Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: Wie wint de gouden bal?
Arjen Robben 6 27.27%
Wesley Sneijder 11 50.00%
David Villa 4 18.18%
Xavi 0 0%
Andres Iniesta 0 0%
Diego Forlan 0 0%
Asamoah Gyan 0 0%
Lionel Messi 0 0%
Bastian Schweinsteiger 0 0%
Mesut Özil 1 4.55%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2010, 13:21
Verwijderd
De nominaties voor de gouden bal werden vandaag bekend, de prijs voor de beste speler van het toernooi. Wie heeft hier volgens jou het meeste recht op?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2010, 13:25
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Diego Forlán (Uruguay), Asamoah Gyan (Ghana), Andrés Iniesta, Xavi en David Villa (Spanje), Lionel Messi (Argentinië), Mesut Özil en Bastian Schweinsteiger (Duitsland), Arjen Robben en Wesley Sneijder (Nederland).
Het moge duidelijk zijn dat Forlán, Gyan en Messi het zeker niet gaan worden. Özil en Schweinsteiger hebben een goed toernooi gespeeld, maar de speler van het WK had zich in zo'n halve finale tegen Spanje meer moeten profileren. Die zie ik het ook niet worden.

Verder verwacht ik het niet voor Robben en Iniesta, tenzij één van beiden eigenhandig de finale beslist. Als Nederland wint zal het toch hoostwaarschijnlijk wel Sneijder worden, als Spanje wint zet ik m'n geld op Xavi.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 13:28
Verwijderd
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar dat bijvoorbeeld Messi erin staat vind ik raar. Messi heeft eigenlijk dit toernooi teleurgesteld en zichzelf niet echt onderscheiden in het elftal van Argentinie. Gyan heeft met Ghana een goed toernooi gespeeld, maar hij was toch ook niet echt een belangrijke factor voor Ghana, zijn doelpunten kwamen uit penalties, waarvan hij de belangrijkste miste.
Arjen Robben vind ik ook nogal gehypet, tuurlijk speelt hij goed, maar zo belangrijk als sneijder was hij nog niet. Bij het Spaanse elftal vind ik inesta niet echt bijzonder en ook xavi speelt niet naar zijn maximale kunnen. Villa speelt zeker wel een sterk toernooi.
Forlan heeft het goed gedaan en heeft zich zeker in de kijker gespeeld. Bij de Duitser vond ik vooral Schweinsteiger erg sterk, zowel verdedigend als aanvallend heeft hij zijn stempel wel op al hun wedstrijden gedrukt. Ozil vond ik verder wel creatief, maar minder effectief.

Vooralsnog dus naar mijn idee zijn de belangrijkste kandidaten: Sneijder, Villa, Forlan en Ozil. Het gaat uiteindelijk tussen Sneijder en Villa.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 13:33
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik denk Sneijder. Hij heeft heel goed gespeeld en ik ga ervan uit dat Nederland de finale wint, dus zodoende mijn stem op Sneijder
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 15:11
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Inderdaad vreemd dat Messi genoemd is, als ik er één van Argentinië uit moest kiezen zou ik nog eerder voor Hinguain gaan.

Daarnaast enigszins vreemd dat er geen enkele keeper of verdediger in de lijst is opgenomen.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 15:20
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Je hebt ze wel goed geordend, want de onderste groep zal het niet gaan worden waarschijnlijk. Spelers als Asamoah Gyan, Lionel Messi, Bastian Schweinsteiger en Mesut Özil hebben een leuk toernooi gespeeld, maar liggen er nu uit. Daardoor hebben ze minder kans. Misschien kan je je daarom ook wel afvragen waarom bijvoorbeeld Giovanni van Bronkhorst niet genoemd is in deze lijst, hij maakte toch een prachtig doelpunt en speelde verder goed... zelfde geldt voor Maicon, maar het punt is dat verdedigers niet aantrekkelijk genoeg zijn om naar te kijken.

De overige genoemde spelers zitten allemaal nog in het toernooi, ookal kan Forlan natuurlijk geen wereldkampioen worden. Hij kan echter nog wel wat doelpunten maken, dat heeft hij vaak bewezen.
Persoonlijk denk ik dat Wesley 't wordt, ik denk dat hij een goede wedstrijd gaat spelen en strooit met pases. Misschien wel een doelpunt en dan is hij ook topscoorder van het toernooi!
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 16:18
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Özil heeft het meeste indruk op mij gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 16:54
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Özil heeft het meeste indruk op mij gemaakt.
Hij kon het in de halve finale toch niet echt bewerkstelligen, dan kun je geen 'speler van het WK' worden. Je moet wel heel goed zijn wil je speler van het WK worden zonder in de finale te staan. De speler van het WK is immers de speler die het WK gezicht geeft, de speler die over 20 jaar wordt herinnerd als men terug denkt aan dit WK.
Ook had men het wellicht niet verwacht dat hij het zo goed zou doen: de verrassing geeft misschien een vertekend beeld van zijn prestaties.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 16:55
Verwijderd
Ik ga voor Villa. Is toch vaak beslissend geweest voor Spanje dit WK.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 18:33
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Hij kon het in de halve finale toch niet echt bewerkstelligen, dan kun je geen 'speler van het WK' worden. Je moet wel heel goed zijn wil je speler van het WK worden zonder in de finale te staan. De speler van het WK is immers de speler die het WK gezicht geeft, de speler die over 20 jaar wordt herinnerd als men terug denkt aan dit WK.
Ook had men het wellicht niet verwacht dat hij het zo goed zou doen: de verrassing geeft misschien een vertekend beeld van zijn prestaties.
Heb de halve finale niet kunnen zien, maar hij heeft vooral indruk op me gemaakt omdat ik nog niet eerder van m had gehoord. En hij was erg belangrijk voor duitsland.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 22:49
Allure
Allure is offline
Van het Nederlands elftal vind ik van Bommel misschien nog wel de beste. Maar voor de gouden bal komen bijna altijd alleen maar aanvallende middenvelders/aanvallers in aanmerking.

