Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2003, 12:21
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Hey,
Ik weet niet of dit op seksualiteit of op L&G hoort, maar ik denk L&G dus ik post het hier maar.
Ik heb een paar maanden een vriendje, ik ben nog nooit met hem naar bed geweest, wel zijn we met elkaars geslachtsdelen 'bezig geweest' (weet even niet hoe ik het moet uitdrukken). We zijn allebei nog nooit klaargekomen, omdat we heel zenuwachtig zijn enzo maar dat doet er even niet toe. Bij hem kwam er wel een keer voorvocht, en ik hoorde dat je hier zwanger van kunt worden. Vorige week ben ik ongesteld geworden (wel maar 4 dagen, normaal ben ik het er 6). 5 dagen nadat ik ongesteld was geworden (ik was het dus niet meer) ben ik naar mn vriend gegaan en we hebben een beetje liggen vrijen, er was geen voorvocht, dus hier kan ik niet zwanger van zijn geraakt.
Toch vraag ik me af of ik zwanger ben, ik namelijk zeker weten dat ik het niet ben omdat mn ouders streng gelovig zijn en heel boos zullen worden als ze erachter komen dat ik het wel ben. Normaal ben ik er niet zo bang voor maar ik ben deze hele week al ziek, en wil eigenlijk bloed laten prikken, maar dit alleen als ik zeker weet dat ik niet zwanger ben, anders komt mn vader er misschien door het bloedprikken achter dat ik zwanger ben (hij is dokter in het ziekenhuis waar ik bloed laat prikken).
Denken jullie dat ik me zorgen maak om niets? Ik bedoel, dat ongesteld zijn, (het was wel precies 4 weken nadat ik de vorige keer ongesteld was geweest) dat kan toch ook een doorbraakbloeding zijn geweest?

Alsjeblieft antwoord snel (en serieus) want ik weet echt niet wat ik moet doen/denken!
__________________
You can't stop growing old...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 12:33
kimberley
Avatar van kimberley
kimberley is offline
Hey

Nou ik kan je gelijk vertellen, de kans dat je zwanger kan zijn is echt minder dan 0,000000000000001%

Ten eerste is het al zeer zeldzaam dat je zwanger wordt van voorvocht als je nog geen sex hebt (zaadcellen gaan buiten het lichaam gelijk dood).
Ten tweede ben je al ongesteld geweest, al zou er een eicel bevrucht zijn geraakt door het voorvocht (nihile kans), zou de eicel zich niet in kunnen nestelen, en dus heb je dan een miskraam gehad...

En volgens mij (weet niet zeker) als je bloed laat prikken, dan kijken ze alleen maar naar waar je op getest wordt, en niet of je zwanger bent of niet (kunnen ze volgens mij niet eens aan je bloed zien)

Dus meid, maak je niet druk!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 13:25
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Dankje!
__________________
You can't stop growing old...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 14:18
Verwijderd
Als ze je bloed testen, dan letten ze inderdaad alleen op de dingen waar naar gevraagd is . Ik weet trouwens ook niet of zwangerschap aan het bloed te zien is, ja, als jij rhesusnegatief bent en het kind rhesuspositief is natuurlijk wel, maar verder...?

Daarbij, als je geen voorvocht zag, dan was er hoogstens een héél klein beetje, en dan nog springt het niet automatisch jouw vagina in; springlevend sperma zwemt uit zichzelf misschien net een halve centimeter per minuut, en zonder vochtige omgeving kan het helemaal geen kant op, en als het 10 minuten buiten het lichaam is dan gaat 't dood.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 15:26
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
De artsen die jou testen hebben gewoon zwijgplicht. Vertel hen heel duidelijk dat je niet wil dat anderen hierachter komen en laat je testen, als je echt zeker wilt zijn... Verder denk ik dat er enorm weinig kans is enzo

Overigens is het wel aan het bloed te zien als er bepaalde tests op worden uitgevoerd. Door een zwangerschap ontstaan er namelijk verschillen in bepaalde hormoonhoeveelheden.
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.

Laatst gewijzigd op 04-12-2003 om 15:28.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 15:50
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Joris schreef op 04-12-2003 @ 16:26:
De artsen die jou testen hebben gewoon zwijgplicht. Vertel hen heel duidelijk dat je niet wil dat anderen hierachter komen en laat je testen, als je echt zeker wilt zijn... Verder denk ik dat er enorm weinig kans is enzo

Overigens is het wel aan het bloed te zien als er bepaalde tests op worden uitgevoerd. Door een zwangerschap ontstaan er namelijk verschillen in bepaalde hormoonhoeveelheden.
Ja maar het duurt wel even voordat die verschillen er zijn.

En de kans dat ze zwanger is, is zo goed als nihil.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2003, 18:48
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
Het is nu ongeveer een week geleden endan zijn die verschillen zeer duidelijk aanwezig. Maar idd, de kans is nihil.
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Dringend hulp nodig bij HBO schoolproject
Mitchvanoort
1 07-10-2016 19:31
Software & Hardware Dringend hulp nodig monitor!
koospcloos
2 06-08-2011 18:42
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Muziek dringend hulp nodig
gekkedoozzz
56 14-01-2004 17:05
Algemene schoolzaken heel dringend hulp nodig
rubidoll
9 03-05-2002 18:06
Software & Hardware DRINGEND hulp nodig voor KAZAA
miep
16 28-01-2002 11:37
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Dringend hulp nodig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderd
9 28-06-2001 11:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.