Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2002, 10:36
Verwijderd
Misschien zou persoon 2 eerst kunnen proberen hem te vertellen dat dit geen oplossing is, dat ze hem niet kwijt wilt, dat er andere manieren zijn om zijn problemen op te lossen.. In plaats van door externe hulp in te schakelen, die het hem door die pillen af te pakken onmogelijk gaat maken zelfmoord te plegen, hem proberen om te praten, hem het gevoel te geven dat er iemand is die hem begrijpt, die om hem geeft, zodat zijn leven niet zinloos is... jee, lastige situatie, heb zelf helemaal geen ervaring met mensen die zo erg psychisch in de knoop zitten dus het is voor mij misschien maar makkelijk praten.. Tjah en als dit niet helpt misschien toch de hulpverlening inschakelen.. lijkt me inderdaad alsof je hem dan verraad voor je gevoel, maar dan is er in ieder geval nog de kans dat alles in de toekomst beter zal worden..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-10-2002, 12:08
revolucia
revolucia is offline
Hallo persoon 1 (ik weet niet of ik je zo mag noemen, zo niet vergeef me daarvoor)

T is idd een klotesituatie waar je inzit..ik weet t omdat ik er zelf ook ingezeten heb (alleen was ik persoon 2) Mijn persoon 1 heeft me laten gaan zonder ook maar iemand in te schakelen. Zelfs toen mijn ouders naar haar huis belden om te vragen of je wist waar ik was of wat ik aan t doen was heeft ze gelogen. Ze heeft me ook niet proberen tegen te houden ofzo...

Maar t gaat niet om mijn verhaal, maar om t jouwe. Ik zou eerst absoluut op persoon 2 inpraten en proberen hem te laten zien hoe waardevol hij is (om te beginnen voor jou, maar voor anderen en in t algemeen natuurlijk ook) Helaas denk ik niet dat hij daarop zal reageren (als je zoiets eenmaal in je hoofd hebt...) als je echt bang wordt zou ik toch iemand inschakelen... al was t maar voor je eigen geweten. Hij zal boos zijn en je niet meer vertrouwen, maar over tijd denk ik dat je hem wel uit zult kunnen leggen dat jij het niet over je hart kon verkrijgen hem dood te laten gaan...als hij zich weer wat beter voelt zal hij (hopelijk) wel inzien dat je dat alleen maar deed omdat je hem niet kwijt wilt..

Succes meid!! -xxx- revolucia
__________________
condemn me to my future, deny my history...
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 12:47
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
revolucia schreef:
*verhaaltje*
Mja ben ik het mee eens, alleen heb je volgens mij de personen omgewisseld

Ik zou iig eerst met hem gaan praten voordat ik anderen inschakel
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Twijfels over relatie
Mangler
24 08-12-2016 15:57
Liefde & Relatie twijfels heel veel twijfels
tartaarsaus
9 25-11-2012 13:51
Psychologie twijfelen
FoxyRoxy
4 24-08-2005 22:34
Liefde & Relatie Twijfel, lang verhaal
Incertain
16 22-06-2005 19:10
Liefde & Relatie Twijfelen in een relatie.
Punkygirl
14 03-06-2003 11:26
Verhalen & Gedichten De twijfel van gisteren...
Secreet
9 28-12-2001 12:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:54.