Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2010, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Ja, je kan het beleid veranderen en op elk forum reclame, spam en slowchat toelaten, dat maakt het forum niet overzichtelijker. De vraag is waarom het niet op dk thuis hoort. Het antwoord daarop is; omdat DK bedoeld is voor random topics en NIET voor spam en slowchat. Dat dat toch gedoogd kan worden of zelfs veranderd kan worden in het beleid veranderd daar niks aan.
Als gedogen alleen maar voordelig is, en afschaffen alleen maar nadelig, dan lijk het mij duidelijk dat een beleidsaanpassing op zijn plaats is.
Advertentie
Oud 01-05-2010, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Ja, je kan het beleid veranderen en op elk forum reclame, spam en slowchat toelaten, dat maakt het forum niet overzichtelijker.
Dat is een drogreden (slippery slope). Er wordt helemaal niet gevraagd overal het beleid rigoreus te veranderen, er wordt gevraagd met de tijd mee te gaan.

Citaat:
De vraag is waarom het niet op dk thuis hoort. Het antwoord daarop is; omdat DK bedoeld is voor random topics en NIET voor spam en slowchat. Dat dat toch gedoogd kan worden of zelfs veranderd kan worden in het beleid veranderd daar niks aan.
Dit is óók een drogreden Vergelijk: het is niet de bedoeling dat homo's seks met elkaar hebben. Dat dat tegenwoordig mag en de wet zelfs toestaat dat ze trouwen, veranderd daar niks aan.

Nu jij weer.
Oud 01-05-2010, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad. Je kan een loze aanpassing doorvoeren met als gevolg veel gebitch, gewhine en poep in de ventilator. Of je ziet dat er geen probleem is, alleen een zeer subjectieve principekwestie en accepteert dat het beleid een richtlijn is.

Uiteindelijk weet je gewoon dat je de boel wel kan hernoemen maar dat men het dan toch als een verkapt WSZ topic gaat gebruiken, /cue warnings, /cue protestacties/rebelsheid, /cue bans, /cue pised off members.
Dit.

Wat begrijpen jullie hier niet aan? En dit is slechts de pragmatische kant van het probleem; dan heb ik het nog niet over de leden die überhaupt DK links laten liggen.
Oud 01-05-2010, 00:27
Verwijderd
Citaat:
Dat is een drogreden (slippery slope). Er wordt helemaal niet gevraagd overal het beleid rigoreus te veranderen, er wordt gevraagd met de tijd mee te gaan.

Dit is óók een drogreden Vergelijk: het is niet de bedoeling dat homo's seks met elkaar hebben. Dat dat tegenwoordig mag en de wet zelfs toestaat dat ze trouwen, veranderd daar niks aan.

Nu jij weer.


Citaat:
Update

Forumbazenteam DK

Tegen sluiting:

Tink*
Trimm Trabb

Voor sluiting:

Nog niet gereageerd:
Miekje
Missy
Oud 01-05-2010, 00:31
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Dobermann, waarom reageer jij eigenlijk steeds zo fel?
Je bent een onzinner die ik nou niet bepaald vaak in het wsz-topic tegenkwam. Beetje hetzelfde als de FB's van buiten DK die met dit besluit kwamen...
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 01-05-2010, 00:43
Verwijderd
Citaat:
Dobermann, waarom reageer jij eigenlijk steeds zo fel?
Je bent een onzinner die ik nou niet bepaald vaak in het wsz-topic tegenkwam. Beetje hetzelfde als de FB's van buiten DK die met dit besluit kwamen...
Fel? Welnee. Ik reageer zakelijk en koel, wellicht, maar als je me fel wilt zien zul je toch beter je best moeten doen op ándere onderwerpen

En with all due respect, ik mag er dan wel niet vaak gepost hebben, ik lurkte er wel geregeld. En ik zag wat er gebeurde, hoe de verhoudingen liggen ten opzichte van elkaar in het WSZ-topic en de verschillen in omgang/community t.o.v. Onzin. It's not rocketscience laat staan dat je een master in één of andere irrelevante sociologische richting moet hebben om dit soort basale dingen te kunnen zien. De opmerking die je dan ook maakt is ernstig misplaatst en getuigt van weinig inzicht in de materie.

Laatst gewijzigd op 01-05-2010 om 00:48.
Oud 01-05-2010, 00:54
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dobermann, waarom reageer jij eigenlijk steeds zo fel?
Je bent een onzinner die ik nou niet bepaald vaak in het wsz-topic tegenkwam. Beetje hetzelfde als de FB's van buiten DK die met dit besluit kwamen...
En die doorgevoerd werd, bedoel je?

Verder denk ik dat iedereen zijn / haar mening mag geven, ook als diegene geen vaste actieve DK'er is.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 01-05-2010, 01:03
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Het zou best kunnen dat ik geen inzicht heb in de materie van Onzin, want ik ben er in 7 jaar tijd pas 2 keer geweest en toen beviel het me niet. Daarom ook dat ik DK als DK wil houden.

Als DK echt zo anders is, en jij zegt dat je dat kan beamen, dan zal het dus ook goed lopen zonder de 'onzin-achtige' posts.
Als je m'n vorige post leest zie je al dat ik zeg dat opzich niet veel zal veranderen. Ik hoop dat de vaste clan het nieuwe topic een kans wil geven en niet massaal verkast. Dat zou ik erg jammer vinden, want ik vind veel DK'ers erg tof.

Ik geloof ook dat we van het nieuwe topic iets goeds kunnen maken, iets wat mss wel beter en iig overzichtelijker wordt dan wsz.
Don't knock it 'til you tried it etc.

