Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2004, 18:21
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 13-09-2004 @ 13:50 :
@Geen punt, als jij zo kortzichtig denkt als nu heb je geen recht van spreken.
Je zegt dat ik mijn uitspraken niet hard kan maken maar ik weet wel een beetje wat er leeft onder de supporters, jij niet anders zeg je zulke dingen niet.
Met zulke arrogante mensen zal ik maar niet verder proberen te discussieren dan.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2004, 18:56
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 13-09-2004 @ 19:21 :
Met zulke arrogante mensen zal ik maar niet verder proberen te discussieren dan.
Makkelijk om te zeggen vind je niet?
Ik weet gewoon waar ik het over heb, jongens als USPalermo, Ketjin, vijf, RHCP_NAC, die weten waar ik het over heb, jongens die in een stadion komen weten meer dan mensen die alles alleen maar aannemen van de media, dat is kortzicht..
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 19:05
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
ik volg zoveel mogelijk op het moment over deze zaak. Wat me opvalt is dat men alleen het voorbeeld van Silvie Meis gebruiken, terwijl er talloze anderen zijn. Nu word ADO een beetje als boosdoener neergezet en blijft Ajax buiten schot
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 19:23
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 13-09-2004 @ 19:21 :
Met zulke arrogante mensen zal ik maar niet verder proberen te discussieren dan.
De antwoorden die jij steeds geeft hebben anders ook weinig discussiewaarde
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 19:37
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 13-09-2004 @ 19:56 :
Makkelijk om te zeggen vind je niet?
Ik weet gewoon waar ik het over heb, jongens als USPalermo, Ketjin, vijf, RHCP_NAC, die weten waar ik het over heb, jongens die in een stadion komen weten meer dan mensen die alles alleen maar aannemen van de media, dat is kortzicht..
Ok, dus jij gaat er vanuit dat iedereen die het niet met je eens is, nooit in een stadion komt ofzo?
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 19:39
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 13-09-2004 @ 20:23 :
De antwoorden die jij steeds geeft hebben anders ook weinig discussiewaarde
Waar slaat dat nu op, ik doe tenminste de moeite om er op in te gaan en begin niet gelijk met uitspraken dat iemand kortzichtig is. Dat je het niet met me eens bent is wat anders, maar je mengen in de discussie is schijnbaar teveel gevraagd... geef eerst zelf kleur aan een discussie voordat je persoonlijk wordt
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 20:36
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
geen punt. schreef op 13-09-2004 @ 20:39 :
Waar slaat dat nu op, ik doe tenminste de moeite om er op in te gaan en begin niet gelijk met uitspraken dat iemand kortzichtig is. Dat je het niet met me eens bent is wat anders, maar je mengen in de discussie is schijnbaar teveel gevraagd... geef eerst zelf kleur aan een discussie voordat je persoonlijk wordt
Nogmaals, blijkbaar weet je bar weinig van voetbal en hoe het eraan toe gaat in Nederlandse stadions, vandaar dat je erg weinig zinnigs toevoegt.

En daar heb ik een punt... 3 Zelfs!
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 21:03
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-09-2004 @ 21:36 :
Nogmaals, blijkbaar weet je bar weinig van voetbal en hoe het eraan toe gaat in Nederlandse stadions, vandaar dat je erg weinig zinnigs toevoegt.

En daar heb ik een punt... 3 Zelfs!
Pff ik geef gewoon mijn mening over die spreekkoren... als dat al niet meer mag
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 21:37
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Kieft maakte een mooie opmerking over de kwestie. Ajax verzocht na de wedstrijd Jong Ajax - Jong Feyenoord om niet meer te schelden enzo. Maar met Amsterdam toernooi werd van Persie ook hartelijk uitgescholden.
een kwestie van de pot verwijt de ketel...
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 22:11
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Ik heb eens zitten nadenken over het eventueel oplossen van dit soort problemen.

Je kunt het dood-zwijgen (media kan telkens weer zwijgen). Je kunt er voor weglopen(een doek naar beneden halen of het overstemmen met muziek). Ik denk dat die dingen, laf zijn én niet doeltreffend omdat ze het probleem niet weg nemen, ze laten het probleem alleen niet meer zien.

Het aller belangrijkste is denk ik:
-dat het probleem objectief bekeken moet worden
-consequent opgelost moet worden
-dat we het probleem niet groter maken dan het is
-dat we het op laten lossen door mensen die er verstand van hebben.

Het zit héél complex in elkaar, en ik denk dat het moeilijk op te lossen is door K.N.V.B. clubs en lokale overheden, omdat deze niet goed weten hoe ‘het wereldje’ in elkaar steekt. Misschien zou het eens verstandig zijn om een ECHTE werkgroep in het leven te roepen. Met wat jongens van oude gardes, en mensen met ervaring in het supporters gebeuren.

Je kunt namelijk een club niet 3 punten in mindering brengen als er een keertje hondenlul geroepen wordt.
En is kanker 5 punten in mindering waard, en joden 2 punten…….

Kijk wat is erger, wat kan niet en wat kan wel? Dat is heel lastig en al snel voelt een club zich achtergesteld.

