Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-07-2013, 14:49
Nyreve
Nyreve is offline
Beste scholieren,

Ik ben nu een klein tijdje scholier af en ben momenteel werkzaam als programmeur.
Nu ben ik in mijn eigen tijd bezig met het maken van een online pakket voor scholen.

Mijn ervaring met de scholen waar ik op zat was dat de software wat gebruikt wordt vaak langzaam en onoverzichtelijk is. Ik was niet tevreden in ieder geval.

Nu wil ik een online scholen pakket maken waar scholen gebruik van kunnen gaan maken.
Denk aan: berichten, schoolbeheer, huiswerk, cijfers, roosters en nog veel en veel meer. Dit alles in een mooie, snelle en overzichtelijke cloud omgeving.

Nou zou ik graag willen weten:
- Wat zijn jullie ervaringen met jullie huidige schoolsoftware?
- Wat zou je graag willen zien?

Met vriendelijke groet,
Nyreve
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2013, 20:03
Verwijderd
Ik heb je topic naar AS verplaatst, denk dat je hier meer en betere antwoorden kan verwachten.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 20:50
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Wat ik nu vaak zie is dat er teveel verschillende middelen door verschillende leraren gebruikt worden.
Zo hebben we een online portaal voor bestanden, een website voor actuele informatie, magister voor ons rooster, edmodo voor bestanden en opdrachten inleveren en contact met leraren, e-mail voor contact en bestanden, en een aantal gedeelde mappen op de computers voor het downloaden en inleveren van bestanden.
Ik zou graag zien dat er een plek komt die dan per school ofzo kan worden ingericht maar waar wel alles op 1 manier gebeurd, nu wil elke leraar een andere manier gebruiken en dat is heel erg verwarrend voor leerlingen.
Ik vind het goed dat je ermee bezig bent en raad het je ook zeker aan om ermee door te gaan, maar misschien is het handig als het als een soort 'basis' dient zodat elke school zijn eigen invullingen eraan kan geven en je dus het probleem voorkomt dat er een overdosis contactmiddelen ontstaat.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2013, 21:50
Verwijderd
Ik heb helemaal geen klachten over het huidige systeem. Alles staat erop; mail, rooster, cijfers, bestanden, huiswerk, absentie, kwt-planning, alles gewoon. Wij gebruiken (meta, magister).
Ik hoop dat ze bij ons niet meer overstappen want dit bevalt me prima.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2013, 09:10
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Op mijn school gebruiken we idd ook magister, en ondanks dat het soms sloom is, kun je er wel alles op zien, zolang de leraren het maar goed erop zetten. Je rooster klopt, soms de uitval niet helemaal. Huiswerk klopt vaak ook, behalve als leraren het vergeten zijn. Opdrachten inleveren kan, werd bij ons ook gewerkt met deadlines via magister, na een bepaalde tijd kon je gewoon niet meer inleveren. Bestanden e.d. bekijken kon ook, als de leraar het maar voor je open stelt.. &cijfers zijn ook prima, je kunt zelf filteren op blok, se of alles. Daarbij is er ook een app van, dus kan je via je mobiel ook uitval & cijfers checken enzo, zolang je school maar aanvinkt dat je dat kunt zien.
Magister werkt dus echt magnefiek, maar leraren zijn vaak het probleem..
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2013, 08:47
Verwijderd
Wij gebruiken drie verschillende systemen. Magister, een andere ELO en dan nog de lichtkrant.

De ELO wordt nu samengevoegd in Magister en dan blijven Magister en de lichtkrant over waar je je rooster en uitval en cijfers kunt checken.

Dat werkt prima, ondanks dat het retetraag is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.