Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2003, 18:27
cassandra
cassandra is offline
Ik denk dat ik zojuist een 3 jaar lange relatie heb beeindigd. We werden emotioneel gek van elkaar, en vinden het beter om even rustig aan te doen.

Ik wil echt een vriendschap houden, en ik hoef ook helemaal geen nieuwe 'vriend'. In feite wil ik een relatie, maar dan zonder de emotionele kutmomenten, en met de fijne en leuke dingen.

Dit kinkt heel naif, maar mijn vriend/ of ex, en ik kunnen heel goed met elkaar opschieten en houden ook veel van elkaar. Als geliefden maken we echter elkaars leven ondraaglijk.

is dit denk je mogelijk, of groei je toch uit elkaar?

ik hoop stiekem dat we in onze vriendschap elkaar 'hervinden'...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2003, 18:35
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
ik snap eigenlijk niet zo goed wat je nou bedoeld..

wil je nou horen of vrienden blijven mogelijk is of iets in die richting?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 18:40
Verwijderd
Volgens mij hoop jij erop dat het toch nog wat wordt tussen jullie, als jullie tenminste maar vrienden blijven Als dat zo is, lijkt het me ook een beetje moeilijk om een goeie vriendschap te onderhouden als hij er niet zo over denkt. Jij hebt dan een andere bedoeling met de vriendschap dat hij. Hij wil dan alleen de vriendschap, maar jij wilt eigenlijk jullie relatie terug. Dat zou problemen op kunnen leveren.
Voor je dus aan deze 'vriendschap' wilt beginnen, moet je eerst voor jezelf wel duidelijk krijgen wat je ervan wilt. Wil je alleen vrienden blijven, dan is dat vast wel mogelijk als hij dat ook wil. Maar wil je op die manier proberen je relatie misschien nog een nieuwe kans te geven, dan hangt het er helemaal vanaf wat hij wil met jullie 'band' wat voor succeskans dat heeft. Misschien moet je er gewoon ff rustig over nadenken, want zo te zien is dit net gebeurd. Tijd kan helpen... Sterkte in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 18:40
Shah of Blah
Avatar van Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Vrienden blijven is bij mij nooit gelukt..
er blijft een soort spanning soms
Vaak wil ik het zelf ook gewoon niet.

en er is een kans dat je weer gaat zoenen...of meer.. en het allemaal veel erger maakt, zo kom je nooit over elkaar heen.
__________________
*8ballkrew* [TSBS] Her refrigerator-shaped body holds a heart of ice. [TSBS] *8ballkrew*
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 18:41
elledc
elledc is offline
Ik denk wel dat dit mogelijk is, als beiden het goed vinden, waarom niet? Maar toch weet ik zeker dat er een immens verschil is tussen vriendschap en liefde.

Ik persoonlijk zou er problemen mee hebben, als ik uit elkaar ga met mijn vriend dan ben ik er van overtuigd dat het niet meer zou klikken tussen ons. Er is altijd die liefde en die aandacht geweest voor elkaar, wat je in een vriendschappelijke relatie minder ervaart, en dan plots moet je je anders gaan gedragen.
Bij mij zou het zijn, of er is een liefdesrelatie, of er is niets. Iets daartussen dat bestaat niet in mijn ogen.

En in welke zin bedoel je dat je emotioneel gek werd van elkaar? Gevoelsmatig klikt het dus niet?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 20:29
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
uhmzz ik denk als je duidelijk bent naar elkaar dat er wel een kans is als je er allebij voor open staat. Je moet dan wel gewoon eerlijk zijn tegenover elkaar en afspraken maken...

Mischien kan je ook eerst ff geen contact hebben met elkaar... bv afspreken om een maandje rust te hebben en dan gewoon als vrienden met elkaar omgaan en dan zie je vanzelf wel weer of het nog wat word....
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 20:38
Fujitsu
Fujitsu is offline
Nee er is geen leven na een relatie.
__________________
Iso light
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 21:05
miro
Avatar van miro
miro is offline
Bij mijn ex was echt precies te zelfde aan de hand (alleen wij gingen 2 jaar met elkaar)en tis ook een hele tijd goed gegaan als (beste) vrienden.

Tot hij een nieuwe (jaloerse) vriendin kreeg...Hij wilde me nooit meer zien en dat is dan ook gebeurd. Hij koos voor zijn nieuwe liefde en die kon dr niet mee omgaan dat ie nog steeds bevriend was met zn ex.