Andere genoemde oplossingen lijken me in praktijk erg moeilijk uit te voeren, kijk ik denk dat ik wel ‘iets’ ervaring heb in het gebeuren, zo’n zwart doek, dat probeer je 1 keer, maar dat gaat mis.
Kijk zo’n doek laat je zakken en vervolgens heb je 10 supporters aan zo’n doek hangen en weg is je doek.

Een paar jaar terug bij Twente hing er een spandoek en 3 stewards zouden dat doek op last van de K.N.V.B. wel even komen weg halen. Gevolg, stewards werden bedreigd, die haalden de politie erbij en die dropen weer af omdat ze doek niet te pakken kregen.

Ander voorbeeld, volgens de lokale overheden zou een deel van het Den Haag stadion ontruimt worden als er aanhoudende spreekkoren zouden zijn. Hoe denkt de politie de Nordside van Den Haag te ontruimen?
Hoe denk de politie de F-side te ontruimen?, de Z-side, Vak-P, Rijnside? Vak-M? En dan nog, bij Twente kan het voorkomen dat er b.v. 2.000 mensen aan het zingen zijn, dat is bij veel clubs zo, bij de grote 3 zal het nog meer zijn, hoe wil je die mensen praktisch verwijderen en hoe wil je die mensen vervolgen?

En over het eventueel ‘weglopen’ van spelers van het veld.
Stel, Feyenoord – Ajax, de stand is 2-0 met nog 3 minuten te spelen. Een Ajax speler provoceert even naar het Feyenoord-vak en er volgen spreekkoren. Wedstrijd gestaakt en Feyenoord 3 punten in mindering, als voorbeeld. Het is misschien onwaarschijnlijk, maar het zijn weer van die halve oplossingen waar je alleen maar problemen mee krijgt.

Kijk die voorbeelden geef ik niet om stoer te doen, maar om aan te geven dat veel ‘oplossingen’ praktisch niet uitvoerbaar zijn.

De mensen van de oude gardes bij clubs hebben binnen de harde kernen véél invloed. ‘Als’ b.v. de jongens van de f-side ‘bepalen’ dat er in de ArenA géén vuurwerk-geluiden gemaakt worden. Dan gebeurt dat niet, en als het wel gebeurt, dan wordt dat gedrag gecorrigeerd. Als de oude generatie van Utrecht bepaald dat het ‘stil’ is tijdens Feyenoord – Utrecht, dan is het stil, en overtreding wordt gecorrigeerd. Bij Ado loopt een orde dienst rond. Ik zal die gozers niet de hemel in preizen, maar ze verrichten heel nuttig werk en zorgen ervoor dat er bij Ado de afgelopen HCE-seizoenen amper ‘echte’ ongeregeldheden zijn geweest.

Jongens van de oude gardes hebben een echt clubhard, dat wil zeggen ze willen niet dat de club schade leid, maar ze willen ook niet als een stelletje lieve nichten die hun mondje netjes houden afgeschilderd worden.

Er moet geprobeerd worden om ‘bepaalde’ kwetsende teksten te verwijderen uit het voetbal, maar dat moet niet tot gevolg hebben dat alle passie en strijd uit de voetbalwereld verdwijnt.

Je kunt pogen een lijst op te stellen met wat wel en wat niet kan. Eerder zei ik dat het moeilijk is en dat wil ik nog wel eens benadrukken. Maar je kunt zeggen:
-ziektes kunnen niet.
-elke vorm van joden uitingen kunnen niet(jodenvlag, jodenleuzen etc).
-grove kwetsende uitingen kunnen niet.

En als je die lijst eens laat circuleren in de harde kernen van de clubs, dan bereik je veel meer.
De gasten in de oude gardes zijn veel verstandiger geworden, wat niet wil zeggen dat het lieverdjes zijn, maar ze kunnen veel druk uitoefenen op jonge gasten die vaak verantwoordelijk zijn voor dit soort spreekkoren.

Kijk Ajax heeft Twente nooit beledigd met die vuurwerkramp omdat Twente Ajax nooit heeft beledigd met de dood van Picorni. Dat zijn dingen uit de praktijk waar je veel van kunt leren. NAC en De Graafschap hebben ‘banden’ met elkaar. (wat NIET wil zeggen dat Twente en Ajax die hebben!) Dat had iets te maken met een overleden supporter waar respect voor werd getoond(ik ken het verhaal niet helemaal)

Wat ik duidelijk wil maken is dat je misschien wel mensen uit het wereldje nodig hebt om het wereldje weer een beetje op orde te krijgen.

