Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2009, 23:20
Verwijderd
Zonde dat een subforum met in principe best veel potentieel nu zo dood is.

Moet er nieuw leven ingeblazen worden? Hoe? Is het overbodig?

Ik kom er verder niet vaak hoor, maar wie weet barst de discussie los.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2009, 23:23
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik kom er verder ook niet, dus /care wat mij betreft, maar ik weet wel dat MadameMinke heel lang eigenlijk de enige was die zorgde dat er leven kwam daar, en dat er nu gewoon niemand meer post nu zij er weg is. Ik denk verder dat het een niet heel toegankelijk forum is gezien de doelgroep, mensen van deze leeftijd gaan gemiddeld vaker naar de bios e.d. dan naar het theater. Zonde misschien, maarja.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 23:27
Verwijderd
Maar moet de naam dan niet veranderd worden in Kunst & Cultuur of iets dergelijks? Dat is meteen al een heel stuk breder.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 23:40
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Het is een moeilijk subforum en er wordt al ontzettend lang bekeken hoe het levendiger gemaakt kan worden. Alle initiatieven zijn welkom.

Sinds ik er forumbaas heb ik al een naamswijziging doorgevoerd om het wat breder te trekken en via verschillende soorten topics de diversiteit wat omhoog te krikken. Dit leidt af en toe wel tot meer activiteit, maar zorgt niet voor een vaste basis helaas.

Ik sta open voor nieuwe ideeën en impulsen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 23:42
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Misschien inderdaad een bredere basis richting kunst in het algemeen?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 23:45
Verwijderd
Ja, ik vind het ook vreemd dat bijvoorbeeld Letteren en DoP het in verhouding wel zo goed doen, terwijl dat toch ook niet echt alledaagse bezigheden zijn als je het vergelijkt met cabaret, theater, kunst, musea, voorstellingen, festivals misschien.

Of heb ik gewoon een te rooskleurig beeld van de cultuurminnend-heid van s.com?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2009, 23:59
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Cabaret/theater zie je vaak terug op FT&R, omdat de meeste mensen dat toch via de tv 'binnenkrijgen'
Festivals en concerten worden op Muziek besproken, terwijl dat imo ook prima op T&C kan en ik dat ook aanmoedig door er zelf korte verslagen van te posten.
En kunst en musea komen af en toe voorbij, maar heel sporadisch.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 18:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
ik weet wel dat MadameMinke heel lang eigenlijk de enige was die zorgde dat er leven kwam daar
En bedankt, 4 jaar voor niks mijn best gedaan


Ontopic:
Ik denk zeker dat je gelijk hebt, het subforum is enorm dood. We hebben zelf daar ook al heel vaak discussies over gevoerd en ook veel in geïnvesteerd, maar het mocht niet echt baten.

- Naamsverandering is al meerdere malen geprobeerd. Het idee dat het misschien de titel was die te onduidelijk was in wat er allemaal thuis hoort, heeft toch tot niets geleid. Het subforum is van Het Podium naar Toneel, naar Toneel & Cultuur naar Theater & Cultuur gegaan.
- Het subforum verbreden. We hebben op een gegeven moment Cultuur er aan vast geplakt, omdat theater daar al onder valt en er daardoor ook plaats vrij kwam voor bijvoorbeeld musea.
- Het subforum prominenter in de Index is geprobeerd in tijden van Carnaval, toen het bovenaan stond als wisselforum Toneel, Cultuur & Carnaval. In de hoop dat mensen bleven hangen. Helaas was dat niet het geval.
- Topics over dingen die populair zijn bij een groter publiek. We hebben topics gemaakt over dvd's van voorstellingen, bijvoorbeeld cabaret; over schooltoneel en over de Uitmarkt. Het waren allemaal topics die wel liepen, maar als iemand eenmaal gereageerd had, dan hield het ook weer op.
- Het ondergesneeuwde Cultuur stukje veel duidelijker in beeld brengen. We hebben allerlei topics aangemaakt over wat cultuur inhoudt, hoe het bij jou als individu tot uiting komt, hoe je ergens over denkt, etc. Maar ook daarin postte iedereen 1x en dan was men weer weg.
- Leden werven op andere subfora omdat ze misschien niet wisten dat het subfora bestond. Idem als de twee voorgaande punten, na 1x posten was men weer weg.