@DP: Natuurlijk mag dat, ik zeg ook niet dat het niet mag. Het viel me alleen op dat Dobermann meer post over dit onderwerp dan vaste DK'ers.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 01-05-2010, 01:08
Soundwave
Avatar van Soundwave
Soundwave is offline
Wat doen jullie moeilijk? Bij 1000 sluiten, dus vanaf 999 gewoon weer naar beneden telllen tot de 1 of 0 en dan weer terug omhoog etc etc

Soundwave, ook voor gemakkelijke oplossingen
__________________
Heroes last forever
Oud 01-05-2010, 01:09
Verwijderd
Citaat:
Als DK echt zo anders is, en jij zegt dat je dat kan beamen, dan zal het dus ook goed lopen zonder de 'onzin-achtige' posts.
Okay, waar gaat dit nou mis? In hoeverre wìl je niet begrijpen dat het niet om het soort posts gaat maar om de DK-community an sich?

Citaat:
Als je m'n vorige post leest zie je al dat ik zeg dat opzich niet veel zal veranderen. Ik hoop dat de vaste clan het nieuwe topic een kans wil geven en niet massaal verkast. Dat zou ik erg jammer vinden, want ik vind veel DK'ers erg tof.
Er gaat weldegelijk veel veranderen. Het alternatieve topic gaat namelijk vlees noch vis worden. Dat topic gaat alleen maar ergernis en frustratie opleveren voor zowel de DK'er als de forumbaas die dat moet gaan screenen op content.

Citaat:
Ik geloof ook dat we van het nieuwe topic iets goeds kunnen maken, iets wat mss wel beter en iig overzichtelijker wordt dan wsz.
Don't knock it 'til you tried it etc.
Wat een kutargument. Als je in staat bent een beetje logica en rede in de strijd te gooien was je niet met zo'n zaaddodende opmerking als "don't knock it 'til you've tried it" gekomen.

Maar goed; je haalt aan als argument vóór "beter" en "overzichtelijker". Als je dat nu nóg durft aan te voeren, na al het gefundeerde kritiek door de DK'ers alhier, geeft dat aan dat BZ beter opgedoekt kan worden: wanneer de forumbaasjes blijkbaar een ideetje bekokstoofd hebben gaat het gewoon gebeuren en is daar de kous mee af.

Citaat:
@DP: Natuurlijk mag dat, ik zeg ook niet dat het niet mag. Het viel me alleen op dat Dobermann bijna meer post over dit onderwerp dan vaste DK'ers.
Ik houd van discussie. En helemaal als het om triviale zaken gaat. En helemaal² als het om zaken gaat die door "de autoriteiten" uit de grond gestampt worden maar gedoemd zijn om te falen op élk vlak. Los daarvan: de huidige generatie is maar slap en gedwee als het op dit soort dingen aan komt is mijn ervaring. Dus help ik waar ik denk te kunnen helpen
Oud 01-05-2010, 05:32
Verwijderd
Op Lifestyle had je ooit een langlopende reeks van op-de-grens-van-ontopic-topics waar leden met elkaar konden converseren over foute kleding, lelijke gothics, uitgaan, hun dag, wanstaltige schoenen, etc. Na een hele tijd werd dat opeens afgeschaft met precies dezelfde redenen als nu: het zou niet bij het subforum passen, wie zo graag wilde praten met medeforumers kon naar Onzin verhuizen, de topics werden niet 'afgeschaft' maar 'verplaatst', alle besproken onderwerpen zouden uitstekend passen binnen één 'hoe was je dag'-topic of binnen Onzin/DK, enzovoort. De leden waren tegen, enkele forumbazen die zelden op Lifestyle kwamen waren voor, dus de verandering werd toch doorgedrukt. Binnen een paar maanden was het subforum leeggelopen. Nu komt er geen hond meer, en dat is heel logisch. Als je de mensen niet kent heb je natuurlijk dikke stroperige /care aan wie wat wanneer aan had en hoe de dag van willekeurige forumer X was.

Enige jaren na de verandering was er plots een topic over waarom Lifestyle toch zo dood was en mochten topics over lelijke schoenen plotseling weer, maar de vaste userbase was allang verdwenen dus die vlieger is niet opgegaan.

Bottom line: een (sub)forum draait grotendeels om haar leden. Zeker in geval van scholieren.com, een forum dat vooral afhankelijk is van mensen die al langere tijd lid zijn en een beetje zijn blijven hangen. Dan kun je met je besloten groepje fb's wel discussiëren over of een bepaald topic in een goedlopend systeem 'offtopic' is of niet, als het weghalen van dat topic inhoudt dat iedereen van het betreffende subforum weggaat dan is die discussie irrelevant. Zonder leden ben je immers nergens. En waar moet Jon dan nog z'n brood van smeren? Hm? HM?

Maar goed. Those who don't learn from the mistakes of the past are condemned to repeat them, etc.

Laatst gewijzigd op 01-05-2010 om 05:47.
Oud 01-05-2010, 09:46
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik heb het topic even snel gescand, geen tijd om heel het topic door te gaan nemen. Dus even kort reactie op posts die mij opvielen.

Citaat:
Dat dit vooral een plannetje is van jou, Wolter en Pluis hoeft toch niet zo geheimzinnig over gedaan te worden?
Ik zal jullie maar even uit deze leuke droom helpen. Ik was degene die de discussie over het WSZ opende in de tijd dat ik nog fb was op DK. Dat ik dat nu niet meer ben is niet relevant, het enige wat ik hiermee wil aangeven is dat de kritiek dus niet alleen van buiten het DK team komt.

