Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2012, 22:42
Checker
Checker is offline
Eerst en vooral hoop ik in het juiste forum te zijn met mijn vraag, zo niet: sorry.

Ten tweede: ik heb sinds kort mijn rijbewijs B gehaald (in België) en daarmee ook automatisch het rijbewijs A3 voor bromfietsen. Nu ken ik wel de beperkingen, nl. de bromfiets mag niet sneller dan 45 km/u en de cilinderinhoud mag niet boven de 50 cc gaan. Maar voor de rest ken ik er allemaal niet zo veel van en ik vroeg me af welke modelletjes allemaal zo in aanmerking komen voor mij ik dacht aan een Vespa of Honda Dax.

Hier zitten vast wel mensen met meer kennis dan ik!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2012, 04:14
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ik verplaats hem voor je naar Verkeer & Vervoer!

Ik weet verder trouwens helemaal niets van bromfietsen. Heb nooit mijn certificaat gehaald en nooit op zo'n ding gezeten.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 05:51
Verwijderd
Gewoon alle soorten scooters etc.
Yamaha Aerox, Yamaha TZR, Gilera Runner, Zip 25, Zip 45, Vespa, Aprilia SR, Aprilia RS4, van dat soort meuk.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2012, 13:07
Verwijderd
Ik raad je aan om te kijken voor en
puegeot vivacity
Zijn hele fijne scooters vind ik zelf, succes
Met citaat reageren
Oud 12-08-2012, 09:39
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Volgens mij kun je gewoon op alle scooters/brommers rijden voor zover ik weet. Je moet hem alleen niet ernstig op gaan voeren, want als de politie dat dan ziet (rijdend of op de rollenbank), ben je de sjaak.

Ben je trouwens een jongen of een meisje? Dan kan ik je wel wat modelletjes voorstellen.

Vespa's zijn hele mooie en goede scooters, maar de prijs is echt bizar. Voor een nieuwe Vespa betaal je al gauw meer dan 2500 euro, en dan moet er ook nog allemaal verzekering e.d. bij. Ik zou dus niet zo snel voor de Vespa kiezen als ik jou was. Vespa is trouwens oké voor zowel jongens en meisjes (je ziet allebei de geslachten op die ding crossen), maar ik vind vooral een 45 km-uitvoering meer iets voor meiden.

Voor jongens kan eigenlijk bijna alles wel. Een Aerox bijvoorbeeld (alhoewel die ook vrij prijzig zijn), een Peugeot Speedfight, een Zip. Vooral de laatste twee zijn prima scooters.

Als je een meisje bent, kan ik je een Sym Mio van harte aanraden. Ik rijd daar nu zelf alweer bijna twee jaar op en 't is een geweldig ding, nog nooit problemen mee gehad (ja oké, ik ben een keer gevallen, maar dat was m'n eigen schuld. ). Qua aanschaf is hij al gauw 1000 euro goedkoper dan een Vespa, en volgens mij doet de kwaliteit niet echt onder. Bovendien hebben ze die Mio's in heel veel leuke kleurtjes en 't zijn leuke dingetjes om te zien: lekker klein en ze rijden heel lekker. De knopjes e.d. zijn supermakkelijk en 't rijden gaat vanzelf; ze hebben ook een hele goede wegligging.

Natuurlijk kun je ook een tweedehands kopen, dan vallen de prijzen natuurlijk weer mee.

Succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Met de brommer in Belgie
Oen
5 28-06-2002 09:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.