Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2012, 16:03
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Kan iemand mij helpen?
Ik word pas in augustus 18 en moet 27 augustus naar school heb voor die tijd geen OV en dat gaat me heel erg veel geld kosten wat ik niet kan betalen.
Mijn vraag is of ik de OV van mijn zus kan gebruiken ze gebruikt hem toch niet zoveel en ik lijk erg veel op haar.
kunnen ze met die OV kaart weten waar je heengaat en je daardoor een boete geven?
Ik hoop op een reactie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-07-2012, 16:11
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Als je gecontroleerd wordt in de trein/tram/... en ze zien dat jij niet degene op de foto bent, dan heb je grote kans op een boete.

Er wordt niet gekeken waar je heen reist.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 16:20
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Heel erg bedankt voor je reactie Axel11 dit maakt mijn keuze een stuk makkelijker.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 17:00
Verwijderd
Gewoon gebruiken dus
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 18:29
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Gewoon gebruiken dus
Precies
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 19:56
Kesa
Kesa is offline
Citaat:
kunnen ze met die OV kaart weten waar je heengaat en je daardoor een boete geven?
Ik hoop op een reactie.
Daar kunnen ze je geen boete voor geven, aangezien je met een OV-chipkaart/Studenten-OV op ieder traject in Nederland mag reizen.

Let er wel op dat mocht een conducteur/controleur ook maar in de gaten hebben dat jij toch niet degene bent die op de foto staat, ze naar je ID mogen vragen en je een proces-verbaal mogen geven vanwege fraude. Ik meen me ooit te herinneren op het programma ,Overtreders' dat iemand door een controleur erop werd betrapt met de OV van een ander te reizen. Dat werd toen als identiteitsfraude aangegeven en loopt via het openbaar ministerie. Hoe groot de kans is dat het je overkomt weet ik niet, of je het risico wilt lopen is aan jou.

Daarnaast: uit je tekst kan ik opmaken dat je dus ná 1 juli 18 jaar wordt en dan heb je zover ik weet pas recht op een Studenten-OV vanaf 1 oktober. Wellicht kun je een maandabonnement bij de NS of andere vervoerders waarmee je gaat reizen kunnen aanschaffen, om toch de kosten een beetje te dekken.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 20:13
Verwijderd
Als je denkt dat je toch een klein beetje risico loopt, kun je ook nog proberen of je 1 van haar identificatiebewijzen mee mag nemen. Als ze een paspoort, ID en rijbewijs heeft, lijkt me dat geen probleem
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 15:34
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Mijn vriendin zegt dat als je te veel reist naar een ver plek dat ze dat op de ov kunnen zien is dat waar?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2012, 16:30
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Mijn vriendin zegt dat als je te veel reist naar een ver plek dat ze dat op de ov kunnen zien is dat waar?
Eh, ze kunnen alles zien in principe, want alles wordt opgeslagen. Maar je kunt geen boete krijgen omdat je "te ver" reist.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Mijn vriendin zegt dat als je te veel reist naar een ver plek dat ze dat op de ov kunnen zien is dat waar?
Je mag met je OV overal naar toe reizen, dus al ga je iedere dag van Leeuwarden naar Maastricht en weer terug voor de lol: dat mag gewoon. (Niet op de OV van je zus, natuurlijk, maar goed )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer OV Chipkaart activeren?
robbie14
4 29-01-2016 19:11
Verkeer & Vervoer Reizen met de trein
Fashion Icone
5 13-03-2012 15:15
Verkeer & Vervoer OV chipkaart met voordeeluren abonnement
brands
13 18-09-2010 10:51
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 15:44
Liefde & Relatie Hoe voel jij je op relationeel gebied? #99
Kitten
450 27-06-2009 12:24
Studeren Vraagjes OV-jaarkaart.
Limburgsegast
6 15-09-2006 19:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.