Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2006, 00:41
fanofhughgrant
Avatar van fanofhughgrant
fanofhughgrant is offline
Hebben jullie ook gemerkt dat de prijs van Coca-Cola in flessen met ongeveer 40% is gestegen? Kostte een fles van anderhalve liter eerst nog €0,97, nu moet je voor zo'n zelfde fles in het slechtste geval €1,29 neertellen. Verder worden de 'speciale' cola's zoals cherry en lemon nu in literflessen verkocht in plaats van anderhalve literflessen. Deze kosten €1,15, terwijl de oude flessen van deze smaken gewoon €0,97 per anderhalve liter kostten.
De reden hiervoor is dat de fles is vernieuwd (echter, ze verkopen de oude flessen op dit moment ook naar hartelust voor de nieuwe prijs). Deze nieuwe flessen hebben nog wel statiegeld, maar worden in de fabriek niet gewassen en opnieuw gevuld maar meteen omgesmolten tot nieuwe flessen.

www.cocacola.nl zegt er het volgende over: Vanaf 30 januari 2006 vervangen wij in heel Nederland onze huidige, hervulbare flessen voor nieuwe statiegeldflessen. Flessen voor eenmalig gebruik. Dat heeft als voordeel dat elke fles er voortaan nog frisser uitziet. En zeker zo belangrijk; iedere fles wordt na gebruik gerecycled. Zo zorgen wij ervoor dat al het materiaal van de fles wordt herbruikt en dus niets verloren gaat. Het is dan ook belangrijk dat u uw lege statiegeldflessen gewoon blijft inleveren. Zo blijft de kringloop gesloten .

Ik vraag mij af of het 'frisse ogen van de fles' de belangrijkste reden voor de verandering is, of dat het daadwerkelijk beter voor het milieu is. In dat laatste geval wil ik best wat extra betalen voor een fles, maar anders vind ik het een slechte actie en ga ik gewoon over tot Pepsi-cola. Wat vinden jullie hiervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2006, 00:54
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Zo'n fabrikant gaat echt niet riskeren dat klanten overstappen naar de concurrent vanwege een prijsverhoging die ten behoeve van het milieu ingevoerd wordt.
Ik denk dat het gewoon ouderwetse geldklopperij is met als excuus dat het beter zou zijn voor het milieu en dat de flessen daardoor frisser ogen (wie geeft daar trouwens om? )
Ik stap wel over op cola van de lidl, sowieso een stuk goedkoper en smaakt prima
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 04:10
Verwijderd
Citaat:
fanofhughgrant schreef op 08-02-2006 @ 01:41 :
\In dat laatste geval wil ik best wat extra betalen voor een fles, maar anders vind ik het een slechte actie en ga ik gewoon over tot Pepsi-cola. Wat vinden jullie hiervan?
nou .. dan betaal ik graag iets meer centjes
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 07:17
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Bij de Albert Heijn hadden ze een aanbieding, 4e fles gratis. Ik vond het al vreemd dat die 4 flessen alsnog €3,87 kostten. Dus de consument gaat meer betalen, terwijl deze flessen het milieu zwaarder belasten. Dat lijkt me inderdaad ouderwetse geldklopperij.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 08:25
niña
Avatar van niña
niña is offline
Het maakt mij niet uit, ik drink het nooit. En de meesten zullen toch niet op de prijs letten.
__________________
“I have a friend who is a stripper. You’re much happier than her.”
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 12:45
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Ik drink het nooit, dus mij maakt het niet uit.

Als ik het wel dronk, had het me ook niet veel uitgemaakt...waarom moeilijk doen over 20 cent, terwijl je die aan iets anders makkelijk uitgeeft
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2006, 13:36
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Whuh .. heeft dit er soms mee te maken dat ik in mijn C1000 geen 1.5 literflessen meer zie maar alleen nog 1 liter flessen? :X
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 12:45
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Marcade schreef op 08-02-2006 @ 14:36 :
Whuh .. heeft dit er soms mee te maken dat ik in mijn C1000 geen 1.5 literflessen meer zie maar alleen nog 1 liter flessen? :X
Die fles is wel nieuw in het assortiment sinds de invoering van nieuwe flessen, maar bij 'mijn' winkel verkopen ze wel gewoon 1,5 literflessen. Anders zou het wel heel belachelijk worden, aangezien die literflessen relatief nog duurder zijn. Misschien waren de 1,5 liters op?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 12:58
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Zou cola in de horeca dan ook duurder worden?

