Oud 19-01-2005, 12:37
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
ej allemaal!

dit jaar wil ik graag naar de kunstacademie (docentenopleiding in arnhem) en ik moet daarvoor zoals bekent een toelatingsopdracht maken.
mijn opdracht is over een film (keuze uit 4 films) het thema uitbeelden. het is helemaal vrij verder.

wat hebben jullie voor opdrachten?

groetjes en suc6!
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-01-2005, 12:40
Verwijderd
welke films kan je uit kiezen?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 12:42
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
gegen die wand, amelie en nog twee die ik niet gezien heb. het blaadje ligt beneden waar het op staat
van die cult-films.
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:09
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
"wat hebben jullie voor opdrachten?"

wtf?!
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 14:10
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
volgens mij moet je wel eerst die films ebben gezien
het thema uitbeelden? al enig idee hoe je dat wil aan pakken?

succes!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2005, 22:16
Misery
Avatar van Misery
Misery is offline
Jeeej, veel succes gewenst, ik heb vorige week donderdag toelating gedaan a.d. kunstacademie in rotterdam, ook voor docent, en dat ging echt....perfect!
Die man was (had ik niet verwacht) verschrikkelijk positief, ik kwam echt naast mn schoenen dat lokaal uit, YEAH

Maar goed, veel succes drmee, en wanneer moet het af zijn?
__________________
NEE.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 11:41
boostart
Avatar van boostart
boostart is offline
Ik moet half februari toelating doen in rotterdam en in utrecht voor de richting illustratie. stress

jij succes met je opdracht
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 12:13
scrooping~paper
Avatar van scrooping~paper
scrooping~paper is offline
Ik doe nog een vooropleiding op dit moment, dus nog geen toelatingsopdrachten gehad Maar khad gister de eerste beoordeling en die vrouw was zooo positief over mn werk enzo Maar veel succes, ik zou die andere twee films ook kijken, want dan kun je die film pakken waar je het meeste mee hebt. Dat werkt toch makkelijker
__________________
~Cordi es~
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 09:43
Verwijderd
Gaat het over toelatingsproeven in het algemeen of over die op jouw opleiding?

In het algemeen: Voor de Schilderopleiding aan de Academie van Antwerpen bestaat het toelatingsexamen uit 3 proeven en een interview over je motivatie en culturele kennis (wat ook zwaar doorweegt). De 3 proeven zijn Waarnemingstekenen (met houtskool of potlood een buste tekenen op ware grootte), Schilderen van een stilleven en een Vrij werk.

Ik was er trouwens niet door . Maar zit ondertussen op een andere academie.

Succes iig. Niet zenuwachtig zijn .
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 12:35
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
hmm die van antwerpen klinkt wel traditioneel zeg, maar dat zal ook wel aan de richting liggen..

ik ga toelating doen voor minerva (grunn ) en ik ben nu al takkezenuwachtig
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:45
Verwijderd
Ik ga voor fotografie in Utrecht en ik moet een plakboek maken met artikelen en reviews van (foto)tentoonstellingen. verder 10 fotos uitzoeken, 5 die je heel goed vindt en 5 juist heel slecht en dan vertellen waarom. verder een foto serie van 10 maken over je leven.
en natuurlijk veel beeldend werk en fotoseries meenemen
Op school moeten we ook een hele dag een opdracht maken en gesprekken houden.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:11
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
Danique schreef op 21-01-2005 @ 15:45 :
Ik ga voor fotografie in Utrecht en ik moet een plakboek maken met artikelen en reviews van (foto)tentoonstellingen. verder 10 fotos uitzoeken, 5 die je heel goed vindt en 5 juist heel slecht en dan vertellen waarom. verder een foto serie van 10 maken over je leven.
en natuurlijk veel beeldend werk en fotoseries meenemen
Op school moeten we ook een hele dag een opdracht maken en gesprekken houden.
Goh, jij ook al?
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 20:04
Verwijderd
Citaat:
snarl schreef op 21-01-2005 @ 12:35 :
hmm die van antwerpen klinkt wel traditioneel zeg, maar dat zal ook wel aan de richting liggen..

ik ga toelating doen voor minerva (grunn ) en ik ben nu al takkezenuwachtig
Is ook een vrij traditionele school ^^ maar met een enorme reputatie. Ze heet trouwens ook (hou je vast) Koninklijke Academie voor Schone Kunsten.