Wat naar mijn mening nog rest is:
- Uitbreiding in een andere, populaire en aanvullende richting. Ik heb zelf destijds zitten denken aan uitstapjes zoals pretparken, city-trips, etc en ook festivals en concerten. Dus voor alle soorten uitstapjes die denkbaar zijn. Maar daarmee zit je R&V en Muziek in de weg.
- Samen voeging met een subforum. Bijvoorbeeld R&V dus, want je gaat er even tussen uit. Of F,TV&R omdat er tegenwoordig toch al grote overlap is. Of de creatievere subfora. Vooral bij F,TV&R, maar ook bij Letteren/Dop bestaat er wel de kans dat het theatergedeelte dan helemaal wegzakt.
- Weg laten. Niet echt een fijne oplossing.


Dus wie biedt nog een andere optie?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 18:47
Verwijderd
Oke, ik wist niet dat er al zoveel is geprobeerd. Dan lijkt het bijna een verloren zaak.

Al vind ik die uitbreiding met ook uitstapjes, pretparken, festivals wel een goed idee. Dat heeft niet echt veel met R&V te maken toch?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 19:23
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Sorry Balance, het was niet naar bedoeld.

Dan lijkt me samenvoegen nog de beste optie, daarmee zorg je er misschien nog voor dat het in ieder geval besproken kan blijven worden, als er behoefte is.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 22-04-2009, 21:23
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Oke, ik wist niet dat er al zoveel is geprobeerd. Dan lijkt het bijna een verloren zaak.

Al vind ik die uitbreiding met ook uitstapjes, pretparken, festivals wel een goed idee. Dat heeft niet echt veel met R&V te maken toch?
Nou ja, als je citytrips erbij doet wel.
En als je die weg laat dan krijg je een beetje een probleem met het verduidelijken van waar het forum voor dient. Dan wordt het zo'n samenraapsel.

Daarbij komt dat het maar de vraag is in hoeverre het toevoegen van alleen pretparken en festivals T&C echt drukker zou maken..

Citaat:
Sorry Balance, het was niet naar bedoeld.
Dat dacht ik al
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2009, 12:58
Verwijderd
Gewoon toevoegen aan FTV&R.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 10:10
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Even een schopje

Er wordt op het moment bekeken wat we het beste met T&C kunnen doen en we hopen binnen niet al te lange tijd daar duidelijkhed over te kunnen geven.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 10:37
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Gewoon toevoegen aan FTV&R.
Ja inderdaad. Die paar dingen die daar toch niet al staan, kunnen er best bij.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 10:48
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ja inderdaad. Die paar dingen die daar toch niet al staan, kunnen er best bij.
Dat is idd één van de plannen met als:

Voordeel: Theater krijgt een steeds nauwere band met Films (shows op DVD) en TV (shows op televisie, met name cabaret).
Nadeel: Dat zou betekenen dat het 'cultuur' stukje komt te vervallen. Het theaterstukje kan mogelijk sterk naar beneden zakken als gevolg van de activiteit op F,TV&R. De vraag is of het dan nog teruggevonden wordt door leden die niet weten welke topics er zijn. Zal het uiteindelijk helemaal verdwijnen?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 11:01
Verwijderd
Citaat:


Nadeel: Dat zou betekenen dat het 'cultuur' stukje komt te vervallen. Het theaterstukje kan mogelijk sterk naar beneden zakken als gevolg van de activiteit op F,TV&R. De vraag is of het dan nog teruggevonden wordt door leden die niet weten welke topics er zijn. Zal het uiteindelijk helemaal verdwijnen?
Dat is toch eigenlijk al het geval? Mocht er opnieuw behoefte aan zijn, dan is met een paar muisklikken het forum weer te voorschijn te halen. Maar kennelijk is er op dit moment geen animo voor.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 08:09
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
wordt eens tijd om serieus aan de slag te gaan met een nieuwe subfora en categorieën lijst me dunkt.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 22:22
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
wordt eens tijd om serieus aan de slag te gaan met een nieuwe subfora en categorieën lijst me dunkt.
Wij hebben momenteel niet het idee dat er iets mist oid. De subfora die slecht lopen, daar zijn we mee bezig. Heb jij daar andere ideeën over, dan kun je dat in een apart (!) topic laten weten. Het is hier nogal offtopic.
En de categorieënlijst vinden we goed zoals hij nu is. Deze is onlangs nog doorgenomen. Ook daarvoor geldt dat je een topic kan openen als je het er andere ideeën over hebt (maar zoals ik al zei, onlangs nog besproken, dus je moet wel goede argumenten hebben om ons alsnog te overtuigen )


Nu terug naar de toekomst voor T&C
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-05-2009, 01:58
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Wij hebben momenteel niet het idee dat er iets mist oid. De subfora die slecht lopen, daar zijn we mee bezig.
Er mist ook niets, er is te veel overlap, het hele probleem met subfora waaronder theater en cultuur is dat het grotendeels terecht komt op andere subfora.

Citaat:
Heb jij daar andere ideeën over, dan kun je dat in een apart (!) topic laten weten. Het is hier nogal offtopic.
En de categorieënlijst vinden we goed zoals hij nu is. Deze is onlangs nog doorgenomen. Ook daarvoor geldt dat je een topic kan openen als je het er andere ideeën over hebt (maar zoals ik al zei, onlangs nog besproken, dus je moet wel goede argumenten hebben om ons alsnog te overtuigen )
Het klopt dat er een topic op beleidszaken is geweest, daar is m.i. verder volgens mij niets mee gedaan, waarschijnlijk omdat het beleid "het wel prima vind zo", grappig want elke maand is er wel een nieuw; dit of dat loopt niet goed topic.

Anderen en ik hebben toendertijd in dat topic al talloze suggesties gedaan wbt combinatie van subfora of juist in sommige gevallen splitsing en het lijkt me derhalve ook niet nuttig om dat wederom op te gaan sommen.

Bovendien betwijfel ik dat ik met de instelling die jij (maar meer in het algemeen van het beleid) hier tentoonstelt het enige zin heeft om met suggesties te komen, in het topic voor die grote discussie hadden jullie er al geen zin in, tijdens dat topic hadden jullie er geen zin in en nu nog steeds hebben jullie er geen zin in, prima maar niet zeuren over leegblijvende subfora dan.

Citaat:
Nu terug naar de toekomst voor T&C
Zoals ik al gesuggereerd heb
Kunst & Cultuur
- arTistiek
- Dansen op papier (hieronder komt zowel letteren als de huidige DoP)
- Beeldende kunsten (hieronder komt films en TV ook)
- Muziek & Radio

Eerlijk gezegd mag hier religie, nadat het is omgedoopt tot filosofie ook onder.

