Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 11:09
Verwijderd
Wat heb je hier altijd al van willen weten of over willen vertellen.?
Ik houd hier mijn profielwerkstuk nodig en heb niet echt veel inspiratie. Het lijkt me wel interessant.

Verhalen vragen opmerkingen adviezen anything

Post-it!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2003, 11:14
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Acey schreef op 20-05-2003 @ 12:09:


Verhalen vragen opmerkingen adviezen anything

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie...ken&lr=lang_nl
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 11:16
kastdeur
kastdeur is offline
http://schizofrenie.pagina.nl/
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 11:39
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
http://www.schizofrenie-platform.nl/ie/index.htm.
__________________
Sig heil.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 11:40
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 20-05-2003 @ 12:39:
http://www.schizofrenie-platform.nl/ie/index.htm.
Nee Uncle_Sam, dit is een veel betere site!

http://schizofrenie.pagina.nl/.
__________________
Sig heil.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 14:53
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Acey schreef op 20-05-2003 @ 12:09:
Wat heb je hier altijd al van willen weten of over willen vertellen.?
Ik houd hier mijn profielwerkstuk nodig en heb niet echt veel inspiratie. Het lijkt me wel interessant.

Verhalen vragen opmerkingen adviezen anything

Post-it!
ik houd ook mijn pws hierover
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 15:24
Verwijderd
ik heb wel verhalen maar geen zin om ze hier neer te zetten. pm me maar als je interesse hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 12:45
Boef
Avatar van Boef
Boef is offline
m'n bro heeft het...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 13:27
bloemkool
Avatar van bloemkool
bloemkool is offline
tegen mij zeggen ze ook dat ik schizofreen ben
maar wij vinden van niet
__________________
[img]http://www.websitemaker.kennisnet.nl/o-zoneworld/1316143/1237226.gif[/img]
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 14:39
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat is het nou eigenlijk?


(ze vraagt toch wat je er eigenlijk over zou willen weten, of begrijp ik dit topic verkeerd?)
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 14:50
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Monrath schreef op 23-05-2003 @ 15:39:
Wat is het nou eigenlijk?

Dubbele persoonlijkheid toch? Mr. Jakyl and mr. Hyde (als je dat zo schrijft).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 15:13
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 23-05-2003 @ 15:50:
Dubbele persoonlijkheid toch? Mr. Jakyl and mr. Hyde (als je dat zo schrijft).
Is een van de vormen, schizofrenie kan een meerdere persoonlijkheidscomplex zijn. het is een geestesziekte, waardoor je realiteit niet meer met je eigen fantasie kan scheiden, en zo soms in 2 werelden leeft. het betekend letterlijk 'gespleten geest', wat toegewezen kan worden aan het feit dat je die 2 niet meer uit elkaar kan houden
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 15:24
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 23-05-2003 @ 16:13:
Is een van de vormen, schizofrenie kan een meerdere persoonlijkheidscomplex zijn. het is een geestesziekte, waardoor je realiteit niet meer met je eigen fantasie kan scheiden, en zo soms in 2 werelden leeft. het betekend letterlijk 'gespleten geest', wat toegewezen kan worden aan het feit dat je die 2 niet meer uit elkaar kan houden
Ow
Ik wist niet dat het een naam had, als je als meerdere personen denkt en niet meer weet wat werkelijkheid is. *zucht*
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 15:36
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Monrath schreef op 23-05-2003 @ 16:24:
Ow
Ik wist niet dat het een naam had, als je als meerdere personen denkt en niet meer weet wat werkelijkheid is. *zucht*
Het is ook niet echt 1 ziekte, het is meer een verzamelnaam, voor allerlei ziektes bij elkaar die onder de noemer schizofrenie vallen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 16:16
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
ik heb daar een tijdje terug een werkstuk over gedaan en heb er een heel goed boek over gelezen:
Leven met schizofrenie : een handleiding voor familie, vrienden en andere betrokkenen- Rigo van Meer

daarin worden er vormen van schizofrenie beschreven,ervaringen en ook de behandeling. Is wel aan te raden.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 16:18
Verwijderd
Roses are red
Violets are blue
I am schizofrenic
And so am I
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 16:41
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Blackdolfin schreef op 23-05-2003 @ 17:16:
ik heb daar een tijdje terug een werkstuk over gedaan en heb er een heel goed boek over gelezen:
Leven met schizofrenie : een handleiding voor familie, vrienden en andere betrokkenen- Rigo van Meer

daarin worden er vormen van schizofrenie beschreven,ervaringen en ook de behandeling. Is wel aan te raden.
zeker!
misschien domme vraag, maar kan je die ook in de bieb halen denk je?

