Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2016, 19:52
Melaniiie
Melaniiie is offline
Hallo Allemaal!

Mijn naam is Melanie en voor mijn opleiding ben ik bezig met een actieonderzoek. Ik doe onderzoek naar het verband tussen eczeem en stress.

Nu ben ik erg benieuwd naar ervaringen van anderen met eczeem. Ik vroeg me namelijk af of er meer mensen zijn met eczeem die een duidelijk verband ervaren tussen stress en eczeem? En zo ja, zijn al maatregelen die je zelf getroffen hebt om dit te verminderen/verhelpen. Hebben jullie eventuele tips hoe je beter om kunt gaan met je huid in drukkere tijden? Wanneer je geen last hebt van eczeem, hoe komen jouw stressklachten dan wel tot uiting?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met stress!! Ook zouden jullie mij erg kunnen helpen binnen mijn onderzoek.

Heel veel liefs, Melanie

Laatst gewijzigd op 02-01-2016 om 20:03.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2016, 22:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Als ik last heb van stress gaat dat al snel gepaard met verminderde weerstand, ik word dan bijvoorbeeld sneller verkouden. Ik ben, wanneer ik lagere weerstand heb wel gevoeliger voor schimmelinfecties van de huid, rode huid of schilfertjes. Dit het snelst bij mijn wenkbrauwen, maar ik heb deze plekken ook wel eens op mijn sleutelbeen gehad
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 04-01-2016, 13:27
Verwijderd
Ik ben op dit moment heel gestrest en mijn handen zijn ook helemaal kapot. Geen idee of het verband met elkaar heeft, heb het normaal nooi zo extreem.
Weet ook niet zeker of het exceem is. Het lijkt er wel op maar het kan ook gewoon van mijn werk komen.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 10:37
Verwijderd
Wammus naamzoek misschien.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2016, 20:49
Tess0904
Tess0904 is offline
Ik heb nog wel wat toe te voegen,

Ik heb al vanaf kinds af aan eczeem, en dan vooral in mijn nek en in mijn elleboogholtes. Door de eczeem is ook het pigment in mijn elleboogholtes weg, dus het is daar gewoon witter en heel droog.
Meestal mijn eczeem vrij normaal, wel erg droog maar met cremes en zo gaat het wel. Toch heb ik af en toe ineens een soort aanval, het jeukt dan verschrikkelijk en er ontstaan dan een soort blaasjes, vooral in mijn nek en op mijn kaaklijn. Erg vervelend, duurt ook een dag voor dat het weg is, maar ik heb tot nog toe niet het verband gelegd tussen de eczeem aanval en het hebben van stress. Ik weet niet of je hier nog iets aan hebt, maar toch
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken hulp bij mijn actieonderzoek!
Melaniiie
1 03-01-2016 09:55
Psychologie Kwaad, kwaad, kwaad..
eatdrumseatcym_
87 23-08-2008 22:55
Lichaam & Gezondheid Lichttherapie constitutioneel eczeem
ninie
10 22-01-2008 14:18
Lichaam & Gezondheid Uitslag, HELP :S
Reniform
19 24-08-2006 23:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.