Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2003, 11:36
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Ik word net de dag van de eindexamens ongesteld.
Nou vroeg ik me af: zijn er mensen die dat vervelend vinden, en de pil dan juist doorslikken?
of is dat onzin?

bedankt,
Advertentie
Oud 09-05-2003, 11:37
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik niet, ben nu ongesteld dus dan niet. Maar als ik t wel zou zijn maakt t me ook nie uit, ik heb er toch nooit last van...
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 09-05-2003, 11:40
Verwijderd
ik ben nu ongesteld, maar als ik het tijdens de examens geweest zou zijn, zou ik de pil wel doorslikken..
Oud 09-05-2003, 11:59
Verwijderd
Ik zou m'n pil wel doorslikken dan, voel me altijd verrot wanneer ik ongesteld ben en zou me dus niet goed kunnen concentreren.. Maar gelukkig ben ik nu ongesteld
Oud 09-05-2003, 12:09
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Haha t lijkt wel een virus: iedereen nu ongesteld!!
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 09-05-2003, 12:09
drakootje
drakootje is offline
Ik ben ongesteld tijdens de examens dus slik de pil wel door, heb altijd kei last van me menstruatie (hoofdpijn, moe etc) en kan me dus dan niet concentreren en vind ook nie echt prettig om 3 uur te moeten zitten alsk ongesteld ben..
__________________
Be slow in choosing a friend, slower in changing.
Oud 09-05-2003, 12:31
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Het is aangetoond dat je slechter presteert als je ongesteld bent. Ik slik de pil en wordt elk moment ongesteld dus niet straks bij de examens, anders had ik doorgeslikt. Maar dat moet ook weer niet te lang, dan ga ik me ook elendig voelen...
__________________
I like to say what I want to say
Oud 09-05-2003, 13:08
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Ik weet het nog niet. Tijdens mn examens wordt ik wel ongesteld, maar ik heb nog nooit de pil doorgeslikt, en ik weet niet hoe mn lichaam er op reageert, want die reageert altijd best wel heftig op de pil enzow..duss ik zit in dubio..
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Oud 09-05-2003, 13:21
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
dan slik ik de pil ook maar door hoor..
Oud 09-05-2003, 13:25
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
zou het precies in die week moeten worden, maar slik de pil door
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 09-05-2003, 13:28
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Citaat:
alpha schreef op 09-05-2003 @ 13:31:
Het is aangetoond dat je slechter presteert als je ongesteld bent.
Tja, tenminste, dat heb ik eens ergens gehoord. Ik weet niet of het waar is, maar ik zou als ik jullie was het zekere voor het onzekere nemen. En het is vaak wel zo dat je niet zo lekker in je vel zit als je ongesteld bent en het zou logisch zijn als dat tegenwerkt.
__________________
I like to say what I want to say
Oud 09-05-2003, 13:38
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Ik ben nu ongesteld, (net als velen hier hahaha), maar ik zou de pil denk ik niet doorslikken, omdat ik niet weet hoe mijn lichaam erop reageert.. Ik ben soms echt brak al sik ongesteld ben (zoals vandaag heb ik echt zo'n niet-lekker-voel-dag ), maar ik zou het risico niet nemen...
Oud 09-05-2003, 14:39
xx
xx is offline
ik word met de examens ongesteld maar ik reageer ook heftig op de pil dus ook ik zit in dubio!!

xx
Oud 09-05-2003, 15:48
@Moon
@Moon is offline
Als t goed is moet ik de komende dagen ongesteld worden Jaja ik heb er wel over nagedacht. Had uitgerekend dat ik tijdens examen ongesteld word, maar ben toen steeds maar een paar daagies wezen opschuiven
Oud 09-05-2003, 15:51
Verwijderd
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 09-05-2003 @ 12:36:
Ik word net de dag van de eindexamens ongesteld.
Nou vroeg ik me af: zijn er mensen die dat vervelend vinden, en de pil dan juist doorslikken?
of is dat onzin?

bedankt,
Ja, ikke!
Ik ben ongesteld dan, en ga zeker de pil doorslikken. Eigenlijk weet ik niet zo goed waarom, maarja, wil dan niets anders aan mijn hoofd hebben dan examens
En lange examens ook.. 3 uur ofzo, je kan wel naar de wc tussendoor, maar toch vervelend.
Dus ja, ik slik zeker door.
Groetjes, Appel
Oud 09-05-2003, 16:04
Verwijderd
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 09-05-2003 @ 12:36:
Ik word net de dag van de eindexamens ongesteld.
Nou vroeg ik me af: zijn er mensen die dat vervelend vinden, en de pil dan juist doorslikken?
of is dat onzin?