Alles beter dan Jan Peter. Want als we de leraar weer met u gaan aanspreken komt alles goed in Nederland…

Waarmee ik nog even wil aangeven dat het nog reuze meevalt allemaal, want nogmaals, wat maken we en ik ook, ons toch druk om Silvie Meis…..
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 13-09-2004, 22:35
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 13-09-2004 @ 20:37 :
Ok, dus jij gaat er vanuit dat iedereen die het niet met je eens is, nooit in een stadion komt ofzo?
Nee maar hij komt wel erg ontwetend over met zijn hier.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 06:56
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 13-09-2004 @ 23:11 :

NAC en De Graafschap hebben ‘banden’ met elkaar. (wat NIET wil zeggen dat Twente en Ajax die hebben!) Dat had iets te maken met een overleden supporter waar respect voor werd getoond(ik ken het verhaal niet helemaal)

De Graafschap - NAC
De Graafschap voelde aan dat deze wedstrijd voor NAC-fans zeer emotioneel en belangrijk was. Daarom stelden de Superboeren 210 extra kaarten aan de fans beschikbaar, een gebaar dat in Breda en omgeving voor enorm veel respect zorgde. Het gevolg was een bomvol uitvak dat haar laatste eer aan Ferry wilde tonen. De Graafschap mocht aftrappen, en NAC begon de wedstrijd met 10 man. Na de aftrap schoot De Graafschap de bal buiten de lijnen en mocht Earnest Stewart als denkbeeldige wissel invallen. Het was aan NAC te zien dat het gehele elftal er doorheen zat, maar er moest gevoetbald worden. De Graafschap was in hevige strijd met Fortuna Sittard om het ontlopen van de nac-competitie.
NAC kwam in de eerste helft op voorsprong na een doelpunt van Earnest Stewart. De Amerikaans international droeg dit doelpunt aan Ferry op. Na het scoren keek hij naar de lucht en klapte met zijn handen omhoog. NAC kreeg nog wel een penalty, maar deze strafschop werd gemist. Enkele minuten later scoorde Promes de gelijkmaker. De Graafschap had aan een gelijkspel voldoende. Vanaf dit moment had scheidsrechter Wegereef beter voor het eindsignaal kunnen fluiten, NAC kon niet meer en De Graafschap wilde / hoefde niet meer. Vlak voor het verstrijken van de 90 minuten liep Earnest Stewart huilend het veld af, en dit was het teken voor Wegereef om af te fluiten.
Verschillende NAC spelers vielen huilend op de grond en zochten steun bij elkaar. Na een paar minuten liepen de spelers en staf richting het NAC vak om de supporters te bedanken. Alfred Schreuder deelde zijn verdriet met de twee broers van Ferry (zie foto). Massaal werd "You'll never walk alone" hard en langzaam gezongen. Intussen vierden de De Graafschap supporters uiterst ingetogen dat ze geen na-competitie hoefden te spelen. Verschillende spelers van De Graafschap hadden al ge-applaudisseerd naar het NAC vak. Enkele honderden De Graafschap supporters stond inmiddels op het middenveld, terwijl het NAC vak nog steeds Ferry toezong. En toen gebeurde het: als 1 man liep de grote groep Superboeren op het NAC vak af en begon keihard mee te zingen. Een tussen een raam gescheiden geel/zwarte en blauw/witte menigte zong "You'll never walk alone" en "Ferry van Vliet, Ferry van Vliet, Ferry, Ferry, Ferry van Vliet!!!". Hierna begon de De Graafschap groep uit zichzelf "BREDAAAAA" te scanderen, waarop uit het NAC vak het "SUPERBOERUH!!!" volgde. Dit gebeuren deed zelfs enkele Graafschappers een traan wegpinken.


van een NAC site geript, k was toen net geen actieve Graafschap supporter meer
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 10:15
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Dat zijn goeie dingen maar waarom hoor je dat nooit?
Er worden altijd maar (vaak kleinere) clubs als slecht neergezet maar dit soort dingen hoor je niet.
Of is het destijds wel op tv geweest? Ik kan het me iig niet herinneren.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 11:40
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Amper aandacht.... Net als het supportersfeest met Heerenveen en de Graafschap. Het was de bedoeling dat alle 11.000 supporters aan een mega-picknick oid zouden gaan, maar uit angst voor rellen ( ) hebben ze toen een aantal supporters van beide clubs op het veld aan een eettafel gezet. Was een week na de rellen bij Beverwijk, om te laten zien dat supporters in een weiland ook leuke dingen kunnen doen

en van dit soort dingen word ik eerder trots op m'n club, dan van "supporters" die de "supporters" van de tegenstander wegjagen
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 12:51
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ach zo zijn er ook verschillende supporters toernooien waarin wedstrijdjes gespeelt worden tussen supporters van verschillende clubs.
Doet ADO ook aan mee, maar dan blijft het ook stil.

Iedereen op tv roept nu ook dat het niet alleen ADO is maar dat het bij bijna alle clubs gebeurt, ja daar heeft ADO niks aan want heel Nederland denkt nu dat het alleen daar gebeurt..
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 12:54
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 14-09-2004 @ 13:51 :
Iedereen op tv roept nu ook dat het niet alleen ADO is maar dat het bij bijna alle clubs gebeurt, ja daar heeft ADO niks aan want heel Nederland denkt nu dat het alleen daar gebeurt..
Nou, het gebeurt zeker ook bij clubs als Twente, Ajax, Feyenoord op aardig grote (in ieder geval *te* grote) schaal....
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 13:01
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
SanderThomas schreef op 14-09-2004 @ 13:54 :
Nou, het gebeurt zeker ook bij clubs als Twente, Ajax, Feyenoord op aardig grote (in ieder geval *te* grote) schaal....
Dat weet ik wel, je noemt nu nog maar 3clubs maar je kan beter de clubs op noemen waar het niet gebeurt dat zijn er minder denk ik.

