Oud 30-04-2006, 00:17
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline


Komende zaterdag begint de 89ste Giro d'Italia. Het is de eerste grote ronde van dit seizoen. De start is ditmaal in het Belgische Seraing. De finish ligt op 28 mei traditiegetrouw in Milaan.

- Kanshebbers:
Paolo Savoldelli winnaar van 2002 en 2005
Gilberto Simoni winnaar van 2001 en 2003
Damiano Cunego winnaar van 2004
Danilo Di Luca heeft alles op de Giro gezet
Ivan Basso wil een dubbelslag slaan: Giro en Tour
Jose Rugano vorig jaar derde plek en winnaar bergklassement

De laatste negen jaar wonnen louter Italianen. De laatste niet-Italiaan die won was de Rus Pavel Tonkov in 1996.

- En verder:
Garate
Scarponi
Vanhuffel
Honchar
Ullrich (hij is niet in vorm maar je mag hem niet uitsluiten)

- Rabobank komt met Ardila aan de start en neemt ook Rasmussen mee.
- Liquigas komt met zijn sterkste team, buiten Di Luca rijden bijv. ook Noe, Pellizotti en Cioni. (Garzelli gaat overigens niet mee)

- De sprints zijn er voor Petacchi en McEwen.


De Giro is 3553 kilometer lang. Er zijn 22 etappes. Daarvan hebben er vijf een aankomst bergop. Zeven etappes zijn vlak en er zijn drie tijdritten: een proloog, een ploegentijdrit en een individuele tijdrit. Er zijn twee rustdagen.

Spektakelstuk van deze Giro is de aankomst van de zeventiende etappe, op de Kronplatz. De Kronplatz is te beschrijven als een onverhard grindpad met 24% stijgingspercentage. Veel renners en ploegen hebben kritiek geuit om deze berg in het parcours op te nemen. Toch zullen zij hem moeten zien te bedwingen. Dat bijvoorbeeld Simoni de berg laatst lopend omhoog moest tijdens een training zegt veel.
In de twintigste etappe krijgen de renners bovendien de Gavia en de Mortirolo nog voor de kiezen.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2006, 00:32
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Van Huffel
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 00:50
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
rugano?

nougoed, ik heb veel zin in de giro, het wordt echt een mooi spektakel net zoals vorig jaar hoop ik
oja ik heb hoge verwachtingen van remmert wielinga
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 10:50
Verwijderd
Di Luca, Di Luca en nog eens Di Luca. Ullrich haalt in huidige vorm Milaan niet eens.

Maar vooruit, Basso maakt ook een goede kans. Savoldelli heb ik geen goed gevoel bij, maar dat is echt nergens op gebaseerd. Ik wil nog één naam noemen: Honchar.

Oh ik weet niet hoe serieus Rasmussen deze giro gaat nemen, maar er zitten een paar etappes bij die voor hem gemaakt lijken.

[edit] "zidden" is nog altijd geen correct Nederlands, Ertur.

Laatst gewijzigd op 30-04-2006 om 12:12.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 11:34
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Ik acht Ivan Basso en Damiano Cunego redelijk grote kansen toe de Giro dit jaar te winnen. Dit omdat beide het de vorige editie best goed deden maar door ziekte niet mee konden doen voor een topklassering.

Overigens denk ik niet dat Rujano dit jaar weer zo goed zal presteren, vorig jaar had ie ook het geluk dat niemand hem kende en dat ze hem daarom vaak lieten rijden. Maar een overwinning in een bergetappe zal er wel voor hem zitten.

Ullrichs kansen om de Giro te winnen acht ik rond de 0%
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 12:01
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Hehe Vanhuffel

En Basso gaat gewoon winnen natuurlijk
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 12:14
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Van Huffel wint
Wielinga 2e,
gevolgd door Ullrich

wielerkennis noemen ze dat!
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 12:24
Verwijderd
Ook altijd interessant: Wie worden er wegens dopinggebruik uit de Giro gehaald? Ik tip Simoni!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 14:10
Bob de Beer
Avatar van Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Citaat:
Ertur schreef op 30-04-2006 @ 13:24 :
Ook altijd interessant: Wie worden er wegens dopinggebruik uit de Giro gehaald? Ik tip Simoni!
Wielinga
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 14:42
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
Bob de Beer schreef op 30-04-2006 @ 15:10 :
Wielinga
zou me ook niks verbazen idd
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 14:51
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Ik vind Vanhuffel echt geweldig
Hij deed het vorig jaar ook leuk.

