Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2006, 18:57
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik zou het erg leuk vinden om meer te leren op school over andere godsdiensten, maar ik heb op mijn basisschool alleen bijbelles gekregen, en ergens in groep acht documantaires gezien over grote wereldgodsdiensten. Maar ik denk dat als je godsdienst gaat geven aan kleine kinderen (dat deden ze bij ons dus) dat al die kleine kindertjes netjes doen wat de juffrouw zegt. Ik wil niet zeggen dat je het ze dan opdringt, maar ik vind het te vroeg voor zoiets. Ik denk dat je later moet kunnen kiezen, zonder meningen van anderen, wat jijzelf geloven wil.

Ik hoop dat ik het goed geformuleerd heb .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2006, 12:37
Schranktür
Schranktür is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 22-03-2006 @ 19:57 :
Ik zou het erg leuk vinden om meer te leren op school over andere godsdiensten, maar ik heb op mijn basisschool alleen bijbelles gekregen, en ergens in groep acht documantaires gezien over grote wereldgodsdiensten. Maar ik denk dat als je godsdienst gaat geven aan kleine kinderen (dat deden ze bij ons dus) dat al die kleine kindertjes netjes doen wat de juffrouw zegt. Ik wil niet zeggen dat je het ze dan opdringt, maar ik vind het te vroeg voor zoiets. Ik denk dat je later moet kunnen kiezen, zonder meningen van anderen, wat jijzelf geloven wil.

Ik hoop dat ik het goed geformuleerd heb .
Later kun je óók kiezen. Op het moment dat je nog niet goed kunt kiezen (als klein kind dus), maken je ouders die keuze voor je. Lijkt mij logisch.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Stelling: God en religie zijn zaken die niet thuishoren op een school
Tinkk
58 29-11-2005 14:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.