Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2005, 13:18
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
alleen Vino, maar die gaat weer weg dus
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2005, 15:19
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
ja gelukkig wel, zulke goede renners mogen niet verpest worden door godefroot & co
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 21:09
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Als AG2R volgend seizoen de ProTour-status krijgt (wat me waarschijnlijk lijkt, gezien hun aankopen), is er dan ook een ploeg die dan automatisch het ProTour-schap verliest, dus zeg maar 'degradeert'?
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 22:22
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Fassa houdt ermee op, dus er komt sowieso een plek vrij.
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 22:43
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Oh ja, dat is waar...
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 22:45
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Op blijven letten pf
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 23:03
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
jaja

AG2R lijkt me de enige serieuze kandidaat dan... of Chocolade Jacques en MrBookmaker moeten zich nog in de strijd gooien
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 01-09-2005, 23:25
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
ag2r is idd gewoon de sterkste continentale ploeg, maar ik vind dat ze het aantal ploegen in de PT gewoon omlaag moeten halen, gooi bouygues en euskaltel eruit, meer ruimte voor wildcards zijn de grote rondes ook weer tevreden
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 17:53
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Mercado naar Agritubel (is het gerucht), maar Saunier en Illes zouden ook interesse hebben. Lijkt me dat hij bij Saunier het beste past: vrijbuiters ploeg en Mercado is absoluut eigenzinnig. Mooie schaduwkopman naast Gomez Marchante.

Ferretti heeft een nieuwe sponsor gevonden. Bij Fassa zijn inmiddels de beste renners weg, dus dat kan nooit veel worden. Lijkt me logisch dat ze opnieuw moeten meedingen naar een ProTour ticket en dat ze het dan verliezen van AG2R.

Volgens mij hebben alle ploegen een contract (Fassa wordt zegmaar opnieuw opgericht) dus Euskatel en Bouygues kunnen er niet zomaar uitgegooid worden. Ik heb trouwens liever dat Française Des Jeux en Euskatel er uit gaan.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 18:04
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
ja fdj of bouygues of allebei in ieder geval hebben die kutfransen niet zoveel ploegen nodig
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 19:54
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Ach Bouygues is best leuk, maar wordt altijd met de nek aangekeken omdat ze zoveel fransen hebben. Euskatel is niets anders, maar dan Baskisch. Ze hebben daar slechts 6 renners die een beetje fatsoenlijk fietsen (ook niet geweldig overigens), de rest zijn allemaal amateurs.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 20:11
Verwijderd
Chocolade Jacques, zou mee moeten doen. Zo mooie naam
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 20:17
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Mja echt nooit! Voor mij op 1 met stip AG2R, dan Comunidad Valenciana, Panaria, Sella-Italia en tenslotte Barloworld. Dat lijken me de enige kanshebbers.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 20:56
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
communidad valenciana en selle italia dus ook never nooit, zie je die al in parijs roubaix rijden :')
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 21:25
Verwijderd
Ik vind eigenlijk dat ze een regelement moeten opmaken dat een wielrenner minsten 6 klasiekers heeft moeten rijden voordat hij meedoet aan een grote ronde
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 21:52
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 02-09-2005 @ 22:25 :
Ik vind eigenlijk dat ze een regelement moeten opmaken dat een wielrenner minsten 6 klasiekers heeft moeten rijden voordat hij meedoet aan een grote ronde
Waarom? Er is toch een verschil tussen klassiekerrenners en ronderenners?
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 21:58
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:
Pibbo schreef op 02-09-2005 @ 22:25 :
Ik vind eigenlijk dat ze een regelement moeten opmaken dat een wielrenner minsten 6 klasiekers heeft moeten rijden voordat hij meedoet aan een grote ronde
wat is dat nou voor gelul, petacchi heeft volgens mij niet eens 6 klassiekers uitgereden, klassiekers en grote rondes zijn iets heel anders en dat moet gewoon zo blijven
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 22:02
Verwijderd
Citaat:
nochtans schreef op 02-09-2005 @ 22:58 :
wat is dat nou voor gelul, petacchi heeft volgens mij niet eens 6 klassiekers uitgereden, klassiekers en grote rondes zijn iets heel anders en dat moet gewoon zo blijven
Ik vind het dan echt een strijd van de ultieme sporters
Met citaat reageren
Oud 02-09-2005, 22:41
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
de meeste klassiekerrenners geven weinig tot niets om de grote rondes, en de favorieten in een grote ronde geven niets om de klassiekers.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 10:17
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Citaat:
nochtans schreef op 02-09-2005 @ 21:56 :
communidad valenciana en selle italia dus ook never nooit, zie je die al in parijs roubaix rijden :')
Sella niet nee, Communidad wel, die rijden nu ook al wedstrijden als de CSS. Die hebben zoveel talent in de gelederen en rijden ook flink attractief. Jouw reden is iig geen reden om ze buiten de ProTour te houden. De enige reden waarom ze er waarschijnlijk nooit worden toegelaten is hun apotheek .
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 11:16
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
ja maar dat is ook geen reden, dan hadden ze phonak eigenlijk ook al niet moeten toelaten. ik vind dat ze het aantal ploegen moeten verminderen zodat er meer ruimte is voor wildcards, zodat selle italia de giro kan rijden, en chocolade jacques de noordelijke klassiekers. dat is gewoon de beste oplossing, ik ben sowieso nooit voorstander geweest van de protour
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 11:39
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Bij Phonak zijn het de renners, bij Comunidad eerder de ploeg.