Ik denk dat we een prachtig gevecht krijgen tussen de kanshebbers, volgens mij doen Savoldelli, Basso en Di Luca niet veel voor elkaar onder. Cunego en Simoni heb je er dan ook nog bij, op zich wel leuk dat er meerdere grote favorieten zijn.
Ik vrees ook dat Ullrich hem niet gaan uitrijden
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 15:31
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Goed topic. Ik ben benieuwd hoor. Cunego of Basso. Ze zijn beide wel aardig in vorm lijkt me. En dan heb je nog Di Luca, Savoldelli en Simoni. Het lijkt spannender dan ooit te worden. Overigens heb ik gehoord dat er weinig vlakke ritten zijn, dus het zal geen Petacchidominantie worden.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 16:08
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Verder is het weer het eerste optreden van Rasmussen sinds lange tijd inderdaad... ben benieuwd hoe het met hem is! En of ie nog voor een verrassing kan zorgen..
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 16:35
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Ben ook wel benieuwd naar Rasmussen.

Verder zijn er inderdaad weinig vlakke ritten maar kennelijk wel voldoende mogelijkheden voor Petacchi, anders zou hij er toch niet rijden lijkt me...
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 17:02
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Team Rabobank NED.

Giro d'Italia
6 - 28 mei (Cat. UPT)

Renners
Mauricio Ardila
Graeme Brown
Alexander Kolobnev
Theo Eltink
Grischa Niermann
Michael Rasmussen
Marc Wauters
Marc de Maar
Mathew Hayman

Reserves
Niels Scheuneman
Thorwald Veneberg

Ploegleiders
Frans Maassen
Joop Zoetemelk
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 17:04
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Brown, Kolobnev en Hayman voor de sprints/aantrekken van-

Ardila en Rasmussen voor de bergen,
met Eltink, Niermann als knechten

Wauters en de Maar voor het vlakke
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 17:11
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Maar 2 Nederlanders En ik snap niet wat ze nou steeds met die Grischa Niermann willen de meest anonieme renner in het peloton ;(
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 17:58
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 30-04-2006 @ 15:42 :
zou me ook niks verbazen idd
wielinga heeft geen doping nodig om top5 te rijden in de giro
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-04-2006, 17:59
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 30-04-2006 @ 18:11 :
Maar 2 Nederlanders En ik snap niet wat ze nou steeds met die Grischa Niermann willen de meest anonieme renner in het peloton ;(
hij mag drinkbussen halen, en niermann blijft tenminste wel in het peloton in tegenstelling tot bijvoorbeeld boven
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 18:50
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Niets slechts over Niermann! Hij is volgens mij twee keer de beste Raborenner in de Tour geweest!
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 20:29
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ga voor Basso als winnaar. Di Luca en Cunego reden ook al van voren in LBL. Savoldelli en Rasmussen nog weinig gezien. Ik wist trouwens nog niet eens dat Ullrich ook meedeed.

Dit jaar gaan ze toch weer een onverharde berg op, toch? Zag er ergens laatst hier op het forum een foto van, moet een nog zwaardere berg zijn dan die van vorig jaar. Kan weer mooi worden dus.

Kom op Van Huffel!
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 21:11
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
peaceflower schreef op 30-04-2006 @ 19:50 :
Niets slechts over Niermann! Hij is volgens mij twee keer de beste Raborenner in de Tour geweest!
Precies, en een sublieme knecht net zoals Marc Wauters... al heeft Niermann praktisch nooit wat gewonnen
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 22:02
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 30-04-2006 @ 21:29 :
Dit jaar gaan ze toch weer een onverharde berg op, toch? Zag er ergens laatst hier op het forum een foto van, moet een nog zwaardere berg zijn dan die van vorig jaar. Kan weer mooi worden dus.
ja, dat is de kronplatz, ik heb echt zin in die etappe er zitten stukken van 24% in inderdaad. gek genoeg zijn er niet veel foto's van de beklimming, ik heb hier wel de schematische weergave

ja, ik heb in het topic wielerseizoen 2005 wel plaatjes gepost maar die zijn te onrealistisch.
deze heb ik op cicloweb gevonden


in etappe 18 moet de col di forchia worden beklommen (max 18%) en dit noemden ze een 'overgangsrit'! oordeel zelf hoe ze hier overheen moeten:


etappe 20 is ook mooi, met eerst de gavia en daarna de mortirolo


Laatst gewijzigd op 30-04-2006 om 22:08.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2006, 22:25
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
mooi zoekwerk! Wordt smuletappe
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 01-05-2006, 23:14
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
cunego heeft de kronplatz verkend