-xxx-
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 17:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Valt stemmen horen in je hoofd, ook onder schizofrenie?
__________________
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-05-2003, 18:36
Verwijderd
Op http://www.ypsilon.org staat:

Schizofrenie is een ernstige psychiatrische ziekte waaraan bijna een op de honderd mensen lijdt. De ziekte komt voor in alle lagen van de bevolking en treft net zo veel mannen als vrouwen. Meestal openbaart schizofrenie zich voor het eerst in de leeftijd van zestien tot zesentwintig jaar.
Schizofrenie heeft niet, zoals nog vaak wordt gedacht, te maken met 'een gespleten persoonlijkheid'.

Schizofrenie kenmerkt zich door het optreden van psychoses. Dit zijn perioden waarin het contact met de realiteit ernstig is verstoord. Iemand kan erg in de war en angstig zijn, last hebben van hallucinaties en/of waandenkbeelden hebben. Zo kan iemand stemmen horen, denken dat hij Jezus is of bijvoorbeeld het idee hebben dat hij achtervolgd wordt.
Een psychose kan enkele weken of maanden duren. Sommige mensen zijn maar één keer psychotisch, anderen hebben er regelmatig of zelfs continu last van.
Psychotische verschijnselen kunnen lang doorwerken, al lijken ze meer naar de achtergrond verdwenen. In zo'n periode nemen andere verschijnselen de overhand. De patiënt heeft bijvoorbeeld wel weer contact met de realiteit, maar kan zich erg 'leeg', somber en moe voelen. Er is sprake van emotionele vervlakking en verlies van initiatief.
Inmiddels is bekend dat het gebruik van hasj de kans op een psychose verhoogd.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 18:41
Nothing
Avatar van Nothing
Nothing is offline
A Beautiful Mind is een goede film. Gaat over een man die Schizofrenie heeft.

Maar veel meer over te weten kom je niet maar je kan er wel naar kijken....
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 19:18
lorenzo30
Avatar van lorenzo30
lorenzo30 is offline
Citaat:
Nothing schreef op 23-05-2003 @ 19:41:
A Beautiful Mind is een goede film. Gaat over een man die Schizofrenie heeft.

Maar veel meer over te weten kom je niet maar je kan er wel naar kijken....
en natuurlijk---------------------------> me myself and irene
__________________
als er WATER STAAT wil de WATERSTAAT weten WAT ER STAAT!!!!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 11:12
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
dreen schreef:
Valt stemmen horen in je hoofd, ook onder schizofrenie?
ja, vaak wel, maar dan wel vaak in een ernstige vorm
Citaat:
Nothing en Lorenzo30 schreven:
A Beautiful Mind en Me, Myself and Irene
de beste film hierover is Fight Club, gevolgd door Primal Fear
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 13:25
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 23-05-2003 @ 15:50:
Dubbele persoonlijkheid toch? Mr. Jakyl and mr. Hyde (als je dat zo schrijft).
Waarmee je meteen een veel voorkomende misvatting aanhaalt, aangezien een dubbele (of meervoudige) persoonlijkheid niets met schizofrenie te maken heeft. Zie tevens de reply van 12Trix. Wat jij aanhaalt staat bekend als DIS (dissociatieve identiteitsstoornis), vroeger ook wel MPS (meervoudige persoonlijkheidsstoornis) genoemd, wat echter iets heel anders is dan schizofrenie.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 16:36
hellion
Avatar van hellion
hellion is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 23-05-2003 @ 17:18:
Roses are red
Violets are blue
I am schizofrenic
And so am I
dat blijft toch een mooie uit de large he
__________________
wie het laatst lacht is het traagst van begrip
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 16:44
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 24-05-2003 @ 14:25:
Waarmee je meteen een veel voorkomende misvatting aanhaalt, aangezien een dubbele (of meervoudige) persoonlijkheid niets met schizofrenie te maken heeft. Zie tevens de reply van 12Trix. Wat jij aanhaalt staat bekend als DIS (dissociatieve identiteitsstoornis), vroeger ook wel MPS (meervoudige persoonlijkheidsstoornis) genoemd, wat echter iets heel anders is dan schizofrenie.
hmmm, volgens mij valt dat ook onder schizofrenie hoor, ik weet het haast zeker. het hoeft niet PERSÉ, maar het kan wel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2003, 17:21
Anouk4life
Avatar van Anouk4life
Anouk4life is offline
Citaat:
hellion schreef op 24-05-2003 @ 17:36:
dat blijft toch een mooie uit de large he
Idd, large rules!
__________________
Anouk: "did u ever live a day like the next day would never come?! Blood's drippin on the floor, but who cares who needs me anyway?!?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 17:23
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 24-05-2003 @ 17:44:
hmmm, volgens mij valt dat ook onder schizofrenie hoor, ik weet het haast zeker. het hoeft niet PERSÉ, maar het kan wel
Ik heb zojuist even mijn Codex Medicus geraadpleegd, en daar wordt onder schizofrenie niets over dubbele of meervoudige persoonlijkheden vermeld. Het valt dus niet onder schizofrenie, maar onder DIS, zoals ik al vermeldde.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 17:26
Gwinnie
Avatar van Gwinnie
Gwinnie is offline
als je seks hebt met een schizofreen,