Citaat:
Roos schreef op 08-02-2006 @ 13:45 :
Ik drink het nooit, dus mij maakt het niet uit.

Als ik het wel dronk, had het me ook niet veel uitgemaakt...waarom moeilijk doen over 20 cent, terwijl je die aan iets anders makkelijk uitgeeft
Bovendien is cola toch slecht voor je.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 13:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Roos schreef op 08-02-2006 @ 13:45 :
Ik drink het nooit, dus mij maakt het niet uit.

Als ik het wel dronk, had het me ook niet veel uitgemaakt...waarom moeilijk doen over 20 cent, terwijl je die aan iets anders makkelijk uitgeeft
Het is niet maar 20 cent...
Hier gaan zo'n 6 flessen cola per week door, dat is alweer 1,20 per week
Dat is zo'n 4,80 per maand en toch weer 62,40 per jaar
Misschien niet veel, maar je kunt er toch weer mooi een keer van uit eten ofzo
En je betaald het ook maar extra he... het is niet zo dat je geen cola meer kunt drinken als je het niet doet
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 13:39
Verwijderd
En dan zijn het ook nog van die vreselijke slappe flessen ook. Godver.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 15:44
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 09-02-2006 @ 14:39 :
En dan zijn het ook nog van die vreselijke slappe flessen ook. Godver.
Heb ik ook een hekel aan, ja.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 15:57
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 09-02-2006 @ 14:39 :
En dan zijn het ook nog van die vreselijke slappe flessen ook. Godver.
Dat is wel vervelend ja :\
ik drink meestal coca cola dus wel jammer, maar ach, ik drink 2 flessen per maand ofzo.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 17:49
Verwijderd
Ik ga, denk ik, ook maar overstappen op een ander merk. Van de week hadden ze hier de coca cola light lemon nog in de oude flessen, heb toen die maar genomen. In het vervolg zal het wel AH of Lidl huismerk worden, alleen moet ik daarvoor (veel) verder fietsen, dus soms zal het Pepsi of Freeway (ik geloof dat die het is iig) worden (maar die vind ik minder lekker...en andere 'nepmerken' lust ik helemaal niet).
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 22:01
Pandora
Avatar van Pandora
Pandora is offline
Citaat:
Roos schreef op 08-02-2006 @ 13:45 :
Ik drink het nooit, dus mij maakt het niet uit.

Als ik het wel dronk, had het me ook niet veel uitgemaakt...waarom moeilijk doen over 20 cent, terwijl je die aan iets anders makkelijk uitgeeft
Misschien uit 'principe'?
__________________
put on your red shoes
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Pandora schreef op 10-02-2006 @ 23:01 :
Misschien uit 'principe'?
Bij mij is het idd uit principe. Ik vind het belachelijk dat er opeens 'zoveel' (in verhouding dus) meer gevraagd wordt. Ze hadden vandaag nog steeds oude flessen cola light lemon bij de Bas hier.

