Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2018, 10:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik zou dan liever in een gezellig koffiehuis willen werken dan bij een Starbucks op een treinstation. Meer stamgasten, minder druk, meer fooi etc.
Ja, er is hier vorige week nog iemand geliquideerd in een gezellig koffiehuis, dus ik pas even
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Advertentie
Oud 12-08-2018, 10:51
Verwijderd
Het is in ieder geval niet saai in die koffietent!
Oud 12-08-2018, 11:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dat zal dan toch prima opgevangen kunnen worden door redundante setup?
Dat zou kunnen ja, maar helaas was dat nu niet zo

Gelukkig konden we nog wat van de oude schijf afhalen en stond er ook nog wat op het netwerk gebackupt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-08-2018, 12:24
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Dat zou kunnen ja, maar helaas was dat nu niet zo

Gelukkig konden we nog wat van de oude schijf afhalen en stond er ook nog wat op het netwerk gebackupt.
Slechte zaak en slecht beheer van de ICT daar.
Bij ons is laatst ook zoiets voorgevallen en de verantwoordelijke ICT-er kon gelijk zijn biezen pakken omdat hij fout op fout op fout gestapeld had
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 12-08-2018, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Dat zou kunnen ja, maar helaas was dat nu niet zo

Gelukkig konden we nog wat van de oude schijf afhalen en stond er ook nog wat op het netwerk gebackupt.
Falend IT-beleid.
Oud 12-08-2018, 12:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Probleem is ook dat die pc niet bij ICT in beheer is maar bij het apparaat hoort. Ik had ICT gebeld om de netwerkverbinding opnieuw in te stellen maar dat is ze ook nog niet gelukt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-08-2018, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Slechte zaak en slecht beheer van de ICT daar.
Bij ons is laatst ook zoiets voorgevallen en de verantwoordelijke ICT-er kon gelijk zijn biezen pakken omdat hij fout op fout op fout gestapeld had
Nou het ligt ook wel aan de situatie intern en contracttechnisch met eventuele klant. Plenty scenario's waarbij MT geen trek heeft om de offerte op te leuken met budget voor fatsoenlijke redundancy of back-up regime. Als je dan als beheerder dat aankaart, opzij wordt gezet en 'je doet het er maar mee'.. tsja.

Soortgelijke situatie gehad met klant die een CMS-driven website bij ons af nam. Op gegeven moment was deze niet meer te updaten, ook door legacy code. Dus ik stel voor de toko te migreren en een overhaul te geven. Nee, want: kosten en de website moest er exact zo uit zien en werken als nu. Ok, wat jij wil, maar gelieve even af te tekenen dat wij (als beheerders) niet langer verantwoordelijk zijn voor security breaches op die CMS van tien jaar oud. Good luck.
Oud 12-08-2018, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Probleem is ook dat die pc niet bij ICT in beheer is maar bij het apparaat hoort. Ik had ICT gebeld om de netwerkverbinding opnieuw in te stellen maar dat is ze ook nog niet gelukt.
Ah. Ja dat verandert de zaak. Maar goed, bij de aanschaf had de leverancier hier iets mee moeten doen.
Oud 12-08-2018, 17:43
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ja, er is hier vorige week nog iemand geliquideerd in een gezellig koffiehuis, dus ik pas even
Ik bedoel dat een klein koffiehuis je minder als wegwerpartikel zal behandelen dan Starbucks en je bij zoiets een belangrijke horeca-perk wél hebt (fooi).
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 12-08-2018, 18:19
Verwijderd
Welke idioot voelt zich in Nederland gedwongen om fooi te geven dan
Oud 12-08-2018, 19:07
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Vriendelijke mensen
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 12-08-2018, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel dat een klein koffiehuis je minder als wegwerpartikel zal behandelen dan Starbucks en je bij zoiets een belangrijke horeca-perk wél hebt (fooi).
Je hebt louche werkloze mannen-koffiehuis en hipster-macbook koffiehuis, ik denk dat jij en LP beide op een ander soort doelen
Oud 12-08-2018, 19:14
Verwijderd
Of iemand fooi geeft en een "vriendelijk mens" is lijkt me niet bijzonder aan elkaar gerelateerd. En daarnaast is fooi geven lang niet altijd nodig.
Oud 12-08-2018, 19:35
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Je hebt louche werkloze mannen-koffiehuis en hipster-macbook koffiehuis, ik denk dat jij en LP beide op een ander soort doelen