ga je dan vreemd of heb je dan groepsex??
Met citaat reageren
Oud 24-05-2003, 17:32
idmind
Avatar van idmind
idmind is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 24-05-2003 @ 18:26:
als je seks hebt met een schizofreen,

ga je dan vreemd of heb je dan groepsex??
Nee dan wordt je steeds afgeleidt...
__________________
"We don't see the things as they are, we see them as we are"
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 05:10
JJzD
JJzD is offline
erg grappig hoor die grapjes over schizofrenie

kijken of je nog lacht als al je relaties overhoop liggen en je niets meer van je eigen waarneming kan vertrouwen omdat het best wel eens wanen kunnen zijn
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 08:51
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
JJzD schreef op 25-05-2003 @ 06:10:
erg grappig hoor die grapjes over schizofrenie

kijken of je nog lacht als al je relaties overhoop liggen en je niets meer van je eigen waarneming kan vertrouwen omdat het best wel eens wanen kunnen zijn
uit ervaring?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 10:30
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
idem het is niet echt leuk al die grapjes over schizofrenie.
tis heel serieus en het is een gemeen ziektebeeld, vaak vernielen (niet al te letterlijk!) die mensen ine een paar weken alles wat ze opgebouwd hebben zoals een goede baan, vriendenkring, misscihen heeft hij of zij een man/vrouw kinderen enzo.

ook het feit van een gespleten persoonlijkheid klopt niet, dat denken mensen vaak
meestal hebben ze akoestische ''hallucinaties'' (gehoor)
maar ook dingen ziek, voelen enzo komt vaak voor
zo kan een schizofreen voor iemand weg lopen en tegen schreeuwen terwijl deze er helemaal niet is.
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Nothing schreef op 23-05-2003 @ 19:41:
A Beautiful Mind is een goede film. Gaat over een man die Schizofrenie heeft.
Die film heb k gezien, daarom doe ik het denk ik ook maar over schizofrenie. Heeft iemand ook nog ervaring/kennis/kunde over de combi drugs/schizofrenie. en is het zo dat als je schizofreen bent je met drugs eerder in een psychose raakt, of dat als je drugs gebruikt je eerder schizofreen wordt?
Waarom krijgt niet iedereen het, is het erfelijk, is het psychiatrisch (medisch) of meer psychologisch( de ziel).
Zoveel vragen...

Als iemand ' Donnie Darko' heeft gezien. Kan je me dan vertellen of hij ook schizofreen is?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 20:27
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Acey schreef op 25-05-2003 @ 14:28:
Waarom krijgt niet iedereen het, is het erfelijk, is het psychiatrisch (medisch) of meer psychologisch( de ziel).
Zoveel vragen...
Een van de kenmerken van schizofrenie is het optreden van denkstoornissen, en aangezien niet iedereen daar last van heeft is dat in ieder geval vast een antwoord op de vraag waarom niet iedereen het krijgt. Men neemt aan dat er sprake is van een genetisch bepaalde kwetsbaarheid waar stressfactoren uit de omgeving op inwerken. Mijn Codex Medicus vermeldt verder dat het een ernstige psychiatrische stoornis is.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 16:16
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
Citaat:
... schreef op 23-05-2003 @ 17:41:
zeker!
misschien domme vraag, maar kan je die ook in de bieb halen denk je?

