Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2003
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2003, 09:02
Basia
Basia is offline
Citaat:
Lynn schreef op 23-05-2003 @ 10:00:
Mjah zoiets..of de eerste genen van beide eigenschappen met elkaar en de tweede genen met elkaar. Dit klinkt vaag, dus even ter verduidelijking:
A a B b
1 2 1 2

A en B zijn de eerste genen van een eigenschap, die gaan met elkaar. a en b zijn de tweede genen en die gaan dus ook met elkaar.
ja zou ook kunnen. maar het waarom is denk ik niet zo van belang..
__________________
blablabla
Advertentie
Oud 23-05-2003, 09:02
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Basia schreef op 23-05-2003 @ 09:56:
A en B zijn dan dominant en 2 dominante allelen zullen wel aan elkaar gekoppeld zijn denk ik
hmm dit klinkt erg logisch als dit zo is
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Oud 23-05-2003, 09:05
maaike0
maaike0 is offline
IS het in een voedselweb zo dat dat je opschrijft:

koe --> gras

of

gras --> koe!

zal wel een domme vraag zijn, maar ik weet t niet meer! Ik zou voor optie 2 gaan!
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Oud 23-05-2003, 09:07
Basia
Basia is offline
Citaat:
maaike0 schreef op 23-05-2003 @ 10:05:
IS het in een voedselweb zo dat dat je opschrijft:

koe --> gras

of

gras --> koe!

zal wel een domme vraag zijn, maar ik weet t niet meer! Ik zou voor optie 2 gaan!
optie 2 inderdaad
__________________
blablabla
Oud 23-05-2003, 09:09
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Basia schreef op 23-05-2003 @ 10:07:
optie 2 inderdaad
oke, ik begon ff te twijfelen en ik weet nog goed dat mn leraar zei: LET HIER OP maar ik wist niet meer hoe
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Oud 23-05-2003, 09:09
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Citaat:
maaike0 schreef op 23-05-2003 @ 10:05:
IS het in een voedselweb zo dat dat je opschrijft:

koe --> gras

of

gras --> koe!

zal wel een domme vraag zijn, maar ik weet t niet meer! Ik zou voor optie 2 gaan!
De tweede ja. Is die koe dan van de eerste orde of van de tweede?
__________________
de rest is geschiedenis
Oud 23-05-2003, 09:10
Basia
Basia is offline
Citaat:
maaike0 schreef op 23-05-2003 @ 10:09:
oke, ik begon ff te twijfelen en ik weet nog goed dat mn leraar zei: LET HIER OP maar ik wist niet meer hoe
ja klopt, is een beetje verwarrend
__________________
blablabla
Oud 23-05-2003, 09:10
appeltjepeertje
Avatar van appeltjepeertje
appeltjepeertje is offline
Nog een paar uurtjes hey weet een van jullie of het multiple choice is of dat er ook open vragen tussen zitten>? SUCCES ALLEMAAL!
__________________
*Goed Verhaal. Lekker Kort*
Oud 23-05-2003, 09:12
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Basia schreef op 23-05-2003 @ 09:51:
ja dat gekoppeld snap ik ook nog een beetje..
bijv bij AaBb * AaBb dat er alleen AB of ab kan ontstaan ofzo..
dat snap ik dus helemaal NIET.waarom kan dan alleen maar AB of ab ontstaan???
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Oud 23-05-2003, 09:15
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Citaat:
appeltjepeertje schreef op 23-05-2003 @ 10:10:
Nog een paar uurtjes hey weet een van jullie of het multiple choice is of dat er ook open vragen tussen zitten>? SUCCES ALLEMAAL!
Beide
__________________
de rest is geschiedenis
Oud 23-05-2003, 09:15
Basia
Basia is offline
Citaat:
madwoman schreef op 23-05-2003 @ 10:12:
dat snap ik dus helemaal NIET.waarom kan dan alleen maar AB of ab ontstaan???
Koppeling is het verschijnsel dat twee of meer genen op hetzelfde chromosoom liggen ( ze erven samen over).