Ik bedoel in ieder geval: zo'n groot concern als Starbucks of voor mijn part Burger King heeft als enige voordeel doorgroeimogelijkheden. En als je daar niet per se op zit te wachten, zou ik in ieder geval veel liever in het café/de hamburgertent van ome Joop op de hoek werken.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Oud 12-08-2018, 23:58
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn grote plan is om vooral niet te veel de horeca kant op te gaan hoor.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 13-08-2018, 07:52
Verwijderd
Ik heb er echt zo'n graftakkehekel aan dat mensen je vragen gaan stellen nog voordat je ingelogd bent en/of iets te drinken hebt gehaald. Ik vind dat ronduit onfatsoenlijk. Als er nu echte nood is, waarbij je je kan afvragen of dat in mijn werk ooit daadwerkelijk zo acuut gaat zijn, maar goed, maar het zijn vaak gewoon kleine dingen die prima ook nog vijf minuutjes kunnen wachten.

Zou dit één van de verschillen tussen ochtendmensen en niet-ochtendmensen zijn, dat zij zich oprecht niet kunnen voorstellen hoe gigantisch dit mij stoort?
Oud 13-08-2018, 08:00
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ligt denk ik ook wel aan de situatie. Als ik bijvoorbeeld bij 1 projectleider niet gelijk aangeef dat ik wat wil bespreken met hem wanneer hij binnenloopt ben ik zo weer 2-3 uur verder omdat er dan duisent dingen tussenkomen en sommige projecten kunnen dat niet hebben.

Maar dat is weer zo'n uitzondering die een regel bevestigt, want verder vind ik het logisch en fatsoenlijk als je even wacht tot iemand opgestart is en wil ik dat zelf ook doen voordat er mensen bij mijn bureau gaan staan
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 13-08-2018, 08:23
Verwijderd
Citaat:
Zou dit één van de verschillen tussen ochtendmensen en niet-ochtendmensen zijn, dat zij zich oprecht niet kunnen voorstellen hoe gigantisch dit mij stoort?
Ik denk het wel. Ik heb een aantal collega's die 's ochtends om 0700 al drie mensen uit bed hebben getrokken en al zingend de vierde onder de douche zet, maar ook mensen die om 0700 strompelend binnen komen en niet aanspreekbaar zijn na hun eerste koffie. Mijn zusje is ook een enorm ochtendmens en heeft moeten leren dat het haar niet in dank wordt afgenomen als ze fluitend en zingend de keuken binnenkomt terwijl er drie niet-ochtendmensen aan tafel zitten.
Oud 13-08-2018, 08:49
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er echt zo'n graftakkehekel aan dat mensen je vragen gaan stellen nog voordat je ingelogd bent en/of iets te drinken hebt gehaald. Ik vind dat ronduit onfatsoenlijk. Als er nu echte nood is, waarbij je je kan afvragen of dat in mijn werk ooit daadwerkelijk zo acuut gaat zijn, maar goed, maar het zijn vaak gewoon kleine dingen die prima ook nog vijf minuutjes kunnen wachten.

