Oud 15-08-2007, 03:08
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
bingomassacre schreef op 14-08-2007 @ 15:04 :
Die pinguin van jou zag ik net in tas vorm bij de blokker liggen.
Hoe origineel is die simpele pinguin van jou eigenlijk?
waarschijnlijk heb je de stamgasten pinguin gezien die ze wel meer hebben bij de blokker. C.P. heb ik in ieder geval zelf bedacht en verschilt duidelijk van de stamgastenpinguin en andere pinguins. Er zijn zo ontiegelijk veel verschillende figuurtjes en alle diersoorten zijn tegenwoordig al gedaan, originaliteit wordt steeds moeilijker.
Citaat:
Tonsillitis schreef op 14-08-2007 @ 16:56 :
hier op dit forum zie ik soms ook iemand voorbij komen met een pinguin in haar avatar die veel op deze pinguin lijkt. sowieso vind ik het een veel voorkomend type tekening.
die ava heb ik ook gezien en is als ik het goed heb verschenen nadat ik de eerste schetsen hier ooit heb gepost. Volgens mij heb ik er wel ooit naar gevraagd, maar verder weet ik het ook niet meer ook.
tegenwoordig komt alles veel voor.
Citaat:
Escapism schreef op 14-08-2007 @ 20:13 :
ik snap niet waarom je dat schilderij voor dat materiaal gekozen hebt. het is een heel simpel figuur en het feit dat de vlakken niet egaal gekleurd zijn stoort me daardoor heel erg.
maar als de vlakken helemaal egaal zouden zijn zou het er saaier uitzien.
Advertentie
Oud 15-08-2007, 11:12
Verwijderd
Als je je 'handschrift' (of eigenlijk beter penseelstreken want van een handschrift zoals ik die bedoel is niet écht sprake) gebruikte om de pinguin bijvoorbeeld plastischer te maken heeft je 'handschrift' een functie. Omdat je de pinguin niet plastisch hebt gemaakt stoort bij mij en anderen je 'handschrift' in de pinguin, omdat die hierin niet echt een functie heeft. Je gebruikt je handschrift nu om het op te leuken en dat werkt over het algemeen averechts.

Verder vind ik de pinguinbeeldjes wel leuk. Maar als je kleurenblind bent wil dat toch niet zeggen dat je kleuren niet kan mengen? Ik heb een tekenleraar gehad die kleurenblind was en hij was ook gewoon kunstenaar. Door alleen maar kleuren te gebruiken die rechtstreeks uit de tube's komen wordt het beeld veel vlakker. Maar ik kan daar natuurlijk niet over oordelen omdat ik niet kleurenblind ben.
Oud 15-08-2007, 14:59
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
Kan jij nog iets anders dan pinguins tekenen en boetseren?

Moet je echt eens proberen...
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Oud 15-08-2007, 15:24
Wenomic
Wenomic is offline
Hmmm het valt me wel op dat je je maar blijft verdedigen. Dat kan dat kan, maar het is niet verstandig. Je maakt je dingen duidelijk voor het publiek dus dan moet je ook advies aannemen en er wat mee gaan doen. Vind het goed dat je sterk in je schoenen staat maar je moet dingen toelaten en wat vrijer worden.

Succes
Oud 16-08-2007, 00:39
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Miekepieke schreef op 15-08-2007 @ 12:12 :
Als je je 'handschrift' ...

Verder vind ik de pinguinbeeldjes wel leuk. Maar als je kleurenblind bent wil dat toch niet zeggen dat je kleuren niet kan mengen? Ik heb een tekenleraar gehad die kleurenblind was en hij was ook gewoon kunstenaar. Door alleen maar kleuren te gebruiken die rechtstreeks uit de tube's komen wordt het beeld veel vlakker. Maar ik kan daar natuurlijk niet over oordelen omdat ik niet kleurenblind ben.
over dat eerste stuk kan ik heel simpel zijn, het is niet om de pinguin plastisch te maken, meer om de pinguin niet saai eentonig te laten zijn.

en er zijn genoeg verschillende soorten kleurenblind,
mengen is voor mij persoonlijk heel moeilijk,
en voor moeilijkere kleuren gebruik ik die kleine tubes waar de kleurennamen op staan

Citaat:
Pay Per View schreef op 15-08-2007 @ 15:59 :
Kan jij nog iets anders dan pinguins tekenen en boetseren?

Moet je echt eens proberen...
ik hang al langer rond op art, misschien kun jij eens proberen verder te kijken, voor dergelijke stomme posts uit te persen.
Citaat:
Wenomic schreef op 15-08-2007 @ 16:24 :
Hmmm het valt me wel op dat je je maar blijft verdedigen. Dat kan dat kan, maar het is niet verstandig. Je maakt je dingen duidelijk voor het publiek dus dan moet je ook advies aannemen en er wat mee gaan doen. Vind het goed dat je sterk in je schoenen staat maar je moet dingen toelaten en wat vrijer worden.

Succes
In mijn ogen verdedig ik niets maar verklaar ik enkel mijn hoe, wat en waarom. Dat die verklaringen soms mensen niet tevreden stellen kan, en ik zeg ook niet dat mijn keuzes foutloos zijn, maar de meeste dingen zijn gewoon bewust gedaan.
Zoals ik al eerder zei, het echte advies is helaas dun gezaaid, maar het advies wat er is zal ik ook zeker wel meenemen.
Oud 16-08-2007, 00:58
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
Citaat:
Rooster schreef op 16-08-2007 @ 01:39 :
ik hang al langer rond op art, misschien kun jij eens proberen verder te kijken, voor dergelijke stomme posts uit te persen.
Het laatste half jaar heb ik enkel maar dezelfde pinguins gezien. Ik vroeg enkel of er nog andere dingen waren waar je je mee bezig hield en als dat niet zo was moet je dat toch eens proberen.

Dat is geen stomme post, dat is een vraag en advies.
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Oud 16-08-2007, 08:18
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Pay Per View schreef op 16-08-2007 @ 01:58 :
Het laatste half jaar heb ik enkel maar dezelfde pinguins gezien. Ik vroeg enkel of er nog andere dingen waren waar je je mee bezig hield en als dat niet zo was moet je dat toch eens proberen.

Dat is geen stomme post, dat is een vraag en advies.
het laatste half jaar heb ik ook nog andere dingen hier gepost die niet pinguingerelateerd zijn en ,zoals ik al vaker zei in dit topic, zijn de andere dingen op een lager pitje gezet.
Na de introweek gaat C.P. eerst een lekkere lange winterslaap houden waardoor ik weer meer tijd heb voor de rest.
Oud 16-08-2007, 19:51
siese
Avatar van siese
siese is offline
Dat het een simpele figuur is, vind ik juist goed. Hij blijft herkenbaar door zijn eenvoud en karaktertrek wanneer je hem op verschillende manieren gebruikt. Ideaal voor een studentenvereniging dus waarvoor dit bedoeld is.

Ik snap dan ook niet goed waarom mensen kritiek geven op het gebruiken van een eenvoudig figuur voor dit soort dingen?

Het enigste wat ik niet goed gelukt vind, is het schilderij. Meer bepaald je verf die overal doorschijnt, zodat je de laag eronder ook nog ziet. Beter is het als je dit in computer inkleurt of schildert met een dikke laag verf.
Oud 16-08-2007, 21:20
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Rooster schreef op 15-08-2007 @ 04:08 :

maar als de vlakken helemaal egaal zouden zijn zou het er saaier uitzien.
is nijntje saai dan?
ik vind het vlekkerige nogal misplaatst.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Oud 17-08-2007, 02:16
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Escapism schreef op 16-08-2007 @ 22:20 :
is nijntje saai dan?
ik vind het vlekkerige nogal misplaatst.
met Nijntje vergelijken is nogal onzinnig,
vooral dan over zo'n subjectief punt.
(enne... nijntje is ook niet altijd strak geweest)
Oud 17-08-2007, 17:14
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Met nijntje vergelijken is niet per se onzinnig. Nijntje is ook een simpel figuur dat groot is geworden. Dankzij de verhalen erbij, ook, maar ik denk niet dat die zo groot zou zijn als die zo slordig zou zijn op jouw plaatjes.