Gaat mij erom dat ADO er weer op aangekeken wordt, dat ADO weer slecht in de publiciteit komt, en andere clubs overkomt dat niet.
Vorig jaar was het ook al zo na ADO - Ajax, het lijkt wel alsof de media hun gelijk willen halen dat ze vooraf gezegt hebben dat ADO de gevaarlijkste club op supporters gebied is.
En dat is dus helemaal niet zo en als er dan ook maar iets gebeurt (wat dus overal gebeurt) komt het weer groot in het nieuws en gaat Frits Barend met minister Zalm praten, en worden er bij diverse andere programma's op tv mensen van Ajax en ADO uitgenigd.

Een ADO supporter zei op tv op NED3 gisteravond dat Groningen vorig jaar begonnen is met 'Silvie is de hoer van Amsterdam' te scanderen, waarom hoor je er dan niks over? Persoonlijk heb ik dat liever niet natuurlijk maar het gaat om het principe.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 13:06
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
gisteren bij barend en van dorp was er John Jaakke, die het leuk vond om wat spreekkoren van minuut-tot-minuut op te noemen. Wat me opviel dat het alleen ADO liedjes waren, de ajacieden bleven (weer) buitenschot. Gelukkig voor hen waren Frits en Henk ook weer lekker niet kritisch en stelden geen anti-ajax vragen
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 13:15
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 14-09-2004 @ 14:06 :
gisteren bij barend en van dorp was er John Jaakke, die het leuk vond om wat spreekkoren van minuut-tot-minuut op te noemen. Wat me opviel dat het alleen ADO liedjes waren, de ajacieden bleven (weer) buitenschot. Gelukkig voor hen waren Frits en Henk ook weer lekker niet kritisch en stelden geen anti-ajax vragen
Ajax is heilig in medialand...
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 13:23
Verwijderd
Met Sylvie als vriendin heb je niets te zeiken.

En ook vreemd dat de knvb nu pas op actie over wilt, juist als het weer eens bij ajax gebeurd. Ze zullen zoiets nooit doen als het bij een andere club is. Ik erger me kapot aan die pro-neuzen behandeling daarzo.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 13:57
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 14-09-2004 @ 13:51 :
Ach zo zijn er ook verschillende supporters toernooien waarin wedstrijdjes gespeelt worden tussen supporters van verschillende clubs.
Doet ADO ook aan mee, maar dan blijft het ook stil.

Iedereen op tv roept nu ook dat het niet alleen ADO is maar dat het bij bijna alle clubs gebeurt, ja daar heeft ADO niks aan want heel Nederland denkt nu dat het alleen daar gebeurt..
Tja dat was dit jaar ook in Enschede. Een voetbaltoernooitje met supporters van Ajax, ADO, Feyenoord en Twente wat uitliep op een grote veldslag .
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 15:38
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 14-09-2004 @ 14:57 :
Tja dat was dit jaar ook in Enschede. Een voetbaltoernooitje met supporters van Ajax, ADO, Feyenoord en Twente wat uitliep op een grote veldslag .
Is dan ook wel een heel foute keus, je weet dat daar "types" op afkomen...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 15:47
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-09-2004 @ 16:38 :
Is dan ook wel een heel foute keus, je weet dat daar "types" op afkomen...
Tja iedereen kon van te voren bedenken dat het een groot risico was, behalve de politie
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 16:05
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 14-09-2004 @ 16:47 :
Tja iedereen kon van te voren bedenken dat het een groot risico was, behalve de politie
Da's hetzelfde als NEC fans een middagje te laten schaken met vitesse of ajax fans. Ik ben bang dat dat ze de volgende dag weer in arnhem afspreken om gezellig met z'n allen te gaan schaakstukschijten...
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 16:26
tigertje
tigertje is offline
het zijn heus niet alleen de adosupporters. Ik hoorde in de wedstrijd Feyenoord-Twente af en toe vuurwerk geluiden dat is pas ziek, je zou maar iemand door die ramp verloren hebben zeg!

Het is trouwens ook erg in Italie daar roepen ze af en toe nog steeds oerwoud geluiden tegen donkere spelers. Hoe triest!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 17:55
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
lord tiger schreef op 14-09-2004 @ 17:26 :


Het is trouwens ook erg in Italie daar roepen ze af en toe nog steeds oerwoud geluiden tegen donkere spelers. Hoe triest!
Gebeurt in Nederland nooit meer idd. Of elders in de wereld..


Citaat:
Iedere keer hetzelfde liedje

Ja hoor. De “godenzonen” hebben weer eens punten verspeeld en het zijn de scheidsrechter of de supporters van de tegenstander die hier debet aan hebben. Blijkbaar komen er in de Arena alleen maar lievertjes hè Koeman?

Waar de heren mode-popjes negen van de tien keer het KNVB scheidsrechtersgilde aan hun zijde hebben, heeft Ben Haverkort gisteren verzaakt door de wedstrijd tegen ADO Den Haag niet vroegtijdig te staken. Waarom? Spreekkoren van beledigende, kwetsende en natuurlijk antisemitistische aard.

Spreekkoren als “Sylvie is de hoer van Amsterdam”, “de moeder van De Mul heeft een lul” en “joden aan het gas” waren blijkbaar een ware psychologische aanval op zijn pupillen, waardoor zij vervolgens een 0-3 voorsprong verspeelden.

