Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2003, 07:39
BELLEKE
BELLEKE is offline
Ik hoorde laatst iemand zeggen 'IEDEREEN kan zingen of leren zingen, het moet gewoon naar boven worden gehaald', nu, ik ben ontzettend onzeker wat zingen betreft en weet dat ik het niet, was ook niet geslaagd om mn muziekschool maar ik zou later graag lesgeven in de lagere school, voor die studie moet je kunnen zingen...

nu vraag ik aan jullie..

kan iedereen zingen?
kan iedereen leren zingen?

thx
__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2003, 09:22
Verwijderd
Iedereen kan zingen. ik zeg niet als een nachtegaaltje of precies in de maat, maar iedereen kan zingen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 11:57
Verwijderd
Iedereen kan zingen, maar niet iedereen heeft gevoel voor muziek. Sommige mensen zingen gewoon constant vals.
Wat stem betreft - zangles kan je je stem beter leren gebruiken (dat wil ik ook!). Een echt mooie stem zul je nooit krijgen als je die gewoon niet hebt, maar dat wil niet zeggen dat je niet kunt zingen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 13:46
Verwijderd
Citaat:
ik zou later graag lesgeven in de lagere school, voor die studie moet je kunnen zingen...
Mijn moeder geeft ook les op de basisschool en die kan ook niet zingen, dus daar zou ik je niet al te veel zorgen om maken
Ik geloof dat ze je op de Pabo ofzo ook een spoedcursus blokfluiten geven zodat je meer muzikaal gevoel krijgt
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 15:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik zong zo vals als een kraai, maar schijn tegenwoordig toch best mooi te zingen. dat komt omdat ik mijn ademhaling (en daarmee mijn manier van zingen) veranderd heb. je moet je buik op en neer voelen gaan, ipv je borstkas.
en ja, je moet dus ook wat aan je manier van zingen veranderen, maar dat kan ik niet echt uitleggen.
maar volgens mij kan dus wel iedereen zingen, al kan niet iedereen maat houden.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 12:50
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Dat hangt volledig van de persoon af volgens mij.
Ik ken iemand, die zingt gewoon een willekeurige toon, of die nou in de goede toonsoort zit of niet, het valt hem niet eens op. Dat is gewoon hopeloos, en hij doet er zelf ook niets aan.

Maar de wat muzikalere mensen, waar jij blijkbaar wel onder valt, hebben meestal ook meer toongevoel en kunnen daardoor makkelijker horen of ze wat fout doen of niet bij het zingen.

Ik denk dus dat jij het inderdaad wel zal kunnen leren.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2003, 16:21
Verwijderd
Iedereen kan zingen maar sommigen kunnen nu eenmaal mooier of beter zingen. Maar ik denk wel dat sommige mensen er minder aanleg voor hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2003, 19:26
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Zingen in de zin van niet vals en netjes in de maat met de melodie mee, nee dat niet. Dat kun je grotendeels wel leren maar als het gewoon niet in je zit lukt dit niet.
Maar zingen in de zin van een melodie met tekst, dat wel. Dat doet iedereen, ik kan me niet indenken dat er iemand is die nog nooit heeft meegezongen met een liedje op de radio/tv. Dus zingen wel maar of het mooi is, das een tweede.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 18:25
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Het heeft niet veel met kunnen te maken, maar meer met durven. Durf je stem te laten horen! En als je denkt dat je het niet goed genoeg kan, kun je altijd een cursus doen, een stemvormingscursus (dat werkt echt ) en als je de Pabo gaat doen, krijg je ook stemvorming. En je hoeft geen nachtegaaltje te zijn als je op de lagere school wilt werken...dat merken die kinderen toch niet
Met citaat reageren
Oud 16-06-2003, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 16-06-2003 @ 19:25:
en als je de Pabo gaat doen, krijg je ook stemvorming.
Die stemvorming op de pabo stelt echt drie keer niks voor...op de HR iig niet. Verder denk ik dat sommige mensen echt niet kunnen zingen, daar is oa mijn eerste stagementor het levende bewijs van...vreselijk, daarbij vergeleken ben ik een tweede Charlotte Church. Maar wat doet de pabo er op eens toe?!