Nu zit ik op de Stedelijke Academie voor Beeldende Kunsten .
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 16:25
Verwijderd
Citaat:
OnLyMe schreef op 21-01-2005 @ 17:11 :
Goh, jij ook al?
ga je ook voor foto aan de HKU?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 16:58
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
Danique schreef op 27-01-2005 @ 16:25 :
ga je ook voor foto aan de HKU?
Jup, en ook aan de KABK.
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:58
scrooping~paper
Avatar van scrooping~paper
scrooping~paper is offline
hihi, ik ga voor autonoom KABK
__________________
~Cordi es~
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 19:41
Verwijderd
Citaat:
OnLyMe schreef op 27-01-2005 @ 16:58 :
Jup, en ook aan de KABK.
en moet je ook 14 feb naar HKU dan?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:29
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
Danique schreef op 27-01-2005 @ 19:41 :
en moet je ook 14 feb naar HKU dan?
Ja.
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-01-2005, 20:50
Verwijderd
Gezellig zeg

Grote concurentie
Met citaat reageren
Oud 29-01-2005, 09:55
andersom
Avatar van andersom
andersom is offline
Citaat:
boostart schreef op 20-01-2005 @ 11:41 :
Ik moet half februari toelating doen in rotterdam en in utrecht voor de richting illustratie. stress

jij succes met je opdracht
hier idem
__________________
naar mijn mening dan.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:17
-HAL9000
-HAL9000 is offline
Mutant:

Ik wil ook toelating gaan doen in Antwerpen, maar ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet verwachten. Zou je de toelating wat precieser kunnen beschrijven? Wat verwachten ze van je, waarom ben jij niet aangenomen, hoe zit dat met die toets(?) Hoe hoog is het niveau van de mensen de wel aangenomen zijn etc. thx

Mensen die andere ervaringen hebben met academie Antwerpen, vertel het me, ik sta te springen om informatie maar ik kan maar weinig vinden op internet behalve de officiele site.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Danique schreef op 27-01-2005 @ 20:50 :
Gezellig zeg

Grote concurentie
Ik ben er ook, tenzij ik mee kan doen aan een volgende ronde want ik heb geen tijd om voor te bereiden en de opdracht te maken, ik kreeg gisteren pas die uitnodiging ZZ
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 17:40
Verwijderd
lekker op tijd
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:15
Verwijderd
ja, maar ik was ook laat met mn inschrijving, rond kerst (vakantie) en toen kreeg ik m ook weer terug omdat ik mn vwo diploma er niet bijgestopt had . Maar wat ik begreeop is dat er meerdere rondes waren? Sinds je je ook tot uiterlijk april kan inschrijven?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 18:47
Verwijderd
Ja er zijn er meerdere, dus ik zou gewoon vragen of je niet later kan komen, ff bellen. want dit is wel erg weinig tijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2005, 19:58
Verwijderd
ik heb dus ook in arnhem toelating voor leraren

maar dan via de vooropleiding dus ik krijg geen aparte toelatings opdrachten erbij...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 14:47
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
ik moet de 18 naar HkU voor illustratie...
nog twee weekjes en kreeg net de opdracht pas
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 16:40
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
ej allemaal,

ik lees het nu allemaal pas..
maar ik ben aangenomen! whoohoo! voor de docentenopleiding in arnhem.
ik heb gegen die wand gekeken en een schilderijtje gemaakt van aan de linkerkant een wit schaap en aan de rechterkant een zwart schaap. in het midden staat een bruin schaap. hij weet niet in welke cultuur íe horrt, hij voelt zich nergens bij passen. (vond ik het thema van de film)

nja ik ben iig blij! ik hoop dat verder iedereen wordt aangenomen die zich heeft opgegeven enzo
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 19:30
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
Heb de toelatingsopdr van St. Joost te Breda ontvangen. Moet 2 foto's uitzoeken en naar 3D vertalen, moet een synthese tussen zitten.

WTF is een synthese.
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:00
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
syn·the·se (de ~ (v.), ~n/~s)
1 verbinding van afzonderlijke, vaak tegengestelde elementen tot een nieuw geheel
2 [scheik.] opbouw van verbindingen uit hun elementen of uit eenvoudiger stoffen, waarvan de structuur bekend is
3 samenvatting

((lamazulu) daar heb je wel wat aan geloof ik waarschijnlijk willen ze dus een tegenstelling zien, want de fotos 'verbinden' moest je sowieso al. denkik.)

mmm ik moet mn formulier nog insturen maar ik vind t moeilijk kiezen tussen de verschillende opleidingen (illustratie, ...) en ik heb echt t gevoel dat ik nog te weinig heb (iedereen zegt dat ik genoeg heb) maar ik ben echt bang gewoon te weinig te hebben. ik wil eerst nog wat werken voordat ik erheen ga maar ik moet ook mn examen halen en.. vanalles.

ik weet iig niet wanneer ik m ga opsturen (moet voor 24 mei) want daarna moet ik waarschijnlijk best snel mn toelating doen.. ik wou dat ik het een beetje kon plannen. (kan ook wel..) maarja.
__________________
■■ fuzzy logic

Laatst gewijzigd op 02-02-2005 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 20:50
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Citaat:
LaMazulu schreef op 02-02-2005 @ 19:30 :
Heb de toelatingsopdr van St. Joost te Breda ontvangen. Moet 2 foto's uitzoeken en naar 3D vertalen, moet een synthese tussen zitten.