http://www.cyclingnews.com/photos/20...allery-corones
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2006, 10:49
Brack
Brack is offline
De Giro wordt dit jaar zeker weer spannend en het is natuurlijk alleen voor de tv kijkers dat ze die onverharde weg erin hebben gegooid
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Brack schreef op 02-05-2006 @ 11:49 :
De Giro wordt dit jaar zeker weer spannend en het is natuurlijk alleen voor de tv kijkers dat ze die onverharde weg erin hebben gegooid
Mooi toch?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 18:44
Sandersss
Sandersss is offline
Welke tijdrijders rijden er eigenlijk de Giro? Alleen van Cioni weet ik het..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2006, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Sandersss schreef op 02-05-2006 @ 19:44 :
Welke tijdrijders rijden er eigenlijk de Giro? Alleen van Cioni weet ik het..
Ullrich tel ik toch ook mee, al eindigde hij in Romandië over 20 km op 2 minuut 40...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 09:45
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 02-05-2006 @ 19:44 :
Welke tijdrijders rijden er eigenlijk de Giro? Alleen van Cioni weet ik het..
Gonchar, Basso, Peña, Julich, Blaudzun, Roesems, Bodrogi, McGee.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 12:55
davidenko
davidenko is offline
Gaatd de NOS ook live uitzenden, nee toch?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 13:35
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
nee, vorig jaar deden ze alleen de weekends maar sporza zendt alles uit.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 13:38
Verwijderd
Lokale krant brengt vandaag het "nieuws" dat Garzelli niet meegaat, dat was toch al weken duidelijk?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2006, 14:27
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
garzelli zet alles op de tour
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 09:59
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Mooi topic! Nog drie gevaarlijke mannen vergeten:
- Valjavec
- Bruseghin
- Sella
(was vorig jaar al eens 10e)

Daarnaast zijn er nog wel wat mehr sprinters aanwezig: Pollack, Guidi en wat mindere namen bij de niet-protourploegen en de Franse teams (Sebastien Chavanel, Delage, Gérard, Gilbert).

Qua teams Ownen CSC en Lampre in ieder geval. Bij CSC vooral op het vlakke, met Sastre als meesterknecht voor de bergjes. Bij Lampre zouden het stuk voor stuk top10 renners kunnen zijn, met Szmyd en Bruseghin als meesterknechten. Valjavec een ras-aanvaller die het werk van Lampre in het peloton moet verlichten.

Discovery heeft ook een sterk team, maar Savoldelli is niet gemaakt voor dit terrein. Jammer, want ik vind het een fantastische renner. Liquigas is ook sterk, maar er zitten wel wat matige gasten tussen. Pellizotti en Cioni zijn nog mooie reservekopmannen, voor het geval Di Luca het niet aan mocht kunnen. Simoni heeft een boutteam, maar ik denk dat hij het wel alleen af kan. Lobato is nog wel een goede knecht op zich.

Eindklassement:
1. Cunego
2. Basso
3. Di Luca
4. Simoni
5. Garate
6. Savoldelli
7. Snuffel
8. Ardila
9. Rujano
10. Sella

Honchar kan bergop niet mee en Scarponi zullen we helemaal niets van gaan zien.

Sprinttrui en bergtrui: Cunego.

Doen er nog mensen mee op www.wielerpools.com? Echt lastig dit keer
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 12:24
Barry K
Barry K is offline
Ik ben voor Ivan Basso, en verwacht ook dat hij wint

Rasmussen wordt 8e.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-05-2006, 21:45
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
ik snap het team van milram totaal niet, die nemen behalve bruseghin alleen maar helpers voor petacchi mee voor die 3 sprintetappes
Met citaat reageren
Oud 04-05-2006, 22:03
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Bruseghin rijdt bij Lampre. Ze nemen Vanotti en Ghisalberti mee voor de bergetappes. Daarnaast, als Peta afstapt, mogen Lorenzetto en Rigotto proberen door te rijden, die kunnen zelf ook wel het een en ander. Petacchi mag geen 3, maar 5 á 6 keer sprinten overigens.

Wie moeten ze dan meenemen bij Milram? Naast Vanotti en Ghisalberti hebben ze haast geen klassementsmannen. Grivko sparen ze voor de Tour, Celestino is gekwetst en Visconti ook.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 11:02
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
ik bedoelde ook ghisalberti ja. het was te laat ofzo.
ja maar scognamiglio, dyudya, haueisen en jurco rijden er ook nog. die kunnen best bergop rijden of in ieder geval ervaring opdoen. maar verder hebben ze eigenlijk indd een slecht team voor grote rondes
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 11:18
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Maandag belooft een leuke rit te worden, met aankomst op de citadel van Namen, ook bekend van de finish van de GP van Wallonië.

