Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2004, 22:14
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Goed, mijn eerste bericht hier is dus meteen mijn eigen verhaaltje.
Sorry, het is nogal onbeleefd, I know. ^_^;;
Het is mijn eerste verhaaltje en uit pure verveling ontsproten.
Iedere reactie is welkom; kritische nog meer.

PS. Laat je alsjeblieft niet afschrikken door de titel.

--------------------------------------------------------------------

Your heart is mine and my love is true

‘Roses are red,
Violets are blue,
Your heart is mine,
And my love is true’


Zacht fluisterde hij het gedichtje, met een gezicht dat niets anders dan puur geluk uitstraalde. Met een liefdevol gebaar streek hij een paar vuurrode lokken uit haar gezicht. Ze lag stil in zijn in zijn armen, alsof ze sliep. Hij wendde zijn blik van haar af en keek weer voor zich uit. In zijn hoofd bleef hij de woorden herhalen. Ze had het mooi gevonden, niet omdat het poëtisch goed was (god, als het iets niet was…), maar omdat ze wist dat hij het meende. Simpel, maar waar. Kort maar krachtig. Voor altijd en eeuwig. En welke clichés je verder ook maar bedenken kon. Zo mijmerde hij nog wat door, terwijl de zon steeds lager zakte.
‘Your heart is mine and my love is true’

Hoe lang waren ze nu bij elkaar? Een jaar… Nee, dat haalden ze net niet. De eerste maanden ging het goed, maar op een gegeven moment leek ze nauwelijks nog oog voor hem te hebben. Ooh, het was niet van het ene op het andere moment gekomen. Het sloop zachtjes hun relatie binnen en leek onmogelijk nog te veranderen. Tot hij haar betrapte met een ander… Met zijn beste vriend, om precies te zijn. Ja, hun relatie leek uit niets dan die eeuwig saaie clichés te bestaan. En dus volgden er ruzies, en huilbuien, nog meer ruzies, weer enkele huilbuien, een ruzietje, huil...... Etc... Toch overleefden ze het en leken ze er zelfs sterker uit te komen. Dus ook het allerlaatste cliché werd waarheid: ze waren nog steeds samen. En hij was vastbesloten dat zo te houden, wat hij daarvoor ook op moest offeren;
‘Your heart is mine and my love is true.’

Hij keek op de klok; bijna elf uur. De tijd was sneller gegaan dan hij verwachtte. Vluchtig gaf hij haar een kus en stopte haar geschenk voorzichtig in zijn rugzak. Bij de deur keek hij nog eens om, glimlachte en sloot hem vervolgens zo geruisloos mogelijk. Fluitend liep hij de trap af, wenste haar ouders nog een prettige avond en ging hij linea recta naar huis. Wind speelde door zijn haren, regen kletterde op zijn bril en dikke druppels gleden via zijn nek over zijn rug naar onderen. Hij merkte niet eens dat hij begon te rillen; wat kon het hem schelen? Hij had iets van haar gekregen wat hem meer waard was dan wat dan ook in de wereld. Steeds sneller stuwde hij de pedalen voort, terwijl dezelfde regeltjes wederom door zijn hoofd speelden.
‘Your heart is mine and my love is true.’

Voorzichtig pakte hij het doosje uit de tas en zette het voor zich neer. Antiek zilver, van binnen met zwart fluweel bedekt. Het had een bordeauxrode gloed gekregen en was absoluut de beste plek om het in te bewaren. Tevreden sloot hij zijn ogen en begon het gedichtje te neuriën, nu eens zacht, dan eens hard. De tijd verstreek en hij doezelde in. Hij droomde; over haar, over de afgelopen avond, over alles. Tot de warmte van de zon hem `s ochtends wekte. Vlug verzekerde hij zich ervan dat het niet allemaal een droom was geweest. Maar het doosje stond er nog en in het ochtendschijnsel was het zelfs nog mooier. En hij begon weer te zachtjes te zingen. Steeds opnieuw herhaalde hij glimlachend de regels. En hij bleef ze maar herhalen, zelfs op het moment dat de deur met een klap werd opengegooid en vier armen hem ruw overeind trokken. Hij hield zelfs niet op toen de boeien om zijn polsen werden geklonken en hij de wagen in werd geduwd. Terwijl de auto met gillende sirenes wegreed, dacht hij terug aan haar rode hart, dat prachtig afstak tegen het zwarte fluweel en het glanzende zilver. En met een brede grijns schreeuwde hij de woorden voor de laatste maal.
‘Your heart is mine and my love is true.’
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2004, 22:29
giftig kevertje
Avatar van giftig kevertje
giftig kevertje is offline
luguber.
.
goed geschreven, lekker apart.
leuk verhaal.
__________________
geef je niet zo gauw gewonnen,
alles is nu pas begonnen
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 10:35
Millroy
Avatar van Millroy
Millroy is offline
Dat zag ik niet aankomen!
Zeer leuk verhaal, goed geschreven.
Maareuh een hart uit iemand zijn lichaam snijden is behoorlijk moeilijk, eerst opensnijden, ribbenkast openbreken, en probeer maar eens te werken met al dat bloed! (niet dat ik het al eens gedaan heb, ik baseer me op lessen biologie )
__________________
I can say what I want to, even if I'm not serious. Just kidding!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 12:15
Charlottetje
Avatar van Charlottetje
Charlottetje is offline
ik had het niet zien aankomen!
tsja, grappig geheel eigenlijk, ik bedoel, het begint allemaal zo zoetsappig en je herhaalt heel veel dat zinnetje en op het moment dat het gaat vervelen dat hij het steeds herhaalt, precies op dat moment wordt hij opgepakt.
behoorlijk psychisch gestoord wel, die man.

