Oud 01-05-2004, 13:37
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Zij er hier misschien mensen die Gezondheidswetenschappen studeren/hebben gestudeerd? Heb altijd Geneeskunde willen doen maar ik ben slecht in exacte vakken, vandaar dat ik dat helaas kan vergeten. Ik moet dus een alternatief zoeken en vroeg me af of Gezondheidswetenschappen een leuke studie is....
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us

Laatst gewijzigd op 01-05-2004 om 13:52.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2004, 13:42
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ellen16 schreef op 01-05-2004 @ 14:37 :
Zij er hie rmisschien mensen die Gezondheidswetenschappen studeren/hebben gestudeerd? Heb altijd Geneeskunde willen doen maar ik ben slecht in exacte vakken, vandaar dat ik dat helaas kan vergeten. Ik moet dus een alternatief zoeken en vroeg me af of Gezondheidswetenschappen een leuke studie is....
Ik doe het niet, ik heb er alleen informatie over gekregen. Het leek mij erg saai eerlijk gezegd. Van alles te weinig of zo. Te oppervlakkig. Maar het hangt erg af van wat je wilt. Waarom wil(de) je geneeskunde studeren? Als je dat weet, dan kan je kijken of de studie gezondheidswetenschappen datgene ook heeft/biedt.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 13:54
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Citaat:
grl schreef op 01-05-2004 @ 14:42 :
Ik doe het niet, ik heb er alleen informatie over gekregen. Het leek mij erg saai eerlijk gezegd. Van alles te weinig of zo. Te oppervlakkig. Maar het hangt erg af van wat je wilt. Waarom wil(de) je geneeskunde studeren? Als je dat weet, dan kan je kijken of de studie gezondheidswetenschappen datgene ook heeft/biedt.
Ik wilde Geneeskunde studeren omdat ik het een mooi idee vind dat je (in veel gevallen) de mogelijkheid hebt als arts iemand er weer bovenop te helpen. Daarnaast vind ik het menselijk lichaam erg interessant.
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 14:40
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ellen16 schreef op 01-05-2004 @ 14:54 :
Ik wilde Geneeskunde studeren omdat ik het een mooi idee vind dat je (in veel gevallen) de mogelijkheid hebt als arts iemand er weer bovenop te helpen. Daarnaast vind ik het menselijk lichaam erg interessant.
Ik denk dat je het 2e wel terug zal vinden in de studie maar het eerste veel minder. Maar goed, ik heb het ook alleen maar gehoord en weet het dus niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 21:03
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Citaat:
grl schreef op 01-05-2004 @ 15:40 :
Ik denk dat je het 2e wel terug zal vinden in de studie maar het eerste veel minder. Maar goed, ik heb het ook alleen maar gehoord en weet het dus niet zeker.
Ik weet ook nog niet zeker wat ik ga doen maar daar mag ik wel haast mee maken....ik zit al in het examenjaar....
Ik twijfel heel erg over wat bij mij past, misschien ga ik wel een professionele test laten doen, ofzo.
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 17:48
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ellen16 schreef op 01-05-2004 @ 22:03 :
Ik weet ook nog niet zeker wat ik ga doen maar daar mag ik wel haast mee maken....ik zit al in het examenjaar....
Ik twijfel heel erg over wat bij mij past, misschien ga ik wel een professionele test laten doen, ofzo.
Ik zou de opleiding een keertje bellen. Meestal kunnen ze een stuk verder helpen en zijn ze gewoon eerlijk als ze denken dat het niet is wat je zoekt. (*meestal* )
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:06
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Gezondheidswetenschappen heeft maar barweinig met het menselijk lichaam te maken. Ik ben weleens naar zo'n verhaaltje wezen luisteren maar het komt er eigenlijk op neer dat je afdelingsleider kan worden in een ziekenhuis. Je leert over hoe een ziekenhuis gerunt moet worden, eigenlijk een managementfunctie maar dan in de gezondheidswereld. Ik dacht eerst ook dat het een leuk alternatief zou zijn (voor als ik uitloot) maar nadat ik dat hoorde .
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 19:48
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Ik wil zo graag een alternatief voor Geneeskunde omdat ik te grote problemen heb met exacte vakken (en dan voornamelijk wiskunde) om het te studeren......Ik heb ook al gedacht aan HBO-opleidingen als Orthoptie en Verloskunde, misschien zijn dat goede opties.