Wie zijn de proloogfavorieten? Savoldelli, McGee en verder?
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 11:53
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
basso, julich, honchar, guttierez palacios, voigt, danielson, rogers, bruseghin? denk dat tijdrijders zoals verbrugghe tekort komen door dat klimmetje

Laatst gewijzigd op 05-05-2006 om 11:57.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2006, 23:41
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:

‘Ik ben de beste klimmer van Nederland’


DOOR AD PERTIJS

WIELRENNEN
‘We hebben er weer één’, jubelden ze bij Rabobank toen Remmert Wielinga in de Dauphiné Libéré van 2003 zij aan zij met Lance Armstrong en Iban Mayo over de Alpencols klom. Een maand later al werd hij afgedankt.
Wielinga snapt er daar nog niks van. Hij begrijpt wél dat Quick Step hem nu een nieuwe kans biedt. Hij begrijpt ook dat Luigi Checcini het helemaal in hem ziet zitten. „Ik durf te zeggen dat ik de beste klimmer van Nederland ben.” Vanaf zaterdag kan hij dat laten zien in de Giro d’Italia.
Vorig week werd hij 28 jaar. „Ze zeggen dat dat de leeftijd is waarop je op je best begint te worden”, vertelt de rossige Brabander. Remmert Wielinga, uit Eindhoven, woont in Monaco. Hij vierde zijn verjaardag echter met vrienden, net over de grens in Italië, dat ‘zijn’ land is geworden. Het land waar hij zich thuisvoelt. Als mens en als wielrenner. Toen eind 2000 bleek dat er voor hem bij Rabobank geen profcontract inzat, verkaste hij naar de kleine Italiaanse formatie De Nardi. „Wat me het meest is bijgebleven van die periode is dat ik bij De Nardi heb kunnen laten zien dat ik bergop kan fietsen”, zegt hij. Na twee jaar De Nardi wilde Rabobank hem dolgraag terughebben. Met een omweg kwam zijn droom alsnog uit. Wielinga ‘trapte af’ met etappezeges in de Ronde van Mallorca en de Ruta del Sol. Toen hij in juni aan de zijde van Armstrong en Mayo over enkele Alpencols trok, leek het dat Nederland er een ronderenner bij had gekregen. „Ik dacht: nu gaat het gebeuren. Ik ga de Tour rijden en daar net zulke hoge ogen gooien als in de Dauphiné Libéré. Ik zag hoe ploegleider Theo de Rooij enthousiast reageerde. Zo van ‘we hebben er weer een’.
Voor mezelf was het niet eens zo’n openbaring. Ik wist dat ik goed bergop kon rijden. Vanaf de juniorentijd gold ik als een talent op dat gebied. Na mijn tijd in Italië was het me helemaal duidelijk geworden dat ik goed kon klimmen. Ik geloofde al in mezelf, maar in mijn naïviteit vergat ik dat dat geen garantie is dat je je gelijk ook kunt halen bij anderen.”
Het ging mis in de Tour die volgde. Wielinga viel met name op als de renner die niet tussen de wielen kon rijden. „Dat probleem had ik toen als ik niet goed in vorm was. Momenteel ben ik daar volgens mij overheen gegroeid.” Het was dat beeld dat bleef hangen. Niet het beeld van Wielinga de klimmer. Zijn prestaties in de Dauphiné Libéré werden afgezwakt omdat de groten daar niet voluit waren gegaan. „Onzin”, zegt Wielinga. „Die wedstrijd is bepaald geen trainingskoers. Je rijdt daar niet zomaar met Armstrong omhoog.”
Het jaar erop kwam er een blessure aan zijn knie overheen. „Het kwam er op neer dat mijn gewrichten en pezen niet sterk genoeg waren voor de kracht die de spieren leverden. Ik heb vanaf toen hard gewerkt om vooral de pezen rond mijn knie sterker te maken.”