VoorBeeld:
P = AaBb x aabb
A en B zijn gekoppeld en a en b dus ook:

F 1: A.B. : aabb (aB & Ab komt dus niet voor)
1 : 1

rechtsstreeks gekopieerd uit samenvatting...
__________________
blablabla
Oud 23-05-2003, 09:16
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
appeltjepeertje schreef op 23-05-2003 @ 10:10:
Nog een paar uurtjes hey weet een van jullie of het multiple choice is of dat er ook open vragen tussen zitten>? SUCCES ALLEMAAL!
uhhh toch ook wel open hoor!
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Oud 23-05-2003, 09:22
Basia
Basia is offline
euhm ik ga nog even in mn examenbundel kijken enzo
maar denk dat dit mn laatste post is

iedereen HEEL VEEL succes !!
__________________
blablabla
Oud 23-05-2003, 09:22
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Hoe zat het ook alweer met dat recessief en dominant gedoe?
Als bij beide ouders de eigenschap niet tot uiting komt en bij één van de kinderen wel, dan is de eigenschap recessief.
Komt bij beide ouders de eigenschap wél tot uiting maar bij één kind niet, dan is de eigenschap dominant.

Toch?
__________________
de rest is geschiedenis
Oud 23-05-2003, 09:23
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Basia schreef op 23-05-2003 @ 10:22:
euhm ik ga nog even in mn examenbundel kijken enzo
maar denk dat dit mn laatste post is

iedereen HEEL VEEL succes !!
Jij ook! En de rest natuurlijk ook!
Let's kick some ass!!
__________________
de rest is geschiedenis
Oud 23-05-2003, 09:24
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Basia schreef op 23-05-2003 @ 10:22:
euhm ik ga nog even in mn examenbundel kijken enzo
maar denk dat dit mn laatste post is

iedereen HEEL VEEL succes !!

OKe, jij ook HEEEEEEEEEEEL veel succes! je kan het
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Oud 23-05-2003, 09:25
maaike0
maaike0 is offline
Citaat:
Lynn schreef op 23-05-2003 @ 10:22:
Hoe zat het ook alweer met dat recessief en dominant gedoe?
Als bij beide ouders de eigenschap niet tot uiting komt en bij één van de kinderen wel, dan is de eigenschap recessief.
Komt bij beide ouders de eigenschap wél tot uiting maar bij één kind niet, dan is de eigenschap dominant.

Toch?
jips, klopt geloof ik!
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Oud 23-05-2003, 09:27
Zoetje01
Zoetje01 is offline
Citaat:
maaike0 schreef op 23-05-2003 @ 08:23:
Hi allemaal,

al iemand wakker Ik wel, zit lekker te stressen voor bio

Ff twee vraagjes:
-DNA: is het zo dat een DNA streng uitelkaar wordt gehaald, door middel van enzymen, vervolgens gaat aan iedere DNA streng een nieuwe streng vormen (de nieuwe streng is de complementaire streng???) Aflezen van DNA kan alleen van .....3' --> 5'??! --> replicatie
WAAROM VORMEN WE EERST EEN HELE NIEUWE DNA-STRENG? want op zich heb je toch al 1 DNA-streng waaraan we mRNA kunnen vormen?

DNA-strengen wijken uiteen en het RNA ontstaat langs de template-streng. HEt aflezen van het DNA gebeurt in de 3' --> 5' richting. Het RNA groeit in de 5' --> 3' richting. De andere streng die je als het ware overhoudt noemen we de coderende streng, deze heeft dezelfde basenvolgorde als het gevormde RNA. (Thymine, vervangen door uracil.) De gevormde mRNA streng laat los . --> transcriptie.

mRNA transporteert DNA-informatie naar de ribomsomen, zodat hier de translatie kan plaatsvinden.

de eiwitsynthese op het mRNA start altijd bij het startcodon AUG. HEt einde van de eiwitsynthese wordt aangegeven door het stopccodon.
Translatie vindt dus plaats op de ribosomen, 1 voor 1 voeren tRNA-moleculen de aminozuren aan in een volgorde die vastligt in het mRNA. De aminozuren koppelen aan elkaar via een peptide binding.

