Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2005, 15:51
Sandersss
Sandersss is offline
Centreline Downwash Generating (CDG). Dat zou de benaming voor het nieuwe type achtervleugel wel eens kunnen worden voor 2008 (of 2007 als alles goed gaat).

Deze vleugel heeft 1 groot verschil met de hedendaagse achtervleugels: hij bestaat namelijk niet langer uit een geheel maar uit 2 aparte stukken die boven de achterbanden hangen.

Volgens onderzoek zou dit het voorbijsteken ten goede moeten komen.
De bedoeling is dat het vanaf 2008 in het technisch regelement wordt opgenomen (tesamen met de verbreding van de wagens en de slicks). Toch hoopt men al in 2007 de plannen te introduceren, dit kan echter enkel als men de nodige steun van de teams krijgt.

Max Mosley had het volgende erop te zeggen: " Dit nieuw onderzoek is belangrijk voor de toekomst van de Formule 1. Door de CDG-vleugel te introduceren geven we de fans exact wat ze willen namelijk wiel-aan-wiel races. We hopen dan ook op de steun van de teams, zodat we dit radicale nieuwe project in 2007 al kunnen introduceren in plaats van 2008"


Foto's:

http://www.fia.com/resources/images/...DG_graphic.jpg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2005, 17:16
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Ziet er raar uit..

Ik geloof trouwens nooit dat het veranderen van een vleugel er voor zorgt dat er wiel-aan-wiel gevechten komen.
De beste oplossing voor de grote verschillen is.. dezelfde auto.
Je ziet nu dat de coureurs van hetzelfde team vaak dicht bij elkaar zitten. Dus wanneer ze allemaal dezelfde auto hebben zouden ze dichter bij elkaar moeten zitten.

Ik ben trouwens niet een voorstander van een standaart wagen.
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 18:02
Verwijderd
Ziet er apart uit, wel leuk eigenlijk . Als deze vleugel er voor zorgt dat de auto's dichter achter elkaar kunnen rijden zonder downforce te verliezen, dan hoop ik het het snel ingevoerd word .
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 21:06
Sandersss
Sandersss is offline
LONDEN - De Formule 1 stapt over op een ander kwalificatiesysteem. De internationale automobielfederatie FIA besloot maandag volgend seizoen van de kwalificaties een soort afvalrace te maken. Dat zou aantrekkelijker zijn voor het publiek.

Een zegsman van de FIA zei dat alle raceteams akkoord zijn met de wijziging. De FIA draait volgend seizoen ook een maatregel terug. Dit jaar was het verwisselen van banden tijdens de grandprixwedstrijden niet toegestaan. In 2006 mag het weer.


In de huidige kwalificaties rijdt elke bolide feitelijk rondjes tegen de klok. De coureur met de snelste rondetijd verdient poleposition. Volgend jaar introduceert de FIA twee korte wedstrijdjes, waarbij telkens een aantal racewagens afvallen. De beste tien strijden in een derde race van 20 minuten om de voorste startplek.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2005, 21:09
Sandersss
Sandersss is offline
Dezelfde achtervleugel zorgt ervoor dat de F1 wagens minder afhankelijk worden van downforce, waardoor ze dichter achter elkaar kunnen rijden; dus meer kunnen inhalen.

Echter, dit lossen de teams wel weer op dmv kleine wings ed.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 08:28
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Hm die vleugel ziet er inderdaad wel een beetje raar uit. Maargoed, als het ervoor zorgt dat er meer en mooiere gevechten ontstaan, dan vind ik het goed.
Citaat:
MC Bobie schreef op 24-10-2005 @ 18:16 :
Ziet er raar uit..

Ik geloof trouwens nooit dat het veranderen van een vleugel er voor zorgt dat er wiel-aan-wiel gevechten komen.
De beste oplossing voor de grote verschillen is.. dezelfde auto.
Je ziet nu dat de coureurs van hetzelfde team vaak dicht bij elkaar zitten. Dus wanneer ze allemaal dezelfde auto hebben zouden ze dichter bij elkaar moeten zitten.