bedankt,
Ja, ikke!
Ik ben ongesteld dan, en ga zeker de pil doorslikken. Eigenlijk weet ik niet zo goed waarom, maarja, wil dan niets anders aan mijn hoofd hebben dan examens
En lange examens ook.. 3 uur ofzo, je kan wel naar de wc tussendoor, maar toch vervelend.
Dus ja, ik slik zeker door.
Groetjes, Appel
Oud 09-05-2003, 16:35
summer1986
summer1986 is offline
Ik word als het goed is 16 mei ongesteld, wanneer ik biologie examen heb. Maar ik ga niet de pil doorslikken, dat heb ik ook nog niet eerder gedaan dus ik weet niet hoe het bij mij reageert. Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat ik er slechter door zal presteren.
Oud 09-05-2003, 17:31
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
doorslikken? wat moet je anders doen met een pil dan?

(informeer deze onwetende man ajb )
Ads door Google
Oud 09-05-2003, 17:40
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 09-05-2003 @ 18:31:
doorslikken? wat moet je anders doen met een pil dan?

(informeer deze onwetende man ajb )
Speciaal voor u oh onwetende:

Normaal slikt een vrouw een strip van 3 weken, in deze 3 weken voorkomt de pil zwangerschap. (hij voorkomt dus dat er een 'eitje' kan nestelen in de baarmoeder) de 4e week slik je de pil niet, en wordt je dus ongesteld.
Als je nou die 4e week niet ongesteld wilt worden dan slik je die week de pil door, dit wordt dus ook wel 'doorslikken genoemd. (dan nesteld zich geen eitje, volgt er ook geen 'afbraak' en wordt je dus niet ongesteld)
the end
Oud 09-05-2003, 17:58
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
ÐaRklåÐy schreef op 09-05-2003 @ 18:40:
Speciaal voor u oh onwetende:

Normaal slikt een vrouw een strip van 3 weken, in deze 3 weken voorkomt de pil zwangerschap. (hij voorkomt dus dat er een 'eitje' kan nestelen in de baarmoeder) de 4e week slik je de pil niet, en wordt je dus ongesteld.
Als je nou die 4e week niet ongesteld wilt worden dan slik je die week de pil door, dit wordt dus ook wel 'doorslikken genoemd. (dan nesteld zich geen eitje, volgt er ook geen 'afbraak' en wordt je dus niet ongesteld)
the end
dus ehm
waarom zou je die pil de 4e week niet doorslikken dan?

ongesteld zijn is toch ongewenst als je geen kinderen wil?
Oud 09-05-2003, 18:06
break of dawn
Avatar van break of dawn
break of dawn is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 09-05-2003 @ 18:58:
dus ehm
waarom zou je die pil de 4e week niet doorslikken dan?

