Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2002, 19:49
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik heb een hele tijd tegen mezelf gezegd dat ik zelf wel uit mijn problemen kom en dat het veel beter is het zonder hulp te doen en dat het stom is om voor mijn problemen naar een psych te rennen, maar ik zie nu in dat ik er zelf niet uitkom.
Ik wil graag kijken of met iemand praten mij kan helpen, maar ik weet niet zo goed waar ik meot beginnen. Moet ik naar het riagg of naar de GGD of ergens anders heen? En kan ik dit doen zonder dat mijn ouders ervan weten?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2002, 19:53
Verwijderd
Misschien beginnen op school...? Bij een leraar die je vertrouwd...of de vertrouwenspersoon? Of je huisarts, die kan je dan doorverwijzen (en je misschien ook vertellen hoe het met je ouders zit ed).
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 19:53
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
heey,
je kan ook eerst naar de dokter en die kan je dan doorverwijzen ofzo iets, of je belt/ mailt naar correlatie. zij kunnen je helpen en als het goed is hoef je niets tegen je ouders te zeggen.
sterkte
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 19:59
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Hey meis
Goed dat je hulpt zoekt..
Je kan ook naar een jip gaan,
dat die je verder helpen..
Maar als je naar een psycholoog gaat,
zullen je ouders het toch wel te
weten komen denk ik..
Rekeningen moeten worden betaald,
en -bij mij- werd er na verloop
van tijd ook met mn ouders overlegd..
Misn kan je nu gaan informeren ed,
en als je zo ongeveer heb uitgezocht van
hoe en wat, je ouders erop voorbereiden..
Heel veel suc6..
*knuffol*
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:12
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Nou via mijn school lukt dat volgens mij niet. Ik doe volwassen onderwijs... sprinthavo. Die school is er alleen om je naar het examen toe te jagen zeg maar en niet voor je persoonlijke omstandigheden. Maar om naar mijn huisarts te gaan vind ik niet echt fijn. Ik kan niet echt met haar praten, heb niet het gevoel dat ze mij begrijpt enzo...
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 23:40
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Et is moeilijk om et weg te houden van je ouders op jouw leeftijd....ben je 18, dan kan et, maar zoals al eerder verteld, dr moeten rekeningen worden betaald...en als je je dokter niet vertrouwd, of je dr iig niet prettig bij voelt, moet je naar zo'n stichting bellen...misschien weten die wat...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 10:24
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Nou via mijn school lukt dat volgens mij niet. Ik doe volwassen onderwijs... sprinthavo. Die school is er alleen om je naar het examen toe te jagen zeg maar en niet voor je persoonlijke omstandigheden. Maar om naar mijn huisarts te gaan vind ik niet echt fijn. Ik kan niet echt met haar praten, heb niet het gevoel dat ze mij begrijpt enzo...
Ik ben pas bij mij op school naar de decaan geweest en die heeft voor mij een gesprek geregeld met iemand van de GGZ. Die heeft op zijn beurt weer een intake gesprek geregeld. En dat alles zonder dat mijn ouders iets weten. (of ooit te weten zullen komen als ik het voorzichtig genoeg doe)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 11:37
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
MazeMouse schreef:
Ik ben pas bij mij op school naar de decaan geweest en die heeft voor mij een gesprek geregeld met iemand van de GGZ. Die heeft op zijn beurt weer een intake gesprek geregeld. En dat alles zonder dat mijn ouders iets weten. (of ooit te weten zullen komen als ik het voorzichtig genoeg doe)
Maar jij bent 18...
Hoe doe je dat trouwens met de rekening dan? Moet je dat zelf gaan betalen?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 11:43
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Weet iemand misschien een site waar ik wat info kan vinden ofzo? Ik ben wel een keer naar het GGZ of de GGD geweest, k weet niet meer welke het was, maar de man die mij zou gaan helpen vond ik echt helemaal niks. Ik voelde me niet op mijn gemak bij hem.
Ik heb eerst maatschappelijk werk gehad en dat beviel me heel goed, maar dat is er dus niet bij ons op school volgens mij.