Nu is t uit met zn vriendin en probeert ie weer contact te zoeken met me....
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 23:25
Verwijderd
heb het net 3 a 4 weken uit met m'n toenmalige vriendin , het was een relatie van 3.5 jaar , en we zijn nog altijd enorm goed bevriend. Dus het is zeker mogelijk
Met citaat reageren
Oud 03-11-2003, 23:53
Verwijderd
Nee, dat is onmogelijk. Er zit weinig anders op dan jezelf van kant te maken. Een relatie die stukloopt is natuurlijk wel volledig onoverkomelijk.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 12:14
Tsu
Avatar van Tsu
Tsu is offline
Citaat:
cassandra schreef op 03-11-2003 @ 19:27:
Ik denk dat ik zojuist een 3 jaar lange relatie heb beeindigd. We werden emotioneel gek van elkaar, en vinden het beter om even rustig aan te doen.

Ik wil echt een vriendschap houden, en ik hoef ook helemaal geen nieuwe 'vriend'. In feite wil ik een relatie, maar dan zonder de emotionele kutmomenten, en met de fijne en leuke dingen.

Dit kinkt heel naif, maar mijn vriend/ of ex, en ik kunnen heel goed met elkaar opschieten en houden ook veel van elkaar. Als geliefden maken we echter elkaars leven ondraaglijk.

is dit denk je mogelijk, of groei je toch uit elkaar?

ik hoop stiekem dat we in onze vriendschap elkaar 'hervinden'...
Ik geloof er wel in.. je hebt 3 jaar lang zoveel met elkaar gedeeld...

Ik ben iig nog steeds bevriend met mijn ex, waar ik 2 jaar een relatie mee heb gehad.. en dat gaat gewoon goed
__________________
Ei-hoofd | Snotjong | Fucking Poser | If only I could be as cool as you| If we compete we don't complete| Bladluis 4 life
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 12:55
Verwijderd
ik heb wel eens stelletjes meegemaakt die continu ruzie liepen te maken en toen het uit ging ze goede vrienden werden...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2003, 14:58
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
cassandra schreef op 03-11-2003 @ 19:27:
Ik denk dat ik zojuist een 3 jaar lange relatie heb beeindigd. We werden emotioneel gek van elkaar, en vinden het beter om even rustig aan te doen.

Ik wil echt een vriendschap houden, en ik hoef ook helemaal geen nieuwe 'vriend'. In feite wil ik een relatie, maar dan zonder de emotionele kutmomenten, en met de fijne en leuke dingen.

Dit kinkt heel naif, maar mijn vriend/ of ex, en ik kunnen heel goed met elkaar opschieten en houden ook veel van elkaar. Als geliefden maken we echter elkaars leven ondraaglijk.

is dit denk je mogelijk, of groei je toch uit elkaar?

ik hoop stiekem dat we in onze vriendschap elkaar 'hervinden'...
het kan wel, maar dan moet je allebei erachter staan dat het uit is; als iemand nog iets voor de ander voelt is het niet mogelijk; dan wordt je alleen maar onwijs jaloers als die ander een nieuw vriendje/vriendinnetje krijgt en dan gaat t stuk...als je daarentegen blij voor de ander bent als ie een nieuwe relatie heeft, dan zit t goed...pas als jullie dit allebei vinden, kan je vrienden blijven anders niet
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 18:14
maanmeisje17
Avatar van maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
k denk dat het er best van afhangt hoe het uit is gegaan enzo... het komt toch vaak voor dat een van de twee nog onwijs verliefd is enzo.. ik denk niet dat het dan werkt.. daar komen geheid problemen van... daarom werkt het ook pas vaak na verloop van tijd,,, als jullie beide over elkaa heen zijn zeg maar dan geloof ik er wel in...
Met citaat reageren
Oud 07-11-2003, 18:36
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jeetje klote allemaal zeg, tis maar net hoeveel jullie om elkaar geven niemand kan denk ik zeggen of het nog een toekomst heeft.. kan goed zijn dat jij nu ineens iemand tegenkomt of hij en dat jullie beiden dan ineens heel anders tegen een relatie met elkaar aankijken.. sterkte in elk geval
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 17:33
Verwijderd
In het begin niet met elkaar omgaan en over een paar maanden eens kijken of je er dan nog behoefte aan hebt (en de ander). In dat geval weet je tenminste zeker dat je motieven voor jezelf duidelijk zijn. Maak dit wel duidelijk anders denkt ie dat je 'zomaar' niks van je laat weten.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 14:28
Wave
Wave is offline
Het hangt er vanaf of jullie het allebei echt willen, wil je het dan gaat het zeker lukken. Ik heb met een ex geen contact meer maar de andere 2 zijn nog goeie vrienden
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 15:07
Verwijderd
Ik geloof niet in een nieuwe relatie met je ex, maar dat wil je volgens mij niet. Je wil vrienden blijven...