Met name het punt antisemitisme is iets waar wij nu echt zo langzamerhand schijtziek van beginnen te worden. Waarom wordt er nu steeds iedere mogelijkheid aangegrepen om een club en de supporters op die gronden aan te pakken? Waarom wordt het gebruik van Israëlische vlaggen nog steeds gedoogd? Waarom wordt het scanderen van de Geuzennaam “Joden” door de Ajax-aanhang wel toegestaan? Waarom blijft men steeds maar volhouden dat Ajax een Joodse achtergrond heeft, terwijl juist deze club het meest fout was toen in ‘40-’45 alle Joden eruit geschopt werden? Stelletje hypocrieten!

Zolang de Ajax-aanhang zichzelf Joden blijft noemen zullen er anti-joodse teksten gescandeerd worden, welke totáál géén antisemitische grondslag hebben. Of wil men (Tweede Kamer, Lokale driehoek, KNVB, etc.) soms ook beweren dat bepaalde liederen aan het adres van bijvoorbeeld PSV tegen de agrarische medemens gericht zijn? (bron: www.lunaticnews.nl)
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 19:33
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
goed verhaal
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 20:15
Verwijderd
al die ophef omdat het over een BN-er en ajaks gaat..... kwor er een beetje ziek van. regelmatig wordt er in de stadions veel ziekere dingen geroepen ( letterlijk ) kanker dit cholera tyfus noem ze allemaal maar op, maar nu het over een BN-er gaat en omdat het door de hagenezen is gezongen is er allemaal ophef over..... fuck you! zelfs de politiek bemoeit zich ermee nu .. zelfs na het overlijden van ferry van vliet, toen de utrechters zongen waar is die ferry nou,, werd er NIKS maar dan ook niks aan gedaan, in 1 woord: schandalig!! de knvb en blijkbaar ook de politiek kijkt alleen maar naar de (s)Top 3
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Stom Konijn schreef op 14-09-2004 @ 14:57 :
Tja dat was dit jaar ook in Enschede. Een voetbaltoernooitje met supporters van Ajax, ADO, Feyenoord en Twente wat uitliep op een grote veldslag .
vergeet NAC niet.... die hebben samen met twente die hagenezen hun kleedkamer in geslagen
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 20:36
Stom Konijn
Avatar van Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
vijf schreef op 14-09-2004 @ 21:17 :
vergeet NAC niet.... die hebben samen met twente die hagenezen hun kleedkamer in geslagen
Dat is nou eens aardig
__________________
Alcohol doesn't solve any problems, but then again, neither does milk
Met citaat reageren
Oud 14-09-2004, 21:15
PV
PV is offline
Citaat:
lord tiger schreef op 14-09-2004 @ 17:26 :
het zijn heus niet alleen de adosupporters. Ik hoorde in de wedstrijd Feyenoord-Twente af en toe vuurwerk geluiden dat is pas ziek, je zou maar iemand door die ramp verloren hebben zeg!
Indd, en dat was ook gewoon bij Studio Sport toch? of een ander voetbalprogramma, ik heb 't tenminste ergens gezien.
Dáár zou ook wel eens wat meer aandacht aan gegeven kunnen worden, ipv alleen dat gezang over Silvie Meis.

Maar, als 'dat' dan nodig is om misschien eens een fatsoenlijk en duidelijk beleid enzo te maken, dan is Ajax toch ook goed voor andere clubs
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 09:23
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Waarom zit iedereen ineens zo te zeike op Sylvie Meis.. "Tjah.. ze is in de media, dus dan moet ze dit ook maar pikken" Shut the fuck up! Dat ze nou toevallig de vriendin is van VD Vaart betekend toch nie dat ze voor alles uitgemaakt mag worde.. en ook die "Hij heeft met Sylvie dus hij moet niet zeiken"-opmerkingen zijn gewoon te triest.. Alstie net als Kluivert sext met 5000 vrouwen ist nie goed en als die jongen gewoon netjes een vriendin heeft die toevallig er zwaar geil uitziet en toevallig presenteert bij TMF ist ook niet goed.. Die opmerking van de Mul kan k nog wel om lache.. (Hij zelf waarschijnlijk ook nog wel). Alleen hetgene wat er bij Pienaar gebeurt.. Daar moeten ze maatregelen tegen gaan nemen.. Maar daar hoor je amper iemand over omdat ze Sylvie belangrijker vinden dan Pienaar En dat vind ik dan ook net weer nie tkunne
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 09:25
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
vijf schreef op 14-09-2004 @ 21:15 :
Zelfs na het overlijden van ferry van vliet, toen de utrechters zongen waar is die ferry nou,, werd er NIKS maar dan ook niks aan gedaan, in 1 woord: schandalig!! de knvb en blijkbaar ook de politiek kijkt alleen maar naar de (s)Top 3
Dat vind ik dus ook.. iedereen zit nu ophef te maken over Sylvie en Sneijder.. Maar ze zouden zich 100x drukker moeten maken om zoiets inderdaad.. en die spreekkoren tegen Pienaar
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 10:09
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 13-09-2004 @ 15:07 :

Als je het 1ste meent, mag ik je even met je neus op de feiten drukken. Midden jaren 90, Louis van Gaal in de Kuip, een half jaar ervoor sterft zijn vrouw aan de gevolgen van kanker.
"Van Gaal is genaaid door een kankerwijf, galmt er door de Kuip"
Was overigens in het Olympisch Stadion.
Ook héél mooi gemonteerd toen door de NOS, een troosteloze Van Gaal, met daaronder de spreekkoren. Iedereen kon zien hoe Van Gaal zo het Feijenoord-vak inkeek...niet wetende dat het uitvak zich links van Van Gaal bevond en Van Gaal naar rechts keek.