Sella Italia kon nu toch ook de Giro rijden? (en hoe, met meneer Rujano en meneer Parra Pinto)

Alleen was er nu geen plaats voor die andere 2 teams (Acqua & Sapone - Adria Mobil en Naturino - Sapore di Mare, maar die laatste is Zwitsers en dat zijn afdankertjes van Domina Vacanze), terwijl bij de Tour RAGT buiten de boot viel en bij de Vuelta Kaiku (dat mehr te bieden heeft dan Relax, maar nog is het niet veel). Dus zo geweldig is het allemaal niet. Plaats voor Wildcards is er toch wel.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 12:33
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Zijn er nog transfergeruchten vrij gekomen?
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 14:43
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
ik zie liever selle italia de giro rijden en kaiku de vuelta, dan dat bouygues daar rijdt, die ploeg rijdt in beide rondes voor spek en bonen mee. en als je CV in de protour laat starten, gaan ze in p-r, rvv en g-w echt geen potten breken. nee dan kun je nog beter bookmaker, chocolade jacques of zelfs shimano laten starten in die wedstrijden. die ploegen hebben daar wel iets te winnen, maar hebben weer helemaal niks aan een startbewijs in de vuelta of de giro. daarom bedoel ik te zeggen: er zijn geen twintig ploegen die alles kunnen rijden. ik denk dat er een stuk of 15 ploegen zijn die dat wel kunnen/willen, laat dan voor de rest ruimte over aan wildcards.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 14:51
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
nouja nog wat transfer nieuws dan

gutierrez van illes baleares naar saunier duval
bennati van lampre-caffita naar liquigas
de osa's van illes baleares naar liberty seguros
garcia quesada van communidad valenciana naar saunier duval

en verder is het allemaal al wel bekend denk ik
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 17:55
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Behalve die van Gutierrez oud nieuws