Citaat:
Ook omdat DK en het WSZ-topic een plaats is waar vaak beginnende SCHOLIEREN rustig aan beginnen met posten en meepraten over vanalles en nog wat en die hier beter worden geaccepteerd en ''leren te forummen'' dan op Onzin waar ze meteen afgemaakt worden als ze een dt-fout maken oid.
Dit is niet relevant, dat ze op Onzin zouden worden afgemaakt omdat ze een dt-fout maken is het probleem van (de) Onzin (fb's). Als dit werkelijk zo'n issue zou zijn, is het aan hen om dat te veranderen.

Citaat:
Er IS geen probleem. Als jullie hoofdargument werkelijk is en blijft dat het niet hóórt, zorg dan dat het hoort! Verander het beleid dan! Stel een statuut op waarin staat dat er één slowchattopic mag zijn op DK voor de mensen die op DK komen en niet op Onzin willen komen.
We zorgen nu toch dat het er hoort? Ja, het krijgt een andere naam en ja, de huidige vorm wordt verplaatst naar Onzin. Maar je krijgt er een topic voor terug waarin ook die binding met mede DK-ers kan ontstaan en kan worden behouden. Maar dan zonder al het gespam.


Verder zal ik maar eerlijk toegeven dat ik zelfs tegen een HWJD-topic ben op DK. Jullie zijn er allemaal heftig van overtuigd dat DK leeg zal bloeden zonder een WZS-topic. Maar als dat het enige is wat DK nog levend houdt, kan je DK toch net zo goed in zijn geheel op slot doen? Natuurlijk heb je als forum binding nodig met de leden die er posten, maar in mijn ogen is dat ook heel goed mogelijk, JUIST op DK, zonder HWJD of WSZ topic.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 01-05-2010, 09:46
Verwijderd
Citaat:
"Een forum voor zaken die je verder nergens kwijt kan. Spam is echter NIET toegestaan!"

Het beleid is kwijt op DK, maar daar staat ongetwijfeld dat je er niet mag slowchatten of (anderszins) offtopic posten.
Dit is dus geen argument, zoals ik al enkele malen heb aangegeven. Een beleid volgt naast directe regels ook de invulling tussen die regels. Het topic bestaat 3 jaar en maakt dus onbetwistbaar deel uit van het beleid en DK.

Citaat:

Dat het er niet hoort lijkt me duidelijk.
Weer die presentatie van het feit, zonder onderbouwing.
Citaat:
Zeker mensen die al langere tijd op DK posten weten dat dat soort topics nooit toegestaan zijn.
Ik heb nu al een keer of 5 gezegd dat hoe het 8 jaar geleden was compleet niet relevant is, het forum is onderhevig aan veranderingen. Het is enkel interessant om te bekijken hoe het nu is.

Bovendien heb je nog niet geantwoord op mijn vraag: Wat is het doel?

Laatst gewijzigd op 01-05-2010 om 10:01.
Oud 01-05-2010, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Zoals ik al zei: verander dat beleid dan. Dat kán, echt!
Het beleid is allang veranderd, als het beleid was dat chattopics niet zijn toegestaan. Het beleid van DK is al 3 jaar dat er een chattopic is.
Oud 01-05-2010, 09:55
Verwijderd
Wat een waardeloze discussie is dit . Wat mij betreft heeft beleidszaken ook geen bestaansrecht, gooi die ook maar dicht.
Oud 01-05-2010, 09:55
Verwijderd
Citaat:
*snip*
Is incompetentie echt een vereiste voor een baantje als forumbaas? Of ben ik nu te onvriendelijk.. Als dat het geval is bied ik meteen mijn oprechte excuses aan in de hoop nog even te mogen forumen.
Oud 01-05-2010, 09:58
Verwijderd
Citaat:

Dit is niet relevant, dat ze op Onzin zouden worden afgemaakt omdat ze een dt-fout maken is het probleem van (de) Onzin (fb's). Als dit werkelijk zo'n issue zou zijn, is het aan hen om dat te veranderen.
Wat is dit nou weer? Het forum functioneert als geheel. Je kan geen eilandjesstructuur gaan neerzetten. Verder is dit 'argument' in de categorie: Sluit de ziekenhuizen voor mensen met kanker, het is hun eigen probleem, als ze werkelijk iets willen veranderen dan worden ze zelf wel oncoloog.
Citaat:

We zorgen nu toch dat het er hoort?
Je wil zeggen dat jullie het WSZ 3 jaar lang en 1000 edities over het hoofd hebben gezien? Het hoort er nu al. Welk doel trachten jullie te bereiken met de verandering? Want deze vraag is inmiddels al 4 pagina's lang onbeantwoord...
Citaat:


Verder zal ik maar eerlijk toegeven dat ik zelfs tegen een HWJD-topic ben op DK. Jullie zijn er allemaal heftig van overtuigd dat DK leeg zal bloeden zonder een WZS-topic. Maar als dat het enige is wat DK nog levend houdt, kan je DK toch net zo goed in zijn geheel op slot doen? Natuurlijk heb je als forum binding nodig met de leden die er posten, maar in mijn ogen is dat ook heel goed mogelijk, JUIST op DK, zonder HWJD of WSZ topic.
Het is daarom goed dat je geen fb bent op DK. Op het moment als de inhoud en de sfeer op het forum je niet interesseert en je snapt ook niet welke behoeftes er leven bij de leden van een subforum is het m.i. goed dat je je conclusies getrokken hebt.