__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 11:46
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Weet iemand misschien een site waar ik wat info kan vinden ofzo? Ik ben wel een keer naar het GGZ of de GGD geweest, k weet niet meer welke het was, maar de man die mij zou gaan helpen vond ik echt helemaal niks. Ik voelde me niet op mijn gemak bij hem.
Ik heb eerst maatschappelijk werk gehad en dat beviel me heel goed, maar dat is er dus niet bij ons op school volgens mij.

http://www.ggzdrenthe.nl/
dees stond in de annoucement
*hoe je dat ook schrijft *
Vd rest weet ik ook geen sites..
Vraag het anders na op je school,
of staat het niet id schoolgids oid?
*knuffol*
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 11:51
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Laat ik daar maar ggzfriesland van maken
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 18:26
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
In de Gouden Gids kun je ook wel adressen van psychologen vinden. Je kunt dan telefonisch een afspraak maken voor een intakegesprek. Je kunt tevens contact opnemen met je ziektekostenverzekeraar om na te gaan of die de kosten voor een behandeling geheel of gedeeltelijk vergoedt.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Laatst gewijzigd op 23-10-2002 om 18:29.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 20:02
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Maar jij bent 18...
Hoe doe je dat trouwens met de rekening dan? Moet je dat zelf gaan betalen?
Transmurale Behandeling aan Adolecenten/Jongvolwassenen.

Dus 1: ik ben nog LANG geen 18 (ben 29 juli pas 17 geworden)
en2: Die behandelingsvormen zijn gratis. (bij de GGZ wel tenminste)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 20:37
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Je woont in Friesland, mja zou idd ff gouden gids ofzo kijken. Ikzelf heb via carint (is instelling hiero) contact gezorgd, en intake gehad. dat was volgens mij allemaal gratis en m'n ouders weten nix. helaas sta ik nu wel op een wachtlijst van 3 maanden. en ik heb geen idee of ik later wel iets moet betalen (volgens mij niet)

Ik zal nog ff voor je kijken op i-net. misschien dat ik daar iets kan vinden

Succes !

Edit: eindelijk ik heb wat : http://www.ggdfryslan.nl/ dat is het beste wat ik kon vinden, succes ermee
__________________

Laatst gewijzigd op 23-10-2002 om 21:09.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 10:44
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Misschien beginnen op school...? Bij een leraar die je vertrouwd...of de vertrouwenspersoon? Of je huisarts, die kan je dan doorverwijzen (en je misschien ook vertellen hoe het met je ouders zit ed).

en als je niemand vertrouwt?
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 20:04
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
laat je ff weten wat je hebt gedaan? en of het iets heeft geholpen??
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 21:14
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Nou ik heb nog niks gedaan. Ik ga denk ik morgen naar mijn mentor ofzo. Die is wel aardig en ik denk dat ik hem hier wel over kan vragen.
k Laat het wel weten als ik echt iets gedaan heb.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 00:10
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
miekmuis schreef:
Nou ik heb nog niks gedaan. Ik ga denk ik morgen naar mijn mentor ofzo. Die is wel aardig en ik denk dat ik hem hier wel over kan vragen.
k Laat het wel weten als ik echt iets gedaan heb.
Doe dat maar eens. Het lucht op zijn minst op als je het tegen iemand verteld.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-10-2002, 13:07
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Nou k ben net naar de begeleider op mijn school geweest en die zou een adres voor me opzoeken van maatschappelijk werk in Groningen. Moet dinsdag terug komen..
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie waar moet ik beginnen
appelflap95
11 18-09-2009 21:07
Liefde & Relatie Jeetje waar moet ik beginnen..
coecie
18 24-06-2009 16:55
Liefde & Relatie Waar moet ik beginnen?
Soezen
9 29-06-2004 11:29
ARTistiek [Vraag] Waar te beginnen/goede sites/boeken?
Verwijderd
1 26-12-2003 20:16
Verhalen & Gedichten Waar moet ik op letten?
Verwijderd
9 08-12-2003 10:02
Liefde & Relatie waar moet ik beginnen??
CoveredEyes
18 28-04-2003 19:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.