Ik ben trouwens niet een voorstander van een standaart wagen.
Inderdaad, kijk bijvoorbeeld naar A1GP, iedereen dezelfde auto, en iedereen zit heel dicht op elkaar. Maar dat is inderdaad niks voor Formule 1, een standaart wagen.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 09:24
Sandersss
Sandersss is offline
Formule 1 moet het juist hebben van ontwikkelingen enz. Daar zijn ze groot door geworden.

De bandenwissel komt hoogstwaarschijnlijk ook weer terug, wat de Bridgestone teams weer ten goede komt.





Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 09:42
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Echt, daar ben ik zo blij mee..
wat een idiote regel was dat..

Formule 1, dat was juist altijd de sport waarbij er in zes seconden én getankt werd, én vier banden werden verwisseld. Het hele team zat dan in spanning te wachten op dat ene moment, het moment waarop hun coureurs een pitstop zouden maken. De spanning was vaak groot. Alles moest goed gaan, en het liefst zo snel mogelijk. Soms was er nog wel eens één band die per ongeluk in de pitbox stond, en die dan snel gehaald moest worden. Dat soort chaos zorgde altijd voor mooie momenten. Als bijvoorbeeld de leider in de wedstrijd naar binnen kwam, was het altijd de vraag of de banden goed en zonder problemen op de auto kwamen. Want ook dat ging nog weleens mis. Dit jaar waren de pitstops op zichzelf vaak minder interessant om te zien. Ook hadden een aantal monteurs binnen het team een hele andere taak gekregen omdat banden verwisselen niet meer nodig was. En dat vind ik erg jammer. Formule 1 stond juist hierom bekend. De pitstops. Een pitstop waarbij er geen banden verwisseld worden, vind ik niet in de Formule 1 passen.

Maar goed, gelukkig mag het weer..
En vanaf wanneer gaat dat in? 2006?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 11:07
Sandersss
Sandersss is offline
He, nog meer veranderingen, 'k blijf bezig

ff overzichtelijk:

Kwalificatie
Opnieuw gaat het kwalificatiesysteem op de schop. De kwalificatie bestaat volgend jaar uit drie knock-out sessies. Na de eerste sessie van 15 minuten vallen de vijf langzaamste coureurs af en in de tweede sessie nog eens vijf. De overige tien coureurs strijden in de laatste sessie van twintig minuten om de pole position.

Bandenwissels
Ook de bandenwissels zijn, ondanks bezwaren van enkele teams, na een jaar afwezigheid weer toegestaan.

Banden
In 2007 worden de slicks heringevoerd. In 1997 werden de profielloze banden verboden. Bovendien is 2006 het laatste jaar met meerdere bandenleveranciers. Vanaf 2007 wordt de zogenoemde ‘control tyre’ ingevoerd.

Achtervleugel
Het voorstel van de FIA van de dubbele achtervleugel moet nog verder worden uitgewerkt. De technische werkgroep gaat aan de slag met het plan. Daarna moeten minimaal acht teams toestemmen voordat de vleugel daadwerkelijk op de wagen wordt gemonteerd.

In het nieuwe concept wordt de huidige achtervleugel vervangen door twee kleinere vleugels, die achter de wielen zijn geplaatst. Dankzij deze constructie kunnen de auto’s weer vlak achter elkaar rijden zonder verlies aan downforce. Hierdoor zijn meer inhaalacties mogelijk

Groen licht
Niet alle voorstellen kregen groen licht. Het verbieden van de derde wagen en het afschaffen van de reservewagen kregen geen goedkeuring.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 12:47
Verwijderd
Nee he, wat een kut verandering, maar een bandenleverancier. Nu moesten de leveranciers nog tegen elkaar strijden, waardoor je echt de beste banden krijgt, maar niet de veiligste. Nu worden ze waarschijnlijk dus weer wat minder snel, maar veiliger '.