JUllie denken vast wat doet dit lulverhaal hier, amar ik ben niet echt cker van mn eigen verhaal vandaar!

- Ik snap niet waarom er twee typen geheugencellen zijn (dit heeft met afweer te maken), waarom niet alleen de T-geheugencellen...?

Alvast bedankt als iemand dit leest

Er zijn inderdaad twee typen geheugencellen. Ik heb hier een heel handig boekje waarin het allemaal in staat dus zal het eens overtypen voor je.

T-lymfocyten ontwikkelen zich na antigeen-contact tot onder andere T-geheugencellen. Deze herkennen bij herhaalde infecties eventueel hetzelfde antigeen en maken dan een snelle afweerreactie mogelijk.
B-lymfocyten ontwikkelen zich na antigeen-contact tot onder andere B-geheugencellen. Deze blijven in lymfeknopen en herkennen bij herhaalde infecties eventueel hetzelfde antigeen en maken dan een snelle afweerreactie mogelijk.

Het is ontzettend onduidelijk wat ze hier bedoelen maar wat ik hier op uit maak is dat de T-lymfocyten zich in het bloed bevinden en dus door het hele lichaam reizen, terwijl de B-lymfocyten in het lymfeknopen blijven.

Verbeter me aub als ik verkeerd zit....
__________________
groetje van zoetje
Oud 23-05-2003, 09:31
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Citaat:
Zoetje01 schreef op 23-05-2003 @ 10:27:
Er zijn inderdaad twee typen geheugencellen. Ik heb hier een heel handig boekje waarin het allemaal in staat dus zal het eens overtypen voor je.

T-lymfocyten ontwikkelen zich na antigeen-contact tot onder andere T-geheugencellen. Deze herkennen bij herhaalde infecties eventueel hetzelfde antigeen en maken dan een snelle afweerreactie mogelijk.
B-lymfocyten ontwikkelen zich na antigeen-contact tot onder andere B-geheugencellen. Deze blijven in lymfeknopen en herkennen bij herhaalde infecties eventueel hetzelfde antigeen en maken dan een snelle afweerreactie mogelijk.

Het is ontzettend onduidelijk wat ze hier bedoelen maar wat ik hier op uit maak is dat de T-lymfocyten zich in het bloed bevinden en dus door het hele lichaam reizen, terwijl de B-lymfocyten in het lymfeknopen blijven.

Verbeter me aub als ik verkeerd zit....
Volgens mij klopt het . B-lymfocyten zitten eerst in de milt, verspreiden zich later over lymfeknopen. T-lymfocyten verpreiden zich over de milt en lymfeknopen waarna ze zich gaan delen. Hun dochtercellen verspreiden zich in het bloed, waardoor ze ook naar de plaats van infectie gaan.

(met dank aan mijn Samengevat-bundel)
__________________
de rest is geschiedenis
Oud 23-05-2003, 09:33
madwoman
madwoman is offline
vwo 2001-I
vraag 7
Bij mensen is het gen voor een bepaalde vorm van kleurenblindheid X-chromosomaal. Een op de zeven niet-kleurenblinde vrouwens is hiervoor heterozygoot. Een man en een vrouw kunnen normaal kleuren zien. de twee mensen krijgen en kind. Over hun voorouders zijn geen gegevens bekend. Aangenomen mag worden dat er geen mutatie of crossing-over plaats heeft gevonden.