Zou dit één van de verschillen tussen ochtendmensen en niet-ochtendmensen zijn, dat zij zich oprecht niet kunnen voorstellen hoe gigantisch dit mij stoort?
Hmm ik ben wel heel erg een ochtendmens en ik vind dit ook heel irritant. Net als vergaderingen die om 9 uur beginnen eigenlijk

Ik denk dat het er vooral mee te maken heeft dat je dat gewoon veel productiever is als je 's ochtends een soort plan maakt, ook al komt dat vaak totaal niet uit. Maar dan ben je in ieder geval voorbereid voordat mensen met jouw tijd aan de haal gaan, ipv dat dat meteen als eerste van de dag gebeurt.
Oud 13-08-2018, 08:55
Verwijderd
Citaat:
Ik denk het wel. Ik heb een aantal collega's die 's ochtends om 0700 al drie mensen uit bed hebben getrokken en al zingend de vierde onder de douche zet, maar ook mensen die om 0700 strompelend binnen komen en niet aanspreekbaar zijn na hun eerste koffie. Mijn zusje is ook een enorm ochtendmens en heeft moeten leren dat het haar niet in dank wordt afgenomen als ze fluitend en zingend de keuken binnenkomt terwijl er drie niet-ochtendmensen aan tafel zitten.
Bij mijn vorige werkgever kreeg ik te horen dat mensen 's ochtends huiverig waren mij aan te spreken (let wel; de werkdagen begonnen 06:00). Normaliter had ik gedacht "Nou, good for them, scheelt mij gezanik op de vroege ochtend." maar ja, in leidinggevende positie is dat niet echt een gewenste situatie. Toen ben ik daar maar actief aan gaan werken, met resultaat: ik kan, als ik wat moeite doe, 's ochtends vriendelijk en toegankelijk zijn als het móet. Maar als er geen noodzaak is, beter laat je mij eerst een bak koffie drinken, anders zal het je bezuren.
Oud 13-08-2018, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Bij mijn vorige werkgever kreeg ik te horen dat mensen 's ochtends huiverig waren mij aan te spreken (let wel; de werkdagen begonnen 06:00). Normaliter had ik gedacht "Nou, good for them, scheelt mij gezanik op de vroege ochtend." maar ja, in leidinggevende positie is dat niet echt een gewenste situatie. Toen ben ik daar maar actief aan gaan werken, met resultaat: ik kan, als ik wat moeite doe, 's ochtends vriendelijk en toegankelijk zijn als het móet. Maar als er geen noodzaak is, beter laat je mij eerst een bak koffie drinken, anders zal het je bezuren.
Ik heb wel echt even nodig om wakker te worden, maar doe dat het liefst gewoon thuis. Ik b en ook echt een heks als ik me verslaap, dan moet er helemaal niets tegen me gezegd worden.
Overigens zijn mijn collega's altijd bang voor me, niet alleen om 0700, dat maakt de zaak een stuk eenvoudiger.
Oud 13-08-2018, 10:41
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
LinkedIn mailtjes van recruiters zijn echt een prima egoboost zo op de maandag morgen nu nog even daadwerkelijk een baan binnenkoppen.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 13-08-2018, 10:58
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
LinkedIn mailtjes van recruiters zijn echt een prima egoboost zo op de maandag morgen nu nog even daadwerkelijk een baan binnenkoppen.
Oh, maar dat fix jij gewoon ff!
Naar wat voor soort baan ben je op zoek? In Denemarken toch?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 13-08-2018, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Bij mijn vorige werkgever kreeg ik te horen dat mensen 's ochtends huiverig waren mij aan te spreken (let wel; de werkdagen begonnen 06:00). Normaliter had ik gedacht "Nou, good for them, scheelt mij gezanik op de vroege ochtend." maar ja, in leidinggevende positie is dat niet echt een gewenste situatie. Toen ben ik daar maar actief aan gaan werken, met resultaat: ik kan, als ik wat moeite doe, 's ochtends vriendelijk en toegankelijk zijn als het móet. Maar als er geen noodzaak is, beter laat je mij eerst een bak koffie drinken, anders zal het je bezuren.
Ik heb er echt HEEL veel moeite ingestopt en tegenwoordig hoeft niemand me meer te ontwijken 's ochtends. Ik heb een half uur nodig voordat ik de echt nare dingen aankan, maar dat eeuwige gezanik in de ochtend waar ik zelf ook niet blij van werd en het daardoor simpelweg erger maakte, ook voor mezelf, moest gewoon ophouden.