Die kwalificatie is wel leuk, lijkt alleen een beetje afgekeken van de A1 GP, al zal dat wel niet zo zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 19:54
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
En hoe zit het met de kwali dan? De eerste 10 die afvallen? Wat gebeurt daarmee? Dat heb ik nog nooit begrepen.. Telt daarvan gewoon hun snelste tijd ofzo??
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 20:02
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 25-10-2005 @ 20:54 :
En hoe zit het met de kwali dan? De eerste 10 die afvallen? Wat gebeurt daarmee? Dat heb ik nog nooit begrepen.. Telt daarvan gewoon hun snelste tijd ofzo??
Gewoon, de eerste 5 die afvallen krijgen de laatste 5 plaatsen. De volgende 5 daarvoor en de andere 10 op volgorde daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 20:04
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Bossen schreef op 25-10-2005 @ 21:02 :
Gewoon, de eerste 5 die afvallen krijgen de laatste 5 plaatsen. De volgende 5 daarvoor en de andere 10 op volgorde daarvoor.
Maar vallen ze een voor een af ofzo? Of in een keer 5 tegelijk en daarvan worden de tijden bekeken om te bepalen wie laatste, enalaatste, 18e enz staat?
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 20:24
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 25-10-2005 @ 21:04 :
Maar vallen ze een voor een af ofzo? Of in een keer 5 tegelijk en daarvan worden de tijden bekeken om te bepalen wie laatste, enalaatste, 18e enz staat?
Vallen tegelijk af, maar slechtste tijd staat laatste. Denk ik.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2005, 21:05
Sandersss
Sandersss is offline
Eerst wordt de eerste sessie gereden, van 15 minuten. De 15 rijders met de snelste tijd mogen nog een keer 15 minuten rijden, de 5 langzaamsten krijgen op basis van hun tijd startposities. (dus de langzaamste achteraan enz.)

Vervolgens rijden de overige 15 weer 15 minuten, en vallen de 5 langzaamsten af. Die krijgen ook op basis van hun tijd een startpositie.

De overige 10 coureurs rijden 20 minuten voor de poleposition.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 08:17
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 25-10-2005 @ 22:05 :
Eerst wordt de eerste sessie gereden, van 15 minuten. De 15 rijders met de snelste tijd mogen nog een keer 15 minuten rijden, de 5 langzaamsten krijgen op basis van hun tijd startposities. (dus de langzaamste achteraan enz.)

Vervolgens rijden de overige 15 weer 15 minuten, en vallen de 5 langzaamsten af. Die krijgen ook op basis van hun tijd een startpositie.

De overige 10 coureurs rijden 20 minuten voor de poleposition.
Oke, en het aantal rondjes en banden is onbeperkt toch?

Nja ik weet niet of dit nou een geweldig systeem is, maar het is wel een feit dat het een stuk beter klinkt dan het systeem dat we eerst hadden..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 18:24
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Tja, elk jaar een nieuwe kwali zo lijkt het?

Dus we krijgen nu weer zoals van ouds iedereen tegelijkertijd op de baan... naja in 3 fasen dan, en elke fase 5 auto's minder.
Mja, afgelopen seizoen hing je plek op de grid slechts van 1 rondje af, dus in 1 keer moest alles perfect zijn, komend seizoen heb je wat meer kansen en minstens 1 kwartier. Das het voordeel lijkt mij.
En als nou in het eerste kwartier 6 auto's crashen / uitvallen (kans is klein, maar stel... ), wat gebeurt er dan?
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2005, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 26-10-2005 @ 19:24 :
Tja, elk jaar een nieuwe kwali zo lijkt het?