En ik vind heel persoonlijk dat je toch echt enorm in de verdediging schiet. Of, nou ja, dat je alles wat iedereen zegt probeert te weerleggen en te verklaren. Ook de opbouwende kritiek, bijvoorbeeld dat de kleuren bij elkaar vloeken en dat de kleuren niet effen zijn. Daar kun je best wel wat mee. Je zou bijvoorbeeld aan een vriend kunnen vragen of die kleuren een beetje matchen. En je jou bijvoorbeeld gewoon hele dikke verf kunnen kopen en die op het doek smeren. Dat kost wel wat maar mensen betalen voor je schilderijen dus dan mag je er ook wel wat insteken, vind ik.
Als die dingen eens in de winkel liggen als agenda's, en die pinguin ziet er een beetje slordig en assymetrisch uit, dan zijn er weinig mensen die denken, oh, dat zal zijn omdat dit-en-dat. Het komt er op neer dat strakke pinguins over het algemeen er beter uitzien. En er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld als ze overduidelijk expres slordig zijn. Nou is dat hier niet echt het geval.
En die oneffen kleuren op het doek, ik geloof niet dat je dat expres hebt gedaan omdat het anders saai is. Dat is gewoon slordig.
Je kan beargumenteren wat je wilt, maar het blijft een beetje slordig en dat vinden sommigen dus niet mooi.
Maar goed, het is jouw pinguin dus doe ermee wat je wilt.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 17-08-2007, 23:23
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 17-08-2007 @ 18:14 :
Met nijntje vergelijken is niet per se onzinnig. Nijntje is ook een simpel figuur dat groot is geworden. Dankzij de verhalen erbij, ook, maar ik denk niet dat die zo groot zou zijn als die zo slordig zou zijn op jouw plaatjes.

En ik vind heel persoonlijk dat je toch echt enorm in de verdediging schiet. Of, nou ja, dat je alles wat iedereen zegt probeert te weerleggen en te verklaren. Ook de opbouwende kritiek, bijvoorbeeld dat de kleuren bij elkaar vloeken en dat de kleuren niet effen zijn. Daar kun je best wel wat mee. Je zou bijvoorbeeld aan een vriend kunnen vragen of die kleuren een beetje matchen. En je jou bijvoorbeeld gewoon hele dikke verf kunnen kopen en die op het doek smeren. Dat kost wel wat maar mensen betalen voor je schilderijen dus dan mag je er ook wel wat insteken, vind ik.
Als die dingen eens in de winkel liggen als agenda's, en die pinguin ziet er een beetje slordig en assymetrisch uit, dan zijn er weinig mensen die denken, oh, dat zal zijn omdat dit-en-dat. Het komt er op neer dat strakke pinguins over het algemeen er beter uitzien. En er zijn uitzonderingen, bijvoorbeeld als ze overduidelijk expres slordig zijn. Nou is dat hier niet echt het geval.
En die oneffen kleuren op het doek, ik geloof niet dat je dat expres hebt gedaan omdat het anders saai is. Dat is gewoon slordig.
Je kan beargumenteren wat je wilt, maar het blijft een beetje slordig en dat vinden sommigen dus niet mooi.
Maar goed, het is jouw pinguin dus doe ermee wat je wilt.
Waarom zou ik zeggen dat ik dat bewust heb gedaan als het niet zo is?
De instelling van sommige mensen hier op het forum vormt hun mening op aparte manieren, daar kan ik me toch vaak over verbazen.
Uitgaan van rare dingen, onzinnige vergelijkingen en onrealistische voorbeelden, hier in overvloede aanwezig, ik snap het niet.

Met de opbouwende kritiek die er is kan ik inderdaad wat, maar zoals ik al eerder zei, die is schaars hier.
Het advies dat ik vrienden moet vragen is een ervan en dat doe ik ook al.
Ik vraag geen prijs voor mijn schilderijen, maar laat de mensen er voor betalen wat ze er voor over hebben, zolang ze er maar plezier van hebben. Opbrengsten en kosten boeien me verder niet zo verdacht veel.



De gipsen pinguins zijn in een paar dagen allemaal verkocht, 100 pinguin-shirts zijn verkocht, alle buttons (een paar 100) zijn verdeeld en er komen nog veel mensen vragen of we er nog hebben, en er zijn aardige bedragen geboden voor de 2 knuffels (die niet in de verkoop zijn en niet meer in productie)
Bestuursleden van concurrerende verenigingen zijn langsgekomen om een pinguinbeeldje te kopen,
kortom: Chagrijnige Pinguin is een groot succes en heeft Leiden veroverd.
Oud 18-08-2007, 06:53
Miroir
Avatar van Miroir
Miroir is offline
dat kan wel zijn. maar dan ben je nog wel steeds de hele tijd in de verdediging

ik vond de knuffel wel ok overkomen, de rest van de kritiek is al gepost dus daar zal ik verder niets over zeggen.
__________________
Every road has a turning, that's the way you keep learning..
Oud 18-08-2007, 09:53
Wenomic
Wenomic is offline
De enige manier waarop ik jou probeer te helpen is dat ik het idee heb dat mensen, die dit soort posts maken en er zo in op gaan ook daadwerkelijk wat willen leren en misschien in hun leven hier verder mee willen.

Ik zit nu op de kunstacademie en heb al het een en ander bijgeleerd (waar ik zelf ook van stond te kijken). Just take it or leave it. Maar jij laat alles links liggen en vraagt enkel voor complimenten en erkenning. Dan kan ik je vertellen dat dit niet het idee is van een forum als deze.
Oud 18-08-2007, 10:19
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Miroir schreef op 18-08-2007 @ 07:53 :
dat kan wel zijn. maar dan ben je nog wel steeds de hele tijd in de verdediging
verklaring is het woord .

Citaat:
Wenomic schreef op 18-08-2007 @ 10:53 :
Maar jij laat alles links liggen en vraagt enkel voor complimenten en erkenning. Dan kan ik je vertellen dat dit niet het idee is van een forum als deze.
oh wat een botte onzin....
punten die genoemd zijn kan ik tot nu toe bijna allemaal verklaren omdat dat bewuste dingen zijn. Dat ik er steeds nog op inga op die manier laat toch wel zien dat ik de kritiek wel serieus neem. De punten van terechte kritiek neem ik ook zeker mee maar dat merk je gewoon minder omdat ik daar zelf niet zo veel over kan zeggen.
Alle meningen vind ik verder goed, iedereen heeft recht op zijn eigen, daar heb ik niets over te zeggen.
Mij hoef je niet te vertellen hoe het werkt.
Oud 18-08-2007, 10:44
Verwijderd
Dan heb je daar een Cherry Springs die een heleboel moeite doet om een post met opbouwende kritiek te maken en nog spring je erop omdat het niet naar jouw zin is.

De pinguïn is als logo van een studentenvereniging wel te doen, maar het is niet zo verwonderlijk dat logo's van goeddraaiende studentenverenigingen verkopen. Ik heb in het verleden ook zat tshirts en zaken met ons schild op gekocht en dat was dan maar een saai wapenschild, dus ik denk niet dat het succes helemaal aan jouw fantastische logo te danken is. Als je dit, zoals Cherry zegt, los van de studentenvereniging in de verkoop zou gooien, dan moet hij wel netjes zijn. Het is het verband dat nu verkoopt, niet jouw ontwerp.

Je krijgt hier een heleboel goede kritiek en tips, van mensen die de studies doen of er al veel langer mee bezig zijn en jij voelt je alleen maar in de verdediging gedrongen. Proficiat met het succes van je CP, maar denk nu niet dat de wereld aan je voeten ligt.

Aanvaard wat er gezegd wordt, je hoeft er nog niet eens iets mee te doen, of post gewoon niet meer op Art als het commentaar je niet aanstaat. Ik kan me namelijk gelijkaardige discussie herinneren met oudere topics van je (je lyrics-broek enzo).
Oud 18-08-2007, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 18-08-2007 @ 11:19 :
verklaring is het woord .


oh wat een botte onzin....
punten die genoemd zijn kan ik tot nu toe bijna allemaal verklaren omdat dat bewuste dingen zijn. Dat ik er steeds nog op inga op die manier laat toch wel zien dat ik de kritiek wel serieus neem. De punten van terechte kritiek neem ik ook zeker mee maar dat merk je gewoon minder omdat ik daar zelf niet zo veel over kan zeggen.
Alle meningen vind ik verder goed, iedereen heeft recht op zijn eigen, daar heb ik niets over te zeggen.
Mij hoef je niet te vertellen hoe het werkt.

