Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2018, 09:58
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Iemand moet een nieuw topic starten he

Ik had net een sollicitatiegesprek voor een hele uitdagende en goed betaalde stage bij een public affairs bureau in Brussel. Het was een heel aangenaam gesprek

Ik werd zojuist weer uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij een andere organisatie. Wow, ik heb bijna 50 sollicitatiebrieven gestuurd en ik kreeg maandenlang alleen maar afwijzingen of helemaal geen antwoord dus dit is heel fijn. Woohoo!
Advertentie
Oud 15-06-2018, 10:03
Verwijderd
Ja jij doet de oude dicht
Oud 15-06-2018, 11:13
Verwijderd
Ik droomde vannacht dat ik een rechter was. Denk nu serieus nog wel eens dat ik gewoon wél die richting had moeten kiezen. Wanneer ben je te oud voor een carrière-switch.
Oud 15-06-2018, 11:14
Verwijderd
Nooit 😎
Oud 15-06-2018, 11:17
Verwijderd
Leningen boeien tegenwoordig niet meer zoveel toch?
Oud 15-06-2018, 11:19
Verwijderd
Laat ik maar ophouden met fantaseren en gewoon aan het werk gaan nu.
Oud 15-06-2018, 14:43
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Eindelijk één van de drie opdrachten waar ik mee bezig ben af kunnen ronden. Nu nog twee te gaan waarvan eentje een gigantisch drama is op alle vlakken
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 15-06-2018, 15:01
Verwijderd
Citaat:
Iemand moet een nieuw topic starten he

Ik had net een sollicitatiegesprek voor een hele uitdagende en goed betaalde stage bij een public affairs bureau in Brussel. Het was een heel aangenaam gesprek

Ik werd zojuist weer uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek bij een andere organisatie. Wow, ik heb bijna 50 sollicitatiebrieven gestuurd en ik kreeg maandenlang alleen maar afwijzingen of helemaal geen antwoord dus dit is heel fijn. Woohoo!
Yes wat goed!!!!!
Oud 15-06-2018, 18:25
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Oh my god wat ben ik aan't aftellen.

Gisteren leuke teambuilding met een comic hunt in centrum Brussel en daarna ribbetje à volonté eten, met in de namiddag nog een mystery box en een escape room en was erg leuk en gezellig, maar als je dan uit die escape room komt is gewoon meer dan 2/3e van de collega's (en leidinggevenden) al vertrokken. Samen uit samen thuis?

Met een aantal collega's dan nog even iets gaan drinken, maar viel toch wel effe tegen hoor, dat snelle vertrek van velen...

Binnenkort Graspop, vakantie en daarna nieuwe job, olé. Ik kijk er echt naar uit.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 18-06-2018, 11:32
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek, maar ik weet niet meer waar ik precies voor heb gesolliciteerd De vacature staat niet meer online en ik had het niet opgeslagen. Achja, zo'n probleem zal dat vast niet zijn.
Oud 18-06-2018, 12:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek, maar ik weet niet meer waar ik precies voor heb gesolliciteerd De vacature staat niet meer online en ik had het niet opgeslagen. Achja, zo'n probleem zal dat vast niet zijn.
Kan je dat niet min of meer uit je sollicitatiebrief/ motivatiebrief halen?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 18-06-2018, 12:26
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Of uit hun uitnodiging?

Ik heb zo'n hekel aan de erste drie dagen vakantie dan ben ik opeens helemaal gesloopt en kapot en wil ik eigenlijk alleen maar slapen
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 18-06-2018, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Of uit hun uitnodiging?

Ik heb zo'n hekel aan de erste drie dagen vakantie dan ben ik opeens helemaal gesloopt en kapot en wil ik eigenlijk alleen maar slapen
Ik heb ook dat precies! Echt de vierde dag pas chill.
Oud 18-06-2018, 13:05
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Kan je dat niet min of meer uit je sollicitatiebrief/ motivatiebrief halen?
Daar kom ik wel een heel eind mee inderdaad
Oud 18-06-2018, 13:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Daar kom ik wel een heel eind mee inderdaad
Ah, gelukkig! Ik zet altijd in mijn mail aan het bedrijf en in de motivatiebrief nog een keer duidelijk op welke vacature ik reageer, vind ik wel makkelijk als ik meerdere sollicitatie mails in korte tijd stuur
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 18-06-2018, 13:14
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Ah, gelukkig! Ik zet altijd in mijn mail aan het bedrijf en in de motivatiebrief nog een keer duidelijk op welke vacature ik reageer, vind ik wel makkelijk als ik meerdere sollicitatie mails in korte tijd stuur
Dat doe ik ook
Oud 18-06-2018, 20:23
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Wat een eikel is m'n huidige supervisor.