Ik denk dat Villa 'm wint.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 09:37
Jean Bob
Avatar van Jean Bob
Jean Bob is offline
Sneijder maakt grote kans denk ik, zijn statistieken spreken voor hem. 4x man of the match, 5x gescoord en nog een aantal assists. Verder is Xavi een goede kandidaat, de verpersoonlijking van het spel van Spanje.
__________________
op zoek naar olijke popkes
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 09:55
Verwijderd
FIFA.com:

Which of the following players has the best chance of winning the adidas Golden Boot?
1) Wesley Sneijder (5, NED)
50.37%
2) Diego Forlan (4, URU)
34.41%
3) David Villa (5, ESP)
13.23%
4) Thomas Muller (4, GER)
1.99%
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 13:48
Verwijderd
Citaat:
FIFA.com:

Which of the following players has the best chance of winning the adidas Golden Boot?
1) Wesley Sneijder (5, NED)
50.37%
2) Diego Forlan (4, URU)
34.41%
3) David Villa (5, ESP)
13.23%
4) Thomas Muller (4, GER)
1.99%
wut? Thomas Muller is niet eens genomineerd
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 14:31
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
De nominatie voor Forlan is ook gewoon belachelijk, en zeker dat hij op nummer 2 staat in die poll (@ N00dles). Het is een geweldige speler, maar zóveel heeft hij niet laten zien tijdens dit WK, Suarez is belangrijker geweest voor Uruguay. Maar goed, daaraan zie je maar weer dat de FIFA meer afgaat op iemands roem dan op iemands prestaties. Natuurlijk was die aansluitingstreffer van Forlan van groot belang voor Uruguay, maar uiteindelijk kopen ze er neits voor.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 23:29
Verwijderd
Citaat:
wut? Thomas Muller is niet eens genomineerd
Het is de poll, niet de officiële nominatie blijkbaar.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2010, 12:17
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Özil vindt ik overigens ook een mooi balletje schoppen
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 11-07-2010, 12:24
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Er schijnt bekend te zijn geworden dat de winnaar van de Gouden Bal uit de finale komt.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-07-2010, 11:18
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Forlan is de winnaar? Jammer
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 11:55
Jean Bob
Avatar van Jean Bob
Jean Bob is offline
Totale bullshit natuurlijk, alle Zuid-Amerikanen/niet-Europeanen hebben waarschijnlijk op hem gestemd. En misschien leeft er onder het journaille het idee dat hij als enige een team aan de hand heeft genomen en dat Uruguay daarom zo ver is gekomen.
__________________
op zoek naar olijke popkes
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 15:56
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Onverdiende winnaar in mijn ogen.

Bij zowel Duitsland, Spanje als Nederland liepen veel meer bepalende spelers rond die hun team aan de hand hebben genomen (zoals Ińiesta, van Bommel, Stekelenburg Muller en Schweinsteiger. Helaas wordt nog altijd naar het maken van doelpunten gekeken in te veel gevallen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2010, 17:33
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Haha, dit is toch totaal belachelijk? Hij zou de top vijf nog niet eens horen te halen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 16:06
SketchyKo
Avatar van SketchyKo
SketchyKo is offline
david villa denk ik .
__________________
莉迪亞 .:: ĿĄкǾ ЯцплЭŘ® ::. 我愛跑
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 15:22
Michel92
Michel92 is offline
Belachelijk dat Forlan heeft gewonnen. Dat had toch echt Xavi, Iniesta, Sneijder of Muller moeten zijn!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2010, 10:15
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Belachelijk dat Forlan heeft gewonnen. Dat had toch echt Xavi, Iniesta, Sneijder of Muller moeten zijn!
Ik begrijp het wel. Misschien had Villa hem moeten winnen, maar Forlan speelde echt een hele grote rol voor uruguay. Diego is een van de weinige die via een vrije trap wist te scoren, en de wijze waarop hij ze heeft gemaakt mag er wel zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2010, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Ik begrijp het wel. Misschien had Villa hem moeten winnen, maar Forlan speelde echt een hele grote rol voor uruguay. Diego is een van de weinige die via een vrije trap wist te scoren, en de wijze waarop hij ze heeft gemaakt mag er wel zijn.
+ het feit dat Forlan er ook gewoon 5 heeft gescoord net als Villa en Sneijder.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.