WTF is een synthese.
wat wil je gaan doen?
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 11:51
Verwijderd
Citaat:
-HAL9000 schreef op 01-02-2005 @ 17:17 :
Mutant:

Ik wil ook toelating gaan doen in Antwerpen, maar ik weet nog niet helemaal wat ik ervan moet verwachten. Zou je de toelating wat precieser kunnen beschrijven? Wat verwachten ze van je, waarom ben jij niet aangenomen, hoe zit dat met die toets(?) Hoe hoog is het niveau van de mensen de wel aangenomen zijn etc. thx

Mensen die andere ervaringen hebben met academie Antwerpen, vertel het me, ik sta te springen om informatie maar ik kan maar weinig vinden op internet behalve de officiele site.
Mja. Toen ik ernaar informeerde, zeiden ze dat de kennistest wel meeviel, dat het vooral neerkwam op wat je zelf leuk vindt en waarom, maar dat valt dus best wel tegen. Je zit er 2 dagen van 9 tot 5. Het niveau is echt... WOW. Zowat iedereen heeft al een vooropleiding achter de rug en heeft een paar werken bij waarvan je huilend in een hoekje zou willen zitten ^^. Dat ik niet ben aangenomen was vooral omdat ik totaal geen voorkennis had, nooit vooropleiding gedaan, geen materialenkennis, ik heb toen mijn allereerste stilleven gemaakt ^^. Ook mijn cultuurkennis was beneden peil (maarja, ik was net klaar met een andere hogeschool opleiding en mijn laatste kunstgeschiedenisles dateerde van 3 jaar ervoor). Ik heb nooit de tijd echt gehad om er zo diep op in te gaan dat ik als hobbyist goed genoeg was om daar tussen te vallen. Mijn waarnemingstekenen vonden ze echter heel erg goed .

Iig. Het interview gaat over vanalles, ook naar welke concerten je gaat, waar je uitgaat, wat je in je vrije tijd doet, waarom je net voor die Academie hebt gekozen enz. Ik geloof dat ze met 3en zijn. En dan liggen daar een heleboel afbeeldingen en wijzen ze wat aan en vragen of je weet van wie het is, welke stijl het is enz. Nu daar ging ik dus dik de mist in, want de hele bekende werken liggen er niet (op wat van Warhol na dacht ik).

Je mag alles in je eigen stijl doen, zolang je je maar aan de opdracht houdt. Zo kun je en detail je waarneming en je stilleven doen, maar ook ruw. Olieverf of aquarel, daar letten ze niet op. Wel willen ze ook wat verschillende dingen van je zien (portfolio).

Nog dingen die je wil weten?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 12:23
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
Citaat:
woezel schreef op 02-02-2005 @ 20:50 :
wat wil je gaan doen?
Nou het eerste jaar is oriëntatie, maar voor als nog lijkt animatie me het leukst.
Vandaar dat mijn portfolio niet uit fotografie bestaat, maar meer uit tekeningen.
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 01:06
Verwijderd
Ik zou om te beginnen maar eens de films gaan kijken en over de thematiek na gaan denken. Als je voor je toelatingsopdracht al om hulp vraagt op een forum belooft dat denk ik niet veel goeds.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 10:59
boostart
Avatar van boostart
boostart is offline
Hey, ik moet ook de 18e voor illustratie in utrecht , heb eergisteren mijn opdracht thuisgekregen. Kijken wat er van de opdracht te maken is Verder succes allemaal
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 20:40
ch ii l
Avatar van ch ii l
ch ii l is offline
Citaat:
LaMazulu schreef op 03-02-2005 @ 12:23 :
Nou het eerste jaar is oriëntatie, maar voor als nog lijkt animatie me het leukst.
Vandaar dat mijn portfolio niet uit fotografie bestaat, maar meer uit tekeningen.
kheb net op je website gekeken. k raad je aan wat meer naar de waarneming te gaan tekenen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-02-2005, 22:34
Glory
Avatar van Glory
Glory is offline
Citaat:
ch ii l schreef op 04-02-2005 @ 20:40 :
kheb net op je website gekeken. k raad je aan wat meer naar de waarneming te gaan tekenen.
ik zou je idd ook aaraden (omg) om iets meer van de draakjes en de elfjes af te stappen.
__________________
sleep is no friend.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 16:14
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Ik wil graag naar de kunstacademie in Maastricht, en ik moet 'mijn eigen labyrint' laten zien in een 2d en 3d werkstuk
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 17:05
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
Ja mn site is allang nie meer up to date. Van elfjes ben ik in zoverre afgestapt dat niet meer in iedere tekening er een te vinden is.

