Oud 06-05-2009, 12:33
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Hai,

Ik wilde me heel erg graag inschrijven voor 'Podium- en Evenemententechniek', even kort 'Theatertechniek' bij het IAB, instituut voor audio- en belichtingstechniek in Utrecht. Maar aangezien dit niet echt een opleiding is, maar meer een cursus van 1 jaar, krijg ik dus niets vergoed. Althans, dat denk ik.. Ik ben 17 jaar en had dus het één en ander vergoed gekregen. De kosten van de opleiding worden nu gedrukt op mijn moeder, maar die kan dat hele bedrag niet betalen ivm bijstand. En ik wil die opleiding graag doen, maar hoe krijg ik het één en ander vergoed? Ik weet dat een bepaald bedrijf in Groningen (geen idee hoe het ookal weer heet) geld uitkeerd voor opleidingen, weet alleen niet meer hoe zoiets heet. Maar wat kan ik doen, om toch die opleiding/cursus te doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2009, 12:46
Verwijderd
Het 'bedrijf' in Groningen heet de Informatie Beheer Groep (IBG), maar die 'vergoeden', voor zo ver ik weet, (lang) niet alle opleidingen; een opleiding en de instelling die de opleiding geeft moeten hiervoor aan bepaalde eisen voldoen. Maar je zou hen wel eens kunnen bellen om te informeren hoe het zit met de opleiding die jij graag wilt volgen. Of anders het navragen bij het IAB, die kunnen je er vast ook meer over vertellen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 13:47
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Citaat:
Het 'bedrijf' in Groningen heet de Informatie Beheer Groep (IBG), maar die 'vergoeden', voor zo ver ik weet, (lang) niet alle opleidingen; een opleiding en de instelling die de opleiding geeft moeten hiervoor aan bepaalde eisen voldoen. Maar je zou hen wel eens kunnen bellen om te informeren hoe het zit met de opleiding die jij graag wilt volgen. Of anders het navragen bij het IAB, die kunnen je er vast ook meer over vertellen.
Dat IBG-gedoe bedoelde ik inderdaad, ja. Maar ik heb er al een gesprek over gehad met mijn moeder, wss krijgt ze dus maar een bepaald bedrag, waar ook mijn zus het mee moet doen. Dit is echter zo een laag bedrag, dat zij het bedrag € 6.900,- nooit kan betalen voor dat 1-jarige Theatertechniek-gedoe van mij. Waardoor ik opzoek moet gaan naar een andere opleiding, of eventueel ergens waar ik geld vandaan kan halen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 14:26
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Er is toch ook een 3/4-jarig MBO opleiding Podium- en Evenemententechniek? Het duurt natuurlijk wel langer dan, maar misschien leer je ook wel meer. En het is goedkoper (MBO +/- 1000 euro p.j. dacht ik) en als je 18 bent krijg je stufi.
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 14:43
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Citaat:
Er is toch ook een 3/4-jarig MBO opleiding Podium- en Evenemententechniek? Het duurt natuurlijk wel langer dan, maar misschien leer je ook wel meer. En het is goedkoper (MBO +/- 1000 euro p.j. dacht ik) en als je 18 bent krijg je stufi.
Ik wilde een jaartje wat anders, vandaar dat ik dit een optie vond. Daarna wilde ik Mediacreatie Animatie/Audiovisueel vormgeven gaan volgen in Amsterdam.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 17:36
Yerli
Avatar van Yerli
Yerli is offline
Ah oke. Nou ja, misschien dat je als vrijwillig bij een Poppodium kan werken? Wellicht dat je daar ook dat soort dingen kan leren, doen vrienden van mij in ieder geval wel. Maar goed, verder weet ik ook niks. Succes met zoeken!
__________________
Better than witnessing newborn nebulas in bloom
Met citaat reageren
Oud 06-05-2009, 23:12
Chariot
Avatar van Chariot
Chariot is offline
Tnx everyone! Ik ben inmiddels tot het besluit gekomen, samen met mams, dat dit op dit moment geen optie is ivm met geld! Ik krijg er namelijk niets (niet een eens een klein bedrag) voor van het IBG.. En wij kunnen het gewoon niet betalen. Dus ooit zal ik dit misschien nog doen, maar dit is niet het moment.. Helaas.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 09:42
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Dat IBG-gedoe bedoelde ik inderdaad, ja. Maar ik heb er al een gesprek over gehad met mijn moeder, wss krijgt ze dus maar een bepaald bedrag, waar ook mijn zus het mee moet doen. Dit is echter zo een laag bedrag, dat zij het bedrag € 6.900,- nooit kan betalen voor dat 1-jarige Theatertechniek-gedoe van mij. Waardoor ik opzoek moet gaan naar een andere opleiding, of eventueel ergens waar ik geld vandaan kan halen.
Ehh kost die cursus-achtig iets 6.900 euro?! Dat vind ik behoorlijk duur... een collegejaar kost 1.565 euro op de universiteit!
Maar ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt, je kunt beter gaan voor een studie die wél vergoed wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 10:05
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ehh kost die cursus-achtig iets 6.900 euro?! Dat vind ik behoorlijk duur... een collegejaar kost 1.565 euro op de universiteit!
Die kosten zijn omdat studies grotendeels betaald worden door de overheid. Je betaald als niet-EU burger ook het grotendeels dekkende tarief, en da's voor een gemiddelde studie ook € 6000-7000.

De overheid stopt zijn geld natuurlijk niet in cursusjes die niets bijdragen aan zowel opleiding als samenleving, en dus geen subsidie. Goede zaak lijkt me.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Mijn ouders willen mijn school niet betalen.
Kernelfleck
2 21-08-2014 09:18
Lichaam & Gezondheid Oorcorrectie Niet Vergoed Ik Ben Pas 15jaar.
klaasjan1978
16 25-10-2010 16:50
Studeren Deeltijd niet vergoed?!
Yab-Yum
70 09-03-2007 19:48
Lichaam & Gezondheid cosmetisch neuscorrectie als extra!!
chilloh
21 28-01-2007 11:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pil en 1x perjaar tandartscontrole uit ziekenfondspakket?
Gatara
292 29-09-2003 20:56
Psychologie Hulp vergoed?
miep
1 24-05-2002 19:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.