Als je dingen bewust kan verklaren maakt ze dat niet opeens tot de juiste keuze. Dialoogje:

A: 'het is een beetje slordig'
B: 'dat heb ik bewust gedaan'
A: 'oh, uhm, dan is het goed '

of
A: 'ik vind het niet zo mooi'
B: 'het is een succes bij de studentenvereniging'
A: aha

Het is alsof we op die manier overtuigd moeten worden van je succes, en je hebt er ongetwijfeld ook succes mee gehad hoor, je hebt er zelfs een hele lijn van weten op te zetten. Maar als je dit plaats op een forum als dit, dan kan je verwachten dat de mensen meer naar het bééld kijken en puur en alleen naar het beeld. Dus wij blijven eventjes bij A haken, want het beeld is waar het hier nog om gaat.

Bewuste keuze maakt het niet minder of meer slordig, en dat maakt niet dat meneer A denkt van 'ohhhh, maar als het bewust is, dan is het goed!' Zover ik weet met logo's, is het zo dat je voor of überstrak gaat, of wild/slordig. Maar dit is niet echt überstrak. Het is niet iets waar ik me kapot aan zou ergeren ofzo, maar het is wel íets. Het staat denk ik gewoon nog iets professioneler als je een bewuste keuze maakt voor een uiterste, dan bewust een beetje in het midden te hangen. Want een beetje tot het uiterste gaan (vreselijke uitdrukking) zorgt er ook voor dat je een beetje stijl gaat ontwikkelen, en dat het zich gaat ontwikkelen wat ook echt van jou is. Want tot nu toe hoor je ook al wel van 'het doet me hier aan denken, het doet me daar aan denken, het lijkt hier en daar op.' Dat zorgt wel voor herkenbaarheid, maar niet voor eigenheid. En eigenheid kan ook een sterk punt zijn

Laatst gewijzigd op 18-08-2007 om 11:02.
Oud 18-08-2007, 13:44
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Mijn studievereniging heeft een cavia als logo en mascotte !





Maar een chagrijnige pinguin is ook leuk
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 18-08-2007, 15:51
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Mutant schreef op 18-08-2007 @ 11:44 :
Dan heb je daar een Cherry Springs die een heleboel moeite doet om een post met opbouwende kritiek te maken en nog spring je erop omdat het niet naar jouw zin is.

De pinguïn is als logo van een studentenvereniging wel te doen, maar het is niet zo verwonderlijk dat logo's van goeddraaiende studentenverenigingen verkopen. Ik heb in het verleden ook zat tshirts en zaken met ons schild op gekocht en dat was dan maar een saai wapenschild, dus ik denk niet dat het succes helemaal aan jouw fantastische logo te danken is. Als je dit, zoals Cherry zegt, los van de studentenvereniging in de verkoop zou gooien, dan moet hij wel netjes zijn. Het is het verband dat nu verkoopt, niet jouw ontwerp.

Je krijgt hier een heleboel goede kritiek en tips, van mensen die de studies doen of er al veel langer mee bezig zijn en jij voelt je alleen maar in de verdediging gedrongen. Proficiat met het succes van je CP, maar denk nu niet dat de wereld aan je voeten ligt.

Aanvaard wat er gezegd wordt, je hoeft er nog niet eens iets mee te doen, of post gewoon niet meer op Art als het commentaar je niet aanstaat. Ik kan me namelijk gelijkaardige discussie herinneren met oudere topics van je (je lyrics-broek enzo).
Dat topic met mijn lyricsbroek is echt niet te vergelijken met dit en in dit topic schijnt appels met peren vergelijken een rage te zijn. Toen was ik hier nog nieuw en dat was ook gewoon een prutwerkje, maar het liep uit op een bashtopic.
*mompelt iets met oude koeien, een sloot, appels en peren*

Cherry Springs heeft op zich wel goede punten, maar ik zal het heel versimpelt vertalen:
ik teken ongelijkzijdige driehoeken, Cherry (oa.) gaat ergens plots van uit en beweert vervolgens dat ik dat doe omdat ik geen gelijkzijdige driehoeken zou kunnen tekenen.
Dat vind ik lichtelijk beledigend om het maar gewoon te zeggen en dat maakt dit topic minder leuk.

Nogmaals, het commentaar staat me wel aan en ik ben blij met zoveel commentaar van iedereen, meer, minder of even ervaren als ik, maar als zij iets becommentariëren dan lijkt het mij alleen maar logisch (en het doel van een forum) om het voor hen uit te leggen als dat gaat, wat het in dit geval de meerderheid van de tijd het geval is.

De merchandise is niet alleen verkocht aan onze leden, er zijn zat mensen geweest die shirts hebben gekocht omdat ze de pinguin leuk vonden die niet eens wisten dat het voor mijn studentenvereniging was.
Natuurlijk verkoopt het ook door verband, dat is logisch, maar het is niet alleen zo.

Ik weet dat ik niet de beste tekenaar ben en ik weet dat de wereld niet aan mijn voeten ligt, maar dat beweer ik ook nergens en is weer een voorbeeld van fout aangenomen dingen.
Ik ben gewoon trots dat C.P. een succes is.

Citaat:
ecnelis schreef op 18-08-2007 @ 11:54 :
Als je dingen bewust kan verklaren maakt ze dat niet opeens tot de juiste keuze. Dialoogje:

A: 'het is een beetje slordig'
B: 'dat heb ik bewust gedaan'
A: 'oh, uhm, dan is het goed '

of
A: 'ik vind het niet zo mooi'
B: 'het is een succes bij de studentenvereniging'
A: aha

Het is alsof we op die manier overtuigd moeten worden van je succes, en je hebt er ongetwijfeld ook succes mee gehad hoor, je hebt er zelfs een hele lijn van weten op te zetten. Maar als je dit plaats op een forum als dit, dan kan je verwachten dat de mensen meer naar het bééld kijken en puur en alleen naar het beeld. Dus wij blijven eventjes bij A haken, want het beeld is waar het hier nog om gaat.

Bewuste keuze maakt het niet minder of meer slordig, en dat maakt niet dat meneer A denkt van 'ohhhh, maar als het bewust is, dan is het goed!' Zover ik weet met logo's, is het zo dat je voor of überstrak gaat, of wild/slordig. Maar dit is niet echt überstrak. Het is niet iets waar ik me kapot aan zou ergeren ofzo, maar het is wel íets. Het staat denk ik gewoon nog iets professioneler als je een bewuste keuze maakt voor een uiterste, dan bewust een beetje in het midden te hangen. Want een beetje tot het uiterste gaan (vreselijke uitdrukking) zorgt er ook voor dat je een beetje stijl gaat ontwikkelen, en dat het zich gaat ontwikkelen wat ook echt van jou is. Want tot nu toe hoor je ook al wel van 'het doet me hier aan denken, het doet me daar aan denken, het lijkt hier en daar op.' Dat zorgt wel voor herkenbaarheid, maar niet voor eigenheid. En eigenheid kan ook een sterk punt zijn
Wat jij zegt heb ik ook nooit beweerd.
Ik zei inderdaad dat het mijn keus was, maar dat was een verklaring voor waarom het zo was.
Ik zei niet dat het de beste keus was of dat het daardoor meteen goed is.

Het zelfde geldt voor jouw 2e schema, waarop ik zal reageren met andere schema's, ontstaan door opsplitsing van jouw schema:
schema 1
a: ik vind C.p niet mooi.
b: ik vind C.P. wel mooi.
Ik: dat kan

schema 2:
a:Ik vind dat niet mooi aan C.P.
ik: daar heb ik voor gekozen omdat....
a1: o, ok ik snap het
a2: o, ok, maar ik zou die keus niet gemaakt hebben want.
en misschien is zijn want goed waardoor ik die info meeneem naar mijn volgende iets.
of

a: ik vind dat niet mooi aan C.P.
ik realiseer me dat hij gelijk heeft, en neem de info mee naar mijn volgende iets.

schema 3:
ik: C.P. is een succes
Dit is eigenlijk gewoon een mededeling, geen argument of wat dan ook.



