geen eigen meer had. 's avonds, is de dokter tete op mijn borst komen zetten en ik heb hem tire de taal. Hij heeft me gezegd dat ik queri was en dat ik me kon opheffen. Maar vandaag, heeft men echt geen geluk met meladies aan het huis. De dokter heeft vindt dat de mama slechte mijn had en hij hem heeft gezegd om naar bed te gaan en zich aan het dieet te zetten.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 17:05
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Ik kan het niet Ann.
Pak er een woordenboek Frans en een overzicht van de Franse grammatica bij en probeer het zelf eens. Het gebruik van een vertaalmachine is af te raden omdat een vertaalmachine een zin niet als één geheel ziet, zoals wij dat doen, maar als een rij los van elkaar staande woorden die allemaal afzonderlijk worden vertaald. Het gevolg is dan ook dat een vertaalmachine een merkwaardige vertaling geeft.
Zie voor het soort merkwaardige vertalingen dat een vertaalmachine kan geven bijvoorbeeld http://forum.scholieren.com/showthre...ghlight=recept
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Laatst gewijzigd op 13-01-2008 om 17:11.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 18:35
Verwijderd
dat zeg ik dus ALS je m gebruikt kijk m vooral ff na, ik kan het je ook niet echt aanraden, leverde bij ons altijd een aardige hoop 4en op (wrom een 4 weet ik ook niet )
volges mij staat er in het franse gedeelte ook nog wel wat typfouten ofzo waardoor de vertaalmachine het niet oppikt (zie manage in r.1) maar wat je er nu uitkrijgt is met de echte franse text erbij zo te vertalen, want 90 % van de woorden heb je, en de opbouw kan je hiermee zelf wel raden
Met citaat reageren
Oud 13-01-2008, 19:35
xiaoli
xiaoli is offline
Ik ben ziek

Gisteren voelde ik me heel goed. Ik heb veel toffeetjes, snoepjes,gebakjes, patat en ijs gegeten. Maar vannacht was ik erg ziek. Ik vraag me af waarom.
Vanmorgen is de dokter gekomen. Ik mag hem wel, die dokter. Ik vind het leuk als hij zijn hoofd op mijn borst legt, omdat hij helemaal kaal is en ik zijn schedel zie glanzen onder mijn neus.
De dokter bleef niet lang . Hij zei tegen mijn moeder:
Hij heeft rust nodig. Hij kan in bed blijven vandaag. Zet hem op dieet.
Mijn moeder zei tegen me: Je hebt de dokter gehoord. Ik hoop dat je zoet en gehoorzaam zult zijn. Ik was een beetje verbaasd want ik ben altijd heel zoet.
Ik pakte een boek en begon te lezen. Het was het verhaal van een beertje dat verdwaalde in het bos en er waren jagers.
Ik heb liever cowboyverhalen, maar tante Pulcherie geeft me elke verjaardag boeken vol met beertjes, konijntjes, poesjes en allerlei soorten dieren. Tante Pulcherie zal wel dol op dieren zijn.
De boze wolf stond op het punt het beertje op te eten toen mijn moeder binnenkwam gevolgd door Alceste. Alceste is mijn vriend. Hij is heel dik en hij eet de hele tijd.
Kijk eens, Nicolas, zei mijn moeder, je vriendje Alceste is bij je op bezoek gekomen.
Toen zag ze de doos die Alceste onder zijn arm had.
Wat heb je daar, Alceste? vroeg ze
Chocolaatjes, antwoordde Alcheste.
Toen zei mijn moeder tegen Alceste dat dat erg aardig van hem was, maar dat ik op dieet was en dat ik geen chocolaatjes mocht eten.
Alceste zei tegen mijn moeder dat hij ze had meegebracht om zelf op te eten. Mijn moeder keek Alceste verbaasd aan, daarna ging ze weg en zei tegen ons dat we zoet moesten zijn.
Alceste ging naast mijn bed zitten en hij keek me aan zonder iets te zeggen terwijl hij zijn chocolaatjes ging opeten.
Ik wild er ook een paar. Alceste, zei ik, wil je mij van jouw chocolaatjes geven?
Ik dacht dat je ziek was, antwoordde Alceste mij.
Dat is niet aardig van je, zei ik tegen hem.