Ook daar geloof ik nie theel erg in, alhoewel ik zie dat het goed kan, maar door eigen ervaring sta ik er sceptisch tegen over. Het is natuurlijk altijd het proberen waard. Zodra je merkt dat het niet werkt neem je afstand, maar probeer de vriendschap niet te forceren.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-11-2003, 15:35
Surjirro
Avatar van Surjirro
Surjirro is offline
Gisteravond vertelde miijn vriendje dat hij het uit wou maken. Op dat moment stortte mijn wereldje echt bijna in, omdat ik nogal veel met zijn vriendengroep om ben gaan gaan en dus bang was hen te verliezen. HIj snapte niet dat ik na onze relatie niet meer bevriend met hem wil zien maar ik zou het gewoon heel erg moeilijk vinden. Maar gelukiig realiseerde ik me vandaag dat ik niets liever wil dan vrienden met hem zijn, als een relatie toch niet werkt. Ik geloof er dus wel heilig in dat dit kan. HOop ik
__________________
Liever kwijt zijn waar je echt van houdt dan iets houden wat je toch niet mist | Jirro-Family ♥
Met citaat reageren
Oud 16-11-2003, 14:06
ziggy
ziggy is offline
Beste Cassandra, ik weet precies wat je bedoeld. Ik kende mn ex 2,5 jaar toen we iets kregen, pas sinds vorig jaar november kende ik hem echt goed en werden we beste vrienden en in januari dit jaar kreeg ik iets met hem. het heeft niet lang geduurd, maar 3 week. later nog eens drie week. hij maakte het beide keren uit, omdat het niet klikte op liefdes gebied. toch zijn er weleens dagen dat we gesprekken hebben en dan geeft hij toe dat ie gek op me is en heel veel van me houd en alles meer. maar we zijn bang elkaar kwijt te raken als we het nogeens proberen. Tuurlijk kun je vrienden blijven met je ex. ik ben nu nogsteeds heel goed bevriend, want nu hebben we echt een speciale band. Go cassandra, praat met hem dat je hem niet kwijt wil als vriend, dat je wil proberen een band te houden. Als hij dat niet wil, dan issie het niet waard
__________________
"Ik Geloof Niet In Sprookjes",zei ze en startte haar bezem...
Met citaat reageren
Oud 20-11-2003, 10:28
Verwijderd
tis met mijn vriend nu een jaar uit (we hadden ook een jaar, wel iets korter als jij maar toch...) en we zijn nu beste vrienden! Het is idd een tijdje zo geweest dat we elkaar wel terug wouden alleen dat we dit niet deden omdat we niet weer al die problemen wouden. Nu heeft hij bijna een nieuwe vriendin en vind ik dat stiekem toch wel erg maar je komt erover heen ik zweer et! en als het wel goed gaat bij jou over een tijdje dan moet dat gewoon zo gaan! En anders toch gewoon als beste vrienden leuke dingen doen?! Het is en blijft een leuke jongen toch?!
Succes!!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 14:07
Miss*Pain
Avatar van Miss*Pain
Miss*Pain is offline
Heej.. ik hep een vriend gehad waar ik 2jaar mee heb gehad, we zijn nu sinds 6 maanden uit elkaar.. en nu zijn we hele goeie vrienden geworden, ik zie hem alleen maar op zaterdag, vanwege de afstand, maar spreek hem nog gewoon door de weeks, en dat gaat nu gewoon goed!
Heb nu sinds 2 dagen een nieuwe vriend.. gaat tot nu toe nog goed, ennuh hij vind het niet erg als ik met m'n ex om ga..
Het kan dus wel..!!
__________________
Jeeeej..!!:d
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 14:15
luckyleo
luckyleo is offline
ik denk dat je uiteindelijk uit elkaar groeit, vooral als 1 van beiden een nieuwe vriend/vriendin krijgt. Dat speciale gevoel dat er was in de relatie is weg, en er zal niet zoveel zin van beide kanten zijn om ten koste van alles de vriendschap te behouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij
Ratrom
2 15-01-2013 16:06
Liefde & Relatie Houd nog van je ex
Jason2
15 31-12-2010 09:35
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Liefde & Relatie Twijfels over mijn lange relatie
Innocence
51 27-02-2005 18:38
Liefde & Relatie meningen die een relatie kunnen breken.
Dark Angel
37 25-11-2003 23:17
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 14:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.