maar enfin de argumenten zullen wel niet goed genoeg zijn om jullie alsnog te overtuigen, I guess.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 25-05-2009 om 02:04.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 08:02
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
- Dansen op papier (hieronder komt zowel letteren als de huidige DoP).
Alsjeblieft niet zeg. Voor letteren onder Art kwam was het bij DoP en dat was ook al geen succes. Het is pas leuk geworden toen het een eigen forum kreeg. Wat maakt het uit dat het niet enorm druk is?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 08:14
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Het valt me op dat het héle forum rustiger wordt, niet alleen bepaalde forumdelen. Ook Onzin, bijvoorbeeld, lijkt voor mij rustiger te worden, terwijl dat toch het drukstbezochte forumdeel is op dit forum.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Het valt me op dat het héle forum rustiger wordt, niet alleen bepaalde forumdelen. Ook Onzin, bijvoorbeeld, lijkt voor mij rustiger te worden, terwijl dat toch het drukstbezochte forumdeel is op dit forum.
Heb je toevallig een lijstje met postdichtheidsgegevens?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 15:54
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Alsjeblieft niet zeg. Voor letteren onder Art kwam was het bij DoP en dat was ook al geen succes. Het is pas leuk geworden toen het een eigen forum kreeg. Wat maakt het uit dat het niet enorm druk is?
Mij zal het worst wezen, ik klaag nooit over dat het "te rustig" is op dit of dat subforum, dat doen anderen.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 10:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Het klopt dat er een topic op beleidszaken is geweest, daar is m.i. verder volgens mij niets mee gedaan, waarschijnlijk omdat het beleid "het wel prima vind zo", grappig want elke maand is er wel een nieuw; dit of dat loopt niet goed topic.
Er zijn toen wél subfora bij elkaar gevoegd, er zijn subfora verplaatst in de index en er zijn 4 subfora bij gekomen op basis van topics op BZ. Ik heb het idee dat we er best wat mee doen, maar we waren het gewoon niet met alle suggesties eens. Dus er zijn ook suggesties gestrand. Dat ik nu aangeef dat het dan weinig zin meer heeft opnieuw de discussie te starten is niet omdat ik er niet open voor sta, maar omdat ik het zonde vind van jouw tijd als je dezelfde discussie opnieuw voert, terwijl we er al weldegelijk over nagedacht hebben.

Citaat:
Zoals ik al gesuggereerd heb
Kunst & Cultuur
- arTistiek
- Dansen op papier (hieronder komt zowel letteren als de huidige DoP)
- Beeldende kunsten (hieronder komt films en TV ook)
- Muziek & Radio

Eerlijk gezegd mag hier religie, nadat het is omgedoopt tot filosofie ook onder.

maar enfin de argumenten zullen wel niet goed genoeg zijn om jullie alsnog te overtuigen, I guess.
Flauwe laatste reactie, wil je dat we er nog op in gaan dan?

In mijn ogen moet je niet knoeien aan F,TV&R, dat loopt super goed. Iets er aan toevoegen zou betekenen dat juist het toegevoegde in één klap ondersneeuwt en niet meer boven komt.
Muziek en Radio kan ik begrijpen, maar tegelijkertijd vind ik de keuze voor radio bij televisie logischer. Ik denk niet dat de verplaatsing echt een meerwaarde biedt.
En Letteren en DoP samen, in het verleden is zo'n combi al geprobeerd. Waarom terug naar iets wat niet werkte?

Citaat:
Het valt me op dat het héle forum rustiger wordt, niet alleen bepaalde forumdelen. Ook Onzin, bijvoorbeeld, lijkt voor mij rustiger te worden, terwijl dat toch het drukstbezochte forumdeel is op dit forum.
Die indruk heb ik ook. Veel vaste bezoekers worden ouder en verlaten scholieren.com.
Dé reden dus dat er nieuwe leden aangetrokken moeten worden. Daarom zijn we ook al dingen aan het proberen, zoals met T&P en strenger optreden tegen newbies wegpesten. Het loopt misschien nog niet allemaal super, maar we proberen het wel.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 14:10
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Er zijn toen wél subfora bij elkaar gevoegd, er zijn subfora verplaatst in de index en er zijn 4 subfora bij gekomen op basis van topics op BZ.
Oja?
Volgens mij is tieners en pubers er bij gekomen maar dat was een heel ander topic.
en welkom en voorstellen; wat niet echt bijdraagt aan een oplossing over hetgeen waar wij het over hebben me dunkt?