Citaat:
nochtans schreef op 03-09-2005 @ 15:43 :
ik zie liever selle italia de giro rijden en kaiku de vuelta, dan dat bouygues daar rijdt, die ploeg rijdt in beide rondes voor spek en bonen mee.
Dat vind ik nu wel een heel slecht voorbeeld. Ten eerste reed Sella Italia de Giro al (nogmaals...) en ten tweede maakt Unai Yus op het moment furore in de Vuelta. Wat mij betreft dé verrassing. Chavanel en Geslin doen ook niet voor zoete koek mee en die Kern is lekker aanvallend ingesteld. Bouygues gaat uiterst efficient met haar beperkte mogelijkheden om. Dat kun je van bijvoorbeeld Domina en Liquigas niet zeggen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 17:59
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Kaiku heb ik nog nooit van gehoord; wie rijden daar dan
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 18:09
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Grootste namen zijn Ricardo Serrano, Aranaga (volgend seizoen Euskatel) en Galparsoro volgens mij. Mja, verder kom ik niet
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 18:23
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Hehe wat een kut team; niet echt een aanwinst voor de Vuelta denk ik
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 20:12
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Ach die Ricardo Serrano is echt wel een coole renner maar verder niet veel soeps idd.

De colombiaan Duque (winnaar van de Duivenkoers ) komt zijn landgenoot Parra Pinto gezelschap houden bij Cofidis. Is wel een goede renner, wint veel kleinere koersen. Vind het wel leuk voor die jongen, hij had alles op alles gezet om naar een protourploeg te gaan en dat is gelukt .
Met citaat reageren
Oud 03-09-2005, 21:29
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:
Röps schreef op 03-09-2005 @ 18:55 :
Behalve die van Gutierrez oud nieuws

Dat vind ik nu wel een heel slecht voorbeeld. Ten eerste reed Sella Italia de Giro al (nogmaals...) en ten tweede maakt Unai Yus op het moment furore in de Vuelta. Wat mij betreft dé verrassing. Chavanel en Geslin doen ook niet voor zoete koek mee en die Kern is lekker aanvallend ingesteld. Bouygues gaat uiterst efficient met haar beperkte mogelijkheden om. Dat kun je van bijvoorbeeld Domina en Liquigas niet zeggen.
natuurlijk ik weet ook wel dat selle italia de giro heeft gereden, daarom moeten ze die ook blijven rijden, maar ze hebben niks te zoekne in de klassiekers

bouygues, ja yus misschien, maar verder draait het hun toch alleen maar om de tour

en bedoel je niet de druivenkoers ipv de duivenkoers

Laatst gewijzigd op 03-09-2005 om 21:38.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 12:07
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Maar Beer Kauki heeft wel een mooi wielerpak


__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 12:31
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
ja tis apart, maar mooi? dan vond ik dat subtiele roze wat once ooit had mooier
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 17:05
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Hehe als ik dat shirt zie herinner ik me wel weer iets ervan ja; er reed toch zon kerel van die ploeg mee in de kopgroep in San Sebastian, hoe heet ie ook alweer
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 17:30
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Iid er reed er een mee genaamd Yon Bru en hij werd 5e. Verder zaten in de grote achtervolgende groep ook nog Israel Nunez en Ezequiel Mosquera.
Met z'n drietjes waren ze erg actief bij het formeren van een kopgroep.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 04-09-2005, 22:22
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
vreselijke fout schreef op 04-09-2005 @ 13:07 :
Maar Beer Kauki heeft wel een mooi wielerpak


[afbeelding]
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 20:34
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
yus onderschrijft mijn standpunt, de enige goede renner van bouygues zit onder de dope

Yus betrapt met medicamenten
Unai Yus is afgelopen zondag betrapt op het bezit van medicamenten, die niet door zijn ploeg Bouyues Telecom zijn voorgeschreven. Dat maakte de persvoorlichter van het Franse team zojuist bekend Het bezit van de middelen zou kunnen wijzen op het gebruik van doping. Ook het bezit van verboden middelen is strafbaar.
Als gevolg van de ontdekking is de renner op staande voet ontslagen. "De reglementen van onze ploeg bepalen dat renners dat het contract met de betreffende renner dan wordt ontbonden", aldus manager Jean-René Berneadeau. De ploegdirectie laat de gevonden medicatie in een Frans labaratorium onderzoek om uit te vinden wat de werkelijke substantie van de medicatie is.