Alceste stopte twee chocolaatjes in zijn mond. Toen begonnen we met elkaar te vechten.
Mijn moeder kwam aanrennen en ze keek niet blij.
Ze haalde ons uit elkaar, ze mopperde op ons, en toen zei ze tegen Alceste dat hij weg moest gaan. Alceste gaf me een hand, hij zei ‘tot gauw’ tegen me en hij vertrok. Ik mag Alceste graag en ik was niet blij hem te zien vertrekken.
Mijn moeder keek naar mijn bed en ze begon te gillen. Terwijl we vochten, hadden we een paar chocolaatjes platgetrapt op de lakens. Het zat ook op mijn pyjama en in mijn haar.
Mijn moeder zei tegen me dat ik verschrikkelijk was en ze verschoonde de lakens.
Ze nam me mee naar de badkamer waar ze me waste met een spons en met eau de cologne. Ik trok een schone pyjama aan, de blauwe met streepjes. Mijn moeder ging weg en zei tegen me dat ik haar niet meer storen.
Toen ging ik weer naar bed en las verder in mijn boek. De boze wolf had het beertje niet opgegeten, omdat een jager de wolf had gedood. Nu wilde een leeuw het beertje opeten, maar het beertje zag de leeuw niet, omdat hij honing zat te eten. Dat alles gaf mij ook steeds meer honger. Omdat ik mijn moeder niet wilde storen, stond ik op om te kijken of er iets lekkers in de koelkast lag. Er lagen veel lekkere dingen in de koelkast. We eten heel lekker thuis.
Ik pakte een kippenpoot, een slagroomgebakje en een fles melk.
Nicolas! riep mijn moeder achter mij. Ik schrok erg en liet alles vallen. Mijn moeder leek erg kwaad. Ze zei niets. Ze nam me mee naar de badkamer en ze waste me met een spons en eau de cologne.
Daarna moest ik een ander pyjama aan, omdat de melk en het slagroomgebakje vlekken hadden gemaakt op degene die ik droeg.

Mijn moeder gaf me de rode ruitjespyjama en stuurde me haastig naar bed. Daarna maakte ze de keuken schoon.
Terug in bed wilde ik niet weer het boekje pakken met het beertje dat iedereen maar op wilde eten.
Omdat ik niets te doen had, besloot ik te gaan tekenen.
Ik ging een oude vulpen opzoeken en blaadjes papier in het kantoor van mijn vader.
Ik nam niet de mooie witte blaadjes met de naam van mijn vader met glanzende letters in de hoek. Ik nam papieren waar aan één kant dingen op stonden en die vast en zeker niemand meer nodig had.
Ik ging snel terug naar mijn kamer en ging weer naar bed. Ik tekende oorlogsschepen die vochten tegen vliegtuigen die in de lucht explodeerden.
Ik tekende ook burchten. Omdat ik geen lawaai maakte, kwam mijn moeder kijken wat er gebeurde.

Ze begon opnieuw te gillen. Ik moet zeggen dat de vulpen van mijn vader een beetje lekt. Trouwens, daarom gebruikt mijn vader hem ook nooit meer. Het is heel handig om explosies te tekenen, maar ik zat helemaal onder de inkt en het zat ook op de lakens en de dekens.
Mijn moeder was erg kwaad. En bovendien, er stonden belangrijke dingen op de papieren die ik had gebruikt.
Mijn moeder liet me opstaan, ze verschoonde de lakens van het bed, ze nam me mee naar de badkamer, ze waste me met een puimsteen, met de spons en met wat nog over was onderin de fles eau de Cologne. Ze gaf me een oud overhemd van mijn vader in plaats van mijn pyjama omdat ik niets schoons meer had. ’s Avonds kwam de dokter die legde zijn hoofd op mijn borst en ik stak mijn tong naar hem uit. Hij zei tegen me dat ik beter was en op mocht staan. Maar we hebben vandaag werkelijk geen geluk met zieken thuis. De dokter vond dat mijn moeder er zo slecht uitzag en hij zei tegen haar dat ze naar bed moest en op dieet moest.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2008, 15:32
Afghan-NL
Afghan-NL is offline
Beste xiaoli

Heel erg bedankt voor de moeite!
En ik ben je eeuwig dankbaar! & het is vooral heel aardig dat je het voor me vertald hebt.

Nogmaals bedankt.
Liefs,
A-N
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans: Tekst vertalen
Sysax
13 08-04-2020 21:03
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans of Spaans?
liwei
5 16-04-2008 16:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans tekst
jobb
5 31-05-2007 19:53
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Waar vind ik Frans teksten?
Flexx
7 07-03-2003 19:21
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen frans tekstje over "mijn dag"
0 10-10-2001 12:47
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Heeft iemand toevallig nog UITGEWERKTE duitse teksten liggen??????
eminemgirlxxxx
0 14-03-2001 19:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.