Laatst gewijzigd op 01-05-2010 om 10:09.
Oud 01-05-2010, 10:00
Verwijderd
Ja hoi waar is het beleid van DK dan ik zie nergens een kopje mededelingen
Oud 01-05-2010, 10:05
Verwijderd
Citaat:
Ja hoi waar is het beleid van DK dan ik zie nergens een kopje mededelingen
Het is niet interessant waar het beleid is, een beleid volgt namelijk vooral uit wat is toegestaan op het forum. Ongeacht of er in het beleid staat: het WSZ topic is streng verboden en een ieder die er een opent krijgt een maandban. Uit de gedragingen van het fb team van DK kan worden afgeleid dat het WSZ topic is toegestaan en sinds dat al 3 jaar gebeurd is het daarbij dus onderdeel van het beleid van DK. Wat er per directe regels is geregeld is daarbij minder interessant.
Oud 01-05-2010, 10:15
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Wat is dit nou weer? Het forum functioneert als geheel. Je kan geen eilandjesstructuur gaan neerzetten. In de categorie: Sluit de ziekenhuizen voor mensen met kanker, het is hun eigen probleem.
Dat op Onzin blijkbaar al een oorlog ontstaat om 1 dt-fout, moet geen reden zijn om het dan maar niet te verplaatsen. Dan moet daar op ingegrepen worden, mocht het zich voordoen en moet je niet bij voorbaat zeggen dat het niet gaat werken.

Citaat:
Je wil zeggen dat jullie het WSZ 3 jaar lang en 1000 edities over het hoofd hebben gezien? Het hoort er nu al. Welk doel trachten jullie te bereiken met de verandering? Want deze vraag is inmiddels al 4 pagina's lang onbeantwoord...
Nee, ik wil zeggen dat het WSZ in die 3 jaar tijd een heleboel veranderd is, en dat zoals het er nú uit ziet het mijn inziens niet op DK hoort. De verandering die wordt doorgevoerd zorgt ervoor dat jullie nog een leuke plek hebben om met je medeDKer te delen in wat je meemaakt en belangrijk vindt, maar dan zonder alle gespam en Onzin.

Citaat:
Waarom ben je dan FB op DK? Op het moment als de inhoud en de sfeer op het forum je niet interesseert en je snapt ook niet welke behoeftes er leven bij de leden van een subforum moet je m.i. je conclusies trekken.
Ik weet niet of je het weet, maar ik ben al een tijd geen FB meer op DK. Trek je eigen conclusies.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 01-05-2010, 10:24
Verwijderd
Ik blijf het raar vinden, dat inspraak zo ontzettend gevreesd wordt hier. Zijn de fb's zo bang om op fouten betrapt te worden, dat het op deze manier moet gaan?

Als praktisch een heel subforum tegen is, en een handje vol is voor, moet dan het gebrek aan democratie zo duidelijk en machtswellustig getoond worden?

Ik denk dat een polletje (die dingen zijn ervoor) heel veel duidelijk had kunnen maken.

Maar goed, blijkbaar zit het mod-team er meer voor zichzelf dan voor het forum
Oud 01-05-2010, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Dat op Onzin blijkbaar al een oorlog ontstaat om 1 dt-fout, moet geen reden zijn om het dan maar niet te verplaatsen. Dan moet daar op ingegrepen worden, mocht het zich voordoen en moet je niet bij voorbaat zeggen dat het niet gaat werken.
Ik weet niet of je ooit op onzin bent geweest, maar de sfeer voor nieuwe mensen is daar gewoon negatiever. Dan kan je wel zeggen: dat moeten de nieuwe fb's dan maar aanpassen, maar dat gaat natuurlijk nooit lukken en waarom zou je dat willen. Het functioneert nu namelijk prima in de huidige structuur. Maar dat willen jullie dus veranderen, wederom mijn vraag: met welk doel?
Citaat:

Nee, ik wil zeggen dat het WSZ in die 3 jaar tijd een heleboel veranderd is, en dat zoals het er nú uit ziet het mijn inziens niet op DK hoort.
Dat valt wel mee dacht ik, ik weet niet hoe het de eerste topics was, maar het is nu al zeker 2 jaar hetzelfde. Wellicht kan je je argument ondersteunen met enkele illustraties van deze verandering.
Citaat:
De verandering die wordt doorgevoerd zorgt ervoor dat jullie nog een leuke plek hebben om met je medeDKer te delen in wat je meemaakt en belangrijk vindt, maar dan zonder alle gespam en Onzin.
Maar die plek is er al! Ik begrijp nu dus dat het doel is: het leuker maken van het WSZ topic, maar waarom? Iedereen op DK is er tevreden over, zijn er klachten gekomen? Nee. Waarom dan deze verandering, je bereikt er je doel juist niet mee. De hele kantine is ongeveer tegen, dus waarom zou je het doorvoeren? Het doel is al bereikt, waarom zou je dat gaan veranderen. If it ain't broken...
Citaat:


Ik weet niet of je het weet, maar ik ben al een tijd geen FB meer op DK. Trek je eigen conclusies.
Ik bedacht me het luttele minuten na mijn post.
Oud 01-05-2010, 10:32
freezer
Avatar van freezer
freezer is offline
saai moet gewoon blijven.
En niet hoe was je dag.
Van mij mag het onzin worden
__________________
It's a minor!
Oud 01-05-2010, 10:42
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Okay, waar gaat dit nou mis? In hoeverre wìl je niet begrijpen dat het niet om het soort posts gaat maar om de DK-community an sich?
Een groot deel van de DK-community post al op Onzin, dus het gaat imo wel om het soort posts.

Citaat:
Er gaat weldegelijk veel veranderen. Het alternatieve topic gaat namelijk vlees noch vis worden. Dat topic gaat alleen maar ergernis en frustratie opleveren voor zowel de DK'er als de forumbaas die dat moet gaan screenen op content.
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom er zoveel frustratie moet ontstaan alleen omdat er in een topic niet meer gespamd mag worden. Het topic krijgt een ander naampje en de FB's moeten idd wat beter gaan screenen, maar verder veranderd er imo niet heel veel.