Dus we krijgen nu weer zoals van ouds iedereen tegelijkertijd op de baan... naja in 3 fasen dan, en elke fase 5 auto's minder.
Mja, afgelopen seizoen hing je plek op de grid slechts van 1 rondje af, dus in 1 keer moest alles perfect zijn, komend seizoen heb je wat meer kansen en minstens 1 kwartier. Das het voordeel lijkt mij.
En als nou in het eerste kwartier 6 auto's crashen / uitvallen (kans is klein, maar stel... ), wat gebeurt er dan?
Eerste crash achteraan, en als het hard ging in T-Car. 6e auto zal dan denk ik toch uitvallen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-10-2005, 22:40
Verwijderd
We hebben nou wel gelezen over dat bandenwisselen mag, maar mag bijtanken ook weer gewoon zoals 2 jaar geleden dus dat ze voor de race nog even kunnen bijtanken?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 09:13
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Bossen schreef op 26-10-2005 @ 20:08 :
Eerste crash achteraan, en als het hard ging in T-Car. 6e auto zal dan denk ik toch uitvallen.
Dat lijkt me wel heel krom.. maarja je weet het nooit met de FIA.. maar ik denk toch wel dat ze daar dan een oplossing voor vinden.
Waarschijnlijk staan die zes dan gewoon achteraan en gaat de volgende sessie beginnen met 14 ipv 15 auto's ..

@Andere Duck:
Volgens mij moeten de 10 overgebleven coureurs van tevoren vertellen hoeveel bezine ze mee nemen naar de race. Dan mogen ze zo weinig mogelijk mee nemen in het laatste deel van de kwali, en daarna wordt de hoeveelheid bezine weer afgetankt. Dus als iemand met 50 liter wil beginnen, en hij heeft na de kwali nog 10 liter over, moet hij nog 40 liter bijtanken..
Ik weet ook niet zeker of ik het goed heb, maar zoiets was het dacht ik.
En ik weet ook nog niet of dit nou wel een handig idee is, maarja we zullen het wel zien straks.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 09:17
Sandersss
Sandersss is offline
Om het laatste deel van de kwalificatie nog spannender te maken voert de FIA nog een extra regel in. De tien rijders die nog een laatste keer de baan op moeten zijn verplicht de race te starten met de hoeveelheid benzine die hen na de kwalificatie rest. Dat geldt niet voor de 10 rijders die eerder te traag werden bevonden. Zij mogen wel nog bijtanken voor de start van de race. Dit strategisch vraagstuk moet volgens de FIA in 2006 voor nog meer spanning gaan zorgen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 09:29
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 27-10-2005 @ 10:17 :
Om het laatste deel van de kwalificatie nog spannender te maken voert de FIA nog een extra regel in. De tien rijders die nog een laatste keer de baan op moeten zijn verplicht de race te starten met de hoeveelheid benzine die hen na de kwalificatie rest. Dat geldt niet voor de 10 rijders die eerder te traag werden bevonden. Zij mogen wel nog bijtanken voor de start van de race. Dit strategisch vraagstuk moet volgens de FIA in 2006 voor nog meer spanning gaan zorgen.
Dus eigenlijk komt het weer precies op hetzelfde als vorig jaar neer? Degene met het minste benzine staat op pole. En andersom. Tjongejonge. Zoals Olav Mol het een keer mooi zei: 'De kneus van de zaterdag kan de held van de zondag zijn'
Ik vind dat ze weer terug moeten naar 12 ronden maximaal in een uur, zoveel benzine en banden als je wilt. Dan komt het tenminste echt aan op kwaliteiten van auto's en coureurs, niet op liters benzine
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:31
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 27-10-2005 @ 10:13 :
Dat lijkt me wel heel krom.. maarja je weet het nooit met de FIA.. maar ik denk toch wel dat ze daar dan een oplossing voor vinden.
Waarschijnlijk staan die zes dan gewoon achteraan en gaat de volgende sessie beginnen met 14 ipv 15 auto's ..
Juh dat zei ik toch .

Dat de laatste 10 niet mogen bijtanken zal het vast wat spannender maken, maar ik vind het een klote regel.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:52
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Bossen schreef op 27-10-2005 @ 16:31 :
Juh dat zei ik toch .