Zo zie ik het voor me, zoals het mij logisch lijkt.
Jullie schijnen verbanden te zien die er niet zijn en ook niet door mij zijn beweerd.
Ik hoef niemand te overtuigen, want dat is helemaal mijn doel niet.
Mijn doel is allang bereikt:
-Ik heb plezier gehad aan C.P.
en wat heb ik er extra bij gekregen:
-anderen hebben plezier gehad van mijn plezier.
-daardoor heb ik nog meer plezier




@ iedereen:
jullie hoeven het echt niet eens te zijn met alles wat ik doe, en ik waardeer al het commentaar van iedereen,
zolang het maar zinnig en eerlijk commentaar is waar ik normaal op kan reageren met een bedankje of verklaring en uitleg als daar ruimte voor is,
maar ik ben inderdaad gedwongen in de verdediging te schieten als er onwaarheden worden verkondigd of dingen verkeerd worden opgevat, waardoor het beeld van mijn werk niet zou kloppen.
Oud 18-08-2007, 15:53
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 18-08-2007 @ 14:44 :
Mijn studievereniging heeft een cavia als logo en mascotte !

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar een chagrijnige pinguin is ook leuk
Leuke cavia
wij hebben ooit als mascotte voor de introweek ook een cavia gehad. Beestjes zijn vaak leuk als mascotte inderdaad, we zijn er maar 1 keer van afgeweken toen we een bloemkool als mascotte hadden
Hoe heet jullie vereniging en waar zit die?
Oud 18-08-2007, 17:05
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Rooster schreef op 18-08-2007 @ 16:51 :
Cherry Springs heeft op zich wel goede punten, maar ik zal het heel versimpelt vertalen:
ik teken ongelijkzijdige driehoeken, Cherry (oa.) gaat ergens plots van uit en beweert vervolgens dat ik dat doe omdat ik geen gelijkzijdige driehoeken zou kunnen tekenen.
Dat vind ik lichtelijk beledigend om het maar gewoon te zeggen en dat maakt dit topic minder leuk.
Ik heb deze discussie gevolgd omdat ik het vermakelijk vond om te lezen, maar heb hier een vraag.
Cherry Springs zegt dat je beter gelijkzijdige driehoeken kan maken, omdat dat beter oogt en dus beter verkoopt. Jouw argument hierop om ongelijkzijdige driehoeken te tekenen is hierop (als ik het me goed herinner): Ik vind het leuker om ze zo te tekenen.

Maar je doet het toch voor andere mensen?
__________________
I did it for teh lulz
Oud 18-08-2007, 17:25
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Magican schreef op 18-08-2007 @ 18:05 :
Ik heb deze discussie gevolgd omdat ik het vermakelijk vond om te lezen, maar heb hier een vraag.
Cherry Springs zegt dat je beter gelijkzijdige driehoeken kan maken, omdat dat beter oogt en dus beter verkoopt. Jouw argument hierop om ongelijkzijdige driehoeken te tekenen is hierop (als ik het me goed herinner): Ik vind het leuker om ze zo te tekenen.

Maar je doet het toch voor andere mensen?
nope,
ik doe het voor mijzelf als mijn hobby, voor mijn lol,
en andere mensen hebben er uiteindelijk plezier van.
Oud 18-08-2007, 18:07
Wenomic
Wenomic is offline
Hmmm ok. Dat is wel een beetje vreemd, je maakt het voor jezelf maar je wilt er duidelijk aandacht mee krijgen omdat je het openbaar maakt. Ik denk dat je het ook voor jezelf maakt maar vooral toch om mensen ermee aan te spreken. Dat is iig wat ikdoe. Ik wil graag met mensen communiceren via beeld ipv spraak.

Ik vind het prima dat je er toch zo op in gaat maar ik merk dat je er niks van opsteekt. Ik tekende jaren terug ook veel stijlloze dingen en het begon allemaal met manga/anime tekeningen. Dat is ook niet op dat moment te bestempelen als een stijl maar en trucje. Ik kreeg zoveel kritiek waa rik toen wat mee heb gedaan en ben steeds verder vooruit gegaan, maar na 6 jaar intensief tekenen heb ik nog steeds geen eigen handschrift. In bepaalde dingen wel maar nog niet totaal.

je kan wel zeggen dat je deze stijl verkiest boven een andere, maar ik heb je nog niks anders zien doen en nogmaals; dit is geen stijl, dit is een trucje. Iets wat je telkens kan natekenen of gebruiken. Niet iets waar emotie aanzit of een eigen handschrift. Ik dacht dat je zocht naar kritiek omdat je er zelf beter vna wilt worden.
Oud 18-08-2007, 18:28
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Wenomic schreef op 18-08-2007 @ 19:07 :
Hmmm ok. Dat is wel een beetje vreemd, je maakt het voor jezelf maar je wilt er duidelijk aandacht mee krijgen omdat je het openbaar maakt. Ik denk dat je het ook voor jezelf maakt maar vooral toch om mensen ermee aan te spreken. Dat is iig wat ikdoe. Ik wil graag met mensen communiceren via beeld ipv spraak.

Ik vind het prima dat je er toch zo op in gaat maar ik merk dat je er niks van opsteekt. Ik tekende jaren terug ook veel stijlloze dingen en het begon allemaal met manga/anime tekeningen. Dat is ook niet op dat moment te bestempelen als een stijl maar en trucje. Ik kreeg zoveel kritiek waa rik toen wat mee heb gedaan en ben steeds verder vooruit gegaan, maar na 6 jaar intensief tekenen heb ik nog steeds geen eigen handschrift. In bepaalde dingen wel maar nog niet totaal.

je kan wel zeggen dat je deze stijl verkiest boven een andere, maar ik heb je nog niks anders zien doen en nogmaals; dit is geen stijl, dit is een trucje. Iets wat je telkens kan natekenen of gebruiken. Niet iets waar emotie aanzit of een eigen handschrift. Ik dacht dat je zocht naar kritiek omdat je er zelf beter vna wilt worden.
Ik post het hier omdat ik er ook wel een beetje trots op ben en ik graag andere mensen mee wil laten genieten als ze het leuk vinden.

Ik heb zelf nog geen eigen stijl maar dat is bij mij onmogelijk omdat ik juist zoveel mogelijk verschillende dingen doe. Chagrijnige Pinguin daarentegen heeft wel een eigen stijl en dat is niet strak maar een beetje grof getekend.
Hier op art heb ik genoeg dingen gepost die totaal niet vergelijkbaar zijn met C.P., kijk maar een beetje rond.

Van kritiek wordt iemand inderdaad beter, maar in chagrijnige Pinguin is al kritiek verwerkt en er zijn keuzes gemaakt op basis van die kritiek. sommige punten van kritiek uit dit topic zal ik ook meenemen.

Wederom een voorbeeld van wat ik bedoel met de manier van denken in dit topic: je gaat er vanuit dat ik hier niets van leer
Oud 18-08-2007, 19:39
Verwijderd
Citaat:
Rooster schreef op 18-08-2007 @ 16:51 :
Dat topic met mijn lyricsbroek is echt niet te vergelijken met dit en in dit topic schijnt appels met peren vergelijken een rage te zijn. Toen was ik hier nog nieuw en dat was ook gewoon een prutwerkje, maar het liep uit op een bashtopic.
*mompelt iets met oude koeien, een sloot, appels en peren*
Je gedrag komt zo duidelijk overeen met toen, dat het me te binnen schoot, want in het begin van dit topic wist ik niet eens meer dat je dat ooit gepost had. Dus zo appel-peer is dit niet.
En Cherry zegt veel meer dan alleen dat jij iets niet kunt. Zij heeft het over merchandising en heeft duidelijk tijd gestoken in haar posts én haar verwoording. Haar eerste reply was overigens vooral positief. Als zij dan haar verschil van mening verwoordt over het idee van logo's en de verkoop, dan voel jij je aangevallen en schiet je in de verdediging.