De nieuwe flessen kosten hier btw overal €1,24 t/m €1,29.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:33
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2006 @ 12:34 :
De nieuwe flessen kosten hier btw overal €1,24 t/m €1,29.
Bij de lidl is het nog geen euro voor 2 liter en die is lekker
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 12:36
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 11-02-2006 @ 13:33 :
Bij de lidl is het nog geen euro voor 2 liter en die is lekker
Weet ik, maar zoals ik in mijn eerste post al zei: "In het vervolg zal het wel AH of Lidl huismerk worden, alleen moet ik daarvoor (veel) verder fietsen." (Of eigenlijk meer: de Lidl zit wel bij mijn ouders en mijn stage in de buurt, maar niet bij waar ik woon...dus echt handig is dat niet.)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-02-2006, 13:07
koelieboelie
koelieboelie is offline
het zijn van die 'zachte' flessen, dus als je erin knijpt tijdens het inschenken komt de helft naast het glas
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 13:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2006 @ 13:36 :
Weet ik, maar zoals ik in mijn eerste post al zei: "In het vervolg zal het wel AH of Lidl huismerk worden, alleen moet ik daarvoor (veel) verder fietsen." (Of eigenlijk meer: de Lidl zit wel bij mijn ouders en mijn stage in de buurt, maar niet bij waar ik woon...dus echt handig is dat niet.)
Dat had ik gelezen
Heb je geen auto dan?
Als je dan gewoon 1 of 2x per maand gaat met de auto en meteen een hoop in huis haalt, haal je de benzine er uit + dat je alsnog voordeliger uit bent
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 13:25
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
koelieboelie schreef op 11-02-2006 @ 14:07 :
het zijn van die 'zachte' flessen, dus als je erin knijpt tijdens het inschenken komt de helft naast het glas
Niet knijpen dan
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 13:32
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 11-02-2006 @ 14:24 :
Dat had ik gelezen
Heb je geen auto dan?
Als je dan gewoon 1 of 2x per maand gaat met de auto en meteen een hoop in huis haalt, haal je de benzine er uit + dat je alsnog voordeliger uit bent
We kopen over het algemeen alleen meer dan cola en andere dingen van de Lidl vind ik , ze hebben ook lang niet alles, dus gaan we geen pesteind rijden naar de Lidl om vervolgens alsnog ook langs een andere supermarkt te moeten gaan. Dus kiezen we voor een supermarkt die gemiddeld genomen voordelig is en in de buurt zit en die de meeste dingen wel heeft. (We doen elke week één keer boodschappen met de auto btw. ) Alleen voor cola naar de Lidl gaan met de auto vind ik onzin.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 13:36
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
dan maar pepsi
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 14:13
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
trouwens ontzettend relaxed voor ons in de supermarkt, de flessen hoeven niet meer gesorteerd in kratten retour, maar alles van coca cola wordt ff op 1 hoop in een hele grote zak gegooid
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 14:44
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Lang leve het huismerk!
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2006, 15:20
Verwijderd
Zijn die nieuwe flessen nu niet gewoon verplicht voor alle merken? Ik dacht dat dat een jaar geleden oid besloten was.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 15:22
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-02-2006 @ 14:32 :
We kopen over het algemeen alleen meer dan cola en andere dingen van de Lidl vind ik , ze hebben ook lang niet alles, dus gaan we geen pesteind rijden naar de Lidl om vervolgens alsnog ook langs een andere supermarkt te moeten gaan. Dus kiezen we voor een supermarkt die gemiddeld genomen voordelig is en in de buurt zit en die de meeste dingen wel heeft. (We doen elke week één keer boodschappen met de auto btw. ) Alleen voor cola naar de Lidl gaan met de auto vind ik onzin.
Ik doe op vlees/groente/fruit na alle boodschappen bij de lidl
Niet dat ik vaak boodschappen moet doen..
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 16:31
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Boogie schreef op 08-02-2006 @ 08:17 :
Bij de Albert Heijn hadden ze een aanbieding, 4e fles gratis. Ik vond het al vreemd dat die 4 flessen alsnog €3,87 kostten. Dus de consument gaat meer betalen, terwijl deze flessen het milieu zwaarder belasten. Dat lijkt me inderdaad ouderwetse geldklopperij.
Die aanbieding was niet alleen bij de AH, maar landelijk. Van de Coca Cola uit dus, om de nieuwe flessen te promoten.
Tis nu wel een stuk makkelijker met retourneren, als winkel zijnde..
Ik vind die slappe flessen trouwens ook niks, maar ja. Vind het wel een voordeel dat nu alles in plastic zit, want die glazen literflessen vind ik nog minder..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 17:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dronk toch al bijna nooit echte coca cola. Eens in de maand gaat mijn moeder met de auto naar de Lidl en haalt ze drinken en alle andere houdbare dingen. Net zo makkelijk en goedkoper
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2006, 23:38
Hero_Zero
Avatar van Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Grappig is dat die 'aanbieding' duurder is dan 4 flessen met de oude prijs. Ik meen me te herinneren dat dit 0,92 was dus 3,68.
__________________
A gramme is better than a damn. | When the individual feels, the community reels.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 00:39
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Wij hebben al een hele tijd Lidl cola, de enige 'nep'cola die ik echt lekker vind, beter nog dan Pepsi
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 02:15
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bloem schreef op 12-02-2006 @ 01:39 :
Wij hebben al een hele tijd Lidl cola, de enige 'nep'cola die ik echt lekker vind, beter nog dan Pepsi
Eens
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 08:22
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ik drink sowieso nooit cole, vind het vies. Maar ik denk niet dat veel mensen om de sterk verhoogde prijs het product zullen laten staan.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 10:21
vrijgezel
Avatar van vrijgezel
vrijgezel is offline
Ik vind de verhoging niet erg, drink het nooit.
coca cola werd met een minmarge verkocht en nu niet meer dus voor de supermarkten is het alleen maar beter.
__________________
...............................................................................................................
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 10:47
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Ga wel een ander merk cola drinken!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 12:53
Verwijderd
Tsja, I don't care. Ik drink wel cola, maar niet zo regelmatig dat ik die prijsverhoging echt belangrijk vind. Wat ik wel belangrijk vind is Coca Cola te blijven drinken en geen River- of andere troep, want die vind ik duidelijk inferieur.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2006, 15:59
Dato_16
Dato_16 is offline
Ik werk in een supermarkt en het is echt te stom wat ze bij coca cola doen..
Ze leveren de flessen niet meer in kratten aan maar in plastic, duurt nu 3 keer zo lang bij het vullen...
De prijs is bij de C1000 van ons met 39 cent gestegen.
Het raarste vond ik nog dat een 1,5 L fles cherry coke 90 cent kost en de nieuwe 1 L fles kost 1,30 ongeveer!
En de flessen worden ook niet meer omgespoeld en hergebruikt maar omgesmolten.....
Kortom: Lekker bezig bij coca cola!