-xxx-
bij mij in de bieb hadden ze hem.
Is een lekker duidelijk en goed boek vind ik, kreeg meteen een veel beter beeld van wat het inhoud enzo
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:00
checko
Avatar van checko
checko is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 24-05-2003 @ 18:26:
als je seks hebt met een schizofreen,

ga je dan vreemd of heb je dan groepsex??

als een schizofreen zichzelf mastubeert, gaatie dan vreemd????

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2003, 11:22
TheOneWhoLeft
Avatar van TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Hannah Green - Ik Heb Je Nooit Een Rozentuin Beloofd

Alleen daar wordt een beeld getekend dat schizofrenie kan worden verholpen door veel erover te praten. Ik weet niet of dat echt kan, 't lijkt me van niet...
__________________
Waar is de Abt? En waar is Waar?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:29
TheOneWhoLeft
Avatar van TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
JJzD schreef op 25-05-2003 @ 06:10:
erg grappig hoor die grapjes over schizofrenie

kijken of je nog lacht als al je relaties overhoop liggen en je niets meer van je eigen waarneming kan vertrouwen omdat het best wel eens wanen kunnen zijn
En hoe heet het dan wanneer het geen schizofrenie is, maar wel een combinatie van die zojuist genoemde constateringen bedraagd?
Waar ook nog eens bij komt dat je een verlaagd zelfbeeld hebt, je dromen nachtmerries worden, je 's morgens niet op wilt staan om je te beletten van fouten, je 's nachts niet wilt slapen omdat het zo weer ochtend is, je jezelf constant kwelt, je geen kant op weet te gaan met je gedachten omdat elke gedachten die je hebt vasthoudt en niet meer loslaat, daar komt dan nog eens bij dat de gedachten zich opstapelen als een grote berg met puinhoop, waaruit jij zelf opduikt als Koning Puinhoop?


Wordt je dan ineens bestempeld tot Depressief-persoon?
Of is er iets dat 'erger' is, waaruit een depressie niets lijkt...

__________________
Waar is de Abt? En waar is Waar?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:58
Verwijderd
Citaat:
hellion schreef op 24-05-2003 @ 17:36:
dat blijft toch een mooie uit de large he
Zeker.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 19:44
Andora
Avatar van Andora
Andora is offline
Citaat:
TheOneWhoLeft schreef op 27-05-2003 @ 12:22:
Hannah Green - Ik Heb Je Nooit Een Rozentuin Beloofd

Alleen daar wordt een beeld getekend dat schizofrenie kan worden verholpen door veel erover te praten. Ik weet niet of dat echt kan, 't lijkt me van niet...
die is mooi
maar ik weet ook niet zeker of dat nou echt schizofrenie was wat zij heeft, volgens mij niet.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 12:47
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
one flew over the cockoo's nest is ook een film over een psychische aandoening en ik dacht dat het schizofrenie was

en niet iedereen krijgt het! de oorzaak is niet bekend maar het is waarschijnlijk kwetsbaarheid en stress een belangrijke rol spelen in het ontstaan.
biologische factoren:
komt het vaak familiaire voor, je hebt meer kans er op hoe dichter je bij die persoon staat. eeneiige tweelingen hebben 40 tot 50% kans daarop als hun broer of zus het ook heeft

de hersenstof dopamine (de belangrijkste neurotransmitter) is in het ene deel van de hersenen over actief terwijl hij juist in een ander deel niet doet.