Neemt voorlopig m'n grootste klant over na m'n vertrek en zat vrijdag al achter m'n rug te insinueren bij de manager en directeur dat 't beheer efficiënter en met minder fouten kon dan met mij. Stuurt daarna die mail wel door naar mij. Loser.

M'n contactpersoon bij die klant heeft me wel al laten weten dat ze mijn beheer beter en duidelijker vindt dan zijn automatische mails en dat die kerel two faced en oneerlijk is.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 19-06-2018, 10:57
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ugh, externe audits. Wat een gezanik.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Ads door Google
Oud 19-06-2018, 11:05
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Oh, dat is een drama inderdaad. Wij mogen volgens mij rond oktober weer.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 19-06-2018, 11:06
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Voor specifiek deze audit is onlangs een nieuwe norm van kracht vanuit overheid.. Man, man, man.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 19-06-2018, 11:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons zeuren ze altijd over onzinnige dingen en dan denken we maar dat dat is omdat ze niets serieus kunnen vinden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-06-2018, 12:48
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Mijn sollicitatiegesprek ging super goed Omg, er werd mij verteld dat ze meer dan 500 CV's hebben ontvangen en ze hebben maar 10 mensen uitgenodigd voor de eerste ronde.
Oud 19-06-2018, 15:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Mijn sollicitatiegesprek ging super goed Omg, er werd mij verteld dat ze meer dan 500 CV's hebben ontvangen en ze hebben maar 10 mensen uitgenodigd voor de eerste ronde.
Super nice dat je daar tussen zit dan, goed bezig!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 19-06-2018, 15:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn teamleider heeft al mijn collega's vrij gegeven of ze zijn ziek waardoor ik vandaag de enige was die mijn werk kon doen. En ook nog te weinig collega's voor de rest van de werkplekken
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-06-2018, 20:09
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Super nice dat je daar tussen zit dan, goed bezig!
Ja, wauw! De vacature was vrij vaag, dus ik had eigenlijk geen idee wat er van me verwacht werd. Toen de interviewer uitlegde waar ze naar op zoek waren kreeg ik meer vertrouwen. Ik heb bij een soortgelijk bedrijf stage gelopen en volgens mij ben ik prima gekwalificeerd voor die baan.
Advertentie
Oud 19-06-2018, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Mijn teamleider heeft al mijn collega's vrij gegeven of ze zijn ziek waardoor ik vandaag de enige was die mijn werk kon doen. En ook nog te weinig collega's voor de rest van de werkplekken
Wat gek, ik ben iedere dag de enige die mijn werk kan doen.
Oud 19-06-2018, 21:34
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Vorige weke woensdagmiddag komt ‘mijn’ salesmanager naar me toe
‘Hoi Zoef wil je alsjeblieft prijzen laten quoteren door bedrijf A B en C’ allemaal producten waarvoor al prijzen zijn maar hij denkt dat t beter kan. Dus ik vertel m dat dat geen probleem is maar dat ik nieuwe aantallen, ETD en vertrekhaven moet hebben. Met daarbij de woorden ‘als het haast heeft dan heb ik dat vandaag nodig want vanaf moren is alles dicht tot de 20e ivm einde Ramadan. Vervolgens belt hij donderdagochtend mijn collega/meerdere op met de vraag om prijsquotaties. Nadat zij m voor de duizendste keer verteld heeft dat hij dat soort dingen aan mij moet vragen krijg ik 3 uur later een mailtje met getallen die echt zo weinig afwijken van het origineel dat ik m die quotatie ook nog wel kan geven, maar soit. Ik heb m vriendelijk terug gemailed dat ik Mn best zal doen en t m laat weten zodra er prijzen zijn. Echter moet hij er wel rekening mee houden dat alles dicht is tot de 20e. Zijn antwoord ‘ok’.
Heeft de sukkel gisteren Mn collega weer gebeld met de vraag of er prijzen zijn en kreeg ik vandaag de mail met dr vraag ‘of ik al tijd had gehad de prijzen in onderstaande mail te laten quoteren’. Met onderstaande verwees hij naar zn mail van donderdagmiddag, had mijn antwoord daarop niet meegepakt en in de CC van de laatste mail wel de grote baas geplakt. Ffs.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 19-06-2018, 23:02
Verwijderd
Ik zou teruggemaild hebben met de hele keten van emails attached en iedereen in de CC "Zoals in bijgaande complete mailwisseling nogmaals is te lezen, heb ik eerder uitgelegd waarom het belangrijk was om zo snel mogelijk de extra informatie aan te leveren."
Oud 19-06-2018, 23:24
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Concertje queen b en Jay Z, morgen weer fris en fruitig voor de klas
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 20-06-2018, 06:11
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Ik zou teruggemaild hebben met de hele keten van emails attached en iedereen in de CC "Zoals in bijgaande complete mailwisseling nogmaals is te lezen, heb ik eerder uitgelegd waarom het belangrijk was om zo snel mogelijk de extra informatie aan te leveren."
Uiteraard. Ik word er gewoon een beetje moe van, want dit is grap nummer 439 in veel te korte tijd.
Citaat:
Concertje queen b en Jay Z, morgen weer fris en fruitig voor de klas
hoe was t? Ik ben een beetje jaloers.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 20-06-2018, 07:05
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:

hoe was t? Ik ben een beetje jaloers.
Het was awesome!!!! Alle reden om jaloers te zijn
Nu met kleine oogjes op werk, zzzz
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 20-06-2018, 08:13
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Misschien in het kader van toch bijna vakantie en muziekles een Beyoncé docu aanslingeren
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 20-06-2018, 10:45
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
"The OpenBSD project announced today plans to disable support for Intel CPU hyper-threading due to security concerns regarding the theoretical threat of more "Spectre-class bugs."

Wajoo
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 20-06-2018, 10:48
Verwijderd
En er komt nog veel meer
Oud 20-06-2018, 11:06
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Yep, het ligt voor de hand dat OpenBSD het spits afbijt rondom dit soort maatregelen en dat goed voorbeeld doet volgen
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 20-06-2018, 15:57
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Misschien in het kader van toch bijna vakantie en muziekles een Beyoncé docu aanslingeren
Haha, kon dat maar...

Het was een prima dagje! Dat betekent: maar 2 kinderen eruit gestuurd en 4 kinderen na laten blijven. Er zit vooruitgang in
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Ads door Google
Oud 20-06-2018, 20:16
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Vakantie! Graspop! Pintjes drinken! Dansen! Dan 10 dagen Frankrijk! Wijn drinken! En dan nieuwe job!
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 20-06-2018, 21:46
Verwijderd
Hallo

Mijn collega's zijn echt weirdo's. Ik moet het toch ff kwijt. Sowieso zijn ze (ook al zou je dat verwachten) echt totaal niet straat.

Maar uhm, ik heb dus een vraag:

Wat is de reden om iemand "grappend" na te doen? Oke jongens serieus: Ik heb een collega die zelfs zijn vrouw napraat en dan met een irritant stemmetje. Ik heb hem wel eens gevraagd: waarom doe je dat? "Vind ik grappig" zegt ie dan. Doet hij het ook bij een andere collega, zij heeft een Surinaams accent en dat doet hij dan ook overdreven na. Dat is grappig?
Mij heeft hij overigens nog nooit nagedaan, maar jongens.

Wat is hier in godsnaam nou de reden van...
Oud 20-06-2018, 21:53
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik heb dat ook wel, dat ik in een geïrriteerde rant over iemand z'n stupiditeiten letterlijk citeer, intonatie en stem incluis. Het doel is voornamelijk inferieuriteit onderstrepen, I guess. Dat is vaak niet nodig en zal soms zelfs de casus afzwakken maar ik persoonlijk vind het op dat moment net zo prettig als vloeken.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 20-06-2018, 21:53
Verwijderd
Oh Jezus ik denk er nu ook over na en jezus mijn andere collegas vreten ook als honden beide (niet om honden te beledigen, trouwens, ze vreten eerder als een stel varkens). Dan denk ik ook waar zijn je fucking manieren. En de anderen zitten de hele fucking dag schreeuwend grappen maken. Die ook niet grappig zijn.