Welke 2 zijn er nog meer bijgekomen dan?
Citaat:
Ik heb het idee dat we er best wat mee doen, maar we waren het gewoon niet met alle suggesties eens. Dus er zijn ook suggesties gestrand. Dat ik nu aangeef dat het dan weinig zin meer heeft opnieuw de discussie te starten is niet omdat ik er niet open voor sta, maar omdat ik het zonde vind van jouw tijd als je dezelfde discussie opnieuw voert, terwijl we er al weldegelijk over nagedacht hebben.
Ok, dat is je goed recht, ik heb dat idee niet en gezien dit topic anderen kennelijk ook niet.
Citaat:
Flauwe laatste reactie, wil je dat we er nog op in gaan dan?
Ehm, je geeft zelf al aan dat de argumenten waarschijnlijk niet afdoende zijn om jullie te overtuigen, prima maar verwacht dan elke zo en zoveel tijd een topic als dit.

Mooi gebruik van het koninklijk meervoud overigens

overigens heb ik keer op keer herhaald dat niet persé mijn suggesties de doorslag hoeven te geven, in dat topic (wat verdwenen is, misschien zit het in het archief) kwamen een aantal vaste en minder vaste forummers met erg veel en ook erg goede en ook erg verschillende suggesties, daar kan dan nog inbreng van de admins bij en zelfs van de forumbazen; dan vind ik een welkom en voorstellen forum een beetje halfbakken, sorry daarvoor.
Citaat:
In mijn ogen moet je niet knoeien aan F,TV&R, dat loopt super goed. Iets er aan toevoegen zou betekenen dat juist het toegevoegde in één klap ondersneeuwt en niet meer boven komt.
Muziek en Radio kan ik begrijpen, maar tegelijkertijd vind ik de keuze voor radio bij televisie logischer.
Waarom radio is toch ook muziek, of anders een multimediasectie dan kan je zelfs nog spelen met software in die catagorie, ik snap je instelling; wat goed is moet je niet veranderen ik ben het er echter niet mee eens dat het goed is: aangezien ik de verschillende subfora niet zie als aparte belevingen maar als catagoriën in die catagorie multimedia blijkt dus dat gebruikers overlap ervaren waardoor er 1 subforum goed loopt en de rest minder of niet.

Theater zou ook nog samen met andere kunst disciplines onder beeldende vorming kunnen vallen, om maar iets te noemen, daarenboven wat voegt het woord "cultuur" precies toe; welke cultuur?
Citaat:
Ik denk niet dat de verplaatsing echt een meerwaarde biedt.
Wederom dat is je goed recht.
Citaat:
En Letteren en DoP samen, in het verleden is zo'n combi al geprobeerd. Waarom terug naar iets wat niet werkte?
Dat zal voor mijn tijd zijn geweest (wat knap is ) maar kan je me misschien vertellen waarom het niet werkte; het lijken mij juist enorm verwante subjecten.
Citaat:
Die indruk heb ik ook. Veel vaste bezoekers worden ouder en verlaten scholieren.com.
Dé reden dus dat er nieuwe leden aangetrokken moeten worden. Daarom zijn we ook al dingen aan het proberen, zoals met T&P en strenger optreden tegen newbies wegpesten. Het loopt misschien nog niet allemaal super, maar we proberen het wel.
Mja forummen is met de internetsnelheden van vandaag de dag vrij ouderwets geworden he
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 26-05-2009 om 14:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2009, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Heb je toevallig een lijstje met postdichtheidsgegevens?
Een jaar geleden had onzin ongeveer 14 pagina's met topics (van de laatste 2 dagen), tegenwoordig ligt dat eerder op 6 tot 8.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Een jaar geleden had onzin ongeveer 14 pagina's met topics (van de laatste 2 dagen), tegenwoordig ligt dat eerder op 6 tot 8.
Dat zou toch ook gewoon kunnen betekenen dat er minder topics worden geopend? (Waarin dus meer gepost wordt)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 22:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@ArPos: destijds zijn W&V, T&P, W&W en Studiezaken erbij gekomen op basis van reacties vanuit de leden. Metname W&W is echt een letterlijke vraag geweest vanuit BZ. T&P en W&V zijn onze uitvoering van de opmerkingen over dat het te rustig werd en dat er eigenlijk geen ruimte was voor nieuwe leden. En Studiezaken komt voort uit het feit dat het forum verouderd, wat ook op BZ geconstateerd werd.
Verder is er niet veel commentaar geweest over de inhoud van fora, buiten dat jij inderdaad een herindeling had voorgesteld. Het technologie gedeelte is daarom o.a. nog eens onder de loep genomen en gewijzigd. Overige subfora vonden we prima zo (ik snap het koninklijk meervoud niet echt. Volgens mij mag ik over 'we' spreken als ik het heb over meerdere forumbazen en mijzelf??).