Yus rijdt de afgelopen weken zeer goed. Na opvallende prestaties in de Eneco Tour, was hij deze dagen ook goed op dreef in de Vuelta. De 31-jarige Yus werd zesde in de tweede en vijfde etappe deze ronde en stond tot vandaag zeventiende in het algemeen klassement, op bijna zes minuten van leider Menchov. Vanochtend startte de Bask niet, naar alle waarschijnlijk met de gevonden medicamenten als reden.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 20:36
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
He bah, het zal ook eens niet
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 20:50
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Trouwens niet de enige goeie renner van Bouygues, Anthony Charteau werd vandaag netjes 19e; maar ik weet niet of die samen met Yus boodschappen doet
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 21:15
0oFZo0
Avatar van 0oFZo0
0oFZo0 is offline
Dopinggebruik Armstrong 'zeer waarschijnlijk'

Gepubliceerd op maandag 05 september 2005

Het is zeer waarschijnlijk dat Lance Armstrong doping heeft gebruikt. Dat meent Dick Pound, voorzitter van het mondiale anti-dopingbureau WADA.
Pound wijst in de Duitse internetkrant Netzeitung niet direct met een beschuldigende vinger naar de Texaan, maar neemt het wel op voor het laboratorium Chatenay-Malabry dat oude B-stalen uit 1998 en 1999 heeft onderzocht op sporen van epo. Het lab voerde deze tests uit om het onderzoek naar epo te kunnen verfijnen, het middel was in 1999 nog niet op te sporen.

Bij de analyse van de oude monsters kwam aan het licht dat Armstrong tijdens de Tour van 1999 zes keer een positieve dopingtest zou hebben ingeleverd. Dat nieuws werd onlangs onthuld door de Franse sportkrant L'Equipe. Het lab trof in 46 urinemonsters uit de jaren '98 en '99 sporen van epo aan.

Het is de zoveelste dopingbeschuldiging aan het adres van Armstrong. De zevenvoudig Tourwinnaar, die in 1999 zijn eerste zege boekte, ontkent in alle toonaarden dat hij verboden middelen heeft gebruikt. Armstrong denkt dat er iets fout is gegaan bij het bewaren van zijn urinemonsters en dat daardoor de testuitslagen zijn beïnvloed.

Maar Pound gelooft niet in de theorie van Armstrong. Volgens de Canadees is er geen enkele reden om aan te nemen dat het toonaangevende dopinglab een fout gemaakt zou hebben. "Het zou kunnen dat epo-sporen na verloop van tijd uit de urine verdwijnen, maar het is onmogelijk dat er eerst geen epo in zit en dan plotseling uit het niets toch opduikt."

De Internationale wielrenunie UCI maakt later deze week bekend wat ze met de onthullingen in L'Equipe doet. WADA-voorzitter Pound bevestigde nogmaals dat het erg moelijk is om Armstrong eventueel alsnog te bestraffen


Bron: www.planet.nl
__________________
ofzoiets
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 21:36
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Ik vraag me dan nog steeds het volgende af. Armstrong heeft meer dan 6 keer moeten plassen in die ronde, waarom zijn de andere stalen dan niet positief, want zoals het er uit ziet hebben ze alle sampels opnieuw getest.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 22:08
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Dat verhaal van Yus is toch teleurstellend. Jammer voor die jongen dat ie doping nodig had. Maar zou Bouygues daar nou echt niets van hebben geweten?

En wat betreft Lance: ik hoop dat mensen hem nog eens met rust laten.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 22:16
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 05-09-2005 @ 22:36 :
Ik vraag me dan nog steeds het volgende af. Armstrong heeft meer dan 6 keer moeten plassen in die ronde, waarom zijn de andere stalen dan niet positief, want zoals het er uit ziet hebben ze alle sampels opnieuw getest.
voor vlakke ritten gaat hij echt geen epo gebruiken hoor
Met citaat reageren
Oud 05-09-2005, 22:34
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Er is nog helemaal niets fouts ontdekt hoor bij meneer Yus. Zou me niets verbazen als dat wel zo gaat zijn, maar zolang ze niets vaststellen is er geen reden tot paniek lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 13:42
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 05-09-2005 @ 23:08 :


En wat betreft Lance: ik hoop dat mensen hem nog eens met rust laten.
Maar wat vind je er nu van dat hij doping heeft gebruikt?