ongesteld zijn is toch ongewenst als je geen kinderen wil?
Omdat je toch 1 keer in de maand ongesteld moet worden... je kan niet elke week blijven slikken. Een keertje de menstruatie overslaan is niet erg, als dat maar niet te vaak gebeurd... so I heard
__________________
Amor vincit omnia
Oud 09-05-2003, 18:11
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
vorig jaar zou ik net tijdens de examens ongesteld worden, maar ik heb de pil toen doorgeslikt. Omdat ik me altijd zwaar kut voel, als ik ongesteld ben, en ik dan niet echt goed ben in examens maken.
__________________
Tsja
Oud 09-05-2003, 18:38
marieke_temp
Avatar van marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
alpha schreef op 09-05-2003 @ 13:31:
Het is aangetoond dat je slechter presteert als je ongesteld bent. Ik slik de pil en wordt elk moment ongesteld dus niet straks bij de examens, anders had ik doorgeslikt. Maar dat moet ook weer niet te lang, dan ga ik me ook elendig voelen...
nee juist niet, als meiden ongesteld zijn hebben ze geloof ik meer van een bep mannelijk hormoon dan anders, en dat zorgt voor een beter wiskundig inzicht (ja het schijnt zo te zijn dat dat door dat hormoon komt, en dat de opvatting dat mannen exact beter zijn dus biologisch te verklaren is)
dusss je moet er voor zorgen dat je JUIST ongesteld bent tijdens je exacte-vakken-examens!
__________________
I've got a million dreams stuck in my head, wish I could live a few before I'm dead
Oud 09-05-2003, 18:46
Verwijderd
Citaat:
meriekuh schreef op 09-05-2003 @ 19:38:
nee juist niet, als meiden ongesteld zijn hebben ze geloof ik meer van een bep mannelijk hormoon dan anders, en dat zorgt voor een beter wiskundig inzicht (ja het schijnt zo te zijn dat dat door dat hormoon komt, en dat de opvatting dat mannen exact beter zijn dus biologisch te verklaren is)
dusss je moet er voor zorgen dat je JUIST ongesteld bent tijdens je exacte-vakken-examens!
Mja, dan verhoogt dat hormoon je wiskundig inzicht, maar je rot-gevoel verlaagd dat drie dubbel weer... Zelf kan ik als ik ongesteld ben echt niet goed werken, ben snel afgeleid, krijg last van m'n rug/buik etc, ik zou het gewoon níet kunnen.
Oud 09-05-2003, 18:47
Verwijderd
Citaat:
break of dawn schreef op 09-05-2003 @ 19:06:
Omdat je toch 1 keer in de maand ongesteld moet worden... je kan niet elke week blijven slikken. Een keertje de menstruatie overslaan is niet erg, als dat maar niet te vaak gebeurd... so I heard
Precies, en op den duur krijg je toch wel last van een tussenbloeding.. dus helemaal menstruatie-loos ben je nooit...
Advertentie
Oud 09-05-2003, 19:34
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
meriekuh schreef op 09-05-2003 @ 19:38:
nee juist niet, als meiden ongesteld zijn hebben ze geloof ik meer van een bep mannelijk hormoon dan anders, en dat zorgt voor een beter wiskundig inzicht (ja het schijnt zo te zijn dat dat door dat hormoon komt, en dat de opvatting dat mannen exact beter zijn dus biologisch te verklaren is)
dusss je moet er voor zorgen dat je JUIST ongesteld bent tijdens je exacte-vakken-examens!
Juist niet...het is bewezen dat je slechter bent in wiskunde als je ongesteld bent. Tijdens de ovulatie schijn je er goed te zijn.
__________________
As if!
Oud 09-05-2003, 19:36
Verwijderd
nou je t zegt... volgens mij moet ik dan ook ongesteld worden.....
maar ik zie nog wel wat ik doe... misschien slik ik door.. misschien wel niet
Oud 09-05-2003, 19:42
Verwijderd
Hoera!! ik ben nu ongesteld
Oud 09-05-2003, 19:59
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
pff ben ik ff blij dat ik een man ben
Oud 09-05-2003, 20:02
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
break of dawn schreef op 09-05-2003 @ 19:06:
Omdat je toch 1 keer in de maand ongesteld moet worden... je kan niet elke week blijven slikken. Een keertje de menstruatie overslaan is niet erg, als dat maar niet te vaak gebeurd... so I heard
Alhoewel er ook mensen zijn die beweren dat het geen kwaad kan om de pil altijd te blijven slikken.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 09-05-2003, 22:51
PV
PV is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 09-05-2003 @ 12:59:
Ik zou m'n pil wel doorslikken dan, voel me altijd verrot wanneer ik ongesteld ben en zou me dus niet goed kunnen concentreren..
Oud 10-05-2003, 12:12
Verwijderd
Heb er voor gezorgd (mbv de pil) dat ik nu ongesteld ben dus niet tijdens mn examens
Oud 10-05-2003, 22:19
Ilsje
Avatar van Ilsje
Ilsje is offline
Citaat:
bumblebee schreef op 09-05-2003 @ 14:08:
Ik weet het nog niet. Tijdens mn examens wordt ik wel ongesteld, maar ik heb nog nooit de pil doorgeslikt, en ik weet niet hoe mn lichaam er op reageert, want die reageert altijd best wel heftig op de pil enzow..duss ik zit in dubio..
ik durf t dus ook niet aan om hem door te slikken want heb dat nog nooit eerder gedaan. dan maar ongesteld zijn waarvan ik weet hoe (rot) ik me daarvan voel.
Oud 11-05-2003, 07:58
Verwijderd
Citaat:
BendeBen schreef op 09-05-2003 @ 20:59:
pff ben ik ff blij dat ik een man ben
Hahaha Jongens die in dit topic komen zullen wel denken: "WTF?! Gelukkig ben ik geen meisje en heb ik al die problemen niet!" Ja jongens, wees maar blij, weer een kopzorg minder hè?
Oud 11-05-2003, 10:50
xxlalalaxx
xxlalalaxx is offline
Ik verwacht mijn menstruatie op 16 mei... dan heb ik frans examen... maar ik slik de pil niet, en ik krijg altijd een ongelovelijke pijn en kramp in mijn onderbuik... paracetamol helpt niet... wat nu?? ik slaap dan ook 2 nachten niet van de pijn
Oud 11-05-2003, 12:05
Verwijderd
Citaat:
xxlalalaxx schreef op 11-05-2003 @ 11:50:
Ik verwacht mijn menstruatie op 16 mei... dan heb ik frans examen... maar ik slik de pil niet, en ik krijg altijd een ongelovelijke pijn en kramp in mijn onderbuik... paracetamol helpt niet... wat nu?? ik slaap dan ook 2 nachten niet van de pijn
moet je ff je huisarts vragen om van die uitstelpilletjes...