Hoe groot is de kans dat dit kind deze vorm van kleuren blindheid heft??

het antwoord is 1/14 maar waarom?? Als de vader het niet heeft en het is X cromosomaal dan heeft de vader toch geen allel van deze afwijking?? de moeder heeft er is 1/7 kans dat de moeder Rr heeft maar dan??
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Oud 23-05-2003, 09:37
Zoetje01
Zoetje01 is offline
Citaat:
madwoman schreef op 23-05-2003 @ 10:12:
dat snap ik dus helemaal NIET.waarom kan dan alleen maar AB of ab ontstaan???
\

Ik zal het eens even uitleggen.
Je hebt twee maal AaBb. Zeg maar even koe 1 en koe 2. Iedere koe die geeft twee allelen af. Dan zijn er verschillende mogelijkheden.
Koe 1 kan afgeven:
A en B
A en b
a en B
a en b
Dat zelfde geldt voor koe 2. Als je dan alle resultaten achter elkaar zet dan krijg je:

AB Ab aB ab
AB AABB AABb AaBB AaBb
Ab AaBb Aabb AaBb Aabb
aB AaBB AaBb aaBB aaBb
ab AaBb Aabb aaBb aabb

Aangezien Aa en AA en Bb en BB dezelfde eigenschap ontwikkelen krijg je dus maar een paar mogelijkheden:
A.B. (9/16)
A.bb (3/16)
aaB. (3/16)
aabb (1/16)

Snappie?
__________________
groetje van zoetje
Oud 23-05-2003, 09:38
maaike0
maaike0 is offline
HE tnx voor t antwoord!
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Oud 23-05-2003, 09:39
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Zoetje01 schreef op 23-05-2003 @ 10:37:
\

Ik zal het eens even uitleggen.
Je hebt twee maal AaBb. Zeg maar even koe 1 en koe 2. Iedere koe die geeft twee allelen af. Dan zijn er verschillende mogelijkheden.
Koe 1 kan afgeven:
A en B
A en b
a en B
a en b
Dat zelfde geldt voor koe 2. Als je dan alle resultaten achter elkaar zet dan krijg je:

AB Ab aB ab
AB AABB AABb AaBB AaBb
Ab AaBb Aabb AaBb Aabb
aB AaBB AaBb aaBB aaBb
ab AaBb Aabb aaBb aabb

Aangezien Aa en AA en Bb en BB dezelfde eigenschap ontwikkelen krijg je dus maar een paar mogelijkheden:
A.B. (9/16)
A.bb (3/16)
aaB. (3/16)
aabb (1/16)

Snappie?
ja dat snap ik wel. is dat dan gekoppeld zeg maar???
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Oud 23-05-2003, 09:42
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
madwoman schreef op 23-05-2003 @ 10:39:
ja dat snap ik wel. is dat dan gekoppeld zeg maar???
nee, dit is NIET gekoppeld
Oud 23-05-2003, 09:42
Zoetje01
Zoetje01 is offline
Citaat:
madwoman schreef op 23-05-2003 @ 10:33:
vwo 2001-I
vraag 7
Bij mensen is het gen voor een bepaalde vorm van kleurenblindheid X-chromosomaal. Een op de zeven niet-kleurenblinde vrouwens is hiervoor heterozygoot. Een man en een vrouw kunnen normaal kleuren zien. de twee mensen krijgen en kind. Over hun voorouders zijn geen gegevens bekend. Aangenomen mag worden dat er geen mutatie of crossing-over plaats heeft gevonden.

Hoe groot is de kans dat dit kind deze vorm van kleuren blindheid heft??