En als ik dan een GODVERDOMME FUCK WAAROM LOOPT MIJN PC VAST zeg of zelf een sarcastische grap maak, ist weer janken en:

omg wordt echt mijn tijd uitzitten daar
Oud 20-06-2018, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dat ook wel, dat ik in een geïrriteerde rant over iemand z'n stupiditeiten letterlijk citeer, intonatie en stem incluis. Het doel is voornamelijk inferieuriteit onderstrepen, I guess. Dat is vaak niet nodig en zal soms zelfs de casus afzwakken maar ik persoonlijk vind het op dat moment net zo prettig als vloeken.
Hij doet het AL-TIJD
Oud 20-06-2018, 21:57
Verwijderd
Het is idd een soort van autoriteit uitstralen, maar dat valt ook wel mee, doet alsof hij veel weet, maar praat anderen gewoon na. Zelf komt er nooit wat zinnigs nieuws uit. Dus zo slim vind ik hem niet, en hij weet ook dat als hij het ff aan mij gaat vertellen dat ik daar of niet op reageer, of als een echte stoïcijn, of dat ik gewoon boos word.
Oud 20-06-2018, 21:57
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ik heb trouwens een collega die wel eens los ging op z'n toetsenbord uit irritatie, hengsten als een malle op dat ding.. hilarisch, wel. Zeker toen hij na afloop de ene bijdehante grap/opmerking kreeg na de andere.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 20-06-2018, 22:02
Verwijderd
Mja, op zich, maar DAT kan wel! Mijn naam is ook liefkozend the girl with the bad words etc. Maar ik vind dat napraten echt belachelijk maken van een ander. Maak jezelf lekker belachelijk, dat doe ik meestal. Gewoon een harde grap over mezelf maken.

Maar met dezelfde vent heb ik ook wel eens een discussie gehad over transgenders, zwarte piets etc en toen merkte ik hoe bekrompen hij is.
Oud 20-06-2018, 22:05
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Dat soort onderwerpen ga ik niet met collegae bespreken.. Laatst liet ik me helaas toch verleiden tot een 'gesprek' over religie met een -zo bleek- goedgelovig mens. Nou, dat werd erg pijnlijk.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 20-06-2018, 22:13
Verwijderd
Tja, ik doe dat dus ook niet meer. Sowieso vermijd ik privé-gesprekken met bepaalde collega's. Maar ik vind het best vreemd dat iemand zo bekrompen kan zijn in ons vakgebied. En altijd oordelen, vooral dat laatste is gewoon fout, want vaak zijn het oordelen over dingen of mensen waar ze zelf echt geen kaas van hebben gegeten, maar wel zo arrogant zijn om dat te dénken.

Maar goed, het is duidelijk, ik zit hier gewoon de tijd uit met mijn niet zelf verkozen collega's en als het straks klaar is ben ik gewoon weg en heb ik niks meer met ze te maken in principe.
Oud 20-06-2018, 22:13
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Come to think of it; de zwarte pieten-kwestie heb ik altijd vermeden, in real life, met wie dan ook in welke setting dan ook. Behalve met mijn vriendinnetje en we bleken op één lijn te zitten, as expected.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 20-06-2018, 22:15
Verwijderd
Ja zwarte pieten mening staat ook in mijn vragenlijst voor het daten onder de vraag "mandje rollen of dragen?"
Oud 20-06-2018, 22:37
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Sowieso, al die meningkjes tegenwoordig. Teveel polarisatie en gebrek aan nuances. Teveel scoringsdrang en een vreemde behoefte om in de extremen der extremen te duiken om euh ja, hoofdzakelijk zichzelf te profileren als 'speciaal'..
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 20-06-2018, 22:41
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Nou, vanavond uit eten geweest met mijn nieuwe groep 7/8 collega’s, heel gezellig, maar moet al oppassen, want een andere collega probeerde al te stoken. Ik zou gezegd hebben dat ik niet goed begeleid zou worden. Toen mijn bovenbouwcollega’s mij verdedigden, krabbelde ze terug met: “Ik kan het ook verkeerd begrepen hebben, hoor.” Ik weet niet of ik deze info had willen hebben...
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57.