Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2008, 20:59
botervleug
Avatar van botervleug
botervleug is offline
Je ziet hem en je voelt je helemaal licht en de zenuwen gieren door je lijf. Je zoent en je denken wordt volkomen uitgeschakeld. Je laat je handen onder een t-shirt glijden en je kan de opwinding bijna niet aan.

Dat is verliefdheid, slechts een chemische reactie. Dit lees je in boeket-boekjes en je ervaart het als tiener, af en toe. Ik ken het, maar het is niet vol te houden.

Je komt thuis en je vind het gezellig dat je huisgenoot er is, lekker samen tv kijken. Of je vriend(in), zelfde idee. Je slaapt in een bed, je mist degene als die er niet is, een beetje. Je wilt het niet uitmaken want dat lijkt je wat rigoureus, maar waarom het aan is? Tsja, het is gezellig.

Wat is echte liefde? Wat is het verschil tussen algemene onzelfzuchtige acties en houden van? Is er verschil?

Is er een verschil tussen de man waarmee je trouwt omdat je hem wel oké vindt en het waarschijnlijk wel goed gaat tot de eventuele kinderen het huis uit gaan, en vlinders in je buik hebben bij het idee een levenslange verbintenis aan te gaan met juist die persoon, het totale zeker weten.

Ik verwacht niet dat ik iemand tegen zal komen van wie ik met totale zekerheid kan houden en waarmee ik zonder reserve in het huwelijksbootje zou stappen. Wie wel?

Wie kan me vertellen wat liefde is, hoe liefde voelt, zodat ik het kan zoeken en herkennen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2008, 21:03
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Nou, ik heb nog nooit gehad dat ik iemand zoende en dat mn denken totaal werd uitgeschakeld. Ik denk dan ook wel eens aan de boodschappen, wat een irritant liedje er op staat of waarom ie mn beha niet uit krijgt.
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Is er een verschil tussen de man waarmee je trouwt omdat je hem wel oké vindt en het waarschijnlijk wel goed gaat tot de eventuele kinderen het huis uit gaan, en vlinders in je buik hebben bij het idee een levenslange verbintenis aan te gaan met juist die persoon, het totale zeker weten.

Ik verwacht niet dat ik iemand tegen zal komen van wie ik met totale zekerheid kan houden en waarmee ik zonder reserve in het huwelijksbootje zou stappen. Wie wel?
Misschien kom jij diegene niet tegen maar het kan zeker wel.
Ik heb nooit een ideaal beeld van een man in mijn hoofd gehad maar mijn vriend is echt perfect voor mij.
Ook al zijn er dingen die niet klikken tussn ons, heeft hij karaktertrekken die mij soms storen enz. Toch wil ik mijn leven met hem delen.
Ik kan me niet voorstellen dat ik gelukkiger met iemand kan zijn dan met hem en wil daarom ook graag met hem oud worden. Ik hou echt 100% van hem en weet zeker, hoe lang het ook nog duurt, dat ik met hem wil trouwen.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 21:44
Alyssia
Alyssia is offline
Ik denk wel dat ik nu iemand heb waarmee ik de rest van mijn leven zou kunnen spenderen. Maar ik ben pas 16 en kan dat eigenlijk nog niet zeker weten. Tenminste, dat is wat anderen mij altijd zeggen, en zelf heb ik soms ook dat idee. Maar aan de andere kant, waarom zou dat niet kunnen? Ik weet dat deze jongen echt niet zomaar iemand is. Hij is bijzonder, en dat had ik ook gevonden als ik gewoon vrienden met hem was (gebleven).
Ik kan je niet zeggen wat echte liefde is, ik zou het je ook niet kunnen zeggen. Maar ik denk dat ik het wel voel en ik vind het eigenlijk echt onbeschrijfelijk.

Maar ik zou nog liever levend verbranden dan hem kwijt te raken. In ieder geval op dit moment.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 23:21
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
wat een tof topic!

ik heb eigenlijk geen idee wat liefde is, maar ik moet er wel achter komen want ik heb ooit besloten dat liefde het belangrijkste op aarde is.

Wikipedia zegt er best wel interessante dingen over, en verwijst naar een boek dat heel goed schijnt te zijn, ik moet het zelf nog lezen, de vier liefdes, van CS Lewis (die schrijver van narnia). Veel mensen die ik ken hadden het gelezen en die vonden het heel goed. Hij legt in het boek vier soorten liefde uit.

