Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2010, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me stug, als ze alle 4 in de bijstand zouden zitten zouden ze nog meer verdienen.
misschien werken ze niet allemaal?
Advertentie
Oud 17-06-2010, 16:15
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
misschien werken ze niet allemaal?
dat zegt hij toch?
Oud 17-06-2010, 16:15
Verwijderd
Huisvrouwen krijgen geen bijstand. Huismannen ook niet.
Oud 17-06-2010, 16:16
Verwijderd
Hoe betalen ze al die huizen (waarvan er in elk geval één volgens mij niet op een goedkope locatie staat) dan?
Oud 17-06-2010, 16:17
Verwijderd
wiet?
Oud 17-06-2010, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Huisvrouwen krijgen geen bijstand. Huismannen ook niet.
Niet als je een verdienende partner hebt nee. Anders wel hoor.
Oud 17-06-2010, 16:19
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Maar als je drie huizen hebt ben je niet bepaald straatarm ne
Zij vinden van wel.
Citaat:
Nouja, dan verkoopt hij een van zijn huizen ofzo. Of je trekt in een kamer van een van die huizen in ofzo en de rest wordt verhuurd.
Dat zie ik echt niet gebeuren.
En ik mag mijn eigen kamer huren voor 500 euro per maand he. De kamer waar ik nu woon. 10 vierkante meter. Of nee, 8 ofzo. Ja 8