(Doe je pabo?)
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 14:15
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Niet iedereen kan zingen, maar velen doen het. Dat wil zeggen, dat niet iedereen een muzikale opeenvolging van tonen met zijn stem kan voortbrengen: dat heeft te maken met fysieke zaken, zoals de vorm van de mondholte en de sterkte van de stembanden, en vooral ook met muzikaliteit, het gevoel voor ritme en melodie, dat natuurlijk een voorwaarde is voor een goede verklanking van een lied.
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 18:51
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 16-06-2003 @ 19:30:
Maar wat doet de pabo er op eens toe?!
Belleke had het erover dat ze les wou geven op de lagere school, imo heb je dan pabo nodig.


(Doe je pabo?)


Nee, ik doe geen pabo (uni), maar ik heb wel eens een foldertje ervan gelezen toen ik nog niet wist wat ik wilde na de middelbare school. En daar stond in dat er ook aan stemvorming gedaan werd.

Laatst gewijzigd op 18-06-2003 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 19:18
Ingemar
Ingemar is offline
(= Leonoor)

Citaat:
Missy1234567890 schreef op 18-06-2003 @ 19:51:
Belleke had het erover dat ze les wou geven op de lagere school, imo heb je dan pabo nodig.
Sow, jij leest tenminste... Maar goed, ik doe pabo en ik kan absoluut niet zingen... BELLEKE, woon je in Nederland of België, 'k zal zo even in je profiel kijken of het er in staat. [edit]Brugge dus...hoe het in België is, weet ik ook niet...[/edit]

Citaat:
Nee, ik doe geen pabo (uni), maar ik heb wel eens een foldertje ervan gelezen toen ik nog niet wist wat ik wilde na de middelbare school. En daar stond in dat er ook aan stemvorming gedaan werd.
Je zit op de universiteit?

Pabo hier valt iig wel mee...we hebben wel 'koor' gehad ed en ook muziek, maar ik heb het ook nog steeds overleefd...en nee, ik kan niet zingen (ik vertik het ook om het in m'n eentje voor de klas te doen bv., gelukkig wil mijn groep daar wel een beetje rekening mee houden (en doen ze dat niet, jammer dan)).
__________________
Love Naomi | Je Denkt... l sorry voor de spelfouten
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 08:32
BELLEKE
BELLEKE is offline
ik woon en studeer in België... thx al
__________________
zien doe je met je hartje, niet met je oogjes
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 18:10
amz
amz is offline
kan iedereen zingen vraag je?
uuuuhhh.... heb je idols gekeken?!?!?
dat zegt geloof ik wel genoeg hahaha
Met citaat reageren
Oud 30-09-2003, 20:12
Suzy Q
Avatar van Suzy Q
Suzy Q is offline
[COLOR=deeppink][B]
Hmmmzzz.. btje late reactie, mja

Ik zit op zangles en ik weet dat je pas vals zingt als je niet op de goede toon met de muziek meezingt, dus als je gewoon serieus zingt, kun je echt zingen. En iedereen kan dus ook zingen, als je er maar serieus mee bezig bent. En verder zijn er ook allerlei (ademhalings)technieken en zo, maar die leer je dus als je op zangles zit

En de meeste mensen (kinderen) die aan Idols meedoen, doen dat alleen omdat ze per se beroemd willen worden...

Dus.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 18:01
Catootjuh
Avatar van Catootjuh
Catootjuh is offline
Iedereen kan zingen, in de zin van 'meezingen met een liedje'. Vanaf je geboorte kan je ademhalen en klanken maken. Maar écht zingen, zoals het bespelen van een instrument, je stem is in feite een levend instrument(!!), dat kan absoluut niet iedereen.
Zingen is een van de moeilijkste en kwetsbaarste instrumenten die je kan 'bespelen'.

Ik zit zelf ook op zangles en vaak vragen mensen dan 'goh, wat heb je al gezongen?' maar dat is juist het misverstand rondom zangles. Ik zing namelijk vrij weinig liedjes. Mijn lerares zegt altijd: 'liedjes zingen kan je thuis ook'. Het gaat juist om de techniek. En die techniek is heel moeilijk (verende kaken, voorin de mond leren zingen, tonen helder krijgen, zingen vanuit de ontspanning zonder ademdruk, zingen vanuit één mondstand (probeer maar eens een é te zingen met alleen het laten zakken van je kaak), het gebruik van een spiertje onderaan de buikwand om meer volume te creeeren. En hiernaast moet je nog eens denken aan de tekstinterpretatie en de melodie/ritme.