Dat er andere subfora zijn die niet lopen zou kunnen. We zien er nu een voorbeeld van met T&C en ik zou ook graag willen dat we ons daar nu weer op gaan richten.

Laat ik helder zijn: we staan open voor alle ideeën die worden aangedragen en ketsen het heus niet bij voorbaat af. Maar als een idee op Admin toch niet de voorkeur heeft, kan het zijn dat je het uiteindelijk niet terug ziet. Dan denkt men al gauw dat we er niks mee doen, maar we kijken er dus wel naar.
En het multimedia idee heb jij eerder genoemd. Toen heb ik er ook al naar gekeken. Ik ben zelf fb op F,TV&R en was fb op T&C, dus ik ken de subfora vrij aardig. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe software daar zijn plek zou moeten vinden. Hoe past de vraag wat iemand moet doen als Windows vastloopt tussen een topic met de laatste film die je gezien hebt
Misschien kun je het meer toelichten zodat het voor mij wel gaat leven.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 01:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
@ArPos: destijds zijn W&V, T&P, W&W en Studiezaken erbij gekomen op basis van reacties vanuit de leden.
Ik dacht dat wonen en werken en studiezaken er al een tijdlang waren, dat kan overigens aan mij liggen.

ik snap studiezaken ook niet echt maar misschien is een distinctief verschil tussen middelbare school vakken en hoger onderwijs wel een goede zaak.
Citaat:
Metname W&W is echt een letterlijke vraag geweest vanuit BZ.
Klopt en het is dan ook een uitstekende toevoeging die goed aansluit op de doelgroep
Citaat:
T&P en W&V zijn onze uitvoering van de opmerkingen over dat het te rustig werd en dat er eigenlijk geen ruimte was voor nieuwe leden.
Dat klopt daar was ik bij, overigens wil ik nogmaals benadrukken dat ik niet stel dat er te weinig subfora zijn, eerder te veel in bepaalde catagoriën.