het antwoord is 1/14 maar waarom?? Als de vader het niet heeft en het is X cromosomaal dan heeft de vader toch geen allel van deze afwijking?? de moeder heeft er is 1/7 kans dat de moeder Rr heeft maar dan??
Je zit bijna goed. Je vergeet dat je het nog door twee moet delen omdat er twee mogelijkheden zijn voor het nageslacht: een jongen en een meisje. Als de moeder het gen doorgeeft en het wordt een jongen is die jongen kleurenblind. Bij een meisje is dat niet het geval. Snap je?
__________________
groetje van zoetje
Oud 23-05-2003, 09:43
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Snufje schreef op 23-05-2003 @ 10:42:
nee, dit is NIET gekoppeld
dacht al dit is toch gewoon een dyhibride kruising. maar weet iemand misschien het antwoord van vr.7 2001-I uit te leggen?
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Oud 23-05-2003, 09:43
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
madwoman schreef op 23-05-2003 @ 10:43:
dacht al dit is toch gewoon een dyhibride kruising. maar weet iemand misschien het antwoord van vr.7 2001-I uit te leggen?
Boven je
Oud 23-05-2003, 09:46
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
Zoetje01 schreef op 23-05-2003 @ 10:42:
Je zit bijna goed. Je vergeet dat je het nog door twee moet delen omdat er twee mogelijkheden zijn voor het nageslacht: een jongen en een meisje. Als de moeder het gen doorgeeft en het wordt een jongen is die jongen kleurenblind. Bij een meisje is dat niet het geval. Snap je?
owjah.hehe.k ga dr altijd van uit dat kind mannelijk is ofzo.klinkt mannelijk en denk altijd meteen aan een jongen.kga maar op mn etui schrijven kind = onzijdig ofzo. in ieder geval bedankt !
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Oud 23-05-2003, 09:58
Zoetje01
Zoetje01 is offline
Citaat:
madwoman schreef op 23-05-2003 @ 10:46:
owjah.hehe.k ga dr altijd van uit dat kind mannelijk is ofzo.klinkt mannelijk en denk altijd meteen aan een jongen.kga maar op mn etui schrijven kind = onzijdig ofzo. in ieder geval bedankt !
aste
__________________
groetje van zoetje
Oud 23-05-2003, 10:02
brynn
brynn is offline
Citaat:
Lynn schreef op 23-05-2003 @ 10:09:
De tweede ja. Is die koe dan van de eerste orde of van de tweede?

weet iemand dat trouwens?
Oud 23-05-2003, 10:02
madwoman
madwoman is offline
okee.k ben nu al bij vraag 12 (nou jahoe)

http://www.havovwo.nl/vwo/vbi/bestan...201iopg3-4.pdf

vraag 12 dus. ik snap er geen hout van.

ik heb q^2 = 0.16 dus q=wortel(0.16)=0.40
p+q=1 dus p=0.6
kans op bloegroep AB = 1/4

maar dan??
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Oud 23-05-2003, 10:16
Zoetje01
Zoetje01 is offline
Citaat:
madwoman schreef op 23-05-2003 @ 11:02:
okee.k ben nu al bij vraag 12 (nou jahoe)

http://www.havovwo.nl/vwo/vbi/bestan...201iopg3-4.pdf

vraag 12 dus. ik snap er geen hout van.

ik heb q^2 = 0.16 dus q=wortel(0.16)=0.40
p+q=1 dus p=0.6
kans op bloegroep AB = 1/4

maar dan??
Ik snap hem ook niet helemaal dus ik ga hier maar eens ff hardop denken. p^2 + 2pq + q^2 = 100%
Hmm. Snap het nu al niet meer. HEEEEEELP
__________________
groetje van zoetje
Oud 23-05-2003, 10:28
Angie_smit
Angie_smit is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Zoetje01 schreef op 23-05-2003 @ 10:42:
Je zit bijna goed. Je vergeet dat je het nog door twee moet delen omdat er twee mogelijkheden zijn voor het nageslacht: een jongen en een meisje. Als de moeder het gen doorgeeft en het wordt een jongen is die jongen kleurenblind. Bij een meisje is dat niet het geval. Snap je?


Uhm... nee dit snap ik niet...
kan je dat van jongen/meisje nog ff uitleggen?

