Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2005, 09:19
Blondt
Avatar van Blondt
Blondt is offline
Ik merk dat ik veel minder zin in seks heb dan mijn leeftijdsgenootjes. Ik heb eigenlijk haast nooit zin. In het verleden heb ik hier echt problemen mee gehad, omdat mijn vriend zeker 2 keer in de week seks wilde, maar ik daar totaal geen zin in had. Meestal deed ik het dan toch, voor hem. (niet dat ik het met tegenzin deed, maar echt genieten deed ik niet) En aangezien veel mensen seks een belangrijk onderdeel van een relatie vinden, ben ik bang dat ik hiermee in de toekomst problemen krijg.

Ik vraag me af hoe het komt dat geen zin in seks heb. Misschien komt het omdat ik nogal onzeker ben over mijn lichaam. Ik heb namelijk nogal een buikje, met de rest ben ik best tevreden.
Ik vraag me af of nog meer mensen zo weinig zin hebben en seks, en waarom zij denken dat dit zo is. Tis echt vervelend, ik wil ook gewoon kunnen genieten van seks!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 09:25
Blondt
Avatar van Blondt
Blondt is offline
Owja, en heeft iemand misschien tips/ideeen hoe ik mijn situatie kan verbeteren?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 09:35
Poor Leno
Avatar van Poor Leno
Poor Leno is offline
Hoi,

De hoogte van je libido (seksdrift) is afhankelijk van meerdere aspecten. Het kan zowel psychologisch als een lichamelijke reden hebben waarom jij minder zin hebt in seks.
Daarbij ligt het libido van vrouwen (meisjes) meestal lager dan bij jongens. Dus het is vrij normaal dat je ex-vriendje vaker seks wil dan jij.
Dat jij totaal geen zin hebt in seks is overigens niet raar. Logisch als je ex je bijna dwingt om met hem in bed te duiken. Je moet er beide een goed gevoel over hebben. Begrijp niet dat hij er plezier in heeft als jij niet 100% geniet. Dan is hij toch erg egecentrisch bezig. Dus ik zou als ik jou was een vriend zoeken die de tijd voor je neemt en niet direct uit is op seks. Iemand die je 100% kan vertrouwen en die jou neemt zoals je bent.

En als iemand helemaal gek op je is, dan zal ie dat buikje echt niet als negatief ervaren. En daarbij, wie is er nu perfect?

Groeten,

Timo
__________________
"What" ain't no country I ever heard of! They speak English in "What?!"
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 09:35
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
...masturbeer je..?
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 11:11
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Nooit iets doen als je het niet wilt!!! Natuurlijk wil je vriend ook wat, maar je hoeft niet twee maal per week tegen je zin in seks met hem te hebben, dat is onzin.

Het kan inderdaad ook komen door onzekerheid. Als je bij intimiteit telkens maar zorgen maakt over hoe je eruit ziet of hoe je het doet en of je vriend alles wel mooi en leuk vindt kan dat de seks verstoren, daar moet je ook helemaal niet mee bezig zijn.
Merk je dat je hier wel mee bezig bent en je daardoor niet kunt genieten van de seks, praat er dan met je vriend over. Hij kan je waarschijnlijk wel gewoon gerust stellen; hij is je vriend en zal je heus mooi een lief en lekker vinden. En het uit zijn mond horen is vast geruststellender dan het jezelf bedenken (althans, zo ervaar ik dat).
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 11:16
juno
Avatar van juno
juno is offline
Je bent jong en daarom mooi genoeg, en bovendien: als een knul verliefd op je is kan jouw buikje hem geen flikker schelen. Maar goed, als je buikje je dwarszit, ga je afvallen. Minder eten, meer bewegen, moet jij eens zien hoe snel je weer blij bent met je lichaam.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 12:14
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ben je aan de pil en zo ja welke? Sommige soorten anticonceptiepillen kunnen ook voor verminderde zin hebben, daarvoor moet je even in het grote pil topic kijken op L&G. Verder: alles wat hierboven staat
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 12:48
Verwijderd
edit

Laatst gewijzigd op 10-03-2012 om 15:45.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 13:06
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
Citaat:
juno schreef op 11-06-2005 @ 12:16 :
Je bent jong en daarom mooi genoeg
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 15:48
Blondt
Avatar van Blondt
Blondt is offline
Citaat:
Smells Like Nirvana schreef op 11-06-2005 @ 10:35 :

Dat jij totaal geen zin hebt in seks is overigens niet raar. Logisch als je ex je bijna dwingt om met hem in bed te duiken. Je moet er beide een goed gevoel over hebben. Begrijp niet dat hij er plezier in heeft als jij niet 100% geniet. Dan is hij toch erg egecentrisch bezig.