T&P en W&V zijn echte doorstroomfora zoals DK dat ook een beetje is soms en daar is weinig mis mee.
Citaat:
Verder is er niet veel commentaar geweest over de inhoud van fora, buiten dat jij inderdaad een herindeling had voorgesteld. Het technologie gedeelte is daarom o.a. nog eens onder de loep genomen en gewijzigd.
Oja, ik zie een subtiele wijziging inderdaad, had liever filosofie losgekoppeld gezien van wetenschappen en gemerged met religie maar Software & multimedia is echt een geweldige aanvulling, waar het niet dat alle multimedia nu nog apart staat en niet onder multimedia...
hihi.. zeikerd ben ik eigenlijk
Citaat:
Overige subfora vonden we prima zo
Ok dus als ik het goed begrijp hebben jullie nog slechts een probleem met T&C en vinden jullie m.i. zeer onlogische combinaties als een W&F prima...
goed dat kan, jullie zijn de beleidsmakers.
Citaat:
(ik snap het koninklijk meervoud niet echt. Volgens mij mag ik over 'we' spreken als ik het heb over meerdere forumbazen en mijzelf??).
Nou ik ben geen onderdeel van de beleidsmakers en ik verwacht ook niet dat hier echt iets mee gedaan zou worden dus wmb. is het slechts een mano a mano tussen u en ik.
Citaat:
Laat ik helder zijn: we staan open voor alle ideeën die worden aangedragen en ketsen het heus niet bij voorbaat af.
Ik beweer ook niet van niet, ik stelde alleen dat ik er weinig van merkte maar dat kan natuurlijk ten dele of geheel aan mij liggen.
Citaat:
Maar als een idee op Admin toch niet de voorkeur heeft, kan het zijn dat je het uiteindelijk niet terug ziet. Dan denkt men al gauw dat we er niks mee doen, maar we kijken er dus wel naar.
Zo bedoelde ik het niet; ik ben ervan overtuigd dat S.com een prima crew heeft en ben van mening dat zolang dat ik hier al rondzwerf er altijd gekeken is naar problemen, echter ik heb het gevoel dat er met de juiste combinaties meer uit te halen is, maarja misschien ook niet.
Citaat:
En het multimedia idee heb jij eerder genoemd. Toen heb ik er ook al naar gekeken. Ik ben zelf fb op F,TV&R en was fb op T&C, dus ik ken de subfora vrij aardig. Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe software daar zijn plek zou moeten vinden. Hoe past de vraag wat iemand moet doen als Windows vastloopt tussen een topic met de laatste film die je gezien hebt
Mwoa software is ook geen multimedia, het multimedia gedeelte in PC's is natuurlijk teh internetz, maar ook hier heb je weer tonnen overlap met o.a. N&A.
Citaat:
Misschien kun je het meer toelichten zodat het voor mij wel gaat leven.
Hoop dat bovenstaande afdoende is, maar misschien is het inderdaad beter dingen stapje voor stapje te doen en te kijken of subfora in hun huidige vorm interessanter te maken zijn.

Al zou ik echt heel heel heel heel graag wetenschap en filosofie apart zien waarbij religie onder filosofie komt te staan; dat is echt iets wat immens foutief is in mijn ogen filosofie is uiteraard wel de grondlegger van de moderne wetenschap maar in beginsel is het heel anders daar filosofie uitgaat van vrije veronderstellingen en wetenschap vanuit empirisch bewijs, godsdienst of i.a.w. geloofsfilosofie is dan wel weer een 100% filosofische discipline...
maar enfin ik dwaal weer af en voel me weer een mierenneuker...


Citaat:
Dat er andere subfora zijn die niet lopen zou kunnen. We zien er nu een voorbeeld van met T&C en ik zou ook graag willen dat we ons daar nu weer op gaan richten.
Laten we dat doen: ik weet verder niet hoe Jon hier tegenover staat maar is het in het kader van kunst cultuur en beeldende vorming misschien een idee om dichter samen te gaan werken met bv. websites van schouwburgen, theaters e.d. wellicht iets simpels als het door die partners voorzien in programmadata of special events, ergens kan ik me indenken dat met name die industrie zoekt naar mogelijkheden om jongeren te bereiken en andersom heb je op het forum dan direct veel informatie over voorstellingen e.d. in de meeste gemeenten...
eventueel zou je ook projecten met arT en theater kunnen combineren zonder de subfora te combineren; begrijp me niet verkeerd, ik doe het niet om te bashen ik vind het werkelijk zonde dat subfora niet lopen, met name iets als theater wat natuurlijk prachtig is...
Heb verder nog niet nagedacht hoe dat er precies uit zou moeten zien maar het is iets wat door mijn hoofd schoot vanmiddag. ik denk dan met name aan voorstellingen als ISH e.d maar je kan uiteraard alle kanten er mee op.

