Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2003, 17:16
Williams
Avatar van Williams
Williams is offline
Ik heb hier een beeldscherm op de comupetr staan dat echt heeel wazig doet, het is een flatscreen TFT scherm, maar als het warm weer is buiten, dan gaat het scherm flikkeren, als je hem dan eventjes uitzet doet ie het weer eventjes, maar echt ideaal is dit niet natuurlijk, heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? en ook eventueel een oplossing??

alvast bedankt!
__________________
I need your love...So Fuck you All
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2003, 17:23
unpopular
unpopular is offline
klinkt idd als een hitte probleem als je alleen dit probleem hebt tijdens warm weer.

Een oplossing zou zijn je pc verplaatsen naar een nieuwe plek verplaatsen.
Anders een cooler er op bouwen alleen lijkt me dat vrij jammer , heb je een dunne monitor moet je er weer iets aanbouwen.
anders achterkap er afhalen maar ook dat is jammer.

Of er idd echt een goede oplossing is vraag ik me af sinds dat het moeilijk is van de hitte aftekomen.


mss minder computeren meer naar het terras?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 17:27
Williams
Avatar van Williams
Williams is offline
ja zit genoeg buiten of op n terras of waar dan ook!
maar als ik mn mp3tjes wil laten spelen is dat zo irritant met n flikkerend beeldscherm om de 10 minuten vind ik...
en soiso is het irritant als je even snel iets wilt doen of opzoeken, en je meot meer wachten totdat het weer ff isa fgekoeld voordat je iets kunt doen,
Ik zet nu onder het typen het beeldschermg ewoon uit, dat bespaart weer wat tijd
__________________
I need your love...So Fuck you All
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 20:48
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Een tft hoort toch niet warm te worden?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 21:50
Williams
Avatar van Williams
Williams is offline
kdenk idd niet dat het zo hoort nee
__________________
I need your love...So Fuck you All
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 21:58
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 04-08-2003 @ 21:48:
Een tft hoort toch niet warm te worden?
Niet echt nee, maar wat de max operating temperature van zo'n ding is weet ik niet.

17" TFT genereert zo'n 80W, een vergelijkbare (19") CRT verbruikt zo'n 250W, dus TFT verbruikt wel minder.

Maar dat maakt weinig uit als het ding niet zo warm mag worden. Kijk eens in het boekje hoe warm hij mag worden, staat er altijd in bij de specificaties.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 22:22
unpopular
unpopular is offline
overigens mag hij niet direct in de zon staan maar das voor veel apparaten zo.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 22:43
Williams
Avatar van Williams
Williams is offline
hij staat niet direct in de zon,nu oet ie het overgens wel weer gewoon goed,maarja ik blijf het vreemd vinden
__________________
I need your love...So Fuck you All
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 10:53
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
ik heb een normale monitor en sinds de hitte wordt ie helemaal blauw telkens of zou die toch kapot aan het gaan zijn?
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 11:09
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 05-08-2003 @ 11:53:
ik heb een normale monitor en sinds de hitte wordt ie helemaal blauw telkens of zou die toch kapot aan het gaan zijn?
dat ligt meestal aan de kabel die of langs andere kabels hangt of te warm wordt.

Ook kan het een voorbode zijn van een onderdeel die bijna kapot is en door de hitte iets van waarde veranderd zodat de weerstand veranderd.
Als het lang een probleem is en ook na de hetere periode aanhoud breng hem eens langs een electrozaak om hem naar te laten kijken , al kan dat wel snel prijzig worden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 04-08-2003 @ 22:58:
17" TFT genereert zo'n 80W, een vergelijkbare (19") CRT verbruikt zo'n 250W, dus TFT verbruikt wel minder.
Mijn Iiyama HM704UTC (17") gebruikt op volle kracht 110W. Scheelt dat zo veel met een 19" dan?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 14:54
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
HM903DTA Iiyama gebruikt 138W ... 19" (website)

Zal wel een foutje zijn he Enlightenment
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 17:58
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
unpopular schreef op 05-08-2003 @ 12:09:
dat ligt meestal aan de kabel die of langs andere kabels hangt of te warm wordt.

Ook kan het een voorbode zijn van een onderdeel die bijna kapot is en door de hitte iets van waarde veranderd zodat de weerstand veranderd.
Als het lang een probleem is en ook na de hetere periode aanhoud breng hem eens langs een electrozaak om hem naar te laten kijken , al kan dat wel snel prijzig worden.
ja dat bedoel ik ook.... kost meestal meer als een nieuwe. Het is hier wel echt warm in deze kamer. Maar die monitor is al 5 jaar oud dus denk ik misschien wel aan het einde van z'n levensjaren aan het komen ik kijk gewoon wat er gebeurt wanneer het weer afkoelt
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 22:05
unpopular
unpopular is offline
hopelijk komt alles goed als het afkoelt wat 5 jaar is natuurlijk niet echt oud maar als hij gerepareerd moet worden dan wel vrees ik zo, dan zal hij al snel te oud zijn om kosten te maken.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 02:37
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 05-08-2003 @ 15:54:
HM903DTA Iiyama gebruikt 138W ... 19" (website)

Zal wel een foutje zijn he Enlightenment
Even gekeken, het is 152W. Bij 230V verbruikt het ding 0,66 Ampère. Dus 230 * 0,66 = 152W.

Minder dan ik dacht, en ik heb zeker weten ook 19" monitoren gezien (Sticker althans) die een verbruik van 250W hadden, wat natuurlijk heel veel is.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games fps drops
dingokoning
15 12-05-2003 15:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.