Ik wil graag met iemand trouwen waarvan ik niet alleen denk, daar houd ik het wel mee uit, maar met iemand die ik na veertig jaar nog steeds bewonder. Voor mij is het in vriendschappen ook mogelijk om iemand na eeuwen nog steeds te bewonderen dus moet met liefde ook mogelijk zijn.

Ze zeggen dat liefde tussen man en vrouw voor tachtig procent vriendschap is, maar wat is vriendschap.

Ze zeggen ook dat liefde een keuze is, dat liefde je niet alleen gewoon overmeesterd, maar dat je lief kunt hebben. Als je met iemand trouwt weet ik zeker dat je die keuze regelmatig moet maken, maar het leuke gevolg daarvan is dat je iemand dan ook lief hebt. Ik denk dat wanneer je kiest om lief te hebben, je vanzelf ook een 'ik houd van je'-gevoel krijgt. Denk aan al die mensen die uitgehuwelijkt worden, en vaak van elkaar leren houden. De meeste vrienden die ik heb heb ik bewust gekozen, is niet helemaal vanzelf gegaan, maar ik bedacht, ik wil vrienden met jou worden, meestal omdat ik ze tof vond, en toen ik dus eenmaal vrienden met ze werd ging ik meer van ze houden. Volgens mij werkt het ook zo met liefde tussen man en vrouw, je kiest iemand omdat je hem/haar tof vind -> verliefd bent, en vervolgens ga je van diegene houden. Maar weet ik veel wat dat houden van dan inhoud. Ik denk dat ik wel van mn vrienden houd. Maar waar dat het hem precies in zit.

Iemand gaf me pas een samenvatting van het boek 'de vijf talen van de liefde' van Gary Chapman. Hij zei dat er verschillende talen van de liefde waren, manieren waarop je liefde communiceert:

lichamelijk contact
dienen
samenzijn
cadeautjes geven
bemoedigende woorden

mijn taal van liefde is samenzijn, ik voel me geliefd als iemand mijn gezelschap wil en ik laat iemand zien dat ik van hem houd door samen te zijn met hem/haar. Ik wil ook altijd graag samen zijn met mn vrienden, dus houd ik van hen neem ik aan.

Nja, ik weet het allemaal niet precies, ik zal er nog es een nachtje over slapen, in ieder geval heb je al twee boeken die je kunt lezen over liefde
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 14:05
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd..en als je inderdaad die boekjes leest, denk je ook van 'ok, wat doe ik verkeerd?'. Ik denk zelf na enkele relaties gehad te hebben, dat ik nu iemand heb ontmoet met wie ik best oud zou willen worden. Nu moet ik wel zeggen dat ik door vorige relaties dat sowieso minder snel denk, want bij mijn exen dacht ik ook 'hiermee word ik oud'.
Afijn, ik merk zelf dat ik na verschillende relaties gehad te hebben, steeds dichtbij een jongen kwam die het beste bij me paste. Mijn eerste vriendje was een drama-queen, mijn tweede vriendje was nuchter & zakelijk, mijn huidige vriend is gevoelig maar geen zeikerd en ik kan goed met hem praten over belangrijke dingen (dus niet alleen werk). Ook kan ik bij hem het meest mezelf zijn, al doe ik nog zo vervelend..door dat soort dingetjes ben ik wel gaan denken dat hij het misschien is. The one. Maar dat weet ik ook nooit helemaal zeker.

Ik weet wel dat in de eerste maanden ik inderdaad nauwelijks helder kon denken als we zoenden, elkaar aanraakten en verder gingen. Dat had ik nog nooit gehad bij mijn exen, maar bij deze was het vanaf zoen 1 vuurwerk. Natuurlijk is dat wel wat minder, maar na een jaar kan ik zeggen dat het nog steeds allesbehalve saai is en dat er nog steeds hartstochtelijke momenten zijn .

