Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2004, 17:49
The Vole
Avatar van The Vole
The Vole is offline
Ik ben die proefwerkweek zat. Daarom kan ik mun gedachten er niet bijhouden.

Wie heeft een paar goeie tips om je te consentreren bij het leren van een proefwerk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2004, 18:09
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Probeer even met de zoekfunctie op "concentreren" te zoeken, er zijn wel een paar topics te vinden
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 18:16
The Vole
Avatar van The Vole
The Vole is offline
Ke bedankt voor de tip
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 18:34
SimplyABoy19
Avatar van SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Draai rustgevende muziek op de achtergrond!!!

Lounge muziek is hier perfect voor......AIR bijvoorbeeld

uhm....Succes
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 18:36
Verwijderd
ga niet aan een stuk doorleren. Neem om het (half?) uur eventjes een pauze van een paar minuutjes (ga internetten, tv kijken) en dan gewoon weer door.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 19:40
Verwijderd
wat je kan doen:

- schrijf op papier wat je allemaal moet doen, in wat kleinere porties. Dus ipv 1 hoofdstuk natuurkunde: 1.1 1.2 1.3 1.4 etc. En streep het elke keer af als je iets af hebt.
- spreek met jezelf een tijd af (bv. 40 min) dat je achter elkaar werkt, en waaraan je dan werkt. Zet desnoods een kookwekker oid. En neem daarna natuurlijk even pauze, maar niet te lang.
- haal je voor ogen wat er gebeurt als je nu niet leert en dikke vette onvoldoendes haalt... dat zet mij meestal wel aan tot werken.
- maak evt. aantekeningen/samenvatting om je aandacht erbij te houden of vertel het geleerde hardop na alsof je een verhaaltje aan iemand anders vertelt.

- als ik vorige jaren echt niet kon leren, ging ik bijvoorbeeld tegelijkertijd pianospelen en leren.. maar dat werkt dus alleen als je al super afgeleid bent.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2004, 10:46
Verwijderd
ook is handig bijvoorbeeld op internet over een bepaald stuk achtergrond informatie lezen, niet alleen wat in het boek staat, maar bijvoorbeeld PW geschiedenis ofzo, zoek eens een essay van iemand hier op bij scholieren over dat onderwerp, als je leest leer je ook veel, en dan hoef je niet constant alleen maar naar die boeken te kijken
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 20:35
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
dit is echt heel bout mijn ouders verplichten me in de PWW van 1 urr tot 6 uur aan een stuk door te leren

hoe overleef ik dit?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 23:53
Fatality
Fatality is offline
Gewoon dat boek openslaan en hetgene wat er op het papier staat opnemen
Concentreren is een kwestie van discipline.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 00:02
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
gertjuhh schreef op 25-06-2004 @ 21:35 :
dit is echt heel bout mijn ouders verplichten me in de PWW van 1 urr tot 6 uur aan een stuk door te leren

hoe overleef ik dit?
Naar VMBO gaan?
Als 5 uur leren in 3 HAVO nodig is.....
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 11:09
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Ikzelf werk veel met samenvattingen. Over vanalles, van talen tot aardrijkskunde en natuurkunde. Als je er 1 afhebt, zit de stof al grotendeels in je hoofd, omdat je dan echt bezig bent met de stof en niet gewoon een beetje starend zit te lezen. Dan hoef je hem alleen nog maar een keer (of 2) over te lezen en ken je het
Als je dan ook nog die samenvatting een paar dagen van tevoren maakt en elke avond even overleest blijft alles beter hangen

Ik vind het makkelijk m'n aandacht te houden bij samenvattingen maken, dan bij 100x overlezen (hoewel dat bij sommigen beter werkt). Als je dan op de achtergrond ook nog je favoriete muziek aan staat en je minstens elk uur even stopt, zal het wel lukken

Je kan jezelf ook belonen als je iets hebt gedaan. Bijvoorbeeld voor elk uur dat je aan het leren bent, mag je een half uur computeren ofzo
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef op 23-06-2004 @ 20:40 :
- haal je voor ogen wat er gebeurt als je nu niet leert en dikke vette onvoldoendes haalt... dat zet mij meestal wel aan tot werken.
Fuck, dit is de beste ooit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Voorbereiding proefwerkweek
mrfifagamer
3 07-03-2016 14:44
Algemene schoolzaken Hoe plan je je leerwerk in een proefwerkweek?
ADO070
4 26-05-2012 14:33
De Kantine Kapsaailon #1403
Edelweiss
500 11-06-2011 15:16
Algemene schoolzaken hoe kom ik de proefwerkweek GOED door?!?!
imy017
11 21-02-2008 17:27
Algemene schoolzaken Voorbereiding proefwerkweek??
Sav
39 20-06-2005 14:38
Algemene schoolzaken Proefwerkweek
Fenji
30 26-01-2004 18:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.