Citaat:
Dat lijkt me stug, als ze alle 4 in de bijstand zouden zitten zouden ze nog meer verdienen krijgen.
maar dat zitten ze niet, als je in het buitenland werkloos bent krijg je bovendien ook geen bijstand. Dus mijn stiefmoeder krijgt geen bijstand en mijn moeder krijgt geen bijstand.
Oud 17-06-2010, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Niet als je een verdienende partner hebt nee. Anders wel hoor.
Ja, inderdaad, maar ik zie bij huisvrouw meer iemand voor me die de huishouding doet terwijl man of vrouwlief werkt en verdient
Oud 17-06-2010, 16:21
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Hoe betalen ze al die huizen (waarvan er in elk geval één volgens mij niet op een goedkope locatie staat) dan?
Daar zitten huurders in die precies de hypotheek betalen.
Oud 17-06-2010, 16:25
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En ik mag mijn eigen kamer huren voor 500 euro per maand he. De kamer waar ik nu woon. 10 vierkante meter. Of nee, 8 ofzo. Ja 8
Dan is jouw vader een huisjesmelker. 500 euro voor 8m2 vragen, dat is crimineel.
__________________
you're not my demographic
Oud 17-06-2010, 16:26
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ha, in Venlo zoeken ze nog iemand voor de nucleaire geneeskunde, en ze krijgen binnenkort een PET/CT en SPECT/CT
__________________
you're not my demographic
Oud 17-06-2010, 16:26
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dan is jouw vader een huisjesmelker. 500 euro voor 8m2 vragen, dat is crimineel.
Nee. Mijn stiefmoeder is een huisjesmelker. Mijn vader is een slachtoffer en een met lede ogen toeziender.
Oud 17-06-2010, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Nee. Mijn stiefmoeder is een huisjesmelker. Mijn vader is een slachtoffer en een met lede ogen toeziender.
Hij zit dus goed onder de plak?
Oud 17-06-2010, 16:28
Verwijderd
Maar, maar, als ze zoveel vragen voor één kamer dan levert het toch ook meer op dan net de hypotheekkosten? En anders is het fiscaal toch helemaal niet boeiend, want al die hypotheekrente is toch niet aftrekbaar ;x
Oud 17-06-2010, 16:29
Verwijderd
Middag dropjes. Een 7.4 voor presentatie
Oud 17-06-2010, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Nee. Mijn stiefmoeder is een huisjesmelker. Mijn vader is een slachtoffer en een met lede ogen toeziender.
Oud 17-06-2010, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Middag dropjes. Een 7.4 voor presentatie
Goed zo
Oud 17-06-2010, 16:32
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Hij zit dus goed onder de plak?
ja behoorlijk mijn vriendinnen zeggen ook dat hij helemaal een ander persoon is als zn vrouw er is.
Citaat:
Maar, maar, als ze zoveel vragen voor één kamer dan levert het toch ook meer op dan net de hypotheekkosten? En anders is het fiscaal toch helemaal niet boeiend, want al die hypotheekrente is toch niet aftrekbaar ;x
Jamaar dat zijn hele huizen die ze verhuren he, geen kamers!
Oud 17-06-2010, 16:34
Verwijderd
Ik heb een één voor scheikunde maar sta nog steeds voldoende
Oud 17-06-2010, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Jamaar dat zijn hele huizen die ze verhuren he, geen kamers!
ah on that manner
Oud 17-06-2010, 16:35
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb een één voor scheikunde maar sta nog steeds voldoende
Oh, dus ondanks dat je in het verleden toch goed genoeg presteerde om met zo'n tegenvallende score nog voldoende te kunnen staan, ben je nu tevreden met het laagst haalbare cijfer?
__________________
you're not my demographic
Oud 17-06-2010, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Nee. Mijn stiefmoeder is een huisjesmelker. Mijn vader is een slachtoffer en een met lede ogen toeziender.
Gewoon akkoord gaan en dan direct bij de huurcommissie laten voorkomen
Oud 17-06-2010, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Oh, dus ondanks dat je in het verleden toch goed genoeg presteerde om met zo'n tegenvallende score nog voldoende te kunnen staan, ben je nu tevreden met het laagst haalbare cijfer?
Ik ben niet tevreden, maar eerst was ik er heel verdrietig over en toen bekeek ik mijn cijfers en dacht hee, ik sta nog voldoende!
Oud 17-06-2010, 16:42
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
ah on that manner
jah. Ingewikkeld allemaal wel.
Citaat:
Gewoon akkoord gaan en dan direct bij de huurcommissie laten voorkomen
ik kan sowieso moeilijk gaan doen over dat ze me het huis uitzetten
Oud 17-06-2010, 16:43
Verwijderd
@martin die kamers voor het conservatorium hebben volgens mij een wachttijd van 1,5 jaar, fizzle staat dan alsnog ruim een jaar op straat. En aangezien de kamermarkt in Utrecht echt drama is, zou ik, als ik fizzle was, deze kamer nemen & vanuit daar op zoek naar iets anders. Reguliere kamers via SSH duren ook jaren dus dan moet je wel particulier huren & dat is duur.
Oud 17-06-2010, 16:47
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
mm oke
__________________
you're not my demographic
Oud 17-06-2010, 16:47
Verwijderd
Eigenlijk schandalig, die kamernood.
Oud 17-06-2010, 16:48
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
@martin die kamers voor het conservatorium hebben volgens mij een wachttijd van 1,5 jaar, fizzle staat dan alsnog ruim een jaar op straat. En aangezien de kamermarkt in Utrecht echt drama is, zou ik, als ik fizzle was, deze kamer nemen & vanuit daar op zoek naar iets anders. Reguliere kamers via SSH duren ook jaren dus dan moet je wel particulier huren & dat is duur.
Oud 17-06-2010, 16:49
Verwijderd
En de gemeente die ook nog een aantal wijken aanwijst waar geen (nieuwe) studenthuizen meer mogen komen omdat studenten voor teveel overlast zouden zorgen En dat zijn precies de wijken waar de 'normale' bewoners juist voor de overlast zorgen, de studenten zijn behoorlijk normaal vergeleken bij hun & krikken het imago van de buurt eerder op dan dat de buurt er slechter van wordt
Oud 17-06-2010, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk schandalig, die kamernood.


Wat denken jullie, moet ik maar alvast beginnen met een kamer zoeken?
Oud 17-06-2010, 16:52
Verwijderd
Citaat:


Wat denken jullie, moet ik maar alvast beginnen met een kamer zoeken?
Waar wil je gaan studeren? Toen ik op de havo zat was de wachttijd voor een kamer in utrecht 4,5 jaar, (via woningstichting/studentenhuisvesting) dus ik zou maar vast beginnen
Oud 17-06-2010, 16:54
Verwijderd
Oei. Als het goed is heb ik over drie jaar een kamer nodig
Oud 17-06-2010, 16:55
Verwijderd
Laten ze er dan maar rap wat bijbouwen....
Oud 17-06-2010, 16:56
Verwijderd


Of ik ga kraken
Oud 17-06-2010, 16:57
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Eigenlijk schandalig, die kamernood.
15 procent van alle kantoorgebouwen in nederland staat leeg...