Dat de laatste 10 niet mogen bijtanken zal het vast wat spannender maken, maar ik vind het een klote regel.
Gaat idd niet werken... Is echt een regel waar team weer mee kunnen spelen. Ik denk dat teams er dan gewoon voor zullen kiezen iets verder op de grid te staan, maar wel gewoon met een volle tank te kunnen starten.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 27-10-2005 @ 16:52 :
Gaat idd niet werken... Is echt een regel waar team weer mee kunnen spelen. Ik denk dat teams er dan gewoon voor zullen kiezen iets verder op de grid te staan, maar wel gewoon met een volle tank te kunnen starten.
Ja voor die kerel die dan tiende staat is het veel fijner om 11e te staan met meer benzine. Als het nou alleen de eerste 5 zouden zijn, maar iemand die vaak in het midden staat maakt echt veel minder kans tegen de 11e/12e plaatsen dan normaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2005, 16:34
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 25-10-2005 @ 12:07 :
Kwalificatie
Opnieuw gaat het kwalificatiesysteem op de schop. De kwalificatie bestaat volgend jaar uit drie knock-out sessies. Na de eerste sessie van 15 minuten vallen de vijf langzaamste coureurs af en in de tweede sessie nog eens vijf. De overige tien coureurs strijden in de laatste sessie van twintig minuten om de pole position.
Dan zitten de auto's dus tegelijk op de baan en willen ze allemaal een snelle ronde rijden. Dat kan leuk gaan worden..

Stel je voor: Fisichella heeft een redelijk tijd neergezet, iig top tien. Alonso nog niet en Raikonen ook nog niet. Flavio B zegt tegen Fisichella: 'jij gaat voor Raikonen rijden en je zorgt ervoor dat hij geen snelle ronde kan rijden'. Alonso pakt zo makkelijk de pole..

Deze nieuwe kwali zal gaan zorge voor leuke spelletjes van de teams.
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2005, 19:43
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Maar ik denk niet dat ze dat zullen gaan doen..
Zo onsportief zijn ze toch niet..? En als het te duidelijk is dan zal de FIA wel ingrijpen..
En het kon vroeger trouwens ook, toen er nog gewoon 1 sessie was van een uur. En toen gebeurde dat niet echt volgens mij..
Dus ik denk dat dat niet zo'n probleem zal worden..
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 17:44
PV
PV is offline
Citaat:
'Albers tekent bij Midland'

(Novum/Infostrada) - Christijan Albers rijdt de komende twee jaar voor de nieuwe Formule 1-renstal Midland. Zijn management wilde het nieuws niet bevestigen, maar volgens de website F1Racing.nl, één van de sponsors van de Nederlandse autocoureur, wordt het bericht dinsdag officieel bekendgemaakt. Albers werd al langer in verband gebracht met de opvolger van Jordan.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2005, 18:06
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 31-10-2005 @ 18:44 :
Gelukkig, Albers heeft dus iig een stoeltje, nu maar hopen dat het team het beter gaat doen dan Jordan.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 14:29
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Jip, het is echt officieel... Albers naar Midland voor 2 jaar.
Als iemand nog een zitje verdiende was het Albers wel. Nu maar hopen dat hij een teamgenoot van formaat krijgt. Een Sato of een Davidson zou leuk zijn. Tegen zulke jongens kan hij zich pas echt in de kijkers rijden.

Hij kon ook naar Williams als test-coureur. Als de Midland deal niet was doorgegaan was hij hoogst waarschijnlijk daar aan de slag gegaan. Maar ik denk dat hij de juiste keus heeft gemaakt door voor Midland te kiezen.

Kijken waar Doornbos nog eventueel terecht kan. Men zegt dat Ecclestone hem graag bij Williams zou zien als race-coureur. Maar ik weet niet of dat geloofwaardig is. Misschien testrijder bij Williams, Pizzonia gaat waarschijnlijk naar USA dus dat plekje komt vrij...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 15:04
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 01-11-2005 @ 15:29 :
Maar ik denk dat hij de juiste keus heeft gemaakt door voor Midland te kiezen
helemaal met je eens
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 18:35
Verwijderd
Citaat:
October 24th, 2005: Jordan Grand Prix and the Midland Group are pleased to announce that they have signed Nicky Pastorelli as the team’s official test and Friday driver for the 2006 FIA Formula One World Championship. The talented 22 year-old Dutchman was already the official Jordan Grand Prix test driver in 2005 and was part of the Young Driver Development Program initiated by Midland F1 to help promising junior drivers confirm their talent in preparation for their entry into Formula One.
Bron: www.pastorelli.nl