Ohh... ligt dat misschien aan t doorgeven van x en y??? Omdat er bij een meisje geen x is ofzo..????
__________________
Ik ga gewoon lekker HBO doen... kl*te examens!!!!!!!
Oud 23-05-2003, 10:31
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Angie_smit schreef op 23-05-2003 @ 11:28:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Zoetje01 schreef op 23-05-2003 @ 10:42:
Je zit bijna goed. Je vergeet dat je het nog door twee moet delen omdat er twee mogelijkheden zijn voor het nageslacht: een jongen en een meisje. Als de moeder het gen doorgeeft en het wordt een jongen is die jongen kleurenblind. Bij een meisje is dat niet het geval. Snap je?


Uhm... nee dit snap ik niet...
kan je dat van jongen/meisje nog ff uitleggen?

Ohh... ligt dat misschien aan t doorgeven van x en y??? Omdat er bij een meisje geen x is ofzo..????
Het meisje heeft zowiezo de eigenschap niet, want de vader heeft het niet.

De kans dat een jongen de eigenschap heeft is 1/7.

De kans op een jongen is 1/2

De kans op een jongen met eigenschap is 1/7 * 1/2 = 1/14
Oud 23-05-2003, 10:34
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
madwoman schreef op 23-05-2003 @ 11:02:
okee.k ben nu al bij vraag 12 (nou jahoe)

http://www.havovwo.nl/vwo/vbi/bestan...201iopg3-4.pdf

vraag 12 dus. ik snap er geen hout van.

ik heb q^2 = 0.16 dus q=wortel(0.16)=0.40
p+q=1 dus p=0.6
kans op bloegroep AB = 1/4

maar dan??
dit was een se-vraag bij ons... Niemand had hem helemaal goed (volle 5 punten)

Maar ik kijk even of ik hem nu snap..
Oud 23-05-2003, 10:35
Angie_smit
Angie_smit is offline
Het meisje heeft zowiezo de eigenschap niet, want de vader heeft het niet.

De kans dat een jongen de eigenschap heeft is 1/7.

De kans op een jongen is 1/2

De kans op een jongen met eigenschap is 1/7 * 1/2 = 1/14


Dat laatste snap ik wel.. die vermenigvuldiging.. Maar:
Het meisje heeft zowiezo de eigenschap niet, want de vader heeft het niet. ????
Volgens mij ben ik echt dom....
__________________
Ik ga gewoon lekker HBO doen... kl*te examens!!!!!!!
Oud 23-05-2003, 10:38
Snufje
Avatar van Snufje
Snufje is offline
Citaat:
Angie_smit schreef op 23-05-2003 @ 11:35:
Het meisje heeft zowiezo de eigenschap niet, want de vader heeft het niet.

De kans dat een jongen de eigenschap heeft is 1/7.

De kans op een jongen is 1/2

De kans op een jongen met eigenschap is 1/7 * 1/2 = 1/14


Dat laatste snap ik wel.. die vermenigvuldiging.. Maar:
Het meisje heeft zowiezo de eigenschap niet, want de vader heeft het niet. ????
Volgens mij ben ik echt dom....
Meisje: XX
Jongen: XY

Moeder: XpXP
Vader: XPY

Het meisje krijgt dus zowiezo XP van de vader. Welke ze ook van de moeder krijgt, de eigenschap zla niet tot uiting komen.
Oud 23-05-2003, 10:54
Angie_smit
Angie_smit is offline
Meisje: XX
Jongen: XY

Moeder: XpXP
Vader: XPY

Het meisje krijgt dus zowiezo XP van de vader. Welke ze ook van de moeder krijgt, de eigenschap zal niet tot uiting komen.