ik word btw ook ongesteld tijdens de examens maar ik stop wel met de pil, jammer dan, gebeurt wel vaker tijdens een toets
Ads door Google
Oud 11-05-2003, 12:16
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 09-05-2003 @ 20:42:
Hoera!! ik ben nu ongesteld

hihi.
Oud 11-05-2003, 13:43
Tijgertjuh17
Avatar van Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Ik moet het 18 mei worden, de dag voordat m'n examens beginnen en denk dat ik m ook maar doorslik
Oud 11-05-2003, 15:18
Mask
Mask is offline
god wat ben ik blij dat ik een man ben
Oud 11-05-2003, 16:01
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Je kan als je aan de pil bent ook een paar dagen tot een week eerder stoppen, dan ben je dus voor de examens ongesteld en heb je geen problemen met "hoe reageert mijn lichaam als ik doorslik" enzo. Ik ga na de examens op vakantie en dan zou ik ook ongesteld moeten worden, maar ik stop denk ik eerder (das dan tijdens examens maargoed, ik heb er nooit echt veel last van dus moet kunnen, laatste paar dagen)
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Oud 11-05-2003, 17:24
ChinoMoreno666
ChinoMoreno666 is offline
duidelijk doorslikken
tenminste als je je net als ik altijd naar voelt tijdens ongesteld zijn
Oud 11-05-2003, 19:52
Verwijderd
't zou me ech niets boeien.. maar 'k ben deze woensdag al ongesteld dusss..
Oud 11-05-2003, 20:35
AlbertG1984
AlbertG1984 is offline
Citaat:
bugge schreef op 11-05-2003 @ 13:05:
moet je ff je huisarts vragen om van die uitstelpilletjes...


ik word btw ook ongesteld tijdens de examens maar ik stop wel met de pil, jammer dan, gebeurt wel vaker tijdens een toets
Huh bestaat dat? Mijn vriendin wordt ook ongesteld maar slikt geen pil en kan hem dus ook niet doorslikken, ze baalt er erg van. Ze heeft goede cijfers dus er is geen risico maar het is erg vervelend. Weet iemand hier iets meer over?
Oud 11-05-2003, 20:53
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Ik zou gewoon ff de doktor bellen
Oud 12-05-2003, 15:51
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
AlbertG1984 schreef op 11-05-2003 @ 21:35:
Huh bestaat dat? Mijn vriendin wordt ook ongesteld maar slikt geen pil en kan hem dus ook niet doorslikken, ze baalt er erg van. Ze heeft goede cijfers dus er is geen risico maar het is erg vervelend. Weet iemand hier iets meer over?
Die pilletjes bestaan ja, ze heten Primolut N, je moet er drie op een dag innemen ('s morgens, 's middags en 's avonds eentje) dus je moet heel veel zelfdicipline hebben en het ook niet vergeten dus. Je kan je menstruatie er maximaal 10 dagen mee uitstellen.

Ik weet alleen niet of de huisarts ze zo gemakkelijk voorschrijft, ik heb ze gekregen omdat ik toen nog te jong was om de pil te gaan slikken, ik was toen twaalf of dertien.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-05-2003, 18:52
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 12-05-2003 @ 16:51:
Die pilletjes bestaan ja, ze heten Primolut N, je moet er drie op een dag innemen ('s morgens, 's middags en 's avonds eentje) dus je moet heel veel zelfdicipline hebben en het ook niet vergeten dus. Je kan je menstruatie er maximaal 10 dagen mee uitstellen.