Hopla, nog een Nederlander erin. Wel leuk, nog een Nederlander. Nu Doornbos als 2e rijder en Jan Lammers als teambaas!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2005, 19:13
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mooi dat Albers een nieuw team gevonden heeft! Nu Doornbos nog.
Wie wordt eigenlijk teamgenoot van Albers of is dat nog niet bekend? Monteiro heeft het (voor een vrij anonieme rijder een jaar geleden) redelijk goed gedaan dit jaar, Karthikeyan zien we denk ik niet terug dit jaar. Of wordt het iemand van een ander team? Anthony Davidson zou toch ook verkassen van BAR naar een team voor eerste of tweede coureur te worden?
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 10:37
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Volgend jaar zullen er waarschijnlijk elf teams deelnemen aan het wereldkampioenschap Formule 1. Het Super Aguri F1 Team uit Japan wil McLaren, Renault en Ferrari het vuur aan de schenen leggen.

Achter het project staat de voormalige Japanse F1-piloot Aguri Suzuki, die in de Japanse autofabrikant Honda een bondgenoot vond. Suzuki stelde zijn plannen voor in Tokio.

Als de FIA de plannen van Suzuki aanvaard, zal de voorstelling van het team eind januari/begin februari plaatshebben. Honda zal instaan voor de levereing van V8-motoren. Over de rijders en sponsors is nog niets beslist. Als potentiële piloot voor het derde Japanse F1-team is er sprake van de Japanner Takuma Sato, die niet meer welkom is bij Honda.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 14:39
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 02-11-2005 @ 11:37 :
Volgend jaar zullen er waarschijnlijk elf teams deelnemen aan het wereldkampioenschap Formule 1. Het Super Aguri F1 Team uit Japan wil McLaren, Renault en Ferrari het vuur aan de schenen leggen.

Achter het project staat de voormalige Japanse F1-piloot Aguri Suzuki, die in de Japanse autofabrikant Honda een bondgenoot vond. Suzuki stelde zijn plannen voor in Tokio.

Als de FIA de plannen van Suzuki aanvaard, zal de voorstelling van het team eind januari/begin februari plaatshebben. Honda zal instaan voor de levereing van V8-motoren. Over de rijders en sponsors is nog niets beslist. Als potentiële piloot voor het derde Japanse F1-team is er sprake van de Japanner Takuma Sato, die niet meer welkom is bij Honda.
Japanse bluf
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 17:24
Verwijderd
Zou toch mooi zijn als het waar is, een extra team. Maar McLaren endergelijke het vuur aan de schenen leggen met Sato?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-11-2005, 18:32
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Volgens mij was in 2003 en 2004 toch ook al een groot gerucht dat al een elfde team in de F1 zou gaan rijden? Maar daar heb ik al lang niets meer van gehoord... kan me iets heel vaags herinneren, maar weet de naam al niet meer...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 18:43
one.
one. is offline
Ach, dat is hetzelfde als zeggen dat RBR-Ferrari het te topteams moeilijk gaat maken.
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 18:44
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Vind het wel jammer dat de naam Minardi nu voorgoed weg is...

Red Bull heeft Minardi overgenomen, tuurlijk, dat wisten we al, maar waarom hadden ze dat team niet Red Bull Minardi kunnen noemen
Minardi was een begrip...

jammer
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2005, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Biertank 52 schreef op 02-11-2005 @ 19:44 :
Vind het wel jammer dat de naam Minardi nu voorgoed weg is...