Citaat:
Wat een kutargument. Als je in staat bent een beetje logica en rede in de strijd te gooien was je niet met zo'n zaaddodende opmerking als "don't knock it 'til you've tried it" gekomen.
Hoezo een kutargument? Iedereen loopt hard te roepen hoe vreselijk dit is en dat dit het einde is van DK en Ooooh dramaaa! etc, maar het wordt helemaal niet zo erg. Als je iets meteen afschrijft omdat het ietsje veranderd en je het nieuwe niet eens een kans wilt geven, is dat heel erg jammer.

Citaat:
Maar goed; je haalt aan als argument vóór "beter" en "overzichtelijker". Als je dat nu nóg durft aan te voeren, na al het gefundeerde kritiek door de DK'ers alhier, geeft dat aan dat BZ beter opgedoekt kan worden: wanneer de forumbaasjes blijkbaar een ideetje bekokstoofd hebben gaat het gewoon gebeuren en is daar de kous mee af.
De kritiek nú heeft er toch niks mee te maken of de nieuwe reeks beter en overzichtelijker wordt?
Zoals ik al eerder zei (maar wat niemand lijkt te willen lezen) is dat het voornaamste dat verandert is dat er niet meer duizent posts met enkel '' of 'OMG' onder elkaar komen te staan, of meerdere van zulk soort posts van dezelfde poster.
Degenen die wél zo willen posten dat doen op onzin.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 01-05-2010, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Een groot deel van de DK-community post al op Onzin, dus het gaat imo wel om het soort posts.
Nee. Het gaat om méér dan dat en dat heb ik eerder al gezegd in dit draadje. Maar ja: nérgens wordt serieus op ingegaan of gelezen lijkt het wel.

Citaat:
Eerlijk gezegd snap ik niet waarom er zoveel frustratie moet ontstaan alleen omdat er in een topic niet meer gespamd mag worden. Het topic krijgt een ander naampje en de FB's moeten idd wat beter gaan screenen, maar verder veranderd er imo niet heel veel.
Nogmaals; wat WSZ is, wat voor functie het heeft is al verschillende keren door verschillende personen haarfijn geschetst.

Citaat:
een kutargument? Iedereen loopt hard te roepen hoe vreselijk dit is en dat dit het einde is van DK en Ooooh dramaaa! etc, maar het wordt helemaal niet zo erg. Als je iets meteen afschrijft omdat het ietsje veranderd en je het nieuwe niet eens een kans wilt geven, is dat heel erg jammer.
Je "lol intarwebs"-houding is volkomen misplaatst. Jij bent notabene een forumbaas, dat komt met een bepaalde verantwoordelijkheid en dat vereist een bepaalde insight in de community die je probeert te runnen. Paranoide schetst een fraai voorbeeld van hoe zo'n besluit eerder gierend uit de klauwen is gelopen.

Citaat:
De kritiek nú heeft er toch niks mee te maken of de nieuwe reeks beter en overzichtelijker wordt?
Zoals ik al eerder zei (maar wat niemand lijkt te willen lezen) is dat het voornaamste dat verandert is dat er niet meer duizent posts met enkel '' of 'OMG' onder elkaar komen te staan, of meerdere van zulk soort posts van dezelfde poster.
Degenen die wél zo willen posten dat doen op onzin.
Nogmaals: wat hindert het? Het zijn DK'ers onder elkaar. Dat er hier en daar een crossover is met Onzin weet ik net zo goed als jij maar jij hoort te weten dat de algehele atmosfeer en gemoedelijkheid volkomen anders is.

Ik zal het nog maar eens herhalen: júllie maken een probleem, júllie komen met een "oplossing" waar fel tegen geprotesteerd wordt en júllie drukken het tóch door. Chapeau. En waarom? Om "duidelijkheid" waar niemand behoefte aan heeft, op een paar forumbazen na. Los daarvan vind ik het reuze meevallen met de "" en "OMG"-posts in het Saai-topic.

Laatst gewijzigd op 01-05-2010 om 11:09.
Oud 01-05-2010, 10:53
Verwijderd
Een groot deel van de "DK community" blijft ook bewust weg van onzin, verder wat dobermann zegt.
Oud 01-05-2010, 10:58
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Een groot deel van de "DK community" blijft ook bewust weg van onzin, verder wat dobermann zegt.
Dan heeft het voor die mensen ook geenr reden om op dit moment door te spammen op WSZ, en passen die mensen prima in een HWJDtopic. Alles wat er gedaan word is het filteren van spam op DK middels een nieuw topic met ietwat strengere regels, en de mensen die toch behoefte hebben aan spam kunnen naar onzin. Ik snap werkelijk het probleem niet.
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 01-05-2010, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Dan heeft het voor die mensen ook geenr reden om op dit moment door te spammen op WSZ, en passen die mensen prima in een HWJDtopic. Alles wat er gedaan word is het filteren van spam op DK middels een nieuw topic met ietwat strengere regels, en de mensen die toch behoefte hebben aan spam kunnen naar onzin. Ik snap werkelijk het probleem niet.
Wellicht kan je met ondersteuning komen dat er in het WSZ topic stelselmatig gespamd wordt. Het valt me op dat de fb's die tenminste nog de moeite nemen af en toe te posten, steeds weer dingen presenteren als feit, waarvan helemaal niet vaststaat dat het wel echt zo is.
Oud 01-05-2010, 11:04
Verwijderd
Ik snap werkelijk niet dat jullie zo'n bord voor jullie kop hebben .

