Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
*ik geef hieronder de tekst met de nodige verdere correcties weer*
Lieber Hendrik, *liebe gebruik je alleen als het om een vrouw of meerdere personen gaat* wie geht es dir? Mir geht es gut. *de zin na de aanhef begint altijd met een kleine letter* In den Ferien bin nach Kroatien gewesen, in der Provinz Istrien. *Provinz is vrouwelijk en in heeft hier de derde naamval, dus je krijgt "in der Provinz"* Am 11. Juli bin ich abgefahren. *de punt na 11 heeft betrekking op de naamvalsuitgang -ten* Ich bin da ungefähr drei Wochen gewesen, und am 1. August war ich zurück in Hellevoetsluis. *de punt na 1 heeft betrekking op de naamvalsuitgang -sten* Ich bin mit dem Auto gefahren, es war langweilig weil es weit weg war… 1500 Kilometer. (Die Reise war sehr langweilig, weil wir 1500 Kilometer im Auto gefahren haben). Um die Reise zu überleben, habe ich Filme gesehen, Musik gehört, und Bücher und Comics gelesen. Ich bin mit meinen Eltern gewesen und mit meiner Schwester. Ich habe viel geschwommen und viel an dem Strand gelegen. *Strand is mannelijk en an heeft hier de derde naamval, dus je krijgt "an dem Strand"* Es machte viel Spaß aber die Reise war langweilig, weil sie zu lange dauerte. Liebe Grüße Dein Jordi
||
Citaat:
|
Lid
![]() |
hoi, ik moet volgende week deze email inleveren en ik mag geen google translate gebruiken. ik heb google translate gebruikt want ik kan een woord duits. de docent zei dat het makkelijk te zien is als ik translate gerbuik dus kan iemand me helpen hoe ik die email goed schrijf of maak . en of de email goed is.
Ik ben op vakantie Ich gebe hier drei Wochen. Ich übernachte auf einem Campingplatz in Umbrië. Ich habe zwei Flügel in einem Veel am Strand. Er ist ein Fersenleuk. Das Angebot auf dem Campingplatz interessiert mich auch, wir behalten es bei! Wir sprechen Deutsch mit Elkaar. Er spijt mir, dass er sich nie beugt. Gisteren Ich war in Assisi, er ist daar heel mooi. Gab es schon einmal einen Feiertag? |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Allerlei vragen over een Duitse brief reinverhoeff | 20 | 08-06-2013 08:25 | |
Duitse brief PietervdV | 1 | 01-10-2008 19:01 | |
Veelgemaakte fouten in franse en duitse brieven Jannekus | 4 | 02-01-2007 20:28 | |
Duitse Brief Nakijken Verwijderd | 4 | 30-10-2006 21:56 | |
Duitse Brief over Amsterdam Makato | 4 | 05-10-2004 21:17 | |
Duitse brieven!!! annette | 2 | 14-02-2003 16:53 |