En als iemand helemaal gek op je is, dan zal ie dat buikje echt niet als negatief ervaren.
Ik zei meestal niet dat ik eigenlijk geen zin had, dus hij wist het niet. Maar hij was wel een persoon die erg gericht was op seks (naja welke jongen van deze leeftijd is dat niet) en iemand die erg op uiterlijk let. Ik denk dat ik daardoor onzeker ben geworden. Ik heb hem dat ook gezegt, en hij heeft me ook al 100.000 keer gezegt dat ie me mooi vind zoals ik ben, en ookal kwamen er slagen uit mijn buik (letterlijk citaat ) Maar op de een of andere manier drong het niet tot me door een geloofde ik hem niet.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 15:50
Blondt
Avatar van Blondt
Blondt is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 11-06-2005 @ 13:14 :
Ben je aan de pil en zo ja welke? Sommige soorten anticonceptiepillen kunnen ook voor verminderde zin hebben, daarvoor moet je even in het grote pil topic kijken op L&G. Verder: alles wat hierboven staat
Ja, ik ben aan de Diane 35, daarmee ben ik begonnen toen ik 15 was. Voor die tijd had ik nog geen seks en weet daardoor ook niet of de pil mijn libido beinvloed.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2005, 15:52
Blondt
Avatar van Blondt
Blondt is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 11-06-2005 @ 12:11 :
Merk je dat je hier wel mee bezig bent en je daardoor niet kunt genieten van de seks, praat er dan met je vriend over. Hij kan je waarschijnlijk wel gewoon gerust stellen; hij is je vriend en zal je heus mooi een lief en lekker vinden. En het uit zijn mond horen is vast geruststellender dan het jezelf bedenken (althans, zo ervaar ik dat).
Dat heb ik dus ook gedaan en hij heeft me inderdaad geprobeerd me gerust te stellen, maar dit is helaas niet gelukt

Ik denk dat ik het probleem bij mezelf moet zoeken
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 13:27
esprit-chick
Avatar van esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
Blondt schreef op 11-06-2005 @ 16:50 :
Ja, ik ben aan de Diane 35, daarmee ben ik begonnen toen ik 15 was. Voor die tijd had ik nog geen seks en weet daardoor ook niet of de pil mijn libido beinvloed.
als je niet weet hoe je libido was voordat je seks had, vind ik dat nogal wat zeggen.
fantaseerde of mastrubeerde je daarvoor helemaal niet????

zo niet, ligt t echt niet aan de Pil
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 14:57
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Blondt schreef op 11-06-2005 @ 16:50 :
Ja, ik ben aan de Diane 35, daarmee ben ik begonnen toen ik 15 was. Voor die tijd had ik nog geen seks en weet daardoor ook niet of de pil mijn libido beinvloed.
Ik heb er echt geen last van met die pil
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 16:05
Verwijderd
Tsjaa dat is lastig, wanneer een jongen meer zin heeft dan het meisje. Ik denk dat je in zo'n geval wel eerlijk moet zijn tegen de jongen, hij heeft dat dan toch maar te respecteren.
Ik denk als je altijd seks hebt en er geen plezier aan beleefd, de zin ook niet snel terug zal komen.
Misschien was je nog niet helemaal toe aan seks? Of heb je last van stress?
Verder laat je onzekerheid niet in de weg staan, al is dit makkelijk gezegd dan gedaan.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 17:49
Blondt
Avatar van Blondt
Blondt is offline
Citaat:
esprit-chick schreef op 13-06-2005 @ 14:27 :

fantaseerde of mastrubeerde je daarvoor helemaal niet????

zo niet, ligt t echt niet aan de Pil
Ja dat deed ik wel, en dat doe ik nog steeds wel. Dus ik mastrubeer wel, wat betekend dat ik wel zin heb in seks... maar als er dan een ander persoon aan te pas komt niet meer. Ik schaam me gewoon voor mijn buik, en ben bang dat hij daarop afknapt en me niet seksie vind...

Heeft iemand dit ook? of misschien iemand tips (en kom niet met afvallen, ja, dat is de oplossing maar hier ik ga ik niet op in)? Ik heb ook nog een groot litteken op mijn buik, waardoor hij er nogal raar uit ziet, en al helemaal in bepaalde posities.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:18
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 13-06-2005 @ 15:57 :
Ik heb er echt geen last van met die pil
Ik ook niet
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:24
poepdrol
Avatar van poepdrol
poepdrol is offline
Blondt je moet leren accepteren dat het allemaal niet zo erg is. Sure, een buik met een imperfectie er in is jammer maar its not such a big deal. Uiteindelijk als een persoon op je gevallen is, vindt die bijna alles aan je mooi.

Het is niet erg als je aan een bepaald ideaalbeeld wil voldoen, maar je moet goed beseffen dat je niet je huidige leven daardoor moet gaan beperken. Je partner zal heus wel aan de bel trekken als hij vindt dat iets totaal niet mooi is of minder mooi is, maar uiteindelijk maakt het toch niet veel uit. Tot die tijd moet je je mond houden en niet zeuren over dingen waar de partner ook niet over zeurt. Je partner vindt je echt wel mooi anders zou hij geen seks met je willen!