Enige voordeeltje is idd dat de flessen in 1 gigantische zak retour kunnen.......

Laatst gewijzigd op 12-02-2006 om 16:05.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2006, 17:34
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik heb er eerlijk gezegd weinig van gemerkt, maar ik drink dan ook bijna nooit coca-cola. Volgens mij gebeurt het steeds vaker dat men prijzen stiekem omhoog gooit. Doe mij voortaan dan maar pepsi.
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 11:18
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Een vriend van mij heeft een eigen café en die heeft min of meer uitgelegd waarom Coca Cola dit heeft gedaan (en waarom hij t er niet mee eens is): Coca Cola heeft een fabriek hier ergens in Brabant gesloten, voor 65 miljoen euro een nieuwe laten bouwen en 750 werknemers op straat gezet. Overigens zijn er in Frankrijk en Duitsland protesten over mogelijke ontslagen bij Coca Cola in die landen.
Maar goed, vervolgens berekenen zij de bouw van die fabriek, de kosten van de ontslagen en het produceren van nieuwe flessen door aan de klant die vervolgens 40% meer betaalt voor dezelfde cola. En sterker nog: de inkoopprijzen liggen net zo hoog als de verkoopprijzen van supermarkten, ze maken er geen cent winst op. Maar ze kunnen die flessen moeilijk nóg duurder maken. De inkoopprijzen in de horeca waren al een stuk hoger, na de prijsverhogingen betaalt die vriend van mij ruim 1,60 per fles, ze betalen per krat 5 euro meer dan eerst.

Maar hij gaat ws over op Pepsi en ik geef m groot gelijk, ik doe het zelf ook. Pepsi gaat ook omhoog maar slechts een paar cent.

Al met al is het een vreselijk stomme actie van Coca Cola, wanneer ze de prijzen met slechts 1 of 2 cent omhoog hadden gedaan hadden ze binnen een jaar de kosten van die nieuwe fabriek er ook wel uit gehaald. Maar ze zullen nog wel zien waar dit toe leidt. Als je t aan mij vraagt kunnen ze een groot deel van het marktaandeel in Nederland inleveren aan Pepsi en andere colaproducenten.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Haha, hier in de supermarkt (huge ass C1000) zijn alle schappen tegen de avond totaal leeggeroofd, behalve de Coca Cola- en Fantaproducten. Die staan nog helemaal mooi gespiegeld in de schappen
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 12:38
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Bloem schreef op 12-02-2006 @ 01:39 :
Wij hebben al een hele tijd Lidl cola, de enige 'nep'cola die ik echt lekker vind, beter nog dan Pepsi
Pepsi is ook ranzig.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 13:36
Mara
Mara is offline
Ik vind 't ook niet leuk.