Ook laat hij me mooi en bijzonder voelen en probeert hij het beste uit me te halen. Hij moedigt me aan om mijn dromen achterna te gaan, is blijer dan ik als ik een tentamen haal en als me iets gebeurt of iemand komt bedreigend over, doet hij alles om mij te beschermen. Hij schrijft lieve briefjes voor me, durft het toe te geven als hij fout zat, zegt uit zichzelf sorry, moedigt me aan om lekker in pyjama bij hem op de bank te komen zitten en vindt dat ik me niet hoef op te maken omdat ik altijd mooi ben volgens hem, rijdt voor me naar de bakker om mijn lievelingsbroodjes te halen en kookt voor me. Niet dat hij de ware is omdat hij zoveel voor me doet, maar het feit dat hij zich zo kan geven aan mij, dat vind ik mooi. En maakt ook dat ik me helemaal aan hem wil geven. Dat is voor mij de definitie van ware liefde, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 14:59
Xerxes
Xerxes is offline
Het is niet eenvoudig dit begrip eenduidig te definiëren. Over het algemeen komt het erop neer dat een geliefde zich wat mij betreft van tijd tot tijd goed door de liefdesvriend(in) moet laten afranselen, waarbij hij of zij wel tegenstribbelt en jammert, maar zich niet werkelijk aan de straf probeert te onttrekken, omdat hij of zij er ergens ook wel van geniet. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die zich onder deze voorwaarden laat afranselen etc. ook meteen een geliefde is. Moeilijk!
__________________
decadentia, immorale, multi phyl ti corti rocci
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 15:20
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik denk dat het begrip liefde voor ieder persoon anders is, en dat het iets is dat deels bepaald wordt door je culturele opvattingen en je ervaringen.

Voor mijzelf kan ik het begrip liefde ook moeilijk omschrijven, van sommige mensen hou ik, van anderen niet. Van mijn vriendje hou ik natuurlijk nog het meest. Ik denk dat ik best oud zou kunnen worden met mijn vriend, maar dat dacht ik bij eerdere relaties ook wel eens en toen bleek het ook niet te kunnen. Voor mij is liefde een soort van geborgenheid, weten wat je aan elkaar hebt, het fijn vinden om elkaar aan te raken. Dat is natuurlijk niet altijd zo, soms zijn er ook wel irritaties, maar ondanks zijn slechte kanten wil ik toch bij hem blijven en ik hoop dat dat andersom ook zo is.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 15:40
Verwijderd
Liefde is dat gevoel wat je hebt bij iemand die je totaal kunt vertrouwen en waarvan je weet dat hij/zij nooit iets zal doen om jou bewust te kwetsen.
Houden van iemand is dan een onderdeel van liefde. Ik denk dat liefde in principe tijdelijk is. Ik ben niet zo heel erg van het eeuwige liefde concept, ik kan namelijk nog niet bedenken of ik over 40 jaar dezelfde gevoelens voor mijn vriend heb als nu.
Dat zoenen met vuurwerk in je buik is bij mij alleen zo als ik echt verliefd ben. Niet dat ik het nu niet lekker vind om met mijn vriend te zoenen maar dat voelt gewoon anders.
Ik denk wel dat je verschillende vormen van liefde hebt naar verschillende personen. Dus vriendschappelijke liefde, comfort liefde, erotische liefde. zoiets.

Ik denk dat voor een groot deel liefde iets egoistisch is. Maar ik weet niet precies hoe ik dat uit moet leggen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 21:12
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Liefde is een inspiratiebron voor bijna elke artiest. In mijn ogen heb je een kunstvorm zoals poëzie of muziek nodig om liefde enigzings te kunnen benaderen. Maar liefde is zoiets moois en mysterieus, dat het eigenlijk niet uit te leggen is.

