Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2010, 08:41
zwoegen
zwoegen is offline
Hoi allemaal.

Ik werk als vakantiekracht bij een groothandel. Ik ben begonnen op een hele andere afdeling.

Ivm andere uren werken ben ik toen overgeplaatst naar de diepvriesafdeling - 28 brrrrrrrr

Men had alleen een juiste broek voor mij, mijn jas was een xl en kon niet dicht maar had in iedergeval wat om mij heen. Mijn schoenen waren er ook niet dus mocht maat 47 aantrekken, 1.5 maat te klein. Een muts en(juiste) handschoenen heb ik nog steeds niet

Ik heb 1 dag op de schoenen gelopen, wel lekker warm maar veel te klein. Bij thuiskomst had ik 2 kleine blaren.

Nu loop ik al 2 weken op sneakers, uiteraard mag dit niet maar er word mij al 2 weken lang voorgehouden dat de schoenen besteld zouden zijn.

Omdat de huidige werklocatie een flink stuk langer reizen is heb ik gevraagd voor een reiskosten vergoeding, deze zou het bedrijf niet hebben aldus de manager van de afdeling.... Maar ik ben natuurlijk niet achterlijk. Al snel had ik een paar werknemers gevonden die gewoon een reiskosten vergoeding krijgen, waar ik dus ook recht op heb. Hier heb ik de manager gisteren mee geconfronteerd en ik zag dat hij er niet blij mee was.

Waar ik dus al 2 weken lang mijn sneakers kapot loop krijg ik dus vanochtend te horen dat ik de te krappe schoenen aan moet trekken of ik zou naar huis moeten gaan tot de schoenen zijn gearriveerd(komen wel in 2028 binnen denk ik) ik ben naar huis gegaan omdat ik niet op de te kleine schoenen kan lopen(moet de hele dag erop staan/lopen) Dit kon hij best begrijpen, maar hij had schoenen aangeboden naar zijn zeggen en kon er dus niks aan doen.... yeah right.


Nu ben ik benieuwd.

- Ik heb een contract tot de laatste week augustus.
- Fulltime.
- bereid te werken.

Heb ik nu ergens recht op?

Zou ik bijvoorbeeld gewoon doorbetaald moeten worden?