Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2004, 20:47
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
Ik heb de boeken van lord of the rings gelezen.
Spoiler

Maar in dat boek wat ik heb is dat juist niet zo! Zijn er nou 2 versies en wat is de echte???

Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 20:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2004, 21:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Spoiler gebruiken is wel prettig voor andere mensen.

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar het is onzin.
Spoiler
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 21:17
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
Silmarilion speelt zich toch voor LOTR af???
Met citaat reageren
Oud 15-02-2004, 21:22
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Amisha schreef op 15-02-2004 @ 22:17:
Silmarilion speelt zich toch voor LOTR af???
Een gedeelte gaat ook over de ringen van macht en dus over de LotR tijd. Maar zover ben ik nog niet, dus hoe dat precies zit kan ik niet vertellen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:45
Arwyn
Avatar van Arwyn
Arwyn is offline
De Sil gaat niet over 1 bepaalde periode maar juist over heel veel.
Het ontstaan van Midden-Aarde wordt bijvoorbeeld verteld, maar ook wat er gebeurd met Aragorn en Arwyn.
Het is echt achtergrond informatie, dus niet over 1 bepaald iets.
__________________
-If you like Piña Colada's-
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:45
Amisha
Avatar van Amisha
Amisha is offline
hmm. zal die ook lezen dan
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 20:48
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Amisha schreef op 16-02-2004 @ 21:45:
hmm. zal die ook lezen dan
Zeker doen, hij is erg mooi. Wel is het zo dat je hem pas goed begrijpt als je hem voor de 2e keer leest.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 11:20
Econome
Avatar van Econome
Econome is offline
' de sil' gaat over de geschiedenis van de eerste Era; hoe de wereld ontstond en hoe het kwaad opkwam. Dat is in hoofdlijnen de strekking van de sil.

Zeker een aanrader om te lezen.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 15:40
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
KuchAppendixenkuch


daar staat alles in.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 15:52
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 29-02-2004 @ 16:40:
KuchAppendixenkuch


daar staat alles in.
Niet alle versie's van LotR hebben die erbij. Ik heb hem zelf ook los moeten kopen. Daarbij staat echt niet alles in de Aanhangsels.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 22:00
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Heel lang geleden ooit gelezen in de versie die ik had kort verteld over wat 'r gebeurde na LOTR

Die elfjes (behalve Legolas en Aragorn's vrouw ~naam even kwijt~) en Frodo gaat allemaal naar Valinor (dat mystieke elven land) Frodo mag mee omdat hij ook ringdrager is (Sam eigenlijnk ook maar die blijf liever bij roosje denk 'k)
Merijn en Pepijn gaat stichten ergens 'n stad/plaats tussen Rohan en Krondor daar sterven ze en worden ze begraven.
Aragorn sterft ook en z'n vrouw overleid kort daarna.
Legolas en Gimli reizen heel lang rond todat Gimli kwijtraakte in een periode van rust, daarna ging Legolas richting Valinor.
Dat was wa' 'r in mijn boek gebeurde (kan misschien enkele dingen vergissen)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Blues schreef op 29-02-2004 @ 23:00:
Heel lang geleden ooit gelezen in de versie die ik had kort verteld over wat 'r gebeurde na LOTR

Die elfjes (behalve Legolas en Aragorn's vrouw ~naam even kwijt~) en Frodo gaat allemaal naar Valinor (dat mystieke elven land) Frodo mag mee omdat hij ook ringdrager is (Sam eigenlijnk ook maar die blijf liever bij roosje denk 'k)
Merijn en Pepijn gaat stichten ergens 'n stad/plaats tussen Rohan en Krondor daar sterven ze en worden ze begraven.
Aragorn sterft ook en z'n vrouw overleid kort daarna.
Legolas en Gimli reizen heel lang rond todat Gimli kwijtraakte in een periode van rust, daarna ging Legolas richting Valinor.
Dat was wa' 'r in mijn boek gebeurde (kan misschien enkele dingen vergissen)
Krondor?!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:48
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-03-2004 @ 21:52:
Krondor?!
Volgens mij heeft hij net Feist zitten lezen
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 22:06
Blues
Avatar van Blues
Blues is offline
Gondor bedoel ik (als je dat zelf al niet kon invullen)
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:00
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Blues, ik hoop dat je post sarcastisch was.

Anyway:

- Frodo vertreks samen met gandalf elrond en galadriel naar valinor

- Sam volgt hem jaren later, nadat hij burgermeester is geweest en zn vrouw gestorven is

- Aragorn sterft, Arwen flink wat jaren later

- Merijn en Pepijn reizen heen en weer tussen gondor, rohan en de gouw. Merijn blijft na een tijdje in de gouw, waar hij hoofd van de Toekburg word. Allebei worden naast Aragorns graf begraven.

- Legolas en Gilmi gaan samen naar Valinor na flink wat rondgezworven te hebben. Gimli is de eerste dwerg die daarvoor toestemming kreeg.

- De laatst elf die weggaat is Cirdan de havenmeester.


Dit is ff uit mn hoofd, kan me ergens vergissen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 03-03-2004 @ 18:00:
Blues, ik hoop dat je post sarcastisch was.

Anyway:

- Frodo vertreks samen met gandalf elrond en galadriel naar valinor

- Sam volgt hem jaren later, nadat hij burgermeester is geweest en zn vrouw gestorven is

- Aragorn sterft, Arwen flink wat jaren later

- Merijn en Pepijn reizen heen en weer tussen gondor, rohan en de gouw. Merijn blijft na een tijdje in de gouw, waar hij hoofd van de Toekburg word. Allebei worden naast Aragorns graf begraven.