Ik voel liefde voor veel mensen, maar je vraagt specifiek naar romantische liefde... Bij een goede relatie komt er nog veel meer kijken dan liefde alleen.
__________________
To eu zčn
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 21:38
Verwijderd
Liefde is een tot nu toe nog niet zo goed begrepen proces in het lichaam.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 21:59
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
geloof je dat echt helemaal? Of denk je dat puur verstandelijk?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 22:14
Verwijderd
Citaat:
geloof je dat echt helemaal? Of denk je dat puur verstandelijk?
Natuurlijk, als emoties niet vastliggen in de fysieke toestand van de materie van het lichaam, waar zitten ze dan?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 22:44
Smokin'
Smokin' is offline
Alsof je liefde ooit zou kunnen definiëren. Ik zou het nooit kunnen omscrhijven. Maar als ik het ervaar, dan herken ik het.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 22:47
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
hm, ok. Dat moet erg relativerend werken. Om zo te denken. Want wat is in principe vijftig-honderd kilo aan vlees. Dan is er dus niks belangrijk. Rustig
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 23:16
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Liefde is...
in elk geval iets heel anders dan verliefdheid. Veel mensen halen dat door elkaar, terwijl het 2 verschillende dingen zijn.
Je kan heel veel om iemand geven, maar niet verliefd zijn. Verliefdheid is ook heel simpel en duidelijk, je bescreef het in je openingspost. Het is een emotie, een gevoel. Geen rationeel te verklaren handelen.
Liefde is niet perse verliefdheid, liefde neigt meer naar houden van. Verliefdheid is ook geen vereiste voor liefde. Liefde tussen 2 mensen is er als deze personen een duurzame relatie kunnen onderhouden waar ze gelukkig van worden. Op verliefheid alleen kan je geen duurzame relatie onderhouden, daar is heel veel meer voor nodig.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 30-10-2008, 23:41
Verwijderd
Citaat:
hm, ok. Dat moet erg relativerend werken. Om zo te denken. Want wat is in principe vijftig-honderd kilo aan vlees. Dan is er dus niks belangrijk. Rustig
Natuurlijk zijn er dingen belangrijk, namelijk de dingen die je zelf belangrijk maakt. Zoals liefde.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 11:06
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Liefde...

Ik denk dat niemand weet waarom hij iemand liefheeft. Ik denk ook dat liefde iets onvoorwaardelijks is. Het is niet zo dat de ander je iets moet geven zodat jij van die persoon kan houden. Sterker nog, ik denk dat houden van/ liefhebben geheel vanuit je zelf moet komen. Het is het beschouwen van een ander als onderdeel van jezelf. Volgens mij heeft het ook bar weinig met andere emoties te maken. Je hebt geen vertrouwen nodig voor liefde, geen angst, of enige andere emotie.

...

Liefde.... het blijft moeilijk te beschrijven.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-10-2008, 14:26
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Citaat:
Ik denk dat voor een groot deel liefde iets egoistisch is. Maar ik weet niet precies hoe ik dat uit moet leggen.
Ik weet niet of ik dat ook zo ervaar. Op zich natuurlijk wel, omdat je je er zelf goed bij voelt, maar aan de andere kant kan het ook behoorlijk onzelfzuchtig en misschien wel niet goed voor je zijn, dus waarom zou je dan liefde voelen?

Een voorbeeld: een tijd geleden is de moeder van een vriendin overleden terwijl zij toevallig net in het buitenland zat. Toen ik dat hoorde voelde ik me de rest van de dag rottig en de dagen erna ook wel. Niet dat ik die moeder kende, maar ik vond het zo zielig voor haar. Iets dergelijks ervaar ik niet als egoistisch, ik had er immers geen baat bij me zo te voelen. Ik kon niets aan de situatie veranderen immers.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 16:19
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:

Ik verwacht niet dat ik iemand tegen zal komen van wie ik met totale zekerheid kan houden en waarmee ik zonder reserve in het huwelijksbootje zou stappen. Wie wel?
Ik wel
Citaat:
Wie kan me vertellen wat liefde is, hoe liefde voelt, zodat ik het kan zoeken en herkennen?
Wat liefde is is heel moeilijk uit te leggen. Hoe het voelt ook. Probeer maar uit te leggen hoe de liefde die je voor bv je ouders voelt is. Liefde herken je als die er is (hoewel je ook andere gevoelens met liefde kunt verwarren). En liefde zoeken is niet mogelijk. Het overkomt je.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2008, 18:58
Confus1oN
Confus1oN is offline
Citaat:
Misschien kom jij diegene niet tegen maar het kan zeker wel.
Ik heb nooit een ideaal beeld van een man in mijn hoofd gehad maar mijn vriend is echt perfect voor mij.
Ook al zijn er dingen die niet klikken tussn ons, heeft hij karaktertrekken die mij soms storen enz. Toch wil ik mijn leven met hem delen.
Ik kan me niet voorstellen dat ik gelukkiger met iemand kan zijn dan met hem en wil daarom ook graag met hem oud worden. Ik hou echt 100% van hem en weet zeker, hoe lang het ook nog duurt, dat ik met hem wil trouwen.