Er is al duizend keer aangegeven dat WSZ op onzin totaal anders zal zijn. Het zal me aan mn reet roesten hoe het met onzinners gaat. Ik wil weten hoe het met de mensen gaat met wie ik in andere topics op DK zit, niet of ze naar de supermarkt zijn geweest, maar ook wat ze bezig houdt, desnoods kom ik er achter dat ze zich de pleuris vervelen door een loze smiley. Saai maakt dat andere (leuke) topics op DK goed lopen.
Oud 01-05-2010, 11:04
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Wellicht kan je met ondersteuning komen dat er in het WSZ topic stelselmatig gespamd wordt. Het valt me op dat de fb's die tenminste nog de moeite nemen af en toe te posten, steeds weer dingen presenteren als feit, waarvan helemaal niet vaststaat dat het wel echt zo is.
Balance is eerder al gekomen met een voorbeeld: ze noemde bladzijde 1 van Dit topic.
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 01-05-2010, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Balance is eerder al gekomen met een voorbeeld: ze noemde bladzijde 1 van Dit topic.
Ik denk niemand ontkent dat er wel eens wat afgelachen wordt, maar om dit nu gelijk te kwalificeren als spam, gaat me wel erg ver. De TT heeft altijd terugkoppeling naar het vorige topic en dat kan dus als grappige worden ervaren. Maar ik begrijp dus dat jullie 20 posts op 1 bladzijde van de 9780 bladzijden zien als stelselmatige spam? Goed onderzoek
Oud 01-05-2010, 11:14
Verwijderd
Citaat:
IWe zorgen nu toch dat het er hoort? Ja, het krijgt een andere naam en ja, de huidige vorm wordt verplaatst naar Onzin. Maar je krijgt er een topic voor terug waarin ook die binding met mede DK-ers kan ontstaan en kan worden behouden. Maar dan zonder al het gespam.
Nee, dat doen jullie dus niet. Jullie hoofd-argument is: het hoort niet op DK. Ik zeg: zorg dan dat het hoort op DK, want dáár is het gewenst. Het is niet gewenst op Onzin en dus hoeft het daar ook niet te komen. Leuk zeg, hoe jullie met zijn allen dingen verdraaien en in cirkelredeneringen blijven antwoorden. Knap staaltje machtsmisbruik.

Citaat:
Een groot deel van de DK-community post al op Onzin, dus het gaat imo wel om het soort posts.
Ehm, nou mij dus niet, mij gaat het om saai en ik post ook in de andere topics op DK omdat het een samenhangend geheel is en ik in die topics dezelfde mensen tegenkom als in Saai en vice versa. Dat zou op Onzin niet zo zijn, integendeel. Zie ook mijn vorige post eerder op deze pagina.
Citaat:
De kritiek nú heeft er toch niks mee te maken of de nieuwe reeks beter en overzichtelijker wordt?
Zoals ik al eerder zei (maar wat niemand lijkt te willen lezen) is dat het voornaamste dat verandert is dat er niet meer duizent posts met enkel '' of 'OMG' onder elkaar komen te staan, of meerdere van zulk soort posts van dezelfde poster.
Degenen die wél zo willen posten dat doen op onzin.
Er kan toch héél makkelijk door de fb wat strenger worden op getreden tegen ''duizend'' posts met ''omg'' (die er écht niet zoveel zijn)? Is het zo moeilijk die paar ongewenste reacties te wissen?
Oud 01-05-2010, 11:16
Verwijderd
Citaat:
ik snap het gewoon echt niet gewoon een stelletje butbro's. Dingen móeten weer eens op een bepaalde manier en het maakt niet uit of het daar beter van gaat worden of slechter. Dat is fucking onnodig lijnen trekken.

Ik zie een stelletje mensen voor me die heel erg vrolijk aan het voetballen zijn en mensen die naast de lijn staan. Opeens rent er iemand van naast de lijn het veld op en geeft ze een vierkante voetbal. Een voetkubus in plaats van een voetbal. En dan roept die persoon: "NOU, LEKKER VOETBALLEN HE, DIT PAST BETER BIJ ONS GEOMETRISCH BELEID!' en vervolgens zitten alle voetballers van:
Oud 01-05-2010, 11:18
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Ik snap werkelijk niet dat jullie zo'n bord voor jullie kop hebben .

Er is al duizend keer aangegeven dat WSZ op onzin totaal anders zal zijn. Het zal me aan mn reet roesten hoe het met onzinners gaat. Ik wil weten hoe het met de mensen gaat met wie ik in andere topics op DK zit, niet of ze naar de supermarkt zijn geweest, maar ook wat ze bezig houdt, desnoods kom ik er achter dat ze zich de pleuris vervelen door een loze smiley. Saai maakt dat andere (leuke) topics op DK goed lopen.
Ik snap echt niet hoe je nu al vinden kan dat een HWJD topic niet in die behoefte kan voldoen. Niemand weet de regels van het topic nog en ik denk dat het lang niet zo erg word als dat je stelt.

Citaat:
Ik denk niemand ontkent dat er wel eens wat afgelachen wordt, maar om dit nu gelijk te kwalificeren als spam, gaat me wel erg ver. De TT heeft altijd terugkoppeling naar het vorige topic en dat kan dus als grappige worden ervaren. Maar ik begrijp dus dat jullie 20 posts op 1 bladzijde van de 9780 bladzijden zien als stelselmatige spam? Goed onderzoek
Dus je zegt dat we alle 9780 bladzijdes moeten doorspitten? Zulke verwachtingen lijken mij wat overdreven. Het blijft echt niet bij 20, en dat weet je zelf ook.