Probleempje bij ons is dat (voor zover wij weten) alleen coca cola 'light caffeïne-vrij' heeft. Andere cola kan ik niet tegen (gevoelig voor suiker én caffeïne) dus dat is een probleem.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 14:49
Martine1986
Avatar van Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 15-02-2006 @ 14:36 :
Ik vind 't ook niet leuk.

Probleempje bij ons is dat (voor zover wij weten) alleen coca cola 'light caffeïne-vrij' heeft. Andere cola kan ik niet tegen (gevoelig voor suiker én caffeïne) dus dat is een probleem.
Volgens mij is Pepsi Max ook light-caffeine vrij.
Mij zal het trouwens weinig boeien, ik drink hoogstens 2 keer per maand een glas cola en proef het verschil niet tussen verschillende merken.
__________________
Blow, Blow me out, I am so sad, I don't know why
Met citaat reageren
Oud 15-02-2006, 14:52
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 15-02-2006 @ 14:36 :
Ik vind 't ook niet leuk.

Probleempje bij ons is dat (voor zover wij weten) alleen coca cola 'light caffeïne-vrij' heeft. Andere cola kan ik niet tegen (gevoelig voor suiker én caffeïne) dus dat is een probleem.
Ik weet dat Pepsi het óók heeft, maar of dat in Nederland veel te verkrijgen is, betwijfel ik. Je kunt beter gewoon geen cola drinken, dat is ook beter voor je botten
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 10:11
Verwijderd
ik vind die flessen redelijk kut en jammer van die prijsstijging maar ik ben coca cola verslaafd en mn ma weigert die namaakzooi te kopen dus ja
ik vind die andere colasoorten echt te ranzig, en zeker die z merken als river enzo
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 13:26
Verwijderd
over 5 jaar verdwijnt het concept 'statiegeld' en daarom is de prijs verhoogd, volgens mijn oom die bij de coca cola werkt.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 19:52
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
coca-cola blijft gewoon de lekkerste cola, de enige echte cola... maar 40% prijsstijging... gewoon te erg en dus geen coco-cola meer hier in huis.

vraag me wel af hoe deze prijsstijging te zien zal zijn in de afzet van coca-cola..
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 20:47
Dato_16
Dato_16 is offline
Citaat:
White Trash schreef op 16-02-2006 @ 14:26 :
over 5 jaar verdwijnt het concept 'statiegeld' en daarom is de prijs verhoogd, volgens mijn oom die bij de coca cola werkt.
Ja zoiets hoorde ik ook ja..
schijnt dat ze bij coca cola een heel sorteercentrum uit de grond gestapt hebben waar al die grote zakken met flessen gesorteerd worden.
Straks worden alle flessen dus weer omgesmolten, ben benieuwd wat dit voor het milieu zal beteken?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2006, 22:49
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Je bedankt europa maar. Om de vrije markt te bevorderen heeft het europa met haar invloed bedacht dat het mooier zou zijn als we de producenten van frisdranken geen moeilijke milieu vriendelijke eisen meer opleggen. Dit zodat andere spelers makkelijker tot de markt kunen toe treden.

gevolg 25% prijs verhoging + milieu meer belast. Yuk.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 08:13
saartjeh
Avatar van saartjeh
saartjeh is offline
Citaat:
fanofhughgrant schreef op 08-02-2006 @ 01:41 :
Ik vraag mij af of het 'frisse ogen van de fles' de belangrijkste reden voor de verandering is, of dat het daadwerkelijk beter voor het milieu is. In dat laatste geval wil ik best wat extra betalen voor een fles, maar anders vind ik het een slechte actie en ga ik gewoon over tot Pepsi-cola. Wat vinden jullie hiervan?
eh ja indd, want anders zagen ze er al zo vies uit wat is dat nou weer voor onzin. naja gewoon een manier om meer geld te verdienen. want zelfs al ga je dus over op dit systeem, en van mij mogen ze, dan hoeft dat toch niet meer te kosten??? naja ik koop toch geen cocacola, gwoon huismerk
__________________
IK BEN GESLAAGD!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.