Daar kan ik me alleen maar helemaal bij aansluiten
Met citaat reageren
Oud 01-11-2008, 16:23
Inanis
Avatar van Inanis
Inanis is offline
ik kan niet 'echt' van mensen houden. vind het vaak enge wezens, vooral vrouwen.
ik kan makkelijker van katten houden btw, omdat ik het gevoel heb dat dat betrouwbare wezens zijn. haast oneindig loyaal in vriendschap/een band hebben, en weinig conflict (geen ruzies bijv, ja hoogstens een korte ergernis)
__________________
~steer the captain, and you control the ship, ai ai matey arrrr~
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 04:49
Verwijderd
Wouldn't identify it if it came around and bit me in the ass.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 16:29
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
mijn vriend zei me ergens de afgelopen dagen: "ik vind het fijn dat jij me accepteert zoals ik ben". en ik heb hem een klap voor z'n kop gegeven (niet heus, heb hem gezegd dat ik dat zou moeten doen).
ik antwoordde: "ik wil dat je dat nóóit meer zegt, want er is niks van waar. ik vind je namelijk perfect zoals je bent, en 'je accepteren' betekent dat je fouten zou hebben in mijn ogen..."
Met citaat reageren
Oud 02-11-2008, 22:36
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
wow dat is echt mooi
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2008, 05:20
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
mijn vriend zei me ergens de afgelopen dagen: "ik vind het fijn dat jij me accepteert zoals ik ben". en ik heb hem een klap voor z'n kop gegeven (niet heus, heb hem gezegd dat ik dat zou moeten doen).
ik antwoordde: "ik wil dat je dat nóóit meer zegt, want er is niks van waar. ik vind je namelijk perfect zoals je bent, en 'je accepteren' betekent dat je fouten zou hebben in mijn ogen..."
Iedereen heeft 'fouten' of minpuntjes. Hoeft verder niets ernstigs te zijn, maar dat je dat nu nog niet kan zien, betekent alleen maar dat je nog een roze bril op hebt
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 09:19
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Iedereen heeft 'fouten' of minpuntjes. Hoeft verder niets ernstigs te zijn, maar dat je dat nu nog niet kan zien, betekent alleen maar dat je nog een roze bril op hebt
Dat dat jouw ervaring is betekent niet dat dat voor iedereen zo is .
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Dat dat jouw ervaring is betekent niet dat dat voor iedereen zo is .
Jawel. Niemand is perfect. Maar goed, je kan het ook wel wiskundig aannemelijk maken; als er één perfecte intelligentie is voor een partner, en intelligentie is een continue variabele, is het onmogelijk als partner om perfect te zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 11:22
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Iedereen heeft 'fouten' of minpuntjes. Hoeft verder niets ernstigs te zijn, maar dat je dat nu nog niet kan zien, betekent alleen maar dat je nog een roze bril op hebt
"perfect ondanks imperfecties" tuurlijk heeft hij minpuntjes (like dűh) - het is meer dat die imperfecties mij niet in die mate storen dat ik hem dus moet 'accepteren' zoals hij is: ik kan hem perfect vinden incl. zijn imperfecties ...

overigens vind ik hem juist perfect omdat hij niet perfect is
en ja, I know, da's een contradictie in terminis, maar da's het punt juist

ohja, en 'accepteren' vind ik te veel klinken als 'genoegen nemen met' en dat is ab-so-luut geen goede uitdrukking

Laatst gewijzigd op 03-11-2008 om 13:12.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 14:44
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Citaat:
"perfect ondanks imperfecties" tuurlijk heeft hij minpuntjes (like dűh) - het is meer dat die imperfecties mij niet in die mate storen dat ik hem dus moet 'accepteren' zoals hij is: ik kan hem perfect vinden incl. zijn imperfecties ...

overigens vind ik hem juist perfect omdat hij niet perfect is
en ja, I know, da's een contradictie in terminis, maar da's het punt juist

ohja, en 'accepteren' vind ik te veel klinken als 'genoegen nemen met' en dat is ab-so-luut geen goede uitdrukking
Niet dat ik je zo nodig weg moet hebben hoor , maar was jij niet diegene die laatst afscheid nam omdat je wegging van het forum?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 14:49
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Niet dat ik je zo nodig weg moet hebben hoor , maar was jij niet diegene die laatst afscheid nam omdat je wegging van het forum?