Het is wel heel fijn dat ik nog een uur in de trein moet, dat zorgt voor makkelijker met de dingen op kantoor kunnen dealen.
Oud 13-08-2018, 11:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
LinkedIn mailtjes van recruiters zijn echt een prima egoboost zo op de maandag morgen nu nog even daadwerkelijk een baan binnenkoppen.
Die heb ik echt regelmatig. Maar met mijn studieachtergrond is echt 90% voor een functie als programmeur en daar word ik volgens mij heel ongelukkig van...
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 13-08-2018, 11:08
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
In de buurt van Kopenhagen ja! En ik ben in voor werkelijk alles waar ze me willen hebben in een iets meer internationale omgeving dan waar ik sinds afgelopen november heb gewerkt. Maar mn skills zitten in de hoek ‘alles klant contact gerelateerd’ dus ik krijg nu voornamelijk berichtjes voor customer service/succes gerelateerde functies.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 13-08-2018, 12:49
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik baal dat zelfs nu ik niet studeer en echt elke dag beschikbaar ben, ik nog steeds elk weekend een sluitdienst moet werken. We hebben duizent studenten én het is vakantie, dus waarom ben ik altijd de sjaak? Wat is sociaal contact?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 13-08-2018, 13:15
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
HALLO MIJLPAAL!!!!! Vandaag 10 jaar in dienst!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 13-08-2018, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Ik heb er echt HEEL veel moeite ingestopt en tegenwoordig hoeft niemand me meer te ontwijken 's ochtends. Ik heb een half uur nodig voordat ik de echt nare dingen aankan, maar dat eeuwige gezanik in de ochtend waar ik zelf ook niet blij van werd en het daardoor simpelweg erger maakte, ook voor mezelf, moest gewoon ophouden.

Het is wel heel fijn dat ik nog een uur in de trein moet, dat zorgt voor makkelijker met de dingen op kantoor kunnen dealen.
Juh, dat viel mij ook op; het is voor mijzelf ook een stukje prettiger. Ik heb een half uur op de fiets voor ik op werk ben
Oud 13-08-2018, 14:45
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik was net bij de huisarts om een moedervlek te laten weghalen, was er een waarnemer waarmee ik gestudeerd heb
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 13-08-2018, 14:49
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
En dan heb ik de rest van de week weer nachtdienst en ik ben er echt helemaal klaar mee :')
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 13-08-2018, 15:08
Verwijderd
Ik heb met je baas overlegd en in het belang van Paultje moet je vannacht thuisblijven.
Oud 13-08-2018, 15:37
Verwijderd
Ik heb zowaar een beetje tijd om me te vervelen en wat literatuur te lezen die ik al maanden uitgeprint had.. Dat is in 2 jaar niet eerder voorgekomen Wordt tijd dat het reces voorbij is
Oud 13-08-2018, 15:57
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Ik heb met je baas overlegd en in het belang van Paultje moet je vannacht thuisblijven.
Oké, dan moet 't maar!
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 13-08-2018, 16:02
Verwijderd
Krista wat doe jij eigenlijk voor werk?
Oud 13-08-2018, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Krista wat doe jij eigenlijk voor werk?
Ik stuur je wel een pm!
Oud 13-08-2018, 22:30
Fleming
Citaat:
Heb ik wel eens aan gedacht, en er zit er hier een op het station.. ik ga eens kijken of ze mensen zoeken (hoewel ik daar ook geen levenslange carrière in zie hoor )
Hoi, hier is je kankerkoffie met een stukje kankergebak
Oud 13-08-2018, 22:37
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Hoi, hier is je kankerkoffie met een stukje kankergebak
ik zou dit zo graag es willen zeggen.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 14-08-2018, 07:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Hoi, hier is je kankerkoffie met een stukje kankergebak