Daarnaast, Cherry wijst je op dat het slordige niet echt zou verkopen, dat de meeste mensen iets straks willen, ze geeft je zelfs tips over hoe het eventueel te verbeteren (En die oneffen kleuren op het doek, ik geloof niet dat je dat expres hebt gedaan omdat het anders saai is. Dat is gewoon slordig.)
Jouw reactie:
Citaat:
Waarom zou ik zeggen dat ik dat bewust heb gedaan als het niet zo is?
Terwijl je enkele posts ervoor zegt:
Citaat:
maar als de vlakken helemaal egaal zouden zijn zou het er saaier uitzien.
Citaat:
over dat eerste stuk kan ik heel simpel zijn, het is niet om de pinguin plastisch te maken, meer om de pinguin niet saai eentonig te laten zijn.
Dus je laat blijken dat je het wél bewust hebt gedaan. Of ik begrijp je weer helemaal verkeerd en haal hier weer appels en peren door elkaar, maar ik heb zelf het idee dat je appels en peren aansleept om te verdedigen waar andere mensen je enkel goede raad willen geven.

En over in die verdediging schieten, je zegt wel 100x dat het beest verkoopt, prima, mooi, maar dat maakt geen zak uit voor onze commentaar. Je kan ook een hoop stront op een doek smeren en het verkocht krijgen en dan zeggen "zie je wel" maar daarvoor hoeft onze mening daar nog niet door te veranderen. Daarnaast blijft het nog steeds een hoop stront op een doek. Het gaat niet zo zijn van "oh het verkoopt, dus hij heeft gewoon gelijk. Laten we dit dan maar goedkeuren."
Zelfs mijn reactie op dat het verband verkoopt, fijn dat je verkoopt, daar schiet je weer de verdediging in met: OOK andere mensen kopen het. Maakt dat het een goed werk? Dat half Leiden ermee wil rondlopen, is het daardoor een perfect logo? Verandert dat iets aan de commentaar?

En als je het voor jezelf doet, hou dan op met hier bevestiging te zoeken die je toch niet krijgt. Zeg, ja ok, kan best, maar ik vind het zelf leuk. Ga je niet in bochten wringen om het project te verdedigen, want je doet het verdomme niet voor anderen.
Oud 18-08-2007, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 18-08-2007 @ 20:39 :
En als je het voor jezelf doet, hou dan op met hier bevestiging te zoeken die je toch niet krijgt. Zeg, ja ok, kan best, maar ik vind het zelf leuk. Ga je niet in bochten wringen om het project te verdedigen, want je doet het verdomme niet voor anderen.
Dat is precies wat ik bedoelde te zeggen met mijn commentaar op de vorige bladzijde. Jammer dat Rooster steeds meer in de verdediging schiet en steeds arroganter klinkt. Expres scheef schrijven en expres vlekken op het doek?

(Maar goed, het levert wel weer leuke drama op )
Oud 19-08-2007, 00:10
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Mutant schreef op 18-08-2007 @ 20:39 :
Je gedrag komt zo duidelijk overeen met toen, dat het me te binnen schoot, want in het begin van dit topic wist ik niet eens meer dat je dat ooit gepost had. Dus zo appel-peer is dit niet.
En Cherry zegt veel meer dan alleen dat jij iets niet kunt. Zij heeft het over merchandising en heeft duidelijk tijd gestoken in haar posts én haar verwoording. Haar eerste reply was overigens vooral positief. Als zij dan haar verschil van mening verwoordt over het idee van logo's en de verkoop, dan voel jij je aangevallen en schiet je in de verdediging.

Daarnaast, Cherry wijst je op dat het slordige niet echt zou verkopen, dat de meeste mensen iets straks willen, ze geeft je zelfs tips over hoe het eventueel te verbeteren (En die oneffen kleuren op het doek, ik geloof niet dat je dat expres hebt gedaan omdat het anders saai is. Dat is gewoon slordig.)
Jouw reactie:


Terwijl je enkele posts ervoor zegt:



Dus je laat blijken dat je het wél bewust hebt gedaan. Of ik begrijp je weer helemaal verkeerd en haal hier weer appels en peren door elkaar, maar ik heb zelf het idee dat je appels en peren aansleept om te verdedigen waar andere mensen je enkel goede raad willen geven.

En over in die verdediging schieten, je zegt wel 100x dat het beest verkoopt, prima, mooi, maar dat maakt geen zak uit voor onze commentaar. Je kan ook een hoop stront op een doek smeren en het verkocht krijgen en dan zeggen "zie je wel" maar daarvoor hoeft onze mening daar nog niet door te veranderen. Daarnaast blijft het nog steeds een hoop stront op een doek. Het gaat niet zo zijn van "oh het verkoopt, dus hij heeft gewoon gelijk. Laten we dit dan maar goedkeuren."
Zelfs mijn reactie op dat het verband verkoopt, fijn dat je verkoopt, daar schiet je weer de verdediging in met: OOK andere mensen kopen het. Maakt dat het een goed werk? Dat half Leiden ermee wil rondlopen, is het daardoor een perfect logo? Verandert dat iets aan de commentaar?

En als je het voor jezelf doet, hou dan op met hier bevestiging te zoeken die je toch niet krijgt. Zeg, ja ok, kan best, maar ik vind het zelf leuk. Ga je niet in bochten wringen om het project te verdedigen, want je doet het verdomme niet voor anderen.
maar lieve mutant toch, ik kan niet anders zeggen dat ik zeer teleurgesteld ben door deze post.
Ik lees er onbegrip in en beschuldigingen, de één wil ik verhelpen met een verklaring, de ander met inderdaad een verdediging.

Door dit soort post blijf ik in de verdediging, maar niet voor de waardering van de pinguin, maar voor mijn persoonlijke eer.
De verklaring doe ik wel voor anderen, het feit dat ik tijd steek in de reacties laat al zien dat ik hun commentaar waardeer (dacht ik) , ik informeer ze gewoon extra over mijn keuzes enzo,
ze mogen helemaal zelf weten wat ze ermee doen.


Ik waardeer cherry springs's post, en een groot stuk was bruikbaar, maar tegen het beschuldigende stukje verdedig ik me, wat mij niet meer dan logisch lijkt. Dat wil toch nog niet zeggen dat ik de rest van de post niet meer waardeer?

je leest de quotes verkeerd zo en je doet het zelfde als Cherry Springs, dus ik zal het herhalen en iets verder uitschrijven:
-ik heb bewust gekozen om het schilderij oneffen in te kleuren
-jullie roepen dat jullie dat niet geloven, waardoor jullie eigenlijk ook gewoon kort "leugenaar" kunnen typen.
-vandaar mijn verbaaste uitroep die jij quote, die uitgeschreven betekend "als jullie gelijk hadden, en ik dus niet bewust de vlekken zou hebben geschilderd, waarom zou ik dan gaan zeggen van wel?"

De schilderijen zijn nu bij andere mensen, die er heel blij mee zijn, dus geen gebrek aan vraag naar vlekkenschilderijen blijkbaar. Geen sprake van het probleem wat jullie zien.

Dat van Cherry Springs en mij over de merchandise, ik zie en zag daar geen probleem. Ik geef daar toch gewoon toe dat ik C.P. uitmelk? Haar mening over dat uitmelken waardeer ik, en ze mag dat gerust vinden, dat ik het mooie van een mening; ik spreek die toch niet tegen?

Ik beweer ook nergens dat het feit dat het beest verkoopt van invloed moet zijn op jullie commentaar.
Hoogstens is het een teken van dat het commentaar een goed punt had, maar dat ik blij ben dat ik kan laten zien dat het C.P. niet heeft opgebroken.

Maar dat van de t-shirts vind ik nu echt onbegrijpelijk;
wat ik in je post opmaakte/las, was "je logo is kut, maarja, leden kopen de shirts toch wel" Als iemand dat tegen jou zou zeggen zou je je toch ook beledigd voelen?
Je fantaseert daar weer een situatie in mekaar die niet klopt en beledigt, en nu beweer je weer dat ik je met die reactie probeer te dwingen je mening aan te passen, wat niet het geval is.
Ik wilde je laten zien hoe het echt zit zodat je het juiste beeld hebt, en ik wilde namens de mensen die de shirts hebben gekocht omdat ze hem gaaf vonden hier het laten weten op het forum waar ze niet lid van zijn en het dus niet zelf kunnen zeggen.
Ik zal je vragen beantwoorden:
Maakt dat het een goed werk? nee, maar dat beweer ik toch ook niet? Wel een commercieel succes.
Dat half Leiden ermee wil rondlopen, is het daardoor een perfect logo? Nee, maar waar zeg ik dat?
Verandert dat iets aan de commentaar? ik zou niet weten waarom. Waarom zou ik jullie commentaar willen veranderen in iets wat naar mijn zin is? Dan had ik toch het hele topic niet hoeven maken maar tegen mn spiegel kunnen praten.

ik bén niet op zoek naar bevestiging, ik laat jullie gewoon zien waar ik me mee bezig hebt gehouden, daar mogen jullie allemaal van vinden wat jullie willen, dat vind ik wel interessant en de moeite waard om over te praten en misschien steek ik er iets van op.


