Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2010, 01:07
Thinus
Avatar van Thinus
Thinus is offline
Ik heb al sinds 6 of 5 jaar, ik weet het niet precies het kan best langer zijn maar sinds toen viel het me op, een knobbel onder mijn huid net boven mijn wenkbrauw. Je kan hem niet duidelijk zien maar als je voelt merk je dat er een klein knobbeltje zit zo groot als een speldenknop.

Hij kan wel een beetje verschuiven als ik er op duw maar zit wel op een constante plek. Hij is niet groter geworden en heeft verder ook nooit pijn gedaan.

Ik heb me hier verder ook nooit zorgen over gemaakt maar ik vraag me eigenlijk nou wel af of iemand weet wat het is?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2010, 13:41
Verwijderd
Heb je daar toevallig ooit een wond gehad doordat je met je hoofd op de grond viel? Soms kan er een mini-steentje/grote zandkorrel of iets dergelijks dan onder de huid raken en blijven zitten. Dat is niet erg, als het geïnfecteerd zou raken zou dat meteen gebeurd zijn. Dat lijkt mij het meest waarschijnlijk zoals je het nu beschrijft.

Het kan ook een atheroomcyste zijn, dat is een 1 tot 10 mm groot bolletje van hoornschilfers in een dichtzittende talgklier. Er is dan vaak een witte glans op de huid die erover heen zit (vooral als het groter wordt), en het bolletje zit wel aan de huid vast maar niet aan het weefsel eronder. Een atheroomcyste kan soms ontstoken raken en een abces worden, vooral op een warme vochtige plek, maar op je voorhoofd zal dat niet zo gauw gebeuren en is het dus niet erg. Soms verdwijnen atheroomcystes spontaan maar ze kunnen ook gerust jaren blijven zitten en daarbij langzaam groeien of stabiel blijven.

Of het kan een pilaire cyste zijn, dat is een 1 tot 20 mm groot bolletje van keratine (het materiaal waar haren en nagels van gemaakt zijn) in een dichtzittend haarzakje. Er is dan op de huid een klein wit stipje zichtbaar en het bolletje zit vast aan de huid maar niet aan onderliggende weefsels. Het groeit langzaam. Is ook niet schadelijk.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid 15 jaar en een knobbeltje in mijn borst
meyoh
9 02-05-2010 09:36
Lichaam & Gezondheid Knobbeltje/bultje in rechterborst...
Wolfje
13 10-04-2003 22:45
Psychologie [stelling] De aangeboren wiskunde-knobbel bestaat niet?
Verwijderd
76 19-07-2002 13:27
Lichaam & Gezondheid knobbeltje
knuffelke
5 27-05-2002 06:51
Lichaam & Gezondheid Help ! Knobbel IN mijn vagina...
bm_paas
11 30-03-2002 17:44
Lichaam & Gezondheid knobbeltje op zaadbal
Mysterious
13 20-10-2001 11:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.