Bedoel je met 'naar waarneming' gewoon met detail?
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Met citaat reageren
Oud 07-02-2005, 18:24
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Citaat:
LaMazulu schreef op 07-02-2005 @ 17:05 :

Bedoel je met 'naar waarneming' gewoon met detail?
Ik denk dat hij bedoelt realistischer dan elfjes.
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 11:26
Verwijderd
Citaat:
LaMazulu schreef op 07-02-2005 @ 17:05 :
Ja mn site is allang nie meer up to date. Van elfjes ben ik in zoverre afgestapt dat niet meer in iedere tekening er een te vinden is.

Bedoel je met 'naar waarneming' gewoon met detail?
Waarnemingstekenen is tekenen wat je ziet. Een vaas met bloemen, mensen, portret, bustes, stillevens, whatever er rond je staat. Op academies werkt men graag met bustes.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2005, 11:52
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
LaMazulu schreef op 02-02-2005 @ 19:30 :
Heb de toelatingsopdr van St. Joost te Breda ontvangen. Moet 2 foto's uitzoeken en naar 3D vertalen, moet een synthese tussen zitten.

WTF is een synthese.
ik heb me daar ook ingeschreven, maar dan in den bosch. maar ik heb nog geen thuisopdracht ontvangen. Zou iedereen dezelfde opdracht krijgen of is dat verschillend?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 19:59
Verwijderd
ik doe zelf mee met beoordelen voor illustratie op de HKU
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 20:04
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
k moet morge naar illustratie
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 22:06
Verwijderd
Citaat:
kazje schreef op 17-02-2005 @ 19:59 :
ik doe zelf mee met beoordelen voor illustratie op de HKU
ja dat vond ik wel een beetje vreemd, bij fotografie werden we ook ondervraagd door 1e jaars...sorry hoor maar die zitten ook pas een paar maandjes op die school...
achja.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Danique schreef op 17-02-2005 @ 22:06 :
ja dat vond ik wel een beetje vreemd, bij fotografie werden we ook ondervraagd door 1e jaars...sorry hoor maar die zitten ook pas een paar maandjes op die school...
achja.
mja das zo.. maar dat zijn wel mensen die er verstand van hebben, anders zouden ze nooit toegelaten zijn
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 13:50
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
als je meedoet met beoordelen.. word je daar dan voor gevraagd door je school of kun je je gewoon aanmelden dat je wel mee wilt helpen? ben wel benieuwd.

ik was gister op de eindexamententoonstelling van minerva. gaaf. ben benieuwd wat mn thuisopdracht wordt. raaaah.
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:45
Verwijderd
Citaat:
snarl schreef op 18-02-2005 @ 13:50 :
als je meedoet met beoordelen.. word je daar dan voor gevraagd door je school of kun je je gewoon aanmelden dat je wel mee wilt helpen? ben wel benieuwd.

je kunt je aanmelden.. en dan meldt heel de klas zich aan ongeveer
Maar ze willen sowieso voor de helft eerste jaars, en 2de jaars.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 15:28
boostart
Avatar van boostart
boostart is offline
ik ben aan genomen
Met citaat reageren
Oud 28-02-2005, 16:16
LaMazulu
Avatar van LaMazulu
LaMazulu is offline
feli

ik krijg deze week de uitslag (per post)
__________________
Master of Puppets, I'm pulling your strings, twisting your mind and smashing your dreams
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Waar doen jullie toelating?
Verwijderd
115 29-07-2007 17:53
ARTistiek Werken toelating
Sawna
60 27-09-2006 20:43
ARTistiek toelatingsopdracht
Fearless
113 24-05-2006 17:49
Algemene schoolzaken binnenhuisarchitectuur
AnneCath
3 26-10-2002 12:09
Lifestyle Kleding ontwerpen...
icegirl.com
48 07-10-2002 21:54
Algemene schoolzaken geluidstechnicus/audiovisueel medewerker
7 08-12-2001 22:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.