p.s. waarom werkte DoP+Letteren niet?
lest; sorry voor de lap tekst.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 27-05-2009 om 01:57.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 08:10
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
p.s. waarom werkte DoP+Letteren niet?
Letteren bestond gewoon niet naast DoP, het was volledig weggedrukt tussen topics van DoP. Daarna was het met Art samen, maar ook daar bestond het boekengedeelte eigenlijk niet. Het beste wat Letteren ooit gebeurt is is dat het een apart forum geworden is (en sinds die tijd ben ik er al fb) Het loopt wel in golfbewegingen qua drukte, maar ik ben nog steeds erg blij met de splitsing en heb eigenlijk weinig te klagen over Letteren.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 00:45
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
T&C en meer samenwerking met schouwburgen. Hmm daar heb ik nooit over nagedacht. Mijn eerste idee is wel dat je dan wel erg buiten je eigen ding gaat, als forum zijnde. Om informatie van theaters in een forum te stoppen, moet je namelijk zeer consequente fb's hebben die keer op keer alles vernieuwen.
Hmm, je hebt een punt, tja dan weet ik het ook niet meer, misschien dat in m'n dromen nog wat inspiratie komt, truste.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 02:36
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Erop Uit (5 lezers)
Vakanties, stedentrips, een dagje naar de dierentuin of naar een theatervoorstelling: bespreek het hier!
Dit is best nog een aardige uitkomst, mag ook gezegd worden.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 16:21
Verwijderd
En als dit niet werkt kan je het bij DK onderbrengen, die twee extra topics maken dan toch niets meer uit.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 17:53
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
We hopen toch dat dit gaat lukken. Ik denk dat het cultuurgedeelte bij de Kantine heel snel zakt.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2009, 23:56
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Samenvoegen met DK staat gelijk aan opheffen, lijkt me
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 12:38
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Dan gaan we eerder Onzin en DK samenvoegen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-06-2009, 12:53
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
echt niet hoor dk kan niet samen met onzin, was dat trouwens niet een keer ene 1 april grap?
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 15:57
Verwijderd
Volgens mij wel vaker. Daarbij, alles kan bij alles, het is een kwestie van op de juiste knopjes drukken
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:03
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline


je zou in elk geval niks meer te klagen hebben over de levendigheid van onzin als je dat doet nee.*rellen*
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 06:37
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Dan gaan we eerder Onzin en DK samenvoegen
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 06:42
Verwijderd
Citaat:
Samenvoegen met DK staat gelijk aan opheffen, lijkt me
Klopt, maar die paar topics die er zijn kunnen ook makkelijk op dk.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 07:42
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Klopt, maar die paar topics die er zijn kunnen ook makkelijk op dk.
Uiteraard, maar denk jij dat die maar enigzinds overleven op DK?
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 08:20
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Klopt, maar die paar topics die er zijn kunnen ook makkelijk op dk.
Als je zo gaat redeneren kan je net zo goed van heel het forum één groot topic maken, slecht plan dus.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2009, 14:20
Verwijderd
Ik vind het Erop uit! wel een goed initiatief. Ik ben alleen wel erg benieuwd hoe het gaat lopen.
Jammer dat er weinig animo is alleen voor een toneel&cultuur subforum, maar wie weet helpt dit .
Goed gedaan in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 22:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
En nu met z'n allen er voor zorgen dat het ook gaat slagen hè
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 23:15
Bender
Avatar van Bender
Bender is offline
Wanneer komt er op Lifestyle een slotje, dat gaat nl nergens meer over. Eerder een soort 'Onzin' voor mensen die denken wat te zijn, maar dan minder actief
__________________
Status upgrade: 29-10-2010, 01-11-2010, 05-03-2011. Place your beds!
Bite my shiny metal ass
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Aankondigen voorstellingen op T&C
Martiño
4 17-03-2009 21:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.