Hou dat in je hoofd, die persoon ligt bij jou in bed omdat hij jou geweldig vindt en twijfels zijn onzinnig. Op dat moment denk hij echt niet: "Ik neuk haar toch, maar eigenlijk zou ik het niet willen want die buik is zo fakking lelijk". Tuurlijk denkt hij dat niet. Hij denkt waarschijnlijk meer iets in de trant van geweldig dat ik het bed mag delen met deze schoonheid

Ideaalbeelden zijn leuk om jezelf te verbeteren, maar het moet niet een absurd ideaalbeeld zijn of een onmogelijk ideaalbeeld (litteken kan je niks aan doen bijv). Terwijl je bezig bent om een mooier lichaam te krijgen is het beste wat je kan doen enorm tevreden zijn met wat je hebt en enorm tevreden zijn wat je nog zal krijgen (door te sporten of whatever).
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:25
poepdrol
Avatar van poepdrol
poepdrol is offline
Citaat:
Loezzel schreef op 13-06-2005 @ 19:18 :
Ik ook niet
De ene persoon is de ander niet.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 18:40
smvs
smvs is offline
Als je dan last van je buikje heb, vreet dan minder en ga sporten.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2005, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Blondt schreef op 13-06-2005 @ 18:49 :
Heeft iemand dit ook? of misschien iemand tips (en kom niet met afvallen, ja, dat is de oplossing maar hier ik ga ik niet op in)?
Als afvallen geen oplossing voor je is, dan denk ik dat je weinig kunt doen dan je erbij neer te leggen! Lukt dit niet, dan mss toch over afvallen nadenken, indien je op dat moment denkt dat dat je minder onzeker kan maken.

Daarnaast moet je goed bedenken dat er jongens zijn die juist van steverige meiden houden. Ik heb mijn vriend leren kennen toen ik 15 kg zwaarder was; en eigenlijk vond hij mij wat dikker mooier! Zelfs toen ik toch wel vrij molllig was.

Accepteer jezelf, of verander het; meer kan je niet doen!!
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 16:24
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ik nam eerst Harmonet, dan ben ik overgeschakeld op de Diane 35 maar daar werd ik zo depri en frigide van, dat ik maar snel weer naar Harmonet ging. Nu gebruik ik de ring en is mijn libido veel beter Dus het kan ook wel aan die pil liggen...

Je moet jezelf leren aanvaarden. Niemand is perfect hoor, zelfs de mooiste meisjes hebben wel iets dat minder mooi is! Je vriend houdt van je om wie je bent, met of zonder buikje. Ik heb enkele vriendinnen die molliger zijn, maar die hebben allemaal zoiets van "boeien, je moet er maar tevreden mee zijn!" en die zijn allemaal zó mooi, gewoon omdat ze dat uitstralen
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 17:05
LoneLover
LoneLover is offline
Hetgeen een persoon aantrekkelijk of onaantrekkelijk maakt is niet zozeer het uiterlijk en al helemaal niet een beetje een te dik buikje of een lidteken op een gekke plaats. Je uitstraling is hetgeen bepaald of je aantrekkelijk bent of niet. En uitstraling is echt voor minstens 90% hoe je je voelt en maar voor 10% hoe je eruit ziet.

Je zegt het al zelf dat je best tevreden bent over de rest van je lichaam, concentreer je erop en durf eens denken: "Man wat heb ik een stel prachtige borsten, hij kan van geluk spreken dat hij daar mee mag spelen". Op den duur bekijk je je buik niet meer als een negatief punt mar als het enige wat niet uitzonderlijk mooi is.

Ik weet best dat ik wat overdrijf maar je moet gewoon op een andere manier naar jezelf kijken.
__________________
Life is a bitch and then you die
Met citaat reageren
Oud 15-06-2005, 17:20
Kid Morbid
Avatar van Kid Morbid
Kid Morbid is offline
Jij bent niet die buik, die buik is maar een klein onderdeel van jou.
Nou en als hij niet perfect strak is, je zei zelf dat het je vriend ook niks uitmaakte, het is gewoon een kwestie van tijd voordat je begint te zien dat het allemaal niet uitmaakt en dat je mooi genoeg bent.
En zoals ook al werd gezegd: uitstraling is juist belangrijk.
__________________
the plastics
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Hoeveel sekspartners?
Sneeuwwitje
71 19-05-2012 20:27
Seksualiteit Hoe voel je je op seksueel gebied #14
Dott
248 20-04-2012 16:54
Seksualiteit Geen zin en pijn na seks
Maura
19 04-07-2007 15:28
Seksualiteit Vibrator en je partner
Verwijderd
62 09-06-2004 14:41
Psychologie Ze zijn een beetje aan ’t vechten binnen in…
Elka
17 09-10-2002 16:58
Psychologie Info over MPS en SCHIZOPHRENIE
Droomvlucht
4 28-05-2002 10:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.