Maar ik wil hier verder niks over goed praten.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 10:10
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 14-09-2004 @ 14:57 :
Tja dat was dit jaar ook in Enschede. Een voetbaltoernooitje met supporters van Ajax, ADO, Feyenoord en Twente wat uitliep op een grote veldslag .
Laat je eens goed informeren. Met deze bezetting zouden er minstens 15 doden zijn gevallen..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 10:12
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
vijf schreef op 14-09-2004 @ 21:17 :
vergeet NAC niet.... die hebben samen met twente die hagenezen hun kleedkamer in geslagen
Volgens mij hebben juist die Hagenezen daar aardig van leer getrokken..

Als ik me niet vergis was het vierde deelnemende team NEC toch?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 10:15
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 14-09-2004 @ 14:01 :

Een ADO supporter zei op tv op NED3 gisteravond dat Groningen vorig jaar begonnen is met 'Silvie is de hoer van Amsterdam' te scanderen, waarom hoor je er dan niks over? Persoonlijk heb ik dat liever niet natuurlijk maar het gaat om het principe.
Omdat Koeman's pupillen toen geen wanprestatie hebben geleverd?

Selectieve verontwaardiging, en het klootjesvolk slikt het als zoete koek..
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 10:19
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 12-09-2004 @ 21:43 :
Het is wel opvallend dat het nu aan de orde komt en dat het weer Ajax en Den Haag zijn. Vorig seizoen heb ik in Gelredome 10tallen spreekkoren gehoord, tegen spelers, supporters en scheidsrechters. Daar schenkt niemand aandacht aan, en misschien ook wel logisch.
In mijn ogen is de hele samenleving aan het "verrotten", het is niet alleen een probleem in de voetbalstadions, ook op scholen, in discotheken en ga zo maar door leeft de "kanker"cultuur. Lekker alles uitschelden en bedreigen. Kortom als je het wilt aanpakken, moet je a. elk akkefietje noteren en b. de hele samenleving anders laten denke.
Succes
Spijker op z'n kop!
Spreekkoren zijn slechts een gevolg, geen oorzaak.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 13:20
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 15-09-2004 @ 11:12 :
Volgens mij hebben juist die Hagenezen daar aardig van leer getrokken..

Als ik me niet vergis was het vierde deelnemende team NEC toch?
Klopt wel zo'n beetje ja.

Een gozer van 'een' club trok een wapen en er is zelfs een schot gelost.
De straat achter Zuid Esmarke(club waar het tournooi gehouden werd) is een tijd afgezet door de politie. Heel jammer allemaal.

(ik vind het jammer dat het iemand van ado was, niet omdat ik ado zo hoog heb zitten, maar omdat ik vind dat ado veel te hard wordt aangepakt op dit moment)

Kijk vorig jaar Twente - Ado, Twente wint dik en Ado gaat 'rustig' naar huis er gebeurt niets. Zo zijn er tal van wedstrijden van Ado waar er niets gebeurt. Ado komt alleen maar in het nieuws als er wat mis gaat en dan gaat het vaak ook nog eens om spreekkoren en totaal niet om 'echt' geweld.

Paar jaar terug Twente - Ajax, de helden van Ajax vallen het kidsclub-vak aan, daar hoor je weer niemand over bij de NOS en ook niet in de politiek. Vak-P moet daar naar toe om de Ajax-aanhang weer in het uitvak te krijgen omdat de politie zit te slapen. Gevolg ouders en kinderen sturen bedank brieven naar de harde kern van Twente, kijk de politie zat te slapen en Ajax gedroeg zich weer totaal verkeerd, maar totale stilte in de media en bij de k.n.v.b. en ook in Den Haag(politiek).
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 14:24
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Het probleem is dat men voetbal als voorbeeld stelt om te scoren in de politiek.. "Goh wat erg.. daar moet wat aan gebeuren.. Maar de storm is na 2 weken weer geluwd en een half jaar later begint het gedoe weer van voor af aan" Spreekkoren zijn er 40 jaar.. In de tijd van Kees Kist werd er al gezongen "Keesie is een pyromaan" dus het is niet bepaald iets nieuws.. En het komt om de zoveel tijd in de media om te kunnen zeggen "kijk dat onderschot van onze maatschappij eens asociaal doen in een stadion". Het probleem is.. Wat in de stadions gebeurt is slecht een afspiegeling van de maatschappij.