Of denk je dat de lvoorzitter van het mondiale anti-dopingbureau WADA liegt of er geen verstand van heeft?

Wat dit is geen opmerking van een krant die volgens jou al tijden bezig zijn hem ''te pakken''
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!

Laatst gewijzigd op 06-09-2005 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 15:04
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
nochtans schreef op 05-09-2005 @ 23:16 :
voor vlakke ritten gaat hij echt geen epo gebruiken hoor
Ja, dus....
Als je zoiets eenmaal hebt gebruikt, dan valt het twee dagen later ook nog wel te vinden hoor en waarschijnlijk een week later ook nog....
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 15:13
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Wat ik net lees over Lance
Citaat:
The seven-times Tour de France winner has also been contemplating a possible come-back at the French Grand Tour 2006 although the Texan retired from the sport just a few weeks ago. "I'm thinking about it," Armstrong told The American Statesman's Suzanne Halliburton. "I'm thinking it's the best way to piss (the French) off," he added, in response to French newspaper L'Equipe, which reported on August 23 that it had proof that Armstrong used the banned drug EPO in the Tour 1999, the first Tour the American won.

Armstrong, who denies the allegation firmly, said he entertained the idea for the past two weeks, since the publication of the paper initialising the controversy. When asked how serious he was about another Tour, Armstrong said, "I'm exercising every day." Armstrong is still in good shape and will participate in the Tour Of Hope from September 29 to October 8, 2005. He will also be part of the Discovery Channel's first team training camp for next season in early December in Austin, Texas.

Cyclingnews reached Discovery Channel sports director Johan Bruyneel in his team car at the Vuelta a Espana and he told us that "Yes, the quote from Lance in the Austin American Statesman is certain. You know, we had some retirement parties in Nice after the Tour and then Lance went back to the States and took it easy for a few weeks. Then he called me three weeks later and said 'I'm back on the bike... I'm getting bored and missing the exercise, the riding'."

Bruyneel explained that "I'm not excluding a comeback by Lance for 2006, but can't confirm anything until I talk to him. But it's not impossible."
Ik geloof niet dat t verstandig zou zijn.
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 18:06
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 06-09-2005 @ 16:13 :
Wat ik net lees over Lance
Ik geloof niet dat t verstandig zou zijn.
Ik heb er ook over gelezen op TT-één
Citaat:
LANCE ARMSTRONG OVERWEEGT TERUGKEER

Overweegt Lance Armstrong een terugkeer in het peloton? De 7-voudige Tourwinnaar sluit het alvast niet uit. Dat gaf de Amerikaan mee in een Texaanse krant.

"Ik denk er aan. Ik vermoed dat het een ideale manier is om de Fransen een hak te zetten", zei Armstrong, die na de voorbije Tour een punt zette achter zijn carrière. Op de vraag of hij dat echt meende, antwoordde Armstrong: "Ik zit nog elke dag op de fiets, hoor."

Armstrong (34) is niet te spreken over de onthullingen van L'Equipe, waaruit moet blijken dat de 34-jarige renner in de Tour van '99 epo heeft gebruikt.

"HIJ MIST ALLES WAT ROND KOERS LEEFT"

Lance Armstrong neemt aan het einde van dit jaar wél deel aan de ploegstage van Discovery Channel. "Wellicht valt op de stage een of andere beslissing", blijft ploegleider Johan Bruyneel geheimzinnig.

Bruyneel: "Die ploegstage wordt waarschijnlijk een mijlpaal. Maar ik zeg niet dat hij nu beslist heeft om weer te beginnen koersen. Natuurlijk heb je dan de andere kant van de medaille."