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 13:31
Verwijderd
Ik heb een beetje hetzelfde als jij, begin ook steeds meer te merken dat ik het menselijk lichaam toch wel interessant vindt. Doe nu EM, ben ook niet zo goed in die exacte vakken. Ik heb daarom ook gekeken naar gezondheidswetenschappen. Het lijkt mij eigenlijk best wel een leuke opleiding, het is wel erg breed, maar je kan ook medisch onderzoek gaan doen of voorlichter worden. Dat is denk ik ook wel interessant om mensen voor te lichten over bepaalde zaken die invloed hebben op je gezondheid, bijvoorbeeld alcoholverbruik. Verder weet ik er ook nog niet alles van, misschien zou je me op de hoogte kunnen houden. Ik zit nu in 6vwo maar ik ga waarschijnlijk pedagogische wetenschappen studeren ,maar gezondheidswetenschappen staat toch duidelijk op de 2e plaats.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 18:26
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Ik wil je wel op de hoogte houden ALS ik het ga studeren maar dat is nog niet zeker.
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 18:29
chris9 tje
chris9 tje is offline
hmmz.. en dingen als psychologie dan? of idd zo'n hbo opleiding? dat gaat meer over mensen er weer bovenop helpen dan gezondheidswetenschappen. Dat is een soort bedrijfskunde toegepast op de gezondheidszorg
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 20:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je geintereseerd bent in het menselijk lichaam en mensen er graag weer bovenop wilt helpen is HBO-V dan geen opleiding voor jou? Je doet weliswaar een stapje terug maar dat hoeft toch geen bezwaar te zijn? Bovendien ben je ook al aan het kijken naar andere HBO opleidingen en als je HBO-V doet dan ben je iig wel echt bij patienten betrokken terwijl je na je studie gezondheidswetenschappen volgens mij veel meer bezig bent met de bestuurlijke kant van een ziekenhuis.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 22:59
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ken een paar mensen die gezondheidswetenschappen hebben gestudeerd, en die zeggen allemaal dat als ze nu opnieuw de keuze hadden kunnen maken, ze iets anders zouden zijn gaan studeren, omdat de studie zo oppervlakkig is dat je er eigenlijk nog niet veel aan hebt.
Zelf weet ik er verder niets van, behalve dat het me eerst wel wat leek, tot ik de voorlichtingsdag bezocht in Maastricht. Toen hoefde het voor mij niet meer.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 22:11
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Ik heb gehoord van een opleiding tot Psychicians Assistant, een soort van opleiding tot Assistent-Arts. Je kunt die opleiding doen na een paramedische opleiding of HBO-V en twee jaar werkervaring. Weet iemand daar wat van?
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us
Met citaat reageren
Oud 06-05-2004, 09:46
Verwijderd
Gezondheidswetenschappen lijkt in de verste verte niet op Geneeskunde. Het is een studie die ingaat op het gezondheidsbeleid en niet op het menselijk lichaam. Als je echt iets met gezondheid wilt gaan doen, zou ik niet voor deze opleiding kiezen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 15:18
eefje85
eefje85 is offline
Ik studeer Gezondheidswetenschappen in Maastricht. Ik ben uitgeloot voor geneeskunde, en ik heb dit als parkeerstudie gekozen (ga dit jaar weer meeloten). Als je een vervangende studie zoekt voor geneeskunde, kan ik je deze studie niet aanraden. Het is absoluut niet zo dat je een soort dokter wordt ofzo. Het eerste jaar is erg algemeen, je maakt er kennis met alle richtingen die je in het tweede jaar kunt kiezen. Sommige van deze richtingen hebben wel veel te maken met het menselijke lichaam (zoals bewegingswetenschappen), en andere zijn juist veel maatschappelijker gericht (bijvoorbeeld gezondheidsvoorlichting). Het is dus niet een studie die alleen maar ingaat op het gezondheidsbeleid. Wel is het zo dat er erg veel aandacht is voor onderzoek, waaruit dan misschien weer beleid wordt gevormd. Als je nog iets wil weten over deze studie hoor ik het wel!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Algemene gezondheidswetenschappen aan de VU
Learn to fly
12 31-03-2008 20:43
De Kantine Wat wil jij ook van de persoon boven je?
Dark Phoenix
500 15-08-2007 23:08
Algemene schoolzaken Studiekeuzetest NRC
Omi0
61 28-10-2004 17:29
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31
Algemene schoolzaken Wat zijn studies die goed aansluiten op geneeskunde?
Lautitia
25 13-07-2004 19:48
Algemene schoolzaken Uitslag loting hoger onderwijs bekend
Miess
55 04-08-2003 13:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.