Citaat:
ik zou dit zo graag es willen zeggen.
Dat is echt iets voor je laatste dag
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 14-08-2018, 07:58
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
het is niet meer zo heet overdag! Lekker tosti eten en dan naar bed.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 14-08-2018, 21:28
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Een tijdje terug was er een vrouw bij ons in de winkel die vertelde dat ze in Curaçao bij de bux had gewerkt en dat ze het zo graag weer zou willen. Via de website kon ze geen vacature vinden, maar ik had gehoord dat er een nieuwe winkel geopend zou worden in de buurt en heb haar geholpen met het zoeken naar de link.
Vandaag kwam ze binnen gerend speciaal om me te vertellen dat ze de baan heeft. Ik ben zo blij voor haar. <3
__________________
Who's this jabroni?
Oud 15-08-2018, 07:48
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
Een tijdje terug was er een vrouw bij ons in de winkel die vertelde dat ze in Curaçao bij de bux had gewerkt en dat ze het zo graag weer zou willen. Via de website kon ze geen vacature vinden, maar ik had gehoord dat er een nieuwe winkel geopend zou worden in de buurt en heb haar geholpen met het zoeken naar de link.
Vandaag kwam ze binnen gerend speciaal om me te vertellen dat ze de baan heeft. Ik ben zo blij voor haar. <3
Ah Yeah! Mooie daad
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Oud 16-08-2018, 12:28
capibara
Avatar van capibara
capibara is offline
Een projectmedewerker heeft al dik drie maanden geen fuck gedaan (ik heb alle logs bijgehouden, in die drie maanden heeft ze zelfs niet in de projectomgeving ingelogd....)

Die medewerker heeft een duidelijke omlijnde functie binnen dit project voor enkele uren per week. Dus dit maar eens aangekaart bij de subsidiënt en wat beleidshotemetoten. Benieuwd wat haar management er aan wil gaan doen en anders ga ik uren inpikken en flink factureren, stelletje amateuristische lapzwansen.
__________________
Rodent of unusual size
Oud 16-08-2018, 23:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik hou niet van werkdagen van 8.00 tot 23.00 en helemaal niet als de dienst 5 uur non stop spreekuur met de grootste onzin is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 17-08-2018, 07:43
Verwijderd
Ik heb vakantie en ik was om 6 uur wakker en heb al weer 2 werk emails afgehandeld Maar nu ga ik het echt loslaten
Oud 17-08-2018, 08:06
Verwijderd
Nohh ik begrijp dat nooit zo; vakantie is voor mij fucking vakantie, alle relevante shit wordt voor de vakantie overgedragen, er wordt een OoO ingesteld en de boodschap is: ik ben volstrekt wég, reageer nergens op, succes er mee.

Moet daar wel bij zeggen dat ik buiten de vakantie om altijd bereikbaar ben en op het vinkentouw zit, ook in het weekend en 's avonds.
Oud 17-08-2018, 08:10
Verwijderd
Hmm nouja het hangt er een beetje vanaf wat het is, ik ga geen hele stukken typen maar als ik een mailtje binnen zie komen en ik weet dat ik binnen 2 zinnen kan zeggen waar ze moeten zijn terwijl ze anders de halve dag op zoek zijn naar iemand die dat weet, waarom niet..

Ik vind het ook wel fijn om af en toe tijdens de vakantie mijn werkmail te checken, dan heb ik als ik terugkom niet het idee dat ik me eerst 2 dagen bij moet lezen.
Oud 17-08-2018, 08:34
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ik ga nu pas naar huis vanwege het meest saaie 'onderwijs' ooit. wellicht ook omdat ik zo'n zes keer in slaap ben gevallen en wakker werd van m'n eigen geknikkebol
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 17-08-2018, 08:39
Verwijderd
Ja, het is ook erg nuttig om iemand na vijf nachtdiensten op rij nog wat onderwijs te geven echt welke debiel verzint zoiets.
Oud 17-08-2018, 08:43
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Ze voldoen anders niet aan de onderwijs verplichting dus daarom word je gedwongen daar te blijven zitten snap het verder ook niet zo goed, gelukkig vanavond de laatste
__________________
Wie/Wat is ertur?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:54.