Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2016, 14:16
Lithium3d
Lithium3d is offline
Hallo allen,

Ik wil een opleiding gaan volgen op hbo niveau, nu moet ik de 21+ toetsen gaan doen, aangezien ik geen goede vooropleiding heb, nu zit ik het meeste met natuurkunde in de stress, Nederlands en Engels gaat denk ik wel goed komen.
Maar is er een manier om voordat ik de toets doe mijn natuurkunde richting het niveau van havo 5 kan brengen?
Het beste is voor mij dat ik vanaf het begin start aangezien ik voor het laatst natuurkunde had in de 2e van vmbo.

Tips adviezen enz?

En eventueel nog andere tips en adviezen om mij voor te bereiden op de studie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2016, 16:27
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
De beste voorbereiding wordt waarschijnlijk gevormd door de speciale 21+-cursussen die veel hogescholen aanbieden. Kijk op de websites van de hogescholen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2016, 17:40
Lithium3d
Lithium3d is offline
Citaat:
De beste voorbereiding wordt waarschijnlijk gevormd door de speciale 21+-cursussen die veel hogescholen aanbieden. Kijk op de websites van de hogescholen.
Dank je voor je reactie, ik weet inderdaad van de verschillende cursussen af, alleen daar heb ik nog weinig aan aangezien die pas tegen eind mei begin juni gegeven worden (in de 3 weken voor de toets) maar ik wil nu al beginnen met in ieder geval natuurkunde en eventueel ook wiskunde en andere vakken die langskomen op de opleiding.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2016, 18:16
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dank je voor je reactie, ik weet inderdaad van de verschillende cursussen af, alleen daar heb ik nog weinig aan aangezien die pas tegen eind mei begin juni gegeven worden (in de 3 weken voor de toets) maar ik wil nu al beginnen met in ieder geval natuurkunde en eventueel ook wiskunde en andere vakken die langskomen op de opleiding.
Wellicht kun je tweedehands (Marktplaats?) wat boeken van natuurkundemethodes uit de tweede en derde klas havo aanschaffen en daaruit gaan werken. Nieuw kan natuurlijk ook, maar dat kan wel prijzig zijn. Als je een eindje op weg bent, kun je ook bijv. de vmbo-examens van natuurkunde uit de voorgaande jaren op internet vinden en maken.

En daarna misschien de boeken van de bovenbouw van de havo. En dan de havo-eindexamens op internet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren welke studie zou ik nemen?
JustSaying
1 24-10-2016 00:38
Studeren industrieel ontwerpen of werktuigbouwkunde
wiard
1 08-09-2016 12:59
Studeren Voor- en nadelen duale studie?
Martini_C
2 26-12-2015 12:32
Software & Hardware Laptop Werktuigbouwkunde/ Industrieel product ontwerpen (IPO)
WaltM
14 14-12-2007 09:30
VWO Wiskunde B1,2
Bloedpropje
109 29-06-2005 18:47
Algemene schoolzaken Studieboeken Werktuigbouwkunde (WO)
Moos(je)
3 09-02-2004 17:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.