Het HWJD topic word zwaar onderschat imo.
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 01-05-2010, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Er kan toch héél makkelijk door de fb wat strenger worden op getreden tegen ''duizend'' posts met ''omg'' (die er écht niet zoveel zijn)? Is het zo moeilijk die paar ongewenste reacties te wissen?
En mocht dat zo zijn, waarom denken jullie dat dat in het nieuwe topic wel gecontroleerd kan worden? Immers het nieuwe topic zou identiek zijn aan het oude topic zonder de spam. Dus waarom kan je dat dan ineens wel controleren, maar nu niet.
Oud 01-05-2010, 11:20
Verwijderd
We weten die regels wel er mag niet meer gespamd worden je zou dus bijna kunnen zeggen dat je niet op iemands dag in mag gaan en dan verder praten want ja dat kan als spam worden gezien
Oud 01-05-2010, 11:20
Verwijderd
Qft LL
Oud 01-05-2010, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Ik snap echt niet hoe je nu al vinden kan dat een HWJD topic niet in die behoefte kan voldoen. Niemand weet de regels van het topic nog en ik denk dat het lang niet zo erg word als dat je stelt.
Ik snap niet waarom jullie denken dat een HWJD beter aan de behoefte kan doen. Het WSZ draagt bij aan het goed lopen van DK, er is geen enkele reden om te veranderen, maar toch denken jullie dat het beter gaat met HWJD. Dan moet je daar toch wel argumenten voor hebben. Je gaat toch ook niet de televisie repareren als deze het gewoon doet?
Citaat:

Dus je zegt dat we alle 9780 bladzijdes moeten doorspitten? Zulke verwachtingen lijken mij wat overdreven. Het blijft echt niet bij 20, en dat weet je zelf ook.
Nou als het echt zo stelselmatig is dan zou je niet zo hoeven te spitten. En je hoeft echt niet alle topics door te lezen, stelselmatigheid kan je ook aantonen door de laatste 10 topics bijvoorbeeld.
Oud 01-05-2010, 11:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Als alle regelmatige WSZ'ers zeggen dat het topic op Onzin geen succes zal worden en dat DK dood zal bloeden, wat heeft het dan voor zin om dat te ontkennen? Wie zal het nou beter weten?

Los van wat je van de argumenten voor WSZ op DK vindt, je wil toch gewoon een succesvol forum runnen? En je wéét dat DK minder succesvol zijn zonder WSZ, hoe raar je dat ook mag vinden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 01-05-2010, 11:25
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
En mocht dat zo zijn, waarom denken jullie dat dat in het nieuwe topic wel gecontroleerd kan worden? Immers het nieuwe topic zou identiek zijn aan het oude topic zonder de spam. Dus waarom kan je dat dan ineens wel controleren, maar nu niet.
Er is onder andere gepraat over een duidelijke openingspost waardoor iedereen weet waar hij/zij aan toe is. En ik denk dat het team prima openstaat voor discussies hier op Beleidszaken over de regels van het nieuwe topic. Ik denk dat het slimmer is om nu met zijn allen (mensen die werkelijk gehecht aan DK zijn) een leuke nieuwe reeks te beginnen (met dus duidelijke regels), dan nu tegen de boel aan te schoppen.
Ik stel een nieuw topic voor waar niet over WSZ meer gepraat word maar over een manier om HWJD voor iedereen positief vorm te geven. Die inspraak hebben jullie heus. Dit topic blijft uiteraard voor het geschop, maar ik denk niet dat we hier iets mee bereiken.
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 01-05-2010, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het topic even snel gescand, geen tijd om heel het topic door te gaan nemen. Dus even kort reactie op posts die mij opvielen.
Overigens Neko*, vind ik het géén stijl dat je wel een van de grote voorstanders/initiators van deze ''oplossing'' bent en vervolgens niet de moeite (Als forumbaas geen tijd? Maak tijd, doen wij ook!) neemt dit hele topic, met louter inhoudelijk reacties (nee, echt geen span, geen gechat, geen onzin) van bezorgde leden door te nemen en op meer dan de enkel de ''opvallende'' reacties in te gaan. Ik voel mij werkelijk niet serieus genomen door dit gedrag. Dat de meeste forumbazen überhaupt geen reactie komen geven helpt niet daarbij. Beterschap is gewenst, stante pede.
Oud 01-05-2010, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Er is onder andere gepraat over een duidelijke openingspost waardoor iedereen weet waar hij/zij aan toe is. En ik denk dat het team prima openstaat voor discussies hier op Beleidszaken over de regels van het nieuwe topic. Ik denk dat het slimmer is om nu met zijn allen (mensen die werkelijk gehecht aan DK zijn) een leuke nieuwe reeks te beginnen (met dus duidelijke regels), dan nu tegen de boel aan te schoppen.
Ik stel een nieuw topic voor waar niet over WSZ meer gepraat word maar over een manier om HWJD voor iedereen positief vorm te geven. Die inspraak hebben jullie heus. Dit topic blijft uiteraard voor het geschop, maar ik denk niet dat we hier iets mee bereiken.
Ik stel voor dat jullie eens even goed gaan lezen en toegeven dat jullie iets heel doms aan het doen zijn en jullie excuses aanbieden & saai laten voortbestaan, al dan niet strenger gemoderate.
Oud 01-05-2010, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Er is onder andere gepraat over een duidelijke openingspost waardoor iedereen weet waar hij/zij aan toe is. En ik denk dat het team prima openstaat voor discussies hier op Beleidszaken over de regels van het nieuwe topic. Ik denk dat het slimmer is om nu met zijn allen (mensen die werkelijk gehecht aan DK zijn) een leuke nieuwe reeks te beginnen (met dus duidelijke regels), dan nu tegen de boel aan te schoppen.
Ik stel een nieuw topic voor waar niet over WSZ meer gepraat word maar over een manier om HWJD voor iedereen positief vorm te geven. Die inspraak hebben jullie heus.
Mind you: jullie zijn begonnen met het schoppen tegen een traditie die een subforum bindt en maakt tot wat het is.

