Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2012, 16:57
xlisatje
xlisatje is offline
Hee allemaal,

ik heb een vraagje, ik hou mijn profielwerkstuk over malaria. Het enige probleem is dat ik niet op een goede onderzoeksvraag kan komen. Er hoeft geen onderzoek aan verbonden te zijn, maar dat lijkt me wel heel leuk. Dus weten jullie misschien een onderzoeksvraag en een daarbij passend onderzoek?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2012, 21:24
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Een onderzoeksvraag heeft niet zo zeer direct te maken met een onderzoek dat je bij een PWS doet (overigens is bijvoorbeeld informatie opzoeken in boeken enzo ook onderzoek, literatuuronderzoek dus. Onderzoek hoeft niet perse "praktisch" te zijn, zoals een interview, enquetes of experimenten).

Een onderzoeksvraag gebruik je om aan te geven wat je wil onderzoeken. Je moet dus een onderzoeksvraag opstellen waarmee je heel duidelijk aangeeft wat je gaat onderzoeken, en wat niet. 'Malaria' bijvoorbeeld is veel te breed, want daar kun je enorm veel over vertellen. Het punt is juist dat je met die onderzoeksvraag dus aangeeft wat je precies van malaria gaat onderzoeken (bijvoorbeeld wat goede afscherming is tegen malaria, of wat het ziekteverloop van malaria is, etc. je docent kan je natuurlijk hiermee het beste helpen).
Als je dat goed doet kun je aan het einde van je project in een paar zinnen een antwoord geven op die onderzoeksvraag.

Zoek anders eens op google op projectmanagement, ik denk dat je daar wel wat nuttige informatie kunt vinden.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 20:07
Jaspermv
Jaspermv is offline
Hee!
Ik doe mijn profielwerkstuk ook over malaria. Misschien is het wel leuk om elkaar tips te geven. Ik doe mijn pw hierover omdat in zelf malaria heb gehad in de zomervakantie Ik wacht op een mailtje (privebericht)

Groetjes!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2012, 20:11
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
"Hoe kan malaria zo ver mogelijk teruggedrongen worden?"/"Hoe kunnen malariadoden voorkomen worden?"/"Kan malaria verdwijnen?"
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 25-09-2012, 07:14
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik zou contact opnemen met Willem Takken. Vaak hebben zij nog leuke ideeën liggen voor PWSen.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.