"Armstrong heeft na 3 weken echt niets doen opnieuw de draad opgenomen en zit elke dag op de fiets. Het is duidelijk dat hij weer honger heeft. Hij mist alles wat rond de koers leeft en beweegt"

WOORDVOERDER: "HIJ MAAKTE EEN GRAPJE"

"Als Armstrong iets in z'n hoofd heeft, kun je dat er niet zomaar uitpraten", gaat Bruyneel voort. "Bovendien kunnen de roddels een extra stimulans zijn."

"De beschuldigingen van dopinggebruik kunnen de druppel zijn om de draad weer op te pikken als renner. Zo kan hij laten zien dat hij al zijn resultaten "puur" heeft behaald. Hij heeft trouwens nog een contract voor een seizoen bij Discovery. Er is plaats bij ons."

Woordvoerder Mark Higgins sprak met de renner na het interview en ontkende al: "Hij plant geen comeback. Hij is voor 100% met pensioen. Hij grapte gewoon."

"LANCE ARMSTRONG VOELT ZICH BEDROGEN"

Johan Bruyneel vertoeft op de Spaanse wegen en vanuit de Vuelta lichtte hij het Armstrong-nieuws toe op Sporza tv. "We hebben het al over een terugkeer gehad, maar dan eerder als een grap."

"Nog eens: Lance Armstrong voelt zich bedrogen na de nieuwe dopinghetze. Hij was terneergeslagen door de berichten van L'Equipe. Hij is iemand die dan wil terugslaan. Maar goed, zover zijn we op dit moment nog niet", zei Bruyneel.

"Na zijn zege in Sestrière, in de Tour van '99, hebben ze Armstrong nooit meer met rust gelaten. Het werd een heksenjacht, zelfs tot na zijn afscheid."

BRUYNEEL: "BEN ZEKER, HIJ LIEGT NIET"

Maar waarom zou L'Equipe dan met opzet valse onthullingen doen? "Tja, omdat er kwaad opzet in het spel is. Van 1 ding ben ik zeker: Armstrong liegt niet."

"Het is makkelijk om via een krant, dus geen officiële instantie, iets rond te bazuinen", zegt Bruyneel. "Wij kunnen ons gelijk en hun ongelijk ook niet bewijzen. Er is kwaad opzet in het spel."

"Er zijn veel dingen gebeurd die niet ethisch zijn. Ik heb Armstrong zeven jaar meegemaakt: ik weet dus als geen ander wat z'n fysieke kwaliteiten zijn. En die van zijn opponenten. Ik steek mijn hand in het vuur voor Armstrong."

"ARMSTRONG ZAL WEL EPO GEBRUIKT HEBBEN"

Voor Dick Pound, de voorzitter van het wereldantidopingagentschap Wada, is het zo goed als zeker: Lance Armstrong heeft in de Tour van 1999 epo gebruikt.

"Ik heb alle vertrouwen in het lab van Châtenay-Malabry", zei Pound. "Het is één van de toonaangevende labs voor epo-onderzoek. Die analyses zullen wel kloppen. Ik heb de resultaten gezien en zie geen reden om nog te twijfelen."

Toch meent Pound dat het moeilijk is om Armstrong nog te straffen. "Omdat de epotest in 1999 nog niet bestond en Armstrong nooit een positieve plas heeft afgeleverd", verduidelijkt hij.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 18:08
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
alsjeblieft zeg ik was net zo blij dat we van em af waren
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 18:20
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Geweldig!!
Het zou de ultieme wraakactie zijn, ik vind dat ie dit echt moet gaan doen en nog 1 keer die Tour domineren. Lance kennende zal hij dit zeker serieus overwegen en ik zou heel blij zijn als hij nog 1 keer meedoet en de Fransen een poepie laat ruiken.

8!
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Wielerseizoen 2005 [II]
teddybeer1983
3 24-08-2005 16:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.