zo heb je ook nog psychische en sociale factoren (beetje ingewikkeld )
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 16:17
TheOneWhoLeft
Avatar van TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
Citaat:
Blackdolfin schreef op 27-05-2003 @ 20:44:
die is mooi
maar ik weet ook niet zeker of dat nou echt schizofrenie was wat zij heeft, volgens mij niet.
Nee, dat klopt, 't meisje in het boek had DIS.
Maar in het boek werd het gediagnotiseerd als schizofrenie dacht ik.
__________________
Waar is de Abt? En waar is Waar?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:00
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 28-05-2003 @ 13:47:
one flew over the cockoo's nest is ook een film over een psychische aandoening en ik dacht dat het schizofrenie was
Als ik me het goed herinner ging het over een of andere crimineel (gespeeld door Jack Nicholson) die eigenlijk niets mankeert, maar desondanks toch in een psychiatrische kliniek verblijft. Er komt in ieder geval niets over eventuele schizofrenie in voor, voor zover ik me kan herinneren.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:08
C'est moi
Avatar van C'est moi
C'est moi is offline
let er wel op schizofreen is een algemenen ziekte en is onder verdeelt kan onderverdeelt zijn ik heb schizotypische persoon lijkheids stoornis en dat hoort ook in die soort katogerie net zoals narcoiide en schizoiide. dus er zit heel veel in.

succes chretienne
__________________
nobody is perfect, I'm nobody!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:11
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 28-05-2003 @ 21:00:
Als ik me het goed herinner ging het over een of andere crimineel (gespeeld door Jack Nicholson) die eigenlijk niets mankeert, maar desondanks toch in een psychiatrische kliniek verblijft. Er komt in ieder geval niets over eventuele schizofrenie in voor, voor zover ik me kan herinneren.
klopt, in elk geval niet als centraal thema, het kan best zijn dat een van de medeingerichtte wel schizo is, maar dat is niet van belang voor de film
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 14:45
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
weet niet of deze opmerking er tussen past, maar ik vond het echt heel raar:

mijn moeder heeft in een psychriatisch ziekenhuis gewerkt. daar was een vrouwopgenomen, op zich niet zo opmerkelijk , maar zij had 24!!! persoonlijkheden.

(het eerste wat ik zei toen ik dat hoorde was "oh dat is één per uur")
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 14:48
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
Citaat:
hellion schreef op 24-05-2003 @ 17:36:
dat blijft toch een mooie uit de large he
I use to be schizophrenic, but we're o.k. now!
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 14:48
Daangerous
Avatar van Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
mithril schreef op 31-05-2003 @ 15:45:
weet niet of deze opmerking er tussen past, maar ik vond het echt heel raar:

mijn moeder heeft in een psychriatisch ziekenhuis gewerkt. daar was een vrouwopgenomen, op zich niet zo opmerkelijk , maar zij had 24!!! persoonlijkheden.

(het eerste wat ik zei toen ik dat hoorde was "oh dat is één per uur")
ja da kan wel jah, heb ik vaker gehoord, in documentaires en shit, wel freaky
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:25
Tjaslon
Tjaslon is offline
Vergeet niet er in te vermelden dat niet alle psychiaters de het eens zijn over wanneer iemand schizofrenie is. De meest gangbaarste criteria voor wanneer iemand schizofrenie is staat dacht ik beschreven in DSM-IV(r), die kan je gewoon huren in de bibliotheek.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2003, 15:28
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 24-05-2003 @ 18:23:
Ik heb zojuist even mijn Codex Medicus geraadpleegd, en daar wordt onder schizofrenie niets over dubbele of meervoudige persoonlijkheden vermeld. Het valt dus niet onder schizofrenie, maar onder DIS, zoals ik al vermeldde.
nou, mijn moeder studeert nog geestelijke gezondheidswetenschappen. meervoudige-persoonlijkheidsstoornis staat niet meer apart vermeld in de DSM en kAn schizofrenie zijn. andersom, schizofrenie betekend dus niet dat je een meervoudige-persoonlijkheidsstoornis hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie PWS schizofrenie
tessaentiana
1 04-11-2015 19:51
Psychologie vriend met schizofrenie
concitaala
3 12-09-2010 14:13
Psychologie Schizofrenie?
blurred
13 06-07-2008 16:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 'Meer kans op schizofrenie in gemengde wijken
ijscoman
13 17-12-2007 20:18
Psychologie schizofrenie --> negatieve en positieve symptonen>?!
Fantôme
40 01-11-2003 20:54
Drugs & Alcohol depressie en schizofrenie van weed?
BlackMystery
17 10-04-2003 11:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.