Oud 19-03-2019, 08:46
anon7
anon7 is offline
beste forummers,

mijn ex vriendin heeft afgelopen week de relatie na 2 jaar beeindigd, we hebben nog wel gevoelens voor elkaar, maar zij heeft op dit moment geen behoefte aan een vriend. maar omdat we nog wel van elkaar houden en elkaar leuk vinden wil ik het nog wel proberen om weer bij elkaar te komen, omdat we heel veel leuke momenten samen hebben gehad. maar het probleem is nu, ze keert zich bijna volledig van me af sinds dat het uit is, graag zou ik tips van jullie willen om het weer te laten werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2019, 08:51
Verwijderd
Ik zou dat niet doen. Ze heeft het niet voor niks uitgemaakt. Heel vervelend en niet leuk, maar dat heb je te hanteren.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 08:55
anon7
anon7 is offline
ze heeft het uit gemaakt aangezien ze vond dat er teveel druk op haar stond, we hebben toen een paar dagen erna exact hetzelfde gedaan als eerst, maar zij ervaarde dat wel als prettig, het enige wat haar op dit moment weerhoud van een relatie is dat ze bang is voor herhaling(wat niet gebeurt omdat ik nu pas weet wat er aan de hand was)
ze zegt nog een relatie met me te willen, maar ze weet niet wanneer
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 09:19
Verwijderd
Laat haar met rust, hoe vervelend dat ook is. Als zij concreet "druk" heeft uitgesproken als reden, moet je goed begrijpen dat achter haar aan hobbelen precies dat is, waar zij geen behoefte aan heeft. Als je iets wil redden of opnieuw een kans wil geven is er maar één mogelijkheid: dat zij naar jóu komt, niet andersom.

Zoek afleiding. Laat haar.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 09:23
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
graag zou ik tips van jullie willen om het weer te laten werken.
Citaat:
zij heeft op dit moment geen behoefte aan een vriend.
Je zegt het antwoord zelf al. Ze wilt geen vriend op dit moment. Waarom zou je dan toch jezelf willen opdringen aan haar? Grote kans dat ze je dan juist verder van haar afduwt.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 09:26
Verwijderd
Dus, even voor de duidelijkheid - zij geeft aan dat ze druk ervaart en jij wil nu méér met haar afspreken? Dat is juist het tegenovergestelde van waar zij behoefte aan heeft. Ze spreekt duidelijk uit dat ze behoefte heeft aan rust. Geef haar die dan ook.
Op deze manier luister je niet naar haar, maar druk je je eigen zin door en wals je heen over wat zij wil. Stop daar mee.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 09:30
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
dit klinkt allemaal heel hard, sorry daarvoor. Maar ja, het is wel zo
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 09:38
Verwijderd
Even voor de duidelijkheid - Puddingpower zegt geen sorry namens mij.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 10:03
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Even voor de duidelijkheid - Puddingpower zegt geen sorry namens mij.
Klopt. Met name namens mezelf.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Even voor de duidelijkheid - Puddingpower zegt geen sorry namens mij.
Dit.

@TS -- tijd voor ratio en verstand, zet je gevoel even opzij.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 10:53
anon7
anon7 is offline
ze geeft tevens aan dat ze vrienden wil blijven en wel dingen samen wil blijven doen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2019, 11:03
Verwijderd
Citaat:
ze geeft tevens aan dat ze vrienden wil blijven en wel dingen samen wil blijven doen
En dáár moet jij dus een stokje voor steken. Vriendschap na een relatie die verbroken is, zeker in dit geval, is een heel slecht idee. Wat jij concreet moet doen in mijn ogen is het volgende: vertel haar dat nu zij het uit heeft gemaakt, jij voorlopig even geen contact wil. En houd je daar ook aan. Wat "voorlopig" is, hangt af van hoe lang jij nodig hebt haar als relatiemateriaal volledig los te laten.

Doe je dit niet, wordt het één groot drama waarbij met name jij gaat verliezen. Want ik geef je op een briefje dat wanneer jullie "vrienden" blijven, jij blijft hopen op een relatie en dat zij vroeg of laat een andere knul tegenkomt en daar mee los gaat. En daar zit jij dan, nog altijd hopend op nog een kans.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Achterneef en achternicht | Geheime relatie |
equalized
13 16-02-2013 13:14
Liefde & Relatie Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij
Ratrom
2 15-01-2013 16:06
Liefde & Relatie Twijfels in lange relatie
kita
29 13-10-2009 14:56
Verhalen & Gedichten Een gedeelte uit mijn leven..
U*NiQ
3 28-09-2005 18:06
Liefde & Relatie Sterke gevoelens houden voor een onbereikbare ander
stout!
25 17-02-2004 20:01
Liefde & Relatie Vervolg bioscoop: zij is wel gek op hem....
Nefratete
16 17-12-2002 14:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.