Dus, dat is gewoon een lang proces en ook niet voor iedereen weggelegd.

Je stem is zoveel kwetsbaarder dan mensen denken. De meeste popartiesten, van wie de meeste vinden dat ze aardig kunnen zingen, gebruiken zelfs de verkeerde technieken. In de lichte muziek (pop etc) is techniek ook niet het belangrijkste, maar meestal hebben die mensen na een tig jaar zingen hun stem verpest. Hoeveel artiesten krijgen geen last van knobbeltjes op hun stembanden (puur het gevolg van verkeerd stemgebruik).

Ik zing zelf klassiek en dat is ook wel een goede basis, omdat de italiaanse en duitse woorden goede klanken zijn om techniek op toe te passen.

Maar, het heeft wel zeker een half jaar geduurd voordat ik één tekstregel heb gezongen (hiervoor alleen maar puur klanken, tonen etc ge-oefend).

Kortom, zingen is een vak appart en wil je écht kunnen zingen, zal je zangles moeten hebben (van een goede zangpedagoge).

.:: Catoo ::.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 20:39
Verwijderd
zelfs IK kan mooi zingen, het komt alleen zo beroerd mijn strot uit...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-10-2003, 17:53
*run*
Avatar van *run*
*run* is offline
hoi...


ja zeker IEDEREEN kan zingen maar....
niet iedereen kan even goed zingen voorbeeld : k zing als de pest maar k probeer een beetje mn best te doen
als k naar een jaar terrug ga kijken (luisteren)
dan ga k echt dooom
nu is et ietkes bttr

nou doei doei
Met citaat reageren
Oud 31-10-2003, 17:54
Verwijderd
ik heb op de vrije school gezeten en 4 jaar verplicht koorzang gehad. geweldig leuk. en er komt ook werkelijk een heel erg mooi en goed geluid uit het koor van die school.
(met name door de uber fanatieke koorleraar die je liever te vriend houd)
jongens zingen natuurlijk niet zo hard, want dat is niet stoer, maar ze deden het wel.
er is zelfs een cd van het koor (uitgebracht voor ik op school zat), en dat klinkt gewoon heel erg goed.


iedereen kan het
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 03:00
DeuS
Avatar van DeuS
DeuS is offline
Citaat:
rxQueen schreef op 31-10-2003 @ 18:54:
ik heb op de vrije school gezeten en 4 jaar verplicht koorzang gehad. geweldig leuk. en er komt ook werkelijk een heel erg mooi en goed geluid uit het koor van die school.
(met name door de uber fanatieke koorleraar die je liever te vriend houd)
jongens zingen natuurlijk niet zo hard, want dat is niet stoer, maar ze deden het wel.
er is zelfs een cd van het koor (uitgebracht voor ik op school zat), en dat klinkt gewoon heel erg goed.


iedereen kan het
//OFFTOPIC

Zo'n vrije School is inderdaad geweldig. Beetje jammer dat ik uit het koor ben gegooid in de 6e omdat ik een beetje te vroeg de baard in de keel kreeg.
Maar die muziekopleiding die je daar krijgt is echt fantastisch. Iedereen kon zingen (min of meer)

// OFFTOPIC
__________________
And then there was the human cannonball, who got hired and fired the same day
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Lady GaGa
ladygagafan1
428 18-07-2011 17:17
Films, TV & Radio Idols #2
Verwijderd
500 21-01-2006 19:37
Muziek hillary duff
Verwijderd
154 23-02-2004 19:47
Films, TV & Radio HET IDOLS TOPIC! (als in: het enige idols topic!)
pimomes1987
505 10-03-2003 16:40
Films, TV & Radio Idols 2
Evito
502 08-02-2003 22:33
Vrije tijd Bert van Marwijk krijgt kogels thuisgestuurd
Boogie
43 18-08-2002 22:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.