Ik stel voor dat jullie dit topic één voor een van A tot Z nog eens doorlezen. Want de bottomline is dat jullie er voor óns zijn en niet andersom.
Oud 01-05-2010, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Er is onder andere gepraat over een duidelijke openingspost waardoor iedereen weet waar hij/zij aan toe is. En ik denk dat het team prima openstaat voor discussies hier op Beleidszaken over de regels van het nieuwe topic. Ik denk dat het slimmer is om nu met zijn allen (mensen die werkelijk gehecht aan DK zijn) een leuke nieuwe reeks te beginnen (met dus duidelijke regels), dan nu tegen de boel aan te schoppen.
Ik stel een nieuw topic voor waar niet over WSZ meer gepraat word maar over een manier om HWJD voor iedereen positief vorm te geven. Die inspraak hebben jullie heus. Dit topic blijft uiteraard voor het geschop, maar ik denk niet dat we hier iets mee bereiken.
Vergelijk: Kinders, we sluiten Kinderdagverblijf X en proppen het bij Middelbareschool Y. Als dat eenmaal gebeurd is mogen jullie heus wel meepraten over de nieuwe Lego hoor.


Oud 01-05-2010, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Er is onder andere gepraat over een duidelijke openingspost waardoor iedereen weet waar hij/zij aan toe is. En ik denk dat het team prima openstaat voor discussies hier op Beleidszaken over de regels van het nieuwe topic.
Nou als dat op dezelfde manier gaat zoals er nu hier gereageerd wordt, heb ik daar weinig vertrouwen in. Immers het doel van de veranderingen is niet gehaald, de reden is een drogreden en er zijn geen argumenten voor, enkel een paar drogredenen en argumenten waarvan verder onderbouwing ontbreekt, maar die als feit worden gepresenteerd.
Citaat:
Ik denk dat het slimmer is om nu met zijn allen (mensen die werkelijk gehecht aan DK zijn) een leuke nieuwe reeks te beginnen (met dus duidelijke regels), dan nu tegen de boel aan te schoppen.
Er is al een leuke reeks! Ik denk dat het slimmer is om met je handen van dingen af te blijven die goed functioneren en waarbij het forum zowel lokaal (minder spam in andere DK-topics, goede sfeer, maakt andere topics interessanter) als globaal (makkelijke toegankelijk voor nieuwe (jonge) leden) bij gebaat is.
Citaat:

Ik stel een nieuw topic voor waar niet over WSZ meer gepraat word maar over een manier om HWJD voor iedereen positief vorm te geven. Die inspraak hebben jullie heus. Dit topic blijft uiteraard voor het geschop, maar ik denk niet dat we hier iets mee bereiken.
Nee, dus waarom nemen jullie het uberhaupt op de schop? Jullie schoppen tegen iets dat goed werkt, wat willen jullie er mee bereiken. Welk doel is er mee gediend. Jullie beoogde doel: Het leuker maker voor de leden, is duidelijk niet bereikt! Moet je dan willen vasthouden aan je initiatief?
Oud 01-05-2010, 11:34
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Vergelijk: Kinders, we sluiten Kinderdagverblijf X en proppen het bij Middelbareschool Y. Als dat eenmaal gebeurd is mogen jullie heus wel meepraten over de nieuwe Lego hoor.


Het was eerder andersom, spam hoort niet op DK en kleuters horen niet op een middelbare school, dus we hebben nu een pand gehuurd waar die kleuters wel horen, hoe leuk het ook was op die middelbare school.
HWJD is Saai zonder spam, en als jullie niet mee willen praten over de inhoud, is dat heel jammer.
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 01-05-2010, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Het was eerder andersom, spam hoort niet op DK en kleuters horen niet op een middelbare school, dus we hebben nu een pand gehuurd waar die kleuters wel horen, hoe leuk het ook was op die middelbare school.
HWJD is Saai zonder spam, en als jullie niet mee willen praten over de inhoud, is dat heel jammer.
Ik neem aan dat je niet op mijn andere post ingaat omdat je het eens bent met de conclusie dat je niet aan dingen moet gaan rommelen die goed functioneren en dat je verder geen onderbouwing hebt voor je stelselmatige spam-bewering?
Oud 01-05-2010, 11:36
Dingaantouwtje
Avatar van Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Jullie beoogde doel: Het leuker maker voor de leden, is duidelijk niet bereikt! Moet je dan willen vasthouden aan je initiatief?
Het doel is nog niet bereikt omdat er nog niks gebeurd is, behalve dat jullie zijn ingelicht. Niemand weet hoe leuk het word, en het is een beetje jammer dat jullie het bij voorbaat al geen kans geven, zelfs nu jullie de kans krijgen mee te praten over de nieuwe invulling.
__________________
Zeg maar Jan.
Oud 01-05-2010, 11:36
Verwijderd
Ik wilde dit echt niet doen maar ik kan me niet langer inhouden:

Oud 01-05-2010, 11:37
Verwijderd
Citaat:
HWJD is Saai zonder spam, en als jullie niet mee willen praten over de inhoud, is dat heel jammer.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Het verplaatsen van de saai-topicreeks naar Onzin II
Verwijderd
1 03-05-2010 09:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35.