wegblijven lukt niet zo goed, en ach - waarom zou ik ook?
een andere reden voor het deleten van die account was ook omdat ik redelijk wat posts geanonimiseerd wou hebben, soort van online-'dagboekverbrand'-actie
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 20:09
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
liefde is pas echte liefde, als je voor iemand zou kunnen sterven
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 08:09
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik kan me zo gauw geen situatie bedenken waarin het nuttig zou zijn als ik dood zou gaan voor mijn geliefde. Of is het niet de bedoeling dat het nut zou hebben?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 16:51
Verwijderd
Citaat:
liefde is pas echte liefde, als je voor iemand zou kunnen sterven
Dat is geen liefde, dat is verbloemde suďcidaliteit.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 16:59
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik kan me zo gauw geen situatie bedenken waarin het nuttig zou zijn als ik dood zou gaan voor mijn geliefde. Of is het niet de bedoeling dat het nut zou hebben?
hij heeft een harttransplantatie nodig en jouw hart zou voor hem in aanmerking komen ?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 19:36
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
hij heeft een harttransplantatie nodig en jouw hart zou voor hem in aanmerking komen ?
Dan houdt hij zoveel van mij dat ie zelf dood zou gaan.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-11-2008, 20:29
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Dan houdt hij zoveel van mij dat ie zelf dood zou gaan.
dat heb ik dus ook, hij zou het mij nooit vergeven dat ik voor hem zou doodgaan, want wat moet hij zonder mij? - en ik bij hem ook, jezus ik zou woest worden dat hij mij zoiets aandoet, een leven zonder hem?! LUL!!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 11:29
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Jawel. Niemand is perfect. Maar goed, je kan het ook wel wiskundig aannemelijk maken; als er één perfecte intelligentie is voor een partner, en intelligentie is een continue variabele, is het onmogelijk als partner om perfect te zijn.
Behalve als jouw variabele en die van je partner gelijk lopen.
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 05-11-2008, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Behalve als jouw variabele en die van je partner gelijk lopen.
Nee.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 12:45
Verwijderd
Ik maak onderscheid tussen liefde / verliefdheid.

Ik vind enkel liefde een absolute voorwaarde om met iemand in het huwelijkbootje te stappen, verliefdheid in het geheel NIET!!!

Wat ervaar ik als liefde:

Ik hou van iemand omdat hij / zij
wederzijds loyaal is,
wederzijds vertrouwen heeft,
iemand die mij accepteerd zoals ik mezelf accepteer,
Dat je elkaar wederzijds kunt aanvullen: hetgene waar ik niet over beschik, kan mijn partner aanvulling aan geven en andersom; je vormt dus samen een team.

Verliefdheid is ook mooi, alleen tijdelijk
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 13:03
'I'he Prophet
Avatar van 'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Nee.
Waarom zou het dan niet zo zijn?
__________________
"If history is to change, let it change! If the world is to be destroyed, so be it! If my fate is to die, I must simply laugh!!"
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou het dan niet zo zijn?
Omdat de parameterruimte van karaktereigenschappen van potentiële partners continu is. Bijvoorbeeld: stel dat de ideale lengte voor iemand 1m91 is. Het is onmogelijk exact die lengte te hebben (even aangenomen dat je een consistente manier hebt om lengte zeer precies te bepalen).
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 00:24
Verwijderd
Liefde is een tijdelijke samenspel van chemische gevoelens en een onwaarschijnlijk ideaalbeeld.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 11:38
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Liefde is een tijdelijke samenspel van chemische gevoelens en een onwaarschijnlijk ideaalbeeld.
Dat is verliefdheid.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2008, 12:26
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Liefde is de overtreffende trap van waardering
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Wat is liefde?
DBaart
22 20-01-2014 10:32
Liefde & Relatie Wat moet ik nu doen?
Chantal072
8 22-02-2010 15:53
Psychologie Het missen van liefde en daardoor depressief.
Kevin v L.
91 20-11-2005 12:07
Verhalen & Gedichten Lief
Charlottetje
93 03-04-2004 16:28
Liefde & Relatie Als je naar een pretpark gaat met zijn 2en, wat is dan het belangrijkste?
Tiger_Wolf
31 16-06-2002 16:42
Liefde & Relatie Help, wat moet ik nu?
Twijfelaar
7 15-02-2002 18:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.