- Legolas en Gilmi gaan samen naar Valinor na flink wat rondgezworven te hebben. Gimli is de eerste dwerg die daarvoor toestemming kreeg.

- De laatst elf die weggaat is Cirdan de havenmeester.


Dit is ff uit mn hoofd, kan me ergens vergissen.
Merijn BRANDEBOK wordt hoofd van de TOEKburg? *grijns*

Hum. Hou jullie informatie correct of hou je mond
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 18:34
Mother Earth
Avatar van Mother Earth
Mother Earth is offline
Ik heb ook een vraagje over LOTR, waarover ik al 'hevige' discussies heb gehad met andere mensen. Het is wel een vraagje over de film (ben nu bezig met de boeken lezen), maar ik neem aan dat die het zelfde zijn als de boeken.

Spoiler


Ik hoop dat jullie mn vage verhaal snappen ^^
__________________
Praat niet zo veel over jezelf Dat doen wij wel als je weg bent
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 19:33
misshobbit
Avatar van misshobbit
misshobbit is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 03-03-2004 @ 19:34:
Ik heb ook een vraagje over LOTR, waarover ik al 'hevige' discussies heb gehad met andere mensen. Het is wel een vraagje over de film (ben nu bezig met de boeken lezen), maar ik neem aan dat die het zelfde zijn als de boeken.

Spoiler


Ik hoop dat jullie mn vage verhaal snappen ^^
ze gaan op het laatst niet naar het dodenrijk, maar naar een plek aan de andere kant van de zee (er is een naam voor maar ik weet em ff niet) waar de onsterfelijke elfen naartoe gaan. maar omdat Frodo en Bilbo en Gandalf zoveel hebben betekend hebben ze van de elfen de eer gekregen om daar naar toe te mogen, samen met de laatste elfen op aarde. (behalve Arwen dan maar die had natuurlijk haar onsterfelijkheid op gegeven)
__________________
Cuándo sabes cómo te llamas, cuándo nadie te escucha...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-03-2004, 20:46
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
misshobbit schreef op 03-03-2004 @ 20:33:
ze gaan op het laatst niet naar het dodenrijk, maar naar een plek aan de andere kant van de zee (er is een naam voor maar ik weet em ff niet) waar de onsterfelijke elfen naartoe gaan. maar omdat Frodo en Bilbo en Gandalf zoveel hebben betekend hebben ze van de elfen de eer gekregen om daar naar toe te mogen, samen met de laatste elfen op aarde. (behalve Arwen dan maar die had natuurlijk haar onsterfelijkheid op gegeven)
Valinor.
De gene die sterven gaan ook naar Valinor, naar de zalen van een van de Valar (ik kan nu even niet op de naam komen). Maar op dit moment kunnen ze niet bij elkaar komen. De doden wachten in de zalen op het einde van de tijd, het moment dat ilúvatar komt, waarna ze elkaar allemaal ontmoeten (Zo kan ik het me tenminste herrineren, ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg)

Dat visioen met Galadriel is niet op de top van mount doom, maar als frodo bij Cirith Ungol in de buurt is (vlak nadat hij uit het hol van Shelob is gekomen en dus voor Sam weer bij hem is).
Daar heeft Frodo zeker niet een soort dood als Gandalf heeft met het gevecht met de Balrog. Dit is gewoon iets extra's van de film. In het boek gebeurt dat niet zo.

Ik kan je wel uitleggen wat Valinor is, maar dat is nogal ingewikkelt en het valt ook niet zomaar te vertellen. Daarbij zeg ik dan allemaal dingen wat je toch niet weet wat het is. Iig is Valinor een soort van beloofd land waar de Valar en andere elven wonen. Als je meer wil weten moet je de Silmarillion lezen, daar staat de geschiedenis ervan in en dan wordt het je ook echt duidelijk.
Ik zou gewoon eerst LotR zelf en de hobbit lezen en dan de Silmarillion. Allemaal erg mooi en je zal veel meer begrijpen, juist van sommige woorden en zinnen. (Vb: Een balrog van Morgoth, je weet dan wat Morgoth betekent, wie het is, wat die hefet gedaan en dat geeft echt een leuke achtergrond)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 21:05
Verwijderd
De zalen van Mandos.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 21:17
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 03-03-2004 @ 22:05:
De zalen van Mandos.
Dat was het, dank je
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 22:28
Verwijderd
IK vind het erg raar wat Tolkien schrijft bij de raad van Elrond. Een lied eindigt met:
''Isildurs Vloek zal herleven, en de Halfling zal stellen de daad.''

Vervolgens wordt beweerd dat de ring Isildurs Vloek is, maar het leger der ondoden lijkt mij veel logischer. (wel een beetje raar; ik trek in twijfel wat hij zelf verzonnen heeft )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Lord of the RIngs op tv.
Hydrogen
98 15-02-2005 10:32
Games Lord of the rings 3
Puss in boots
10 02-08-2004 13:14
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie HELP Filmverslag van Lord of the rings return of the king nodig
x_ingetje
1 23-01-2004 14:30
Films, TV & Radio Lord of the Rings/Star Wars
Ninja_Nina
53 06-01-2003 13:52
Verhalen & Gedichten Lord of the Rings / In de ban v.d. Ring: Literatuur of niet?
Flexus
45 07-10-2002 15:46
ARTistiek Lord Of The Rings is slecht en fout
^AmArU^
73 25-04-2002 21:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:00.