Waarom niet??? Volgens mij is t heeeel simpel maar ik zie t niet...
Omdat XP dominant is ofzo???... dat zal t wel zijn..
PLEASE!!! help me....
__________________
Ik ga gewoon lekker HBO doen... kl*te examens!!!!!!!
Oud 23-05-2003, 10:57
misssarcasmm
Avatar van misssarcasmm
misssarcasmm is offline
OMG I DON'T WANT TO GO!!!!
nog 75 minuten en dan moet ik gaan...OH NEE!
__________________
Life's a bitch, but so am I
Oud 23-05-2003, 11:08
maaike0
maaike0 is offline
Heel veel succes allemaal straks! Ik ga ervandoor, wat eerder naar school om mezelf even helemaal gek te maken

Ik hoor het strax wel wat iedereen er van vond! ik ga voor de 4,4!
__________________
*ook al leek ik soms gebroken ik klom uit een dal vandaan, want ik heb voor hetere vuren gestaan*
Oud 23-05-2003, 11:11
brynn
brynn is offline
ik ga voor de 7,1 maar dat gaat zooo niet lukken. echt jammer. maar hoop toch wel dat ik hier een voldoende uit weet te halen, zou anders wel zonde zijn van mn gemiddelde.
Oud 23-05-2003, 11:16
.....
..... is offline
Ik heb een vraagje, past niet binnen deze topic, maar ik weet niet hoe ik een nieuwe aan moet maken. Ben niet zo slim .

Maar het vraagje is dus: als je nou een 5.7 al staat en een 5.2 haalt voor het eindexamen sta je dus een 5.45. Wordt dit nou eerst afgerond tot een 5.5 en dan tot een 6 of meteen naar een 5????
Oud 23-05-2003, 11:30
Angie_smit
Angie_smit is offline
Citaat:
..... schreef op 23-05-2003 @ 12:16:
Ik heb een vraagje, past niet binnen deze topic, maar ik weet niet hoe ik een nieuwe aan moet maken. Ben niet zo slim .

Maar het vraagje is dus: als je nou een 5.7 al staat en een 5.2 haalt voor het eindexamen sta je dus een 5.45. Wordt dit nou eerst afgerond tot een 5.5 en dan tot een 6 of meteen naar een 5????
Dat wordt (waarschijnlijk) een 5.... helaas...
__________________
Ik ga gewoon lekker HBO doen... kl*te examens!!!!!!!
Oud 23-05-2003, 11:45
Angie_smit
Angie_smit is offline
SUCCES IEDEREEN!!!!!!!!!
__________________
Ik ga gewoon lekker HBO doen... kl*te examens!!!!!!!
Oud 23-05-2003, 11:55
joekeldoekel
joekeldoekel is offline
BEDANKT
Oud 23-05-2003, 15:59
madwoman
madwoman is offline
oef.viel best wel mee (zul je zien dat ik alles fout heb...)
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Oud 23-05-2003, 16:03
Zoetje01
Zoetje01 is offline
Nou, ik weet nooit wat ik ervan moet denken van biologie en dat was nou weer het geval. Het kon voor mijn gevoel alle kanten op maar gelukkig is het de goeie kant opgegaan. Tussen de 6,3 en 6,8. Had een 5 nodig.
__________________
groetje van zoetje
Oud 23-05-2003, 16:09
Basia
Basia is offline
biologie gehaald !!!!! wel met een niet zo denderend cijfer, maar daar gaat t niet om. zeker is iig dat ik daarvoor geslaagd ben
__________________
blablabla
Oud 23-05-2003, 16:11
Verwijderd
Veel instinkers, gelukkig heb ik t wel gehaald
Oud 23-05-2003, 16:13
brynn
brynn is offline
beetje de mist ingegaan met een paar meerkeuze vragen en had een hele opdracht verkeerd begrepen maar heb tussen de 7,5 en 8,5 dus ben best blij.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Zijn beeldend kunstenaars ketters/heidenen/ongelovigen?
Gatara
96 30-09-2006 01:59
Verhalen & Gedichten -Nog titelloos-
I C U
180 10-04-2005 17:33
Levensbeschouwing & Filosofie dump hier u religieuze teksten
beaming eye
116 05-02-2005 10:19
Levensbeschouwing & Filosofie Wat vinden christenen en joden van de profeet Mohammed? En wat vinden joden van jezus
Donny must die
117 24-01-2005 21:50
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school?
Jabotinsky
84 02-11-2004 01:12
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.