en dan zijn ze ook nog van plan gloednieuwe panden, die nog nooit gebruikt zijn, weer te slopen
Oud 17-06-2010, 16:58
Verwijderd
Maar hee, huizen moeten beschermd worden tegen bewoning, daar slijten ze van. Zodoende is kraken verboden.
Oud 17-06-2010, 16:59
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Maar hee, huizen moeten beschermd worden tegen bewoning, daar slijten ze van. Zodoende is kraken verboden.
kraken is eindelijk verboden omdat je gewoon met je tengels van andermans eigendom af moet blijven.
Oud 17-06-2010, 16:59
Verwijderd
Meh, m'n coffeeshop waar ik altijd heenga is 'door omstandigheden' dicht.
Zou het tijdelijk zijn of 4 evah?
Oud 17-06-2010, 17:00
Verwijderd
Citaat:
15 procent van alle kantoorgebouwen in nederland staat leeg...

en dan zijn ze ook nog van plan gloednieuwe panden, die nog nooit gebruikt zijn, weer te slopen
Dat betekent dat er iets serieus mis is in die sector.

En verbouwen die handel, mits de locatie ook maar enigszins geschikt is voor studentenhuisvesting.
Oud 17-06-2010, 17:01
Verwijderd
Citaat:
kraken is eindelijk verboden omdat je gewoon met je tengels van andermans eigendom af moet blijven.
Waarom zou je een huis niet mogen gebruiken als het al heel lang leeg staat, als je er maar weer uitgaat als de eigenlijke eigenaar het nodig heeft?
Oud 17-06-2010, 17:01
Verwijderd
Citaat:
kraken is eindelijk verboden omdat je gewoon met je tengels van andermans eigendom af moet blijven.
Ze hebben hier in Zwolle anders wel een monumentaal pand gered door het te kraken...
Oud 17-06-2010, 17:02
Verwijderd
Mar liefjes, ik ben weg. Hé houdoe hè!
Oud 17-06-2010, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je een huis niet mogen gebruiken als het al heel lang leeg staat, als je er maar weer uitgaat als de eigenlijke eigenaar het nodig heeft?
Waarom zou je een auto niet mogen gebruiken als het geparkeerd staat, als je het maar weer terugbrengt als de eigenlijke eigenaar het nodig heeft?
Oud 17-06-2010, 17:04
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Waarom zou je een huis niet mogen gebruiken als het al heel lang leeg staat, als je er maar weer uitgaat als de eigenlijke eigenaar het nodig heeft?
andermans eigendom is andermans eigendom. de oplossing is niet het kraken van de woningen, maar het ingrijpen door de overheid. door bijvoorbeeld die leegstaande panden te verkopen aan woningbouwvereniging / stichtingen en er studentenhuisvesting van te maken.

als ik een paar weken op vakantie ga wil ik ook niet dat mijn auto opeens weg is omdat iemand vond dat hij hem mocht hebben omdat er een paar weken niet in gereden was.
Oud 17-06-2010, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je een auto niet mogen gebruiken als het geparkeerd staat, als je het maar weer terugbrengt als de eigenlijke eigenaar het nodig heeft?
Ben jij tegen kraken?
Oud 17-06-2010, 17:05
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Waarom zou je een auto niet mogen gebruiken als het geparkeerd staat, als je het maar weer terugbrengt als de eigenlijke eigenaar het nodig heeft?
ha, het voorbeeld van de auto is populair
Oud 17-06-2010, 17:06
Verwijderd
het voorbeeld van de auto is slecht, want een auto 'kraken' mag natuurlijk niet. auto's zijn geen primaire levensbehoefte, een dak boven je hoofd wel. nogal een verschil
Oud 17-06-2010, 17:06
Verwijderd
Yes, PVV VVD en CDA is van de baan.
Oud 17-06-2010, 17:07
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ik ga eten!

En ik ben een sukkel want ik heb een gigantische stapel spullen gemaakt die weg kan maar de kringloopwinkel is vandaag al dicht en hij is woensdag pas weer open. Aiii..
Oud 17-06-2010, 17:09
Verwijderd
Citaat:
het voorbeeld van de auto is slecht, want een auto 'kraken' mag natuurlijk niet. auto's zijn geen primaire levensbehoefte, een dak boven je hoofd wel. nogal een verschil
Er zijn zat plaatsen waar je een dak boven je hoofd kan krijgen. Eten is ook een primaire levensbehoefte, toch mag ik niet de supermarkt inlopen iets opvreten en weer weggaan.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.