Charlotte
__________________
ja, maar...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 22:34
iRoy
Avatar van iRoy
iRoy is offline
Wow.... Hij is echt mooi! Serieus.... Meer ^^
__________________
Too many freaks, not enough circuses...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 12:20
lotjesnotje
Avatar van lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik had het niet zien aankomen het is echt goed geschreven vind ik.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 13:12
Een Tweeling
Avatar van Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ik vind het een heerlijk verhaal, lekker luguber, just the way I like it. Ik heb nog wel een klein beetje kritiek:

Citaat:
VeGs schreef op 19-05-2004 @ 23:14 :
Ze lag stil in zijn armen, alsof ze sliep.
Toen ik deze zin las dacht ik dus van: ze slaapt dus niet - ze is wakker. Maar toen hij een stukje later wegging uit haar kamer, zonder dat zij ook maar iets gezegd of gedaan had schoot er al door mijn hoofd dat er iets anders met haar aan de hand moest zijn. Misschien moet je dat 'alsof ze sliep' weghalen, het verraad een klein beetje (bij mij i.i.g.)

Maar voor een eerste post:
__________________
De dokter zei: 'volgens mij ben je schizofreen.' Maar wij denken van niet.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 23:31
VeGs
Avatar van VeGs
VeGs is offline
Citaat:
Millroy
Maareuh een hart uit iemand zijn lichaam snijden is behoorlijk moeilijk, eerst opensnijden, ribbenkast openbreken, en probeer maar eens te werken met al dat bloed! (niet dat ik het al eens gedaan heb, ik baseer me op lessen biologie )
Het zal zeker een bloederig geheel geweest zijn.

Citaat:
Een Tweeling
Toen ik deze zin las dacht ik dus van: ze slaapt dus niet - ze is wakker. Maar toen hij een stukje later wegging uit haar kamer, zonder dat zij ook maar iets gezegd of gedaan had schoot er al door mijn hoofd dat er iets anders met haar aan de hand moest zijn. Misschien moet je dat 'alsof ze sliep' weghalen, het verraad een klein beetje (bij mij i.i.g.)
Hmm, ik hoopte een beetje dat je na het einde de neiging had om het verhaal nog eens te gaan lezen en dan sommige dingen ineens anders bekeek. Die zin is er een van. Alleen ik kende het einde al, toen ik het schreef, dus ik kon niet zien of het miss teveel zou verraden. Op dat moment dacht ik van niet. Dus bedankt dat je hem eruit gehaald hebt. Op zich... Al ik het laatste weg haal, zou het hetzelfde effect moeten hebben. ^^
Nuttige tip, tnx!

Verder iedereen bedankt voor het commentaar!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 09:54
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Oh god, wat mooi.

Dat einde had ik niet verwacht! Maar toen ik iets las over een rode gloed begon ik iets te vermoeden, maar nog steeds had ik het niet door! Echt goed! Ook een mooie titel. Ik wil meer!

Toppie
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:29
Malice
Avatar van Malice
Malice is offline
Erg tof, had het niet verwacht!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:47
FIEloSOOF
FIEloSOOF is offline
idd erg mooi, erg onverwacht ja

ben benieuwd of/naar wat je nog meer hebt geschreven
__________________
wees gekust
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 20:18
Millroy
Avatar van Millroy
Millroy is offline
Dit verhaal bedoel ik dus.
Uber verhaal overigens..
__________________
I can say what I want to, even if I'm not serious. Just kidding!
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 07:28
Verwijderd
jaja liefde is..........

hulde
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 10:16
Fine
Avatar van Fine
Fine is offline
Leuk, maar ik struikel een beetje over het continu lezen van : hij, hij, hij, zij zij zij, ze ze ze..... Misschien kan je dat afwissellen met namen. Ik zelf vind dat hij zij ze niet echt lekker lezen, misschien kun je ze wel namen geven
__________________
I guess I'm a toy that is broken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie 'Korte verhaaltjes voor het (niet) slapengaan'
Labyrint89
0 06-06-2016 08:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen havo 5 gedichten en korte verhalen engels?
maria kurdi
4 13-01-2013 15:56
Verhalen & Gedichten Johan en de Duisterwereld (kort verhaal in delen)
Kitten
1 04-06-2009 14:39
Verhalen & Gedichten korte verhalen en een writers block
walter
5 05-06-2007 17:28
Verhalen & Gedichten Korte verhalen
Lessien
0 19-03-2005 16:09
Verhalen & Gedichten [kort verhaal] -------------
.boris
6 01-02-2004 21:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53.