Remmert Wielinga was weer fit, maar hij voelde nog altijd niet dat Rabobank in hem geloofde. Een goed gereden GP Jef Scherens was voor hem wel het bewijs dat hij weer op de goede weg zat. Een weg die hij vorig jaar had ingeslagen door bij ‘dottore’ Luigi Checcini langs te gaan. De man over wie wordt gezegd dat hij alleen met de allerbesten wil werken, wilde ook met het ‘lelijke eendje’ van Rabobank in zee gaan. Wielinga trainde een zomer lang. „Terwijl de anderen van de ploeg koersten, trainde ik alleen maar. Zonder problemen. Het was goed op te brengen. Ik geloofde immers in mezelf.” Dat Patrick Lefevere van Quick Step hem deze winter een nieuwe kans bood, vindt Wielinga uiteraard geweldig. Bij Quick Step won Wielinga al direct in februari de GP Chiasso. „Het was geweldig om de ploeg direct te kunnen bedanken voor het vertrouwen.” Nu staat de Giro voor de deur. „Ik wil mikken op het klassement. Daar ligt mijn toekomst ook. Ik wil nog altijd laten zien dat ik een goed klassement kan rijden in de Tour.”
Terugkijkend zegt Remmert Wielinga dat je ‘overal’ van leert. Van de positieve dingen bij De Nardi, tot de negatieve dingen bij Rabobank. „Wat de buitenwereld van me denkt, daar heb ik geen boodschap meer aan. Ik oordeel zelf ook niet over anderen. Ik weet hoe persoonlijk dingen kunnen zijn. Je kunt geen mening over iemand vormen als je niet weet hoe de vork precies in de steel zit. Mensen weten nog geen half procent van wat er om mij heen gespeeld heeft. Daarom steekt het me nog altijd hoe met name mensen binnen mijn eigen ploeg destijds niet bepaald fijngevoelig hun mening over mij naar buiten brachten. Erg kort door de bocht allemaal. Wat ik echt kan, daar gaan ze nog wel achterkomen. Ik kan nu weer ongecompliceerd koersen. Ik zit goed in mijn vel en een ding durf ik gerust over mezelf te zeggen: ik ben absoluut de beste klimmer van Nederland.”
beetje arrogant (of is het zelfkennis?) maar hoe dan ook heb ik er vertrouwen in dat hij het deze giro gaat laten zien!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 03:14
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
nochtans schreef op 06-05-2006 @ 00:41 :
beetje arrogant (of is het zelfkennis?) maar hoe dan ook heb ik er vertrouwen in dat hij het deze giro gaat laten zien!
ik ben inderdaad zeer benieuwd of hij dit kan waarmaken
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 09:30
Sandersss
Sandersss is offline
Dit wordt qua parcour iig de mooiste Ronde van het jaar!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 18:44
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Paolo Savoldelli heeft de proloog gewonnen en vertrekt zodoende morgen in de roze leiderstrui.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Sandersss schreef op 06-05-2006 @ 10:30 :
Dit wordt qua parcour iig de mooiste Ronde van het jaar!
Ik vind dat de tour ook een mooi parcours heeft, met onder andere aankomsten bergop op Alpe d'Huez en Pla-de-Beret.

Maar de Giro heeft eigenlijk ieder jaar wel het mooiste klimprogramma.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 19:19
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Wielinga mag dan arrogant overkomen, hij wordt wel 19e en beste Nederlander in de proloog. En dat terwijl tijdrijden niet zijn sterkste punt is. Hij mag me verrassen deze Giro. Ik had hem eigenlijk al afgeschreven, omdat hij echt alleen die ene Dauphiné goed reed.

De rest van de Nederlanders eindigden in het achterveld. De potentieel-winnaars eindigden binnen de halve minuut van elkaar. Voor een proloog (wat het eigenlijk niet was gezien de 6.2 km leverde wel een behoorlijk tijdsverschil op. Zo is niet logisch dat er een sprinter de roze trui gaat veroveren.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 20:45
nochtans
Avatar van nochtans
nochtans is offline
Citaat:
Boogie schreef op 06-05-2006 @ 20:19 :
Wielinga mag dan arrogant overkomen, hij wordt wel 19e en beste Nederlander in de proloog. En dat terwijl tijdrijden niet zijn sterkste punt is. Hij mag me verrassen deze Giro. Ik had hem eigenlijk al afgeschreven, omdat hij echt alleen die ene Dauphiné goed reed.
jij niet alleen, de hele raboploeg had geen vertrouwen meer in hem, daar is hij aan ten onder gegaan maar dit keer gaat ie top 10 rijden
Met citaat reageren
Oud 06-05-2006, 21:10
nielske1990
Avatar van nielske1990
nielske1990 is offline
Leuk! Ik zie dat de de Passo Dello Mortirolo ook nemen...Heb ik afgelopen jaar gefietst (in bijna 2 uur ).

De Giro is echt de mooiste ronde van de wereld. Ook passen als de Gavia zijn geweldig!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 10:19
geen punt :|
Avatar van geen punt :|
geen punt :| is offline
Geweldige zege van Savoldelli, kan er niets anders over zeggen. Prachtig, niet zo'n beetje de beste tijd aan gort rijden, nee gewoon 11 seconden er af
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Wie wint de Tour de France 2006?
peaceflower
500 20-07-2006 16:28
Vrije tijd Wielerseizoen 2006
geen punt :|
360 30-06-2006 10:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.