Ik weet alleen niet of de huisarts ze zo gemakkelijk voorschrijft, ik heb ze gekregen omdat ik toen nog te jong was om de pil te gaan slikken, ik was toen twaalf of dertien.
ik weet ook niet of ik het zou doen tijdens de examens, het heeft namelijk wel 'ns bijwerkingen en die zijn volgens mij nog erger dan het ongesteld zijn zelf. niet dat je die bijwerkingen per sé hoeft te krijgen, maar ik zou het toch niet doen ivm het risico dat je loopt. het is namelijk een enorme hoeveelheid hormonen die je dan krijgt volgens mij. of misschien is die laatste zin trouwens wel uit mijn nek geluld, maar in ieder geval is het niet gezond.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 13-05-2003, 09:58
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik durf ook geen nieuwe medicijnen te slikken tijdens m'n examen. Ik slik ritalin, vier keer per dag, en er is iets nieuws, een vervanger die maar één keer per dag hoeft. het is eind april al uitgekomen maar ik probeer het in de zomervakantie pas uit.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Oud 13-05-2003, 23:40
miesjellu
miesjellu is offline
Citaat:
ekki schreef op 12-05-2003 @ 19:52:
ik weet ook niet of ik het zou doen tijdens de examens, het heeft namelijk wel 'ns bijwerkingen en die zijn volgens mij nog erger dan het ongesteld zijn zelf. niet dat je die bijwerkingen per sé hoeft te krijgen, maar ik zou het toch niet doen ivm het risico dat je loopt. het is namelijk een enorme hoeveelheid hormonen die je dan krijgt volgens mij. of misschien is die laatste zin trouwens wel uit mijn nek geluld, maar in ieder geval is het niet gezond.
Ik heb die pilletjes wel eens geslikt toen ik 13 ofzo was... want ik ging op vakantie.. zwemmen enzo, je kent het wel, het zou gewoon vervelend uitkomen...
Maar toen ik dat slikte, ben ik heel de vakantie chagerijnig/dwars/koppig/gemeen

Het was echt niet leuk toen.. dus tijdens je examens zal het oo kniet zo leuk zijn dan..
__________________
www.cu2.nl/kj03ti3mi3s
Oud 14-05-2003, 00:26
Verwijderd
de examens, in ieder geval voor mij, duren ruim 2 weken. De kans dat je als vrouw zijnde minimaal 1 dag ongesteld bent, ervan uitgaande dat je langer dan 2 dagen ongesteld bent per keer, is dus ruim 60%. Dit vind ik pure discriminatie! Vrouwen hebben de helft van de tijd een meer dan goede smoes om hun examens te verpesten. En wat moeten wij dan? Ik ben al 3 keer blijven zitten maar als ik een vrouw was geweest...

Nee hoor mensen, ik maak maar een grapje. Maar ik weet heel erg goed hoe kut het is om ongesteld te zijn tijdens examens. Zeker als je een zware regel hebt, maar het helpt heel erg om dan naar die 2 of 3 uur van dat examen toe te leven. Neem zoveel mogelijk rust, neem een boek mee naar de wc of naar je bed en relax. Dan zal je je tijdens het examen super voelen. En na een paar dagen is het weer weg, of niet dan? En denk maar zo, zwanger zijn is ook niet alles
Oud 14-05-2003, 07:50
metalgirl
Avatar van metalgirl
metalgirl is offline
Citaat:
! am mE schreef op 10-05-2003 @ 13:12:
Heb er voor gezorgd (mbv de pil) dat ik nu ongesteld ben dus niet tijdens mn examens
Ik ook. Je voelt je toch altijd lamlendig in zo'n weekje. Heb je geen buikpijn, dan is het wel hoofdpijn, en blijft dat achterwegen dan moet je overal om huilen (ik tenminste). Zou niet goed zijn, naast die stress!!
__________________
Let's set sail for seas of passion...
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote pil topic #18
Bloem
500 30-08-2007 18:34
Lifestyle Wat heb je nieuw? Deel Duizend
Verwijderd
500 03-05-2007 17:24
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #8
Verwijderd
500 08-09-2004 17:21
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #7
Verwijderd
500 20-05-2004 18:38
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #3!
Snufje
252 10-06-2003 18:53
Lichaam & Gezondheid 3 maanden overtijd
noukiester
30 03-06-2003 13:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.