Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 11:05
aeris318
aeris318 is offline
Hoi hoi,
Heeft er iemand een idee van welke kunststromingen (beeldende kunst) verwant zijn aan het surrealisme?
En dan liefst nog de stromingen ná het surrealisme, dus welke stromingen door het surrealisme beinvloed zijn?
Plz?
__________________
and you know you're never sure, but you're sure you could be right...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 21:38
DeuS
Avatar van DeuS
DeuS is offline
Kubisme misschien??? Ben ook maar muzikant...
__________________
And then there was the human cannonball, who got hired and fired the same day
Met citaat reageren
Oud 08-05-2002, 10:07
aeris318
aeris318 is offline
Mja, kubisme was meer voor die tijd
Maar anyways bedankt voor de moeite
__________________
and you know you're never sure, but you're sure you could be right...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 11:58
Verwijderd
Citaat:
DeuS schreef:
Kubisme misschien??? Ben ook maar muzikant...
Het Kubisme kwam voort uit het post-impressionisme met name door Cezanne

Het enige wat ik kon bedednken of kon vinden is het magisch realisme; er staat dat die wel gezien kan worden als variant van het surrealisme. *de term wordt gebruikt voor die vromen van kunst waarin we door verbeelde werkelijkheid meer zicht krijgen op de magie van het bovenzinnelijke. troming strekt zich uit in beeldende kunst literatuur en film.*
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 13:29
aeris318
aeris318 is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef:


Het Kubisme kwam voort uit het post-impressionisme met name door Cezanne

Het enige wat ik kon bedednken of kon vinden is het magisch realisme; er staat dat die wel gezien kan worden als variant van het surrealisme. *de term wordt gebruikt voor die vromen van kunst waarin we door verbeelde werkelijkheid meer zicht krijgen op de magie van het bovenzinnelijke. troming strekt zich uit in beeldende kunst literatuur en film.*
Ja, magisch realisme ben ik ondertussen ook mee bezig.
Ik heb mijn ckv leraar gebeld en die heeft me verder geholpen, hij kwam vooral met namen van kunstenaars als Alechinksy, Kienholz, Rauschenberg... Die hadden heel vervreemdende schilderijen, wat in het surrealisme ook voorwamen.
Hij noemde als stroming neo-dada, voor als het je interesseert.

Bedankt anyways
__________________
and you know you're never sure, but you're sure you could be right...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 14:38
--Tha dark angel---
--Tha dark angel--- is offline
hoi allemaal,
echt heel handig dat ik dit lees. moet namelijk heeeel veel informatie krijgen over het surealisme en de rol die de droom erin speelt. ook stromingen die ermee te maken hebben of die handig zijn voor dit onderwerp. Dus als iemand iets heeft, wil je het dan please hier neerzetten. as much as possible

thnx
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 13:21
aeris318
aeris318 is offline
Citaat:
--Tha dark angel--- schreef:
hoi allemaal,
echt heel handig dat ik dit lees. moet namelijk heeeel veel informatie krijgen over het surealisme en de rol die de droom erin speelt. ook stromingen die ermee te maken hebben of die handig zijn voor dit onderwerp. Dus als iemand iets heeft, wil je het dan please hier neerzetten. as much as possible

thnx
De surrealisten hadden als doel dat het onbewuste naar boven werd gebracht, en de droom werd gezien als een uiting van het onderbewuste.
Als je wat wilt weten, mijn profielwerkstuk over het surrealisme is bijna af dus ik weer er heel wat vanaf nu, mail me maar
aeris318@hotmail.com
__________________
and you know you're never sure, but you're sure you could be right...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 16:07
shirin
shirin is offline
hallo kan, A.U.B. iemand mij helpen ,weet iemand mischien hoe het boek van tekenen voor de havo heet
a.u.b. ik probeer al vanaf vrijdag hier achter te komen maar belijkbaar weet niemand het .
Met citaat reageren
Oud 13-05-2002, 17:50
Verwijderd
Citaat:
shirin schreef:
hallo kan, A.U.B. iemand mij helpen ,weet iemand mischien hoe het boek van tekenen voor de havo heet
a.u.b. ik probeer al vanaf vrijdag hier achter te komen maar belijkbaar weet niemand het .
Ons tekenen kunstbeschouwingsboek heet Hardop Kijken
en kunstgeschiedenis Zienderogenkunst
(vwo)
misschien heb je er iets aan..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.