@ Paranoide:
ik word nu helaas gedwongen om steeds meer in de verdediging te schieten doordat er steeds weer onware (beledigende) dingen worden beweerd; geloof me, zo had ik me dit topic niet voorgesteld.
Maar ik ga ervan uit dat jij net als ik niet graag arrogant genoemd zou worden, dus mijn vraag:
(die waarschijnlijk wel weer als verdediging gezien zal worden)
Waar was ik arrogant?
Oud 19-08-2007, 10:17
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Rooster schreef op 19-08-2007 @ 01:10 :
De schilderijen zijn nu bij andere mensen, die er heel blij mee zijn, dus geen gebrek aan vraag naar vlekkenschilderijen blijkbaar. Geen sprake van het probleem wat jullie zien.
En dit is dan dus het punt waar jij dan weer naar ons wijst en zegt 'leugenaars!' Nou ja, zo komt het in elk geval over. Het lijkt alsof je zegt, "Kijk, maar mensen kopen het, dus die vinden het wel een goede keuze dat ik de kleuren vlekkerig maak en de pinguin slordig".
Die pinguin verkoopt goed omdat het een leuk beest is en waarschijnlijk ook door mensen omdat het voor die en die vereniging is. Als dingen gewoon leuk zijn, verkopen ze al snel. Dat heeft meestal weinig te maken met dat je hem expres slordig maakt. Ik kan me voorstellen dat mensen denken, "Oh, hé, wat een grappige pinguin. Hij is een beetje slordig, maar hij is zo leuk, ik koop hem toch maar."
De meeste mensen hier willen je gewoon tips geven over hoe je dat beestje misschien nog wat leuker kan maken en beter kan uitwerken. Dan zijn er misschien ook mensen die denken "Wauw, wat een leuke pinguin! Wat is hij netjes afgewerkt enzo, heel professioneel! Hé, misschien moet ik de ontwerper eens mailen of hij ook een logo voor mijn vereniging wil ontwerpen ofzo!"
Bij wijze van spreken dan.

En het is niet echt heel nuttig om je eigen eer te verdedigen. Het gaat namelijk over je pinguin alleen, en niet over jou persoonlijk. Wij op het forum zitten niet in een winkel te overwegen om je pinguin te kopen op een leuk shirt of notitieblokje of wat dan ook, wij zitten hier te muggenziften op de kleine dingen die we minder vinden. Dat is het hele nut van zo'n topic, dat jij met die muggenzifterijtjes wat kan doen, mocht je dat willen. Zo niet, dan is het ook niet nodig om ons uitvoerig uit te leggen waarom je dat zo gedaan hebt. Of je dat nou expres hebt gedaan of niet, dat kan ons geen bal schelen, we blijven het net zo jammer van een geinige pinguin vinden.
En ik beweer niet dat je vindt dat wij niet mogen vinden dat je pinguin slordig is, ik beweer alleen dat je enorm je best doet om ons te vertellen dat dat de bedoeling was en dat het er allemaal bijhoort. Je lijkt te vergeten dat dat dan nog steeds de verkeerde keuze kan zijn terwijl je je posts schrijf waarin je op onze kritiek ingaat.
In je posts over je manier van reageren zeg je weer wat heel anders. Daar merk ik alleen in de rest van de posts niet zo veel van.

En wat ecnelis al zei:
A: 'het is een beetje slordig'
B: 'dat heb ik bewust gedaan'
A: 'oh, uhm, dan is het goed ,

Waarop jij zei dat je niet beweerde dat het de juiste keuze is, ook al doe je het expres.
Waarom doe je er niets aan als je denk dat het niet de juiste keuze is? Dat is wel het meest overheersende dat we je nou al het hele topic vertellen, dat het beestje een beetje slordig is. Jij zegt dat je dat expres doet en vertelt niet of je er wat aan gaat doen, of je het beest netter uit gaat werken. En dan zeg je later dat het misschien niet de juiste keus is. En nog zeg je niets over of je het beestje gaat verbeteren.
Als je toch niets bent van plan te doen met de kritiek die gegeven wordt (en er zich toch écht wel veel goede kritiek tussen, dus daar hoef je niet over te beginnen.) en alleen maar wil laten zien wat je gemaakt hebt, waarom open je dan in vredesnaam een eigen topic?
Ik zeg overigens niet dat je geen 'gelijkzijdige driehoek' kan tekenen, ik constateer alleen dat de pinguin geen gelijkzijdige driehoek is. En ik vraag me af waarom je een driehoek tekent die net niet helemaal klopt als je best een mooie, strakke driehoek kan maken. Dan zeg jij dat je expres een iets verkeerde driehoek tekent, waarna je later beweert dat je nergens zegt dat dat de goede keuze is. Is het niet handig als je omwille van je pinguin eens overweegt wat dan wél de juiste keuze is?

En overigens zegt mutant nergens dat je logo kut is. Alleen dat er heus wel genoeg goede kritiek wordt gegeven hier, waar jij niets mee doet omdat je te druk bent je eer te verdedigen.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"

Laatst gewijzigd op 19-08-2007 om 10:47.
Oud 19-08-2007, 11:43
Wenomic
Wenomic is offline
Amen.
Oud 19-08-2007, 12:30
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 19-08-2007 @ 11:17 :
En dit is dan dus het punt waar jij dan weer naar ons wijst en zegt 'leugenaars!' Nou ja, zo komt het in elk geval over. Het lijkt alsof je zegt, "Kijk, maar mensen kopen het, dus die vinden het wel een goede keuze dat ik de kleuren vlekkerig maak en de pinguin slordig".
...
Waarop jij zei dat je niet beweerde dat het de juiste keuze is, ook al doe je het expres.
Waarom doe je er niets aan als je denk dat het niet de juiste keuze is?
...
En overigens zegt mutant nergens dat je logo kut is. Alleen dat er heus wel genoeg goede kritiek wordt gegeven hier, waar jij niets mee doet omdat je te druk bent je eer te verdedigen.
ik zeg niet leugenaars, ik laat zien dat er een nuancering moet plaatsvinden in het beeld dat jullie hebben, om een juist beeld te hebben.
Wat er werd gezegd klopte, maar was niet volledig en daardoor kort door de bocht.

en Mutant zei het niet inderdaad, maar kijk wat er gebeurt:
verdeging (van jou dan, maar ik wilde even iets laten zien en dat is gelukt)

Ik doe inderdaad mijn best om te vertellen dat een aantal dingen bewust zijn gedaan, maar ik heb nooit geweten dat vertellen van ware dingen zo'n zonde was.
Ook snap ik niet waarom er wordt gedacht dat mijn extra informatie iemands mening zou moeten aanpassen.
Die 2e a uit jouw schema het ik nooit verlangd, en ik snap niet dat iedereen dat wel denkt.
Keuzes zijn persoonlijk, voor mij leek het de juiste keuze, maar dat wil niet zeggen dat het de enige echte beste keuze is.
(wees maar blij dat ik geen wereldleider ben )
Dus het antwoord op jouw vraag over waarom die keuzes: mijn persoonlijke smaak

Als het nou echt over mn pinguin alleen ging klopte wat jij zegt, maar dat is niet zo. Er wordt vanalles geïmpliceerd en beweerd, oa. onkunde en oneerlijkheid. Tja, ik vind dat niet fijn om te horen en laat ik niet over me heen gaan.

en ik wil heus wel wat doen met de kritiek, maar de week is ondertussen voorbij, C.P. was al klaar, wat had ik er nou meteen mee moeten doen?
Bij mijn volgende project zal ik heus wel iets doen met de kritieken hoor.
Oud 19-08-2007, 12:39
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
ik ben eigenlijk wel benieuwd of je ook andere proeflogo's hebt gemaakt, miss. zou je die anders ook kunnen laten zien?
__________________
Abc.
Oud 19-08-2007, 12:51
Verwijderd
Eerst dacht ik dat je gewoon reageerde, maar zo te zien kan men maar beter niet meer reageren, aangezien die pinguïn van je in jouw ogen toch al perfect is.
Oud 19-08-2007, 13:10
Verwijderd
Niet selectief lezen: ik heb geen enkele keer zelf kritiek gegeven op jouw logo. Enkel op jouw houding.

