Oud 01-01-2016, 22:29
pixels
pixels is offline
Hallo,

Ik wil graag met mijn opleiding stoppen en een andere doen, ik sta nu ook al 71 uur ongeoorloofd. Ik ben 17 dus ik weet niet of dit zomaar kan?

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2016, 22:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom wil je stoppen? Wat wil je gaan doen als je stopt met deze opleiding? In welk jaar van je opleiding zit je nu?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 22:34
pixels
pixels is offline
Citaat:
Waarom wil je stoppen? Wat wil je gaan doen als je stopt met deze opleiding? In welk jaar van je opleiding zit je nu?
Ik haat het, ik zit in de eerste en ik wil naar de VeVa
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 22:39
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat haat je zo aan je opleiding? En weet je zeker dat je hier niet tegenaan loopt bij de opleiding die je nu op het oog hebt?

Heb je dit al met iemand op school (mentor, decaan, studieadviseur) besproken?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 22:46
pixels
pixels is offline
Citaat:
Wat haat je zo aan je opleiding? En weet je zeker dat je hier niet tegenaan loopt bij de opleiding die je nu op het oog hebt?

Heb je dit al met iemand op school (mentor, decaan, studieadviseur) besproken?
Bijna alles eraan en nee waarschijnlijk niet.

Ik heb het met niemand besproken op school, weet niet of dat een slim idee is eigenlijk, mijn mentor geeft ook de meeste lessen namelijk.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 22:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Mensen op school kunnen je waarschijnlijk wel beter begeleiden bij het switchen van opleiding. Je mentor is niet gek, die heeft waarschijnlijk nu ook al wel door dat je niet veel motivatie hebt en misschien niet helemaal op je plek zit bij deze opleiding
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 22:57
pixels
pixels is offline
Citaat:
Mensen op school kunnen je waarschijnlijk wel beter begeleiden bij het switchen van opleiding. Je mentor is niet gek, die heeft waarschijnlijk nu ook al wel door dat je niet veel motivatie hebt en misschien niet helemaal op je plek zit bij deze opleiding
Hmm ja oke, maar weet niet of het slim is om het nu al te zeggen. Misschien dat ze het dan vervelender gaan maken juist. Weet ook niet of ik problemen met leerplicht krijg met 71 uur ongeoorloofd?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 22:57
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Het is al bijna halverwege het schooljaar, dus overstappen zal waarschijnlijk niet makkelijk zijn. Overleg hierover met je mentor en/of decaan/studieadviseur/loopbaanbegeleider of hoe dat ook heet op je school.

Je bent 17 en bent verplicht naar school te gaan. Als je niet nu kunt overstappen naar een andere opleiding, zul je in ieder geval voorlopig je huidige opleiding moeten blijven doen.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 22:59
pixels
pixels is offline
Citaat:
Het is al bijna halverwege het schooljaar, dus overstappen zal waarschijnlijk niet makkelijk zijn. Overleg hierover met je mentor en/of decaan/studieadviseur/loopbaanbegeleider of hoe dat ook heet op je school.

Je bent 17 en bent verplicht naar school te gaan. Als je niet nu kunt overstappen naar een andere opleiding, zul je in ieder geval voorlopig je huidige opleiding moeten blijven doen.
Ja dat weet ik, maar vanaf hoeveel uur krijg ik problemen met leerplicht?
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 23:04
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Weet ook niet of ik problemen met leerplicht krijg met 71 uur ongeoorloofd?
Ja, je kunt hiermee een hoop gezeik en een taakstraf krijgen. Ook je ouders kunnen problemen (o.a. een boete) krijgen hierdoor. Niet meer spijbelen dus.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 23:06
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ja dat weet ik, maar vanaf hoeveel uur krijg ik problemen met leerplicht?
Vanaf 9 uur verzuim worden er in de praktijk al taakstraffen opgelegd.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2016, 23:11
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Met 71 uur heb je in principe zelfs al te veel verzuimd om nog in aanmerking te komen voor (Bureau) Halt.

Het is niet ondenkbaar dat zeker als je nog meer gaat verzuimen je op bezoek mag komen bij de Officier van Justitie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren klopt dit?
Verwijderd
9 21-12-2010 18:48
Algemene schoolzaken Advies graag over mijn situatie.
combat95
21 21-08-2006 17:23
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 02:59
Psychologie Ze zeggen dat ik Asperger heb, maar ik heb borderline
Rabbi Daniel
122 21-10-2003 21:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.