Red Bull heeft Minardi overgenomen, tuurlijk, dat wisten we al, maar waarom hadden ze dat team niet Red Bull Minardi kunnen noemen
Minardi was een begrip...

jammer
Ik denk dat hoewel Minardi een begrip is, het team niet echt bekend stond als topteam. En als nieuw team wil je niet al meteen beginnen met een naam die in het verleden geen successen geboekt heeft.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 17:21
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Er is weer een beetje hoop dat er een Belg in de F1 komt. Jeffrey Van Hooydonk mag gaan testen bij Midland (ex Jordan). De test zelf heeft plaats op 8 december op het circuit van van het Spaanse Jerez. Jeffrey Van Hooydonk heeft al wat F1-ervaring kunnen opdoen bij Minardi.
De twee zitjes bij Midland zijn wel al ingenomen, oa door Christijan Albers.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 18:28
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 16-11-2005 @ 18:21 :
De twee zitjes bij Midland zijn wel al ingenomen, oa door Christijan Albers.
Wie is die andere dan? Monteiro? Davidson? Of iemand anders?
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 18:31
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Ik dacht Monteiro, want dat stond op f1racing.nl
Maar dat zegt ook niet alles natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 19:48
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
En in deze wagen (kleurenstelling) gaat Christijan het volgend seizoen doen:


Ik moet zeggen, een zeer gelikt ontwerp.

Voor de Belgen:

Jeffrey van Hooydonk bij het passen van zijn stoeltje.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 19:54
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 16-11-2005 @ 20:48 :
En in deze wagen (kleurenstelling) gaat Christijan het volgend seizoen doen:

[afbeelding]
Ik moet zeggen, een zeer gelikt ontwerp.

Voor de Belgen:
[afbeelding]
Jeffrey van Hooydonk bij het passen van zijn stoeltje.
Ziet er relax uit, doet me wel wat denken aan de BAR's.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 20:50
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 16-11-2005 @ 20:48 :
En in deze wagen (kleurenstelling) gaat Christijan het volgend seizoen doen:

[afbeelding]
Ik moet zeggen, een zeer gelikt ontwerp.

Voor de Belgen:
[afbeelding]
Jeffrey van Hooydonk bij het passen van zijn stoeltje.
Ik vind het een beetje een mix van Ferrari-rood, BAR wit en het totaal lijkt wat op Toyota..
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 21:17
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
McDuck schreef op 16-11-2005 @ 21:50 :
Ik vind het een beetje een mix van Ferrari-rood, BAR wit en het totaal lijkt wat op Toyota..
Haha, ja hoor...
Dat rood is trouwens niet te vergelijken met Ferrari-rood... Op de foto's is het wat verkleurd, maar het is toch echt oranje/rood.
En ik denk dat als je hem in het geheel ziet hij totaal niet op de toyota lijkt, want een zeer groot deel is grijs.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 16-11-2005, 21:18
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 16-11-2005 @ 21:50 :
Ik vind het een beetje een mix van Ferrari-rood, BAR wit en het totaal lijkt wat op Toyota..
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 00:31
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Die wagen ziet er in ieder geval leuk uit... Nu de resultaten nog
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2005, 19:14
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mooie wagen inderdaad... en wéér een rood-wit team erbij. Beter dan dat felle geel, daar kreeg ik altijd pijn van in mijn ogen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [Tweewekelijks] Op welke partij ga jij stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen? #2
Axel11
99 24-06-2012 11:02
Software & Hardware Nieuw systeem voor video-editing/gaming
Idiotique
25 09-08-2008 22:30
Vrije tijd [F1] Häkkinen sluit comeback uit
Tofke_H
7 08-02-2005 19:50
Software & Hardware [toetsenbord] F1, F2, F3 etc.
RoSaLiNi
4 16-12-2002 23:34
Vrije tijd dag Verstappen - Rothengatter: Verstappen mogelijk terug bij Arrows
rickert
138 13-08-2002 21:37
Vrije tijd De F1 Presentaties: Toyota, B.A.R, Jaguar, Renault, Mclaren, Ferrari, Williams,Sauber
Mitros
53 07-02-2002 11:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.