En ik heb ook niet gezegd dat jouw logo kut is, je legt nu zelf woorden in mijn mond. Mijn punt is dat elke keer als jij kritiek krijgt waar je het niet mee eens bent, komt met 'jamaar het verkoopt wel'. Dat is geen reden om het dan maar goed te vinden (en let op: ik zeg nog steeds niet dat ik het logo kut vind) of de punten van kritiek in te slikken. Het is geen verklaring. Dat merkte ik op en daar heb ik op gereageerd.

Daarnaast is het een commercieel gebeuren, geen problemen mee, maar het lijkt me logisch dat mensen reageren met tips, kritiek en commentaar over als ze dit zelf zo in de winkel zouden tegenkomen. (Daar doelde ik op met merchandising)

En als je het weten wil: ik vind het beest wel aardig, niet echt bijzonder, maar voor studentenverenigingen kan het best. Tof voor je dat het verkoopt. Maar ook ik vind een aantal dingen slordig afgewerkt en ook ik zou advies geven zulke dingen te maken in Illustrator. De ideeën voor de verschillende beeldjes vind ik wel leuk gevonden, maar ik vind het jammer dat je alleen een foto hebt gepost van de nog niet helemaal afgewerkte Zwitserse zakmespinguïn.

En ik ben niet lief, anders hadden we die hele discussie al niet .
Oud 19-08-2007, 13:27
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
maxwell schreef op 19-08-2007 @ 13:39 :
ik ben eigenlijk wel benieuwd of je ook andere proeflogo's hebt gemaakt, miss. zou je die anders ook kunnen laten zien?
C.P. bestond al voor dat hij een logo was dus er zijn niet echt veel proeflogo's. Ik kan proberen of ik er een kan vinden op de vereniging, c.p. is daar helemaal rond met kleine ronde pootjes, maar die werd meteen weggestemd door onze comissie.

Citaat:
Mortification schreef op 19-08-2007 @ 13:51 :
Eerst dacht ik dat je gewoon reageerde, maar zo te zien kan men maar beter niet meer reageren, aangezien die pinguïn van je in jouw ogen toch al perfect is.
hij is voor mij inderdaad perfect, maar dat wil toch niet zeggen dat hij dat voor andere mensen moet zijn en dat zij geen kritiek zouden mogen hebben?

Citaat:
Mutant schreef op 19-08-2007 @ 14:10 :
Niet selectief lezen: ik heb geen enkele keer zelf kritiek gegeven op jouw logo. Enkel op jouw houding.

En ik heb ook niet gezegd dat jouw logo kut is, je legt nu zelf woorden in mijn mond. Mijn punt is dat elke keer als jij kritiek krijgt waar je het niet mee eens bent, komt met 'jamaar het verkoopt wel'. Dat is geen reden om het dan maar goed te vinden (en let op: ik zeg nog steeds niet dat ik het logo kut vind) of de punten van kritiek in te slikken. Het is geen verklaring. Dat merkte ik op en daar heb ik op gereageerd.

Daarnaast is het een commercieel gebeuren, geen problemen mee, maar het lijkt me logisch dat mensen reageren met tips, kritiek en commentaar over als ze dit zelf zo in de winkel zouden tegenkomen. (Daar doelde ik op met merchandising)

En als je het weten wil: ik vind het beest wel aardig, niet echt bijzonder, maar voor studentenverenigingen kan het best. Tof voor je dat het verkoopt. Maar ook ik vind een aantal dingen slordig afgewerkt en ook ik zou advies geven zulke dingen te maken in Illustrator. De ideeën voor de verschillende beeldjes vind ik wel leuk gevonden, maar ik vind het jammer dat je alleen een foto hebt gepost van de nog niet helemaal afgewerkte Zwitserse zakmespinguïn.

En ik ben niet lief, anders hadden we die hele discussie al niet .
je bent er dus nu eigenlijk ingetrapt en doet wat ik het hele topic doe: verdedigen tegen beschuldigingen.
Ik probeerde dit om dus iets te laten zien

de info dat het toch verkoopt is puur extra info en verandert toch helemaal niets aan iemands mening.

de tip van illustrator heb ik meer gehad en ik weet dat dat een goeie tip is, maar ik vind het niet leuk om te doen, dus vandaar
Oud 19-08-2007, 13:42
Boebsie
Boebsie is offline
Rooster vind zijn pinguin kennelijk perfect en wil het daarom graag aan anderen laten zien, dus post hij het op dit forum. De meeste kritiek slaat hij in de wind, het is immers perfect in zijn ogen en dat is prima .

Deal with it!
Oud 19-08-2007, 15:10
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik had stiekem eigenlijk wel eerder willen weten dat je wel wat gaat doen met die kritiek in je volgende projecten. Het kwam namelijk over, door je verdediging en verklaringen, dat je dat expres zo deed en zo leek het alsof je toch niet van plan was om er wat mee te doen en geen waarde aan de kritiek hecht. Dan leg je later uit dat je alle meningen wel waardeert maar vervolgens leg je alle punten van kritiek uit en dat je dat expres doet enzovoort. Nou zijn die punten over dat het een beetje slordig is wel zo ongeveer de enige kritiek. Als je dat expres doet, dan worden dat blijkbaar slechte keuzes gevonden. Als nergens uit blijkt dat je wat gaat doen met de adviezen die je krijgt, voelt het erg nutteloos om nog te reageren. (behalve dan in deze discussie. )

En dan nog een belangrijk punt:
Als je je pinguin alleen wil laten zien omdat je hem al perfect vind, "hij is voor mij inderdaad perfect, maar dat wil toch niet zeggen dat hij dat voor andere mensen moet zijn en dat zij geen kritiek zouden mogen hebben?" is het dan niet onzinnig een heel topic te openen waar mensen nou eenmaal kritiek geven, als hij net zo goed in het Simple Art topic kan? Als je wel van plan bent wat te doen met de kritiek, dan kan je wel een topic openen met 1 plaatje van een pinguin en dan kunnen mensen daarvan zeggen wat je misschien in je volgende projecten beter kan doen.

En ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig, wat voor kritiek wil je dan wel horen? Waar kan je wel wat mee, waar ben je naar op zoek? Specifieke antwoorden, niet "iets waar ik wat mee kan" want je kan best wel wat met "hij is wat slordig". Ook al doe je dat expres, het is bruikbare kritiek.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 19-08-2007, 15:15
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Citaat:
Rooster schreef op 19-08-2007 @ 14:27 :
C.P. bestond al voor dat hij een logo was dus er zijn niet echt veel proeflogo's. Ik kan proberen of ik er een kan vinden op de vereniging, c.p. is daar helemaal rond met kleine ronde pootjes, maar die werd meteen weggestemd door onze comissie.

ok, jammer want vaak is het wel handig om meerdere ideen uit te werken in verschillende stijlen/kleuren en uitwerkings wijze
hierdoor kan je uit meerdere kiezen en de beste eruit pikken
__________________
Abc.
Oud 19-08-2007, 15:20
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 19-08-2007 @ 16:10 :
Ik had stiekem eigenlijk wel eerder willen weten dat je wel wat gaat doen met die kritiek in je volgende projecten. Het kwam namelijk over, door je verdediging en verklaringen, dat je dat expres zo deed en zo leek het alsof je toch niet van plan was om er wat mee te doen en geen waarde aan de kritiek hecht. Dan leg je later uit dat je alle meningen wel waardeert maar vervolgens leg je alle punten van kritiek uit en dat je dat expres doet enzovoort. Nou zijn die punten over dat het een beetje slordig is wel zo ongeveer de enige kritiek. Als je dat expres doet, dan worden dat blijkbaar slechte keuzes gevonden. Als nergens uit blijkt dat je wat gaat doen met de adviezen die je krijgt, voelt het erg nutteloos om nog te reageren. (behalve dan in deze discussie. )

En dan nog een belangrijk punt:
Als je je pinguin alleen wil laten zien omdat je hem al perfect vind, "hij is voor mij inderdaad perfect, maar dat wil toch niet zeggen dat hij dat voor andere mensen moet zijn en dat zij geen kritiek zouden mogen hebben?" is het dan niet onzinnig een heel topic te openen waar mensen nou eenmaal kritiek geven, als hij net zo goed in het Simple Art topic kan? Als je wel van plan bent wat te doen met de kritiek, dan kan je wel een topic openen met 1 plaatje van een pinguin en dan kunnen mensen daarvan zeggen wat je misschien in je volgende projecten beter kan doen.

En ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig, wat voor kritiek wil je dan wel horen? Waar kan je wel wat mee, waar ben je naar op zoek? Specifieke antwoorden, niet "iets waar ik wat mee kan" want je kan best wel wat met "hij is wat slordig". Ook al doe je dat expres, het is bruikbare kritiek.
Aangezien het grote complete project nu af was postte ik het in zijn geheel in zijn eigen topic, en ik ben er zo trots op dat ik vond dat het dat ook wel zelf verdiende.
Stukjes van dit project zijn al verschenen eerder hier op art en er zit ook al commentaar van hier in verwerkt.

Bij C.P. heb ik gekozen voor slordig,bij het project wat er tussendoor kwam, dat spookje wat ik hier ook heb gepost,
koos ik voor strak.
Wat voor kritiek ik verder kan gebruiken in mijn volgende projecten weet ik niet aangezien ik nog geen idee heb wat ik verder nog allemaal ga doen
ik heb hier nog stapels ideeen liggen en geen idee wat ik eerst ga doen en hoe
Oud 19-08-2007, 15:21
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
maxwell schreef op 19-08-2007 @ 16:15 :
ok, jammer want vaak is het wel handig om meerdere ideen uit te werken in verschillende stijlen/kleuren en uitwerkings wijze
hierdoor kan je uit meerdere kiezen en de beste eruit pikken
ik weet het, zo is het inderdaad gegaan bij mijn spookje.
(daar kan ik waarschijnlijk nog wel aan schetsen komen, volgens mij heb ik er ergens foto's van)
Oud 19-08-2007, 15:24
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik bedoelde eigenlijk toen je zei dat de opbouwende kritiek "dungezaaid" was hoewel er toch wel aardig wat tussen zat. Waar was je toen naar op zoek, wat wilde horen?
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 19-08-2007, 15:31
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 19-08-2007 @ 16:24 :
Ik bedoelde eigenlijk toen je zei dat de opbouwende kritiek "dungezaaid" was hoewel er toch wel aardig wat tussen zat. Waar was je toen naar op zoek, wat wilde horen?
ik doelde toen vooral op meer de bedroevende verhouding tussen echte bruikbare kritiek en commentaar over bepaalde punten die uitgelegd waren, wat tig keer herhaald werd, maar onbruikbaar was.
Oud 19-08-2007, 18:11
Sushii
Avatar van Sushii
Sushii is offline
Citaat:
Rooster schreef op 18-08-2007 @ 11:19 :
Mij hoef je niet te vertellen hoe het werkt.
ik denk dat dit genoeg zegt en dat verder commentaar niet nodig is. Volgens mij zie je alle kritiek als onwaarheden omdat je er een verklaring voor hebt, maar zo werkt het nou eenmaal niet.

Er zijn hier genoeg mensen die hem leuk vinden, maar er zijn er ook zat die vinden dat je meer je best zou moeten doen in de uitwerking, omdat hij er dan bijvoorbeeld een stuk professioneler uit gaat zien i.p.v. een amateurwerkje wat een ''hype'' is geworden onder de studenten van Leiden.

Maar als je er mee verder wilt zou ik gewoon proberen om er een symmetrisch illustrator plaatje ervan te maken oid, wat meer consistentie aan te brengen in je kleur gebruik en de manier waarop.

En als die pinguin alleen voor de intro van die studentenvereniging een gimmick is geworden, prima, maar laat het daar dan lekker bij en stort je op iets nieuws.
__________________
Sushii is better than chocolate
Oud 19-08-2007, 18:16
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Sushii schreef op 19-08-2007 @ 19:11 :
ik denk dat dit genoeg zegt en dat verder commentaar niet nodig is. Volgens mij zie je alle kritiek als onwaarheden omdat je er een verklaring voor hebt, maar zo werkt het nou eenmaal niet.

Er zijn hier genoeg mensen die hem leuk vinden, maar er zijn er ook zat die vinden dat je meer je best zou moeten doen in de uitwerking, omdat hij er dan bijvoorbeeld een stuk professioneler uit gaat zien i.p.v. een amateurwerkje wat een ''hype'' is geworden onder de studenten van Leiden.

Maar als je er mee verder wilt zou ik gewoon proberen om er een symmetrisch illustrator plaatje ervan te maken oid, wat meer consistentie aan te brengen in je kleur gebruik en de manier waarop.

En als die pinguin alleen voor de intro van die studentenvereniging een gimmick is geworden, prima, maar laat het daar dan lekker bij en stort je op iets nieuws.
nee, met onwaarheden bedoel ik de mensen die gaan beweren dat ik niet beter kan of die beweren dat ik lieg over het waarom.

en andere uitleg is om het beeld compleet te houden, nu ga ik jou bijvoorbeeld aanvullen door te zeggen dat het niet alleen onder de studenten van leiden is.

ik ga me ook weer vermaken met iets anders, nl. een nieuw monty python schilderij met een object-trouvé element
Oud 19-08-2007, 19:20
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik sluit me aan bij sushii. Ik weet je verklaringen, rooster, toch sluit ik me erbij aan.
En ik heb in de rest vna het land nog geen pinguins gezien. Leuk dat het succesvol is, maar goed. Hij blijft leuk en aardig maar niet spectaculair.
Ik ben benieuwd naar je komende werken, met name dat met monty python.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Oud 19-08-2007, 20:02
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
is goed hoor, het beeld wat sushii heeft, en nu jij ook, kan ik mee leven zonder problemen

Hier wat foto's van pinguins op Catena die ik jullie niet wil onthouden


Oud 19-08-2007, 20:12
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ja oeeehehh nu vind ik die pinguin ineens heeeel gaaf
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Oud 19-08-2007, 20:26
Mr Pink
Avatar van Mr Pink
Mr Pink is offline
damn resize
__________________
You said 'True Blue' was about a nice girl, a sensitive girl who meets a nice guy, and that 'Like a Virgin' was a metaphor for big dicks.
Oud 19-08-2007, 20:26
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Tonsillitis schreef op 19-08-2007 @ 21:12 :
ja oeeehehh nu vind ik die pinguin ineens heeeel gaaf
ach kom op joh, ik dacht dat we dat ondertussen nou wel hadden gehad.
Dit zijn gewoon een paar leuke foto's van mensen die toevallig een pinguin-shirt, button of sticker dragen.
Oud 19-08-2007, 20:27
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Mr Pink schreef op 19-08-2007 @ 21:26 :
damn resize
komen rechtstreeks van een andere site, sorry
Oud 19-08-2007, 20:37
Tonsillitis
Avatar van Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Rooster schreef op 19-08-2007 @ 21:26 :
ach kom op joh, ik dacht dat we dat ondertussen nou wel hadden gehad.
Dit zijn gewoon een paar leuke foto's van mensen die toevallig een pinguin-shirt, button of sticker dragen.
ja waar die pinguin onduidelijk op staat. bovendien weten we na die honderdmiljoen keer echt wel hoe dat beest eruit ziet. kun je niet gewoon een topic op onzin openen om je egotripperij in te spuien? want je neemt toch niks van iemand aan dus dit topic heeft eigenlijk nauwelijks een functionele waarde.
__________________
Goddamn motherfucker got blood all over my best clownsuit/ I've got toast but I'm not a toaster/ I've got ham but I'm not a hamster
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:48.