Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2004, 17:04
LucyWillow
Avatar van LucyWillow
LucyWillow is offline
Nou ik ben altijd wel iets dikker geweest, maar de laatste tijd heb ik er veel meer problemen mee. En, ehm... Nouja als ik dan bijvoorbeeld iets slechts eet dan voel ik me soms daarna zoo sdchuldig dat ik dan mn vinger in mn keel stop. Maar ik heb het maar soms, en ik zit nog steeds op een tamelijk hoog gewicht, dus heb ik nu een eetprobleem of niet???
__________________
)O( BLESSED BE
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 17:27
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Je moet gaan uitkijken, ja. Een vinger in je keel is alles behalve gezond. Als je echt wilt afvallen, doe dat dan goed. Zo verpest je je gezondheid èn je lichaam alleen maar. Praat er desnoods met je ouders over. Vertel ze dat je wat lichter wil worden en of ze er rekening mee willen houden. Verder probeer tussendoortjes te laten staan, maar eet wel! En ook redelijk veel. Als je dat niet doet, en je krijgt een honger gevoel, dan krijg je sneller de neiging om te snoepen. En je moet gewoon voldoende energie binnenkrijgen. Je bent pas 13 (toch?) en je zal nog wel groeien e.d.

Vinger in je keel is sowieso fout. Eetprobleem of niet..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 17:58
Verwijderd
Ik sluit me bij grl aan. Praat er over, met je ouders en/of desnoods je huisarts en ga bv. naar een dietiste, die kan je helpen op een gezonde en verantwoorde manier af te vallen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 18:58
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
inderdaad, wat zij ^zegt.
stop iig met dat overgeven, echt, don't go there..
__________________
look back and laugh
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 20:05
Divina Flor
Avatar van Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 10-05-2004 @ 19:58 :
inderdaad, wat zij ^zegt.
stop iig met dat overgeven, echt, don't go there..
Inderdaad, dat is erg slecht (voor je tanden, je hele maag gaat eraan, etc..).
Ik denk dat je moeite hebt om op een gecontroleerde manier wat gezonder te gaan eten (want lijnen is op jouw leeftijd ongezond, je moet wat meer sporten en gezonder eten). Heb ik ook wel eens last van. Maar dan heb je niet gelijk een eetprobleem, dat heb je denk ik pas als je het (haast) niet meer in de hand kunt houden.

Oh en..: een eetprobleem hangt niet zozeer van je gewicht af.
__________________
Qui tutto è fermo, incantato, nel mio ricordo, anche il vento.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 11:34
LucyWillow
Avatar van LucyWillow
LucyWillow is offline
tnx voor jullie reacties
__________________
)O( BLESSED BE
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 20:33
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
LucyWillow schreef op 11-05-2004 @ 12:34 :
tnx voor jullie reacties
En....nu?

(lees: wat ga je doen, etc..)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 20:48
littlegurl
littlegurl is offline
OF jij een eetprobleem hebt of niet kan ik niet halen uit die paar zinnen die daar staan. Een eetprobleem draait om heel veel dingen en of je echt wil weten of je een eetprobleem hebt of niet moet je even langs de dokter, die verwijst je dan waarschijnlijk door naar een psycholoog.

Wat wel zeker is, is dat jij verkeerd bezig bent. Je vind jezelf te dik en steekt je vinger in je keel....Weet je hoe slecht dat is? Door je vinger in je keel te steken krijg je lelijke tanden en raakt je mineraalhuishouden helemaal in de war, met alle gevolgen van dien. Je hebt het nog maar een paar keer gedaan...dan kan je nog wel stoppen!
Omdat je volgens jezelf te zwaar bent moet je daar misschien wel iets aan doen. Maar je moet wel heel voorzichtig zijn, vooral omdat je wel een sterke neiging hebt tot een eetprobleem. Probeer gezond te eten en veel water te drinken. Een paar keer per week sporten kan ook helpen. Maar kijk uit!!! Een eetstoornis heb je zo te pakken en ik kan je garanderen...daar wordt je ecvht niet beter van!
Kijk anders eens op sabn.nl
__________________
remember you're unique....just like everyone else
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie eetprobleem??
sissi16
45 05-12-2004 18:35
Verhalen & Gedichten boeken over eetprobleem?
Carlie
17 18-01-2004 16:12
Psychologie Anorexia? Eetprobleem?
Niemande
53 02-06-2003 15:36
Psychologie Eetprobleem
Cinamon
12 11-07-2002 12:53
Verhalen & Gedichten Eetprobleem
Kippetje
6 03-05-2002 11:44
Lichaam & Gezondheid eetprobleem
Verwijderd
7 01-04-2002 17:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.