En iedereen zit altijd te bléren van.. "het zijn Ajax en Feyenoord weer" maar daar zitten wel 50.000 man tegen 10.000 man in de rest van Nederland.. (mjah.. maar hoe praat ik er Ado nu bij )
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 17:51
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 15-09-2004 @ 15:24 :


En iedereen zit altijd te bléren van.. "het zijn Ajax en Feyenoord weer" maar daar zitten wel 50.000 man tegen 10.000 man in de rest van Nederland.. (mjah.. maar hoe praat ik er Ado nu bij )
Waar haal je dit vandaan?
Dat zijn juist de clubs die vaak buitenschot blijven..
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 20:27
Bequiristain
Bequiristain is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 14-09-2004 @ 14:06 :
gisteren bij barend en van dorp was er John Jaakke, die het leuk vond om wat spreekkoren van minuut-tot-minuut op te noemen. Wat me opviel dat het alleen ADO liedjes waren, de ajacieden bleven (weer) buitenschot. Gelukkig voor hen waren Frits en Henk ook weer lekker niet kritisch en stelden geen anti-ajax vragen
He Vitesse fan,ik ben het hierbij met je eens.
jarenlang zingen Ajax fans dat Rotterdam een kankerstad is die tijdens de oorlog plat lag en daar wordt nooit over gesproken,die hele Ajax top is zo hypocriet,alles wat bij hun gebeurd wordt in de doofpot gestopt en als het tegen hun is gaan ze janken
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 22:05
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Gornetsnoaker schreef op 15-09-2004 @ 15:24 :


En iedereen zit altijd te bléren van.. "het zijn Ajax en Feyenoord weer" maar daar zitten wel 50.000 man tegen 10.000 man in de rest van Nederland.. (mjah.. maar hoe praat ik er Ado nu bij )
volgens mij is de issue hier dat Ajax weer "slachtoffer" is
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 22:05
USPalermo
Avatar van USPalermo
USPalermo is offline
Het begint erop te lijken dat al deze ophef achterwege was gebleven als ajax 'gewoon' gewonnen had in Den Haag......

Maargoed nu klink ik weer zo anti-ajax.
__________________
Palermo Di Rosanero
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 22:16
SanderThomas
Avatar van SanderThomas
SanderThomas is offline
Wat zei je Ronald?

Citaat:
Voor de voetbalwedstrijd Ajax-Juventus in de Champions League zijn rondom het stadion een aantal rellen uitgebroken. Dit meldden meerdere ooggetuigen. De onrust rond het stadion is door de politie bevestigd. Aangezien er tevens supporters op het treinspoor liepen, werd het treinverkeer rond de Amsterdam Arena kort stilgelegd.

De relletjes deden zich buiten het stadion voor. "Kort voor aanvang van de wedstrijd was de sfeer in de Arena prima", aldus een woordvoerder van de politie. De mobiele eenheid moest voor de wedstrijd in actie komen om de supporters van beide clubs uit elkaar te halen. Doordat een aantal supporters op het spoor liepen, werd het treinverkeer tussen Amsterdam Muiderpoort en Abcoude voor een half uur stilgelegd.

Volgens onbevestigde bronnen waren er ook vechtpartijen op en nabij de metrostations. Ook zou de metro stil hebben gelegen omdat er voetbalsupporters op het spoor liepen en zouden er een aantal metroruiten zijn gesneuveld.
__________________
And there is nothing that we'd rather share, than that bodily warmth if we dare || *ToT* || MX || praise the kyd :cool:
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 22:24
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 15-09-2004 @ 23:05 :
Het begint erop te lijken dat al deze ophef achterwege was gebleven als ajax 'gewoon' gewonnen had in Den Haag......

Maargoed nu klink ik weer zo anti-ajax.
Moet ik je wel gelijk in geven.. Nu is het een heel bijzondere wedstrijd omdat AJAX van 3-0 naar 3-3 gaat.. Goh..wat bijzonder zeg.. jaja.. van 3-0 naar 3-3.. wow.. was er wat aan de hand dan? jah.. wat dan? jah ehm.. nou.. ik hoorde spreekkoren.. Spreekkoren? nee echt!? Wat zeiden ze dan? Jah.. iets over Sylvie.. Over Sylvie?! Dat is erg! Dat moet in de pers..

denk dat het ongeveer zo gegaan was.. als het 3-0 was gebleven was het geen bijzondere wedstrijd, dus geen bijzondere aandacht dus geen extra aandacht aan de spreekkoren.. dus geen gezeik nu.. Kortom.. Als ajax gewoon wint is er geen gezeik
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 22:25
Gornetsnoaker
Avatar van Gornetsnoaker
Gornetsnoaker is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 15-09-2004 @ 23:05 :
volgens mij is de issue hier dat Ajax weer "slachtoffer" is
neej.. meer om het "daar heb je Ajax/Feyenoord weer als er gezeik is terwijl er bij Heerenveen noooooit wat gebeurt"
Met citaat reageren
Oud 15-09-2004, 23:17
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Hoeveel vrouwen zullen ze er trouwens rond lopen in Amsterdam die Sylvie heten?

Zegt dat ook niet wat hoe V/d Vaart over zijn vriendin denkt?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 17:04
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Ik heb deze discussie hier met een half oog gelezen, dus vergeef me als ik dubbele argumenten geef.
Ik vind het grappig, bijna aandoenlijk, hoe burgerminnend Nederland halsstarrig in de verdediging schiet na het ‘zien’ van Den Haag – Ajax.
Iedereen heeft ineens een mening.
Nog nooit waren ze in een voetbalstadion, maar ze weten wel dat het overal gebeurt.
Het is een schande!
De scheidsrechter wordt voor hondenlul uitgemaakt en Sylvie Meis is een hoer.
Ja jongens, we zijn te ver gegaan!
In een land waar men voor de grap een Betuwelijn aanlegt, waar meer bauwfraudes zijn dan uitkeringen op Midden Noord en waar men ternauwernood een aanslag op het sprookjesbos heeft weten te verijdelen, waar een miljoenennota uitlekt; praat men over spreekkoren.
Het is echt ontzettend grappig hoe mensen serieus en met vuur in de ogen over dit onderwerp kunnen praten. Hebben ze dan echt niets beters te doen?

Mijn vriendin was maandag niet bij mij en dus moest ik naar the Bachelor kijken.
Dat is als een horrorfilm waarvan je weet dat je er niet naar moet kijken, omdat de beelden afgrijselijk zijn. Je blijft toch kijken….
Alsof het normaal is dat ik mijn geloof in deze mensheid verlies dankzij 25 vrouwen die als kleine kinderen achter een huichelende modohomo aanlopen die we ook wel Peter-Paul noemen. Alsof het normaal is dat er nummers bestaan die ‘ballen tot we vallen’ heetten, dat er mensen zijn die SMS’jes sturen naar TMF, dat er tijdschriften als ‘Mijn Geheim’ bestaan.
Alsof dat getuigt van een normaal gedrag.
Nee, Remkes neemt liever het woord voetbalsupporter in de mond.
Maar op zondagavond rond 19:00 drinkt hij een kopje koffie, stopt zijn vrouw de sokken in bolletjes en zapt hij van Nederland 2 over naar Radio 1.
Als Remkes ooit in een stadion is geweest dan kreeg hij waarschijnlijk vrijkaartjes voor Nederland – Moldavië (mede mogelijk gemaakt door Unox) en kijkt hij zo af en toe bij een elftal vol illegale vluchtelingen uit bijvoorbeeld Sri Lanka.

Eigenlijk heeft elke bekende Nederlander, behalve Sylvie Meis, wel iets te zeggen over het fenomeen spreekkoren. Nederland Burgerland is er wederom in geslaagd om van iets heel kleins iets ontzettend groots te maken.
We zijn in Nederland zo gelukkig dat we niets te zeiken hebben en daarom pikken we maar iets uit.
De fanatieke voetbalsupporters roepen allemaal om het hardst dat heel Nederland maar wat onzin uitkraamt en de Nederlanders zelf vinden het allemaal schandalig.
Mijn inziens hebben mensen die nooit naar een stadion gaan hier vrij weinig over te vertellen.
Nogmaals, geweld en verrotte mensen zorgen niet voor alle onrust in deze wereld.
Juist de hypocrisie en onwetendheid zorgen hiervoor.
Ik zal ook geen mensen veroordelen die heel netjes hun leven leiden.
Ik zal ze enkel veroordelen, omdat ze bijvoorbeeld voetbalsupporters veroordelen zonder dat ze er ook maar enige notie van hebben hoe het wereldje in elkaar zit.

Misschien is het niet lief om tegenstanders toe te zingen, maar het is natuurlijk wel zo dat een club als Go Ahead hiervan absoluut te vruchten plukt.
Voetballend stellen wij niet zo veel voor, maar we hebben wel een asociaal publiek wat de tegenstander heel veel angst in weet te schreeuwen. Dat kan punten opleveren.
Het leuke is om huisvaders hard mee te zien schreeuwen dat er stenen op de bus moeten, dat de scheidsrechter mag verrekken aan een hele, rare exotische ziekte en dat de supporters van de tegenpartij een grote bek achter een hek hebben.
Het stadion hoeft gewoon geen paradijs te zijn!
Met citaat reageren
Oud 16-09-2004, 17:10
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 14-09-2004 @ 14:57 :
Tja dat was dit jaar ook in Enschede. Een voetbaltoernooitje met supporters van Ajax, ADO, Feyenoord en Twente wat uitliep op een grote veldslag .
Nu hebben mensen dit al ontkracht door betere informatie over dit toernooi zelf te geven.
Ik kan het zelf ook ontkrachten.
Zelf ben ik niet bij dit toernooi aanwezig geweest, maar heb wel andere supporterstoernooien en wedstrijden van het Nederlands elftal bezocht.
Onder andere een supporterstoernooi van FC Groningen en een paar wedstrijden van het Nederlands elftal zijn ook gewoon goed gegaan.
Het kan wel, maar dit zal de media niet halen.
Er volgt alleen (ernstig foutieve) berichtgeving als er iets gebeurt.

Wees eerlijk, wat hebben die Hagenezen in al die jaren in godsnaam laten zien?
Ze hebben hun naam tegen en daarom zijn ze in het nieuws.
Ik vind het jammer dat dit niet is gebeurt bij RBC – Ajax, want ik denk niet dat er dan iemand naar had gekraaid.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